Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Gjest Finlay
Linnita skrev (2 minutter siden):

Vi er sikkert bare misunnelig. Å misunnelse er sterke enn kjønnsdrifta..... 

Stemmer det. Er det rart det er krig i verden?😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andrea59 skrev (11 minutter siden):

Hadde også rødmet litt, tror jeg, spesielt når det skrytes sånn av plasseringen.

Av alle de trofaste kose-følgerne er det helt sikkert nok nysgjerrige til å følge hennes blogg også, uansett hva hun blogger om. De vil klikke seg inn daglig av lojalitet til ham og i frykt for å gå glipp av noe inside-kokkefamily-information. Tror jeg...

Overhodet ikke, jeg deler hobby med henne.

Innlegget hennes om farging av garn var kjempebra! 
Gleder meg til å følge henne videre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Kokkejævel. Jeg vet jo at du leser flittig her inne og egentlig om alle bloggene som du kanskje blir omtalt i og om . Jeg ser at du kårer din konemor til Norges største strikkeblogg. La meg bare si det, at hun bør heller få prøve seg på egen hånd, for det er kun på den måten du kan bevise dine ord om at hun er en så stor blogger som du skal ha det til. Hun er en dyktig blogger men gi henne litt tid å finne veien selv.

Nei dette er ikke misunnelse men ikke hevd noe du ikke kan bevise for det er ikke alltid antall lesere eller klikk som gjør deg til en stor blogger. 

En annen ting: Jeg er skremt av at du kjører rundt i rus for selv om du hevder at du ikke gjør det så forteller du noe annt i mellom linjene. Du tror at du er opphøyd over alle, og disse disiplene dine ser at du er ufeilbarlig. La meg fortelle deg en ting. En vårdag for 15 år siden skulle min sønn på 7 år krysse en vei, det var gangfelt og han var nesten over da det kom en mann i full fart og traff han og drepte han . Han sa at han ikke så han, men vet du, dette var på dagtid og det var lyst. Føreren hadde  Paralgin Forte i kroppen og i følge han var det en dose han var innefor, og det er det samme som du hevder. Men uansett , man blir påvirket. Så i mine øyne er du er forkastelig sak og jeg tror ikke at jeg kommer til å bruke mer tid på deg i det hele.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gmail skrev (28 minutter siden):

Kjære Kokkejævel. Jeg vet jo at du leser flittig her inne og egentlig om alle bloggene som du kanskje blir omtalt i og om . Jeg ser at du kårer din konemor til Norges største strikkeblogg. La meg bare si det, at hun bør heller få prøve seg på egen hånd, for det er kun på den måten du kan bevise dine ord om at hun er en så stor blogger som du skal ha det til. Hun er en dyktig blogger men gi henne litt tid å finne veien selv.

Nei dette er ikke misunnelse men ikke hevd noe du ikke kan bevise for det er ikke alltid antall lesere eller klikk som gjør deg til en stor blogger. 

En annen ting: Jeg er skremt av at du kjører rundt i rus for selv om du hevder at du ikke gjør det så forteller du noe annt i mellom linjene. Du tror at du er opphøyd over alle, og disse disiplene dine ser at du er ufeilbarlig. La meg fortelle deg en ting. En vårdag for 15 år siden skulle min sønn på 7 år krysse en vei, det var gangfelt og han var nesten over da det kom en mann i full fart og traff han og drepte han . Han sa at han ikke så han, men vet du, dette var på dagtid og det var lyst. Føreren hadde  Paralgin Forte i kroppen og i følge han var det en dose han var innefor, og det er det samme som du hevder. Men uansett , man blir påvirket. Så i mine øyne er du er forkastelig sak og jeg tror ikke at jeg kommer til å bruke mer tid på deg i det hele.

Så forferdelig trist å lese din historie 💔💔💔. Håper kokken leser den også, og tar lærdom av den. Før det er for sent! 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (16 minutter siden):

Så forferdelig trist å lese din historie 💔💔💔. Håper kokken leser den også, og tar lærdom av den. Før det er for sent! 

Kan jeg dessverre ikke tro fordi....han er i følge han selv opphøyet over alt

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gmail skrev (47 minutter siden):

Så utrolig leit og trist! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gmail skrev (55 minutter siden):

Så utrolig vondt å lese❤️

At kokken spiser piller med rød trekant, for deretter å kjøre bil, er ekstra betenkelig all den tid han i tillegg har lav impulskontroll og høyt aggresjonsnivå. I tillegg til at han, som du sier, føler seg opphevet over alle. En ytterst dårlig kombinasjon.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nrk Brennpunkt dokumentaren "Bare en pille til"   bør kokken se.  Den viser med all tydelighet at dette kødder vi ikke med.  Programmet gir mange skrekkens eksempler hvordan pillemisbruk kan medføre et helvete og død.  Programmet er en vekker for mange, og en advarsel til ikke minst yngre menneske at de kan få hele livet ødelagt av slike piller.

En annen sak er at jeg ikke skjønner hvordan seriøse samarbeidspartnere kan knytte sine kvalitetsprodukter til navnet "Kokkejævel".  En blogg som etter min mening har sunket til et lavmål med forherligelse av pillebruk,  bisarre falske beskyldninger,  barnslig oppførsel mot bloggkollegaer,   godtar ikke Forbrukertilsynets lover og regler.

Endret av Yann
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
gmail skrev (3 timer siden):

Han tar all ære fra henne, det er han som ordner lesere til henne. Hadde hun vært voksen nok, hadde hun satt foten ned, og sakt at det her skal jeg klare selv. Men hun har vel ikke så mye hun skulle ha sagt. Han har annonsert flittig på sin egen blogg side om hennes bloggside. Han blir sikkert bare mer gira, når han er her inne å les

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (På 20.4.2021 den 15.14):

Fortsettelse. 

Og i stedet for å beklage, så går han til angrep på de som påpeker det han har gjort. 

Jeg synes det er så drøyt at jeg ikke klarer å legge det bort. For en ufattelig bedriten måte å håndtere kritikk på. 

Jeg meldte det inn nettopp fordi han fortsatte, etter å ha blitt gjort oppmerksom på det. Fordi han endret innlegget og dermed avslørte at han skjønte at han hadde gjort noe han ikke burde. Jeg nekter å sitte stille å la folk uten etiske bein i kroppen få ture frem. 

All honnør til Lotteritilsynet som fulgte det opp. Det er det eneste som hjelper i denne bransjen. 

Sånn, ferdig.

Så enig i dette. Dette reaksjonsmønsteret hans er ikke til å fatte. Tenk om han til å begynne med hadde tatt til etterretning og takket for kommentaren i kommentarfeltet på at dette lotteriet ikke virket lovlig. Det må jo være lov å si i fra. Men neida, denne ekle påminnelsen er fra folk som vil han vondt. Det er denne provoserende innstillingen som gjør at folk melder han inn til de rette instanser. Korreksjoner kan kun komme fra et høyere hold, alt annet er ondsinnet hat. 
Hadde han ikke blitt gjort oppmerksom på lotteriloven hadde han jo muligvis fortsatt med lotterier.  Sikkert tjent grovt med penger, men tilsynet hadde nok satt en stopper etter hvert. Da hadde det nok blitt langt strengere sanksjoner som  bøtelegging og mer, enn den advarselen han nå slapp unna med.

Så han bør vel heller takke de som gjorde han oppmerksom på lovverket enn å henge de ut som angivere og kloakk. Han unngikk videre straff fordi han ble gjort oppmerksom i tide. 

Virker som han fortsatt ikke ser dette. Fortsetter å minne leserne på at han «ville jo bare gi leserne noen godbiter», «ville bare gi noe tilbake». Ingen snakk om at dette er noe han ville tjener store penger på. Neida, her er det godbitene han blir forhindret i å dele ut, takket være trollene på KG. 

Hadde han vært mer ydmyk og villig til å høre på folk, tenk all hetsen, uthengingen, kritikken og denne unødvendige debatten han da hadde sluppet! 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke alltid så enkelt å ta til seg velmente råd, for ikke alle har samme virkelighetsoppfatning dessverre. Når alt blir blir brukt for å sette seg godt tilrette i offerrollen, så blir det bare trist hele greia.

Jeg fulgte bloggen tidligere,  men så tok det bare "helt av"... Hender jeg er innom Facebook og ser overskrifter, samt leser all sympati og hjertestrøing i kommentarfeltet. Og det er jammen ikke alle ytringer der som er like pene... (rettet mot de som er "misunnelige" osv)...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gmail skrev (5 timer siden):

En sterk historie! Man kan bare håpe den treffer... 

Varme tanker til deg ❤

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gmail skrev (7 timer siden):

Hvordan i alle dager kan du si at han kjører rundt i rus?? Vær forsiktig med hva du beskylder folk for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linnita skrev (9 timer siden):

Skjønner ikke hvordan han kan erklære konas blogg for Norges største strikkeblogg. Av to grunner. 

1. Han har i dagesvis delt link til bloggen hennes, flere ganger om dagen, både til sine 20.000+ lesere på bloggen samt på Facebook. Man har jo tidligere sett hvordan lesertallene til ganske ukjente bloggere har økt betraktelig i en dag eller to etter at han har framsnakket dem. Å hvis han da skulle framsnakket de daglig, flere ganger om dagen, kan man jo tenke seg at lesertallene hadde holdt seg høy en periode. 

2. Hun har ikke lagt ut noe strikking så langt. Garnfarging ja. Men jeg kan å farge garn. Vil ikke kalle det strikking. Å noe stor strikkeblogger ville jeg aldri blitt siden jeg ikke ser bak fram på en strikkepinne. 

La konemor få prøve seg selv. La henne få ha sin blogg. Jeg er helt sikker på at hun har masse å komme med, for hun virker som en særdeles kreativ kvinne. Men da må kokken la henne få skinne på egenhånd. Ikke slik som nå hvor man hele tiden vil kunne, berettiget, stille spørsmål ved hvor mange som er inne på bloggen hennes fordi de er interessert og hvor mange som er inne fordi den "O store kokken" ber de om det flere ganger daglig. 

Hun prøver seg jo selv! Hun begynte med å farge garn,hva i alle dager er galt med det?? Og om du hadde hatt en i familien som startet blogg,ville ikke du ha reklamert for den bloggen da?? Det er vel for søren meg helt normalt. Sannheten er vel at han ikke kan gjøre noe som helst rett i øynene til de fleste her inne,hadde han ikke reklamert for bloggen hennes så hadde han fått hørt hvor egoistisk han er! Hele denne tråden som går helt tilbake til 2019 handler om å slenge dritt om absolutt alt han gjør!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (8 minutter siden):

Hun prøver seg jo selv! Hun begynte med å farge garn,hva i alle dager er galt med det?? Og om du hadde hatt en i familien som startet blogg,ville ikke du ha reklamert for den bloggen da?? Det er vel for søren meg helt normalt. Sannheten er vel at han ikke kan gjøre noe som helst rett i øynene til de fleste her inne,hadde han ikke reklamert for bloggen hennes så hadde han fått hørt hvor egoistisk han er! Hele denne tråden som går helt tilbake til 2019 handler om å slenge dritt om absolutt alt han gjør!

Jeg ville sikkert reklamert for det ja. Men ikke flere ganger om dagen i alle kanaler jeg er på i flere dager. Og ikke hadde jeg ønsket å få min blogg reklamert på den måten om jeg hadde startet blogg. Jeg ville vite at min blogg nådde ut til, og ble lest av, de som hadde interesse av det jeg skrev om. Ikke at den ble lest fordi min mann ustanselig ba sine følgere klikke seg inn. 

Er absolutt ikke noe galt i garnfarging. Flott garn og gode råd. Men. For det første er dette delt tidligere, på hans blogg. For det andre er det kanskje ikke helt reelt å kalle det for Norges største strikkeblogg etter to dager, hvor det attpåtil ikke har vært et eneste strikkeinnlegg. 

Jeg har tro på hennes blogg, noe jeg har gitt uttrykk for flere ganger. Jeg tror hun er drivende dyktig og kreativ. Men jeg tror å hun har mest å vinne på å "stå på egne ben" i bloggverden. 

Hvordan du kan få mine synspunkter her til å være å slenge dritt skjønner jeg ikke. Men det er ikke alt man skal forstå. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info ifht pillebruk og kjøring. Kokkeidioten bruker paralgin forte + tramadol. Han skriver at han tar sine medisiner og kjører lovlig på jobb.Han har IKKE lov å kjøre bil før det har gått ÅTTE TIMER etter inntak. Det vil i praksis bety at han KUN kan ta medisiner ETTER han er ferdig på jobb og kommet hjem for kvelden. Men på bloggen skriver han jo at han tar piller og deretter kjører bil -både til jobb og turområder osv. Og sikkert med mindreårig i bil også.. Vel -enten så kan han ikke lese lover og regler (som jo ikke ville vært nytt) -eller så har han en ekstremt uansvarlig fastlege. 

Han kjører ulovlig i rus -og noen burde faktisk melde fra om det -om de bor i samme by og vil unngå ruspåvirket sjåfør..

Fra infoside om medisiner og bilkjøring:

Ved inntakt av enkeltdose med Paralgin Forte og Tramadol kan man som regel kjøre bil åtte timer etter inntak. Ved kortvarigbruk av disse legemidlene i en-tre uker, med inntak flere ganger om dagen, antas det at kjøreevnen er såpass redusert at det ikke er lov å kjøre bil.

Edit; Sjekket bloggen hans nå (selv om jeg lovte meg selv å aldri klikke inn igjen -og håper jammen dette blir siste gang. Ser han har skjønt at også all utlevering av pillebruk nå skal pyntes på. At han "bare" tar grunndose med paralgin forte. men tidl innlegg viser jo fulle pilleesker med både tramadol og nobligan retard. Og ut i fra smertene han beskriver -så tviler jeg sterkt på at han bare tar paralgin forte om dagen. Videre må han jo nok en gang dytte inn et bilde som minner ALLE på at han har mistet en baby. Det skal vi ALDRI glemme. Paralelt med at han pynter på pillebruken sin. Men tipper fastlegen og de på apoteket vet bedre..

Endret av Cessa74
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Linnita skrev (19 minutter siden):

kanskje ikke helt reelt å kalle det for Norges største strikkeblogg etter to dager, hvor det attpåtil ikke har vært et eneste strikkeinnlegg. 

Norges største når det gjelder antall klikk på blogg.no ja, men det er nok 99,99% av de som er kokkejævel-fans og som ikke hadde brydd seg om kone-bloggen ellers som har ført henne opp på plassen bakk jævelen 😛

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnita skrev (15 minutter siden):

Jeg ville sikkert reklamert for det ja. Men ikke flere ganger om dagen i alle kanaler jeg er på i flere dager. Og ikke hadde jeg ønsket å få min blogg reklamert på den måten om jeg hadde startet blogg. Jeg ville vite at min blogg nådde ut til, og ble lest av, de som hadde interesse av det jeg skrev om. Ikke at den ble lest fordi min mann ustanselig ba sine følgere klikke seg inn. 

Er absolutt ikke noe galt i garnfarging. Flott garn og gode råd. Men. For det første er dette delt tidligere, på hans blogg. For det andre er det kanskje ikke helt reelt å kalle det for Norges største strikkeblogg etter to dager, hvor det attpåtil ikke har vært et eneste strikkeinnlegg. 

Jeg har tro på hennes blogg, noe jeg har gitt uttrykk for flere ganger. Jeg tror hun er drivende dyktig og kreativ. Men jeg tror å hun har mest å vinne på å "stå på egne ben" i bloggverden. 

Hvordan du kan få mine synspunkter her til å være å slenge dritt skjønner jeg ikke. Men det er ikke alt man skal forstå. 

Så fordi han gjorde noe DU ikke ville gjordt,så måtte du kritisere,altså er din måte å gjøre ting på den eneste rette måten og hans måte feil? Jeg vet ikke om hun er dyktig eller ikke,det vil jo vise seg det,men gi dama en sjanse,med eller uten hans anbefalinger for bloggen hennes. Det plager vel ingen om hans følgere også følger henne? Og etter hva jeg har lest innpå denne tråden så er jo hans følgere stort sett bare kjærringer,og kjærringer er jo kjent for å like håndarbeid,så da er det jo vinn-vinn for dem da! Og nei,unnskyld for det,du slang ikke dritt som mange andre i denne tråden har gjordt,men jeg skjønner heller ikke vitsen med å kritisere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (1 minutt siden):

Så fordi han gjorde noe DU ikke ville gjordt,så måtte du kritisere,altså er din måte å gjøre ting på den eneste rette måten og hans måte feil? Jeg vet ikke om hun er dyktig eller ikke,det vil jo vise seg det,men gi dama en sjanse,med eller uten hans anbefalinger for bloggen hennes. Det plager vel ingen om hans følgere også følger henne? Og etter hva jeg har lest innpå denne tråden så er jo hans følgere stort sett bare kjærringer,og kjærringer er jo kjent for å like håndarbeid,så da er det jo vinn-vinn for dem da! Og nei,unnskyld for det,du slang ikke dritt som mange andre i denne tråden har gjordt,men jeg skjønner heller ikke vitsen med å kritisere heller.

Han har en særdeles offentlig blogg og Facebook side som han bruker aktivt til å dele av livet sitt. Har man kun lov til å ha en mening hvis man er 100% enig og forguder jorden han går på? Er det ikke på tilbakemeldinger man vokser og utvikler seg? Er det ikke for å treffe leserne man har en offentlig blogg og ikke en privat dagbok? Å er det ikke da verdifullt for bloggerne å vite hva som treffer leserne og ikke? Jeg skriver hva JEG ser, hva JEG mener, hvordan JEG tolker ting. Å siden jeg er en av leserne av hans blogg og en potensiell leser av hennes blogg vil jeg jo tro at MINE betraktninger er vel så lærerik for videre vekst som andres. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cessa74 skrev (1 time siden):

Edit; Sjekket bloggen hans nå (selv om jeg lovte meg selv å aldri klikke inn igjen -og håper jammen dette blir siste gang. Ser han har skjønt at også all utlevering av pillebruk nå skal pyntes på. At han "bare" tar grunndose med paralgin forte. men tidl innlegg viser jo fulle pilleesker med både tramadol og nobligan retard. Og ut i fra smertene han beskriver -så tviler jeg sterkt på at han bare tar paralgin forte om dagen. Videre må han jo nok en gang dytte inn et bilde som minner ALLE på at han har mistet en baby. Det skal vi ALDRI glemme. Paralelt med at han pynter på pillebruken sin. Men tipper fastlegen og de på apoteket vet bedre..

Hva har dette med pillebruken hans å gjøre? Det var rart å plutselig skulle putte inn dette?

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...