Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Finlay skrev (34 minutter siden):

106 har kommentert, og bortsett fra et par stk som lurer på om dette er lov, så har resten vippset.

Mange har vippset to ganger a 100 kr, noen 50, noen har tidligere betalt 100 kr for å bruke ubegrenset av oppskrifter, og betaler nå på nytt nå for å være med i trekningen.

Så han gjør gode penger i dag. 

Hadde vært interessant å vite hva Lotteri-og stiftelsestilsynet mener om dette lotteriet.

Og skatteetaten.

At folk faktisk vippser han penger er helt utrolig.. Han er en ynkelig og patetisk tigger som er ekstremt selvopptatt på kanten til sykelig. Han burde skjermes for sin egen og familiens skyld. Slette blogg og ta seg en normal jobb. Dessverre har han tydeligvis blitt sykt opptatt av oppmerksomhet og ikke minst raske penger inn -som utrolig nok kjerringklubben biter på gang på gang..

Endret av Cessa74
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

436 stykk slukte agnet. Blir en grei ekstra omsetning på 43.600 det, om vi regner med 100,- fra hver. Gratulerer Kokkejævel! 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CMarie skrev (9 minutter siden):

436 stykk slukte agnet. Blir en grei ekstra omsetning på 43.600 det, om vi regner med 100,- fra hver. Gratulerer Kokkejævel! 

Se der ja. Ikke rart han er glad, og lover flere lotterier:

"Dette var artig! 😀 Blir garantert ikke siste gang!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Vittig at han presenterer opplegget på følgende måte:

“Både jeg og Konemor er glad for å kunne gi noe tilbake til dere som betaler for oppskrifter.”

Som om han er raus, og gir bort gaver. Når realiteten er at han selger dem lodd. Dyre lodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har meldt det inn til lotteritilsynet? Skatteetaten? Dette kan da ikke være lov. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (7 minutter siden):

Se der ja. Ikke rart han er glad, og lover flere lotterier:

"Dette var artig! 😀 Blir garantert ikke siste gang!"

Men skal de hver gang han arrangerer lotteri  betale kr 100 for oppskrifter  pr år. Med mange lotterier i løpet av et år kan det bli rådyre oppskrifter etterhvert.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
KAMLMI skrev (6 minutter siden):

Er det noen som har meldt det inn til lotteritilsynet? Skatteetaten? Dette kan da ikke være lov. 

Bare du å melde det vel?🤷‍♀️

Mulig noen har gjort det alt, ikke vet jeg. Vil tro sjansene for at de tar en titt øker med mengden tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mange melder i fra, dette opplegget er så sketchy at jeg blir litt målløs. Man kan vel ikke selge lodd forkledd som "årsabonnement" på noe som er gratis i utgangspunktet, og i tillegg lokke folk til å betale mangedobbelt opp for sjansen til å vinne ei spekepølse eller ei bok på toppen av det som er gratis?

Endret av lenebu
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skulle de som har betalt 100 kr fra før betale 50 til? Hadde holdt med 1 kr, hvis det skulle vært rettferdig. 😆 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Og hvorfor skulle de som har betalt 100 kr fra før betale 50 til? Hadde holdt med 1 kr, hvis det skulle vært rettferdig. 😆 

Ja, det reagerte jeg på også.......sånn liksom, "du har betalt 100 kr. ja, så fint, men det betalte du for tidlig, så du må nok betale 50 kroner til".......sa kokken og gnei syltelabbene sine over lommeboka si og smattet fornøyd 🤪

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (11 minutter siden):

Ser han har fjernet setningen "Det blir som å kjøpe lodd!" fra innlegget nå😂

Akkurat det jeg så også! Skrevet om hele innlegget. Det er shady.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
CMarie skrev (4 minutter siden):

Heldigvis har jeg screenshot av originalen. Greit å legge ved om det skal tipses👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper folk årsabonnement på oppskriftene som ligger ute på åpen blogg, for å være med i en trekning? Eller har jeg misforstått?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finlay skrev (37 minutter siden):

Heldigvis har jeg screenshot av originalen. Greit å legge ved om det skal tipses👍

Supert! Var akkurat det jeg håpet :)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solavskjerming
Lopploella skrev (21 minutter siden):

Kjøper folk årsabonnement på oppskriftene som ligger ute på åpen blogg, for å være med i en trekning? Eller har jeg misforstått?

Neida, du har ikke misforstått. Men mange ser ut til å ha kjøpt årsabonnement på de offentlige tilgjengelige oppskriftene, allerede før han opprettet konkurransen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående skatteetaten og inntekt - vippsen går jo til firmaet og ikke han privat, så akkurat det vil jeg tro går lovlig for seg. At det er litt tvilsomt kan man nok si, men jeg er såpass (altfor) pliktoppfyllende at jeg vippsa de to kronene han da ba om da jeg brukte en oppskrift på sjokoladekake. Og det var den beste sjokoladekaka jeg har smakt, så det lever jeg godt med 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
CMarie skrev (49 minutter siden):

Det er så drøyt. Han ble gjort oppmerksom på at dette var tvilsomt i kommentarfeltet i går. Han svarte at han hadde alt på det tørre. Nå har han endret blogginnlegget sitt og fjernet det som handler om lodd. Det tyder på at han har forstått at han har gjort er ulovlig, og fjernet sporene.

En ting er å gjøre en feil ubevisst, men det å ikke ta ansvar og innrømme at han gjorde det er utrolig dårlig. 

Jeg tok også skjermbilde. Det er sendt som tips til lotteritilsynet. Rett og slett fordi han ikke lenger er uvitende om at det han har gjort er lovbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...