AnonymBruker Skrevet 15. juni #3361 Del Skrevet 15. juni Er det andre her som ikke har effekt av antabus? At hvis man drikker alkohol på antabus så får man ingen reaksjon? Siden jeg ofte reagerer rart på medisiner så kjøpte jeg inn en 0.3 flaske med med 4.5 alkohol og drakk denne, selvfølgelig ikke så lurt men gjorde det allikevel, for å se om jeg hadde effekt av antabusen, og det hadde jeg ikke, fikk ingen ubehagelig reaksjon. Anonymkode: 66733...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3362 Del Skrevet 15. juni (endret) Farvel - bror alkohol Merkelig å skilles fra deg Efter så langt vennskap. Mange, mange år var vi uadskillelige ‐ arm i arm og hånd i hånd ‐ som gode venner går [Fjernet tekst - Perelandra, mod] (Jens Bjørneboe, f. 1920, d. 1976, ‐ første gang trykt i Dagbladet 27.12.75) Anonymkode: 19cdd...2a6 Fjernet tekst i henhold til regelen om gjengivelse av innhold fra ekstern kilde. Diktet kan leses i lenken under: https://sites.google.com/site/torgsyv/torgsyv/dikt-mm/farvel-bror-alkohol Perelandra, mod. Endret 18. juni av Perelandra 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni #3363 Del Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 1.37): Må joine denne tråden jeg også. Er en mann i slutten av 30-årene som innser at jeg har et problem, og ønsker å kutte drastisk på alkohol-inntaket. Drikker ca 16 halvlitere i uka. Sliter mentalt, og drikker alene. Klarer meg aldri med en øl eller to når jeg begynner, jeg drikker som regel fra 6-8 halvlitere. Tok nettopp en test på avogtil.no og jeg fikk, ikke overraskende, svar om at jeg har et skadelig alkoholforbruk. Det sies at man bør kontakte lege, er det noen som vet hva en lege kan hjelpe med? Bortsett fra psykologen min, er det ingen som vet om drikkingen min, tror jeg ville skjemmes hvis jeg skulle fortelle det til noen. Jeg er lei av dette, og skal prøve å gjøre noe med dette. Ønsk meg lykke til, for det kommer jeg til å trenge. Alkohol er skummelt godt.... "Arne". Anonymkode: 105f2...b42 Hei. Helt ærlig, jeg vet ikke hva jeg ville anbefalt. Du mister nok garantert lappen en periode, kan du leve med det? Det legen evt. kan hjelpe med er henvisning til hjelpetilbud og medisinering. Finnes det gode hjelpetilbud i kommunen der du bor? Tror du det ville hjulpet deg med medisinsk hjelp (antibus, selincro, Naltrexon)? Anonymkode: b8a8e...bb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni #3364 Del Skrevet 18. juni AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 9.25): Er det andre her som ikke har effekt av antabus? At hvis man drikker alkohol på antabus så får man ingen reaksjon? Siden jeg ofte reagerer rart på medisiner så kjøpte jeg inn en 0.3 flaske med med 4.5 alkohol og drakk denne, selvfølgelig ikke så lurt men gjorde det allikevel, for å se om jeg hadde effekt av antabusen, og det hadde jeg ikke, fikk ingen ubehagelig reaksjon. Anonymkode: 66733...859 Jeg ble veldig rød, det startet på overarmer og bryst før ansiktet ble knallrødt. Men så lite som 0.3 med 4.5% ville nok ikke hatt noe særlig effekt. - Matty Anonymkode: cf8a0...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 18. juni #3365 Del Skrevet 18. juni Tråden er ryddet for gjengivelse av innhold fra ekstern kilde. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3366 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg ble veldig rød, det startet på overarmer og bryst før ansiktet ble knallrødt. Men så lite som 0.3 med 4.5% ville nok ikke hatt noe særlig effekt. - Matty Anonymkode: cf8a0...23f Takk for at du svarte meg . Skal prøve ut en sekspakning .neste gang i håp om at den skal virke på meg . Anonymkode: 66733...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3367 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ble veldig rød, det startet på overarmer og bryst før ansiktet ble knallrødt. Men så lite som 0.3 med 4.5% ville nok ikke hatt noe særlig effekt. - Matty Anonymkode: cf8a0...23f Ps, hvor mye har du drukket før du fikk den reaksjonen? Anonymkode: 66733...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni #3368 Del Skrevet 19. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg ble veldig rød, det startet på overarmer og bryst før ansiktet ble knallrødt. Men så lite som 0.3 med 4.5% ville nok ikke hatt noe særlig effekt. - Matty Anonymkode: cf8a0...23f Nå har jeg satt Antabus på hyllen. Drakk nettopp 0.5 pluss en 0.30 med Cider. Ingen reaksjon, bare litt kløe i hodebunnen. Anonymkode: 66733...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3369 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 13.21): Nå har jeg satt Antabus på hyllen. Drakk nettopp 0.5 pluss en 0.30 med Cider. Ingen reaksjon, bare litt kløe i hodebunnen. Anonymkode: 66733...859 Er det muligens motivasjonen dey er noe i veien med, ikke antabusen? Jeg husker ikke hvor mye som skulle til for å få en reaksjon, men mener dey varierte fra gang til gang. Jeg kunne ikke ta sjansen når jeg skulle ut blant folk, plutselig så jeg ut som en hummer. - Matty Anonymkode: cf8a0...23f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3370 Del Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 13.21): Nå har jeg satt Antabus på hyllen. Drakk nettopp 0.5 pluss en 0.30 med Cider. Ingen reaksjon, bare litt kløe i hodebunnen. Anonymkode: 66733...859 Dette høres mer ut som mangel på motivasjon. Fortsett å ta pillene, de skader deg ikke i det daglige. Og så får du se det an hva som skjer den dagen du skulle drikke noe mer. Det høres nesten ut som du bruker denne forskningen din som unnskyldning for å drikke alkohol. Anonymkode: 5ae27...6c0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3371 Del Skrevet 2. juli Er det noen som har prøvd Naltrexon? Anonymkode: 66733...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 2. juli #3372 Del Skrevet 2. juli AnonymBruker skrev (På 14.6.2024 den 1.37): Må joine denne tråden jeg også. Er en mann i slutten av 30-årene som innser at jeg har et problem, og ønsker å kutte drastisk på alkohol-inntaket. Drikker ca 16 halvlitere i uka. Sliter mentalt, og drikker alene. Klarer meg aldri med en øl eller to når jeg begynner, jeg drikker som regel fra 6-8 halvlitere. Tok nettopp en test på avogtil.no og jeg fikk, ikke overraskende, svar om at jeg har et skadelig alkoholforbruk. Det sies at man bør kontakte lege, er det noen som vet hva en lege kan hjelpe med? Bortsett fra psykologen min, er det ingen som vet om drikkingen min, tror jeg ville skjemmes hvis jeg skulle fortelle det til noen. Jeg er lei av dette, og skal prøve å gjøre noe med dette. Ønsk meg lykke til, for det kommer jeg til å trenge. Alkohol er skummelt godt.... "Arne". Anonymkode: 105f2...b42 Du har sikkert et skadelig forbruk, men 16 halvlitere i uka er ikke ekstremt. Drakk selv 12 halvlitere i uka hver helg, år ut og år inn. Kanskje i 10-12 år. Hadde alltid fine prøver hos legen. Du kan jo ta en sjekk hos legen og se at alt står bra til? I 2020 startet jeg å kutte ned på alkoholen, og nå har jeg mange hvite perioder i løpet av et år. Av og til 3-4 måneder. Det var overraskende lett når man først kommer over kneika. Når jeg først drikker klarer jeg ikke lenger en 6-pack på en kveld. Det blir maks 4 halvlitere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli #3373 Del Skrevet 2. juli 943 dager edru. Gleder meg til 1000! Da skal jeg feire med kake. Anonymkode: b7d29...14a 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3374 Del Skrevet 3. juli I dag har jeg drukket 2 halvlitere med cider. Vet at dette ikke høres mye ut for mange, men jeg vil slutte helt. Ut på ettermiddagen får jeg trang til alkohol siden jeg har så mye uro innvendig. Alle tankene mine går til det. I dag var jeg på tur, men gjennom hele turen tenkte jeg på de ciderne jeg skulle kjøpe. Hvordan takler dere den trangen til alkohol, og hvordan gjennomføre en dag uten på tross av trang? Anonymkode: 66733...859 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3375 Del Skrevet 3. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): 943 dager edru. Gleder meg til 1000! Da skal jeg feire med kake. Anonymkode: b7d29...14a 916 her. 1000 dager skal definitivt feires/markeres, vet bare ikke hvordan enda 😄 Anonymkode: b0430...b6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli #3376 Del Skrevet 3. juli 1036 dager edru her 😊 I forrige uke var det et par dager jeg plutselig fikk skikkelig lyst til å drikke igjen, har ikke kjent på den trangen på over 2 år så det var litt skummelt.. Anonymkode: a0baf...cf5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august #3377 Del Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (På 15.6.2024 den 9.25): Jeg vet at jeg er meldt til barnevernet pga rus. Hva skjer videre nå? Hvor lang tid tar det før de kontakter meg? Holder det med hjemmebesøk? Må jeg ta prøver osv? Ringer de slolen? Legen? Og ikke minst ringer de jobben?Jeg har vært rusfri i 3 mnd nå... jeg er ikke redd for at de skal ta ungen, jeg har tenkt til å samarbeide. Anonymkode: fc35c...b95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #3378 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 18.18): Jeg vet at jeg er meldt til barnevernet pga rus. Hva skjer videre nå? Hvor lang tid tar det før de kontakter meg? Holder det med hjemmebesøk? Må jeg ta prøver osv? Ringer de slolen? Legen? Og ikke minst ringer de jobben?Jeg har vært rusfri i 3 mnd nå... jeg er ikke redd for at de skal ta ungen, jeg har tenkt til å samarbeide. Anonymkode: fc35c...b95 Det at du allerede har vært rusfri i tre måneder tyder på at du er villig til å jobbe med deg selv, og jeg tenker at du må forberede deg på hjemmebesøk og prøver, men jeg tviler på at de ringer skole eller jobb. Fortsett sånn! Anonymkode: b612f...efe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #3379 Del Skrevet 9. august Jeg har vært edru i 32 dager. Jeg gikk på en real smell i sommer og innså st jeg ikke har kontroll på hverken følelseslivet eller alkoholen. Jeg trodde at bare fordi jeg ikke drakk så ofte så hadde jeg ikke et problem. Jeg innså at jeg drikker når det vonde samler seg opp, når jeg trenger en pause, når jeg ikke dealer med det som skjer eller møter følelser. Jeg skal prøve å møte livet annerledes fremover. Anonymkode: 0876b...c26 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august #3380 Del Skrevet 14. august Nå har det gått for langt! Er så lei. Har over lengre tid drukket mer og mer, og nå i sommerferien har det vært hver dag. Jeg vil ikke drikke så mye og jeg vil ikke la alkoholen ta så stor plass i livet mitt. Det er mange ganger jeg tenker at jeg ikke skal drikke, men på kvelden så dukker behovet opp, og jeg tar meg en drink (først, og så baller det på seg) hvis jeg har anledning. Jeg er glad i både smaken av alkohol og i følelsen det gir meg. Jeg ser det er mange her som har sluttet helt å drikke, det er ikke mitt mål. Jeg vil drikke sjeldnere og mindre. Er det noen andre her som er i samme båt? Er det noen som har noen triks for å ikke ta seg et glass når kvelden kommer? Det hjelper meg av og til å melde meg på treningstimer om kvelden. Da tar treninga opp litt tid, samtidig som at lysten til å drikke (av og til) blir litt mindre. Nå er målet å drikke minst mulig ila uka, men å kunne ta noen glass i helga. Med hilsen, Zzz Anonymkode: 46bae...a87 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå