Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Skrottefar skrev (27 minutter siden):

Lurer på hva jævelen har blitt utsatt for nå, han skriver om det i bloggen, men akkurat hva det er, nei, det skriver han ingen verdens ting om 😛

https://kokkejaevel.blogg.no/god-helg-med-store-modifikasjoner.html

 

Hvis det er noe da.... Det vet man jo aldri.

Julehandelen er i gang, han og nettbutikken trenger oppmerksomhet. Nå har det vel gått i slanking et par uker, så på tide med  litt drama. En stund siden sist, så hva passer vel bedre enn en diffus post om noe som har skjedd, og som har gjort et brutalt inntrykk på ham, han kan dessverre ikke røpe hva det er…. har sett lignende i bransjen før🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (2 minutter siden):

Hvis det er noe da.... Det vet man jo aldri.

Julehandelen er i gang, han og nettbutikken trenger oppmerksomhet. Nå har det vel gått i slanking et par uker, så på tide med  litt drama. En stund siden sist, så hva passer vel bedre enn en diffus post om noe som har skjedd, og som har gjort et brutalt inntrykk på ham, han kan dessverre ikke røpe hva det er…. har sett lignende i bransjen før🙄

Sant nok, hvis det er noe.......for han har da tidligere skrevet i detaljerte former tidligere når noe alvorlig har skjedd, som f.eks når det kom besøk til han i nettbutikken og han ringte politiet......men denne gangen? Neida, da er det bare tåkeprat om noe forferdelig greier hvor han har blitt svindlet og lurt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme til bunns i dette, men vet ikke om jeg verken har tid, krefter eller penger til å ta opp kampen.

Her er det jo potensiale for å høste både trøst og Vipps-bidrag til kampen mot det onde. Det er jo kjent strategi fra den kanten. Og bidragsyterne er ikke så kritiske at de trenger forklaring, ut over at kokken har det vondt, det kommer til å drysse hjerter og en og annen krone til denne diffuse, pengeslukende kampen.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (5 minutter siden):

Jeg må komme til bunns i dette, men vet ikke om jeg verken har tid, krefter eller penger til å ta opp kampen.

Her er det jo potensiale for å høste både trøst og Vipps-bidrag til kampen mot det onde. Det er jo kjent strategi fra den kanten. Og bidragsyterne er ikke så kritiske at de trenger forklaring, ut over at kokken har det vondt, det kommer til å drysse hjerter og en og annen krone til denne diffuse, pengeslukende kampen.

Nei, noen forklaring trengs ikke, for det er jo så synd på kokken, stakkars mann som må oppleve så mye fælt, og så blir det kos og klem og hjerter og gud vet hva, ser de virkelig ikke den oppmerskomhetstrangen som foregår der oppe i nord? 🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 time siden):

Lurer på hva jævelen har blitt utsatt for nå, han skriver om det i bloggen, men akkurat hva det er, nei, det skriver han ingen verdens ting om 😛

https://kokkejaevel.blogg.no/god-helg-med-store-modifikasjoner.html

 

Han er jo en attention whore av dimensjoner, så dette er nok bare spill for galleriet

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (Akkurat nå):

Han er jo en attention whore av dimensjoner, så dette er nok bare spill for galleriet

Sant nok, men allikevel......ble kanskje for kjedelig å bare skrive om slanking og matinntak etter at han ble ferdig med å skrive om alt styret om bok-lanseringen og slikt 😛

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (10 minutter siden):

Sant nok, men allikevel......ble kanskje for kjedelig å bare skrive om slanking og matinntak etter at han ble ferdig med å skrive om alt styret om bok-lanseringen og slikt 😛

Ikke bare kjedelig, men kanskje ikke noe sjakktrekk å fokusere så voldsomt på slanking og vektnedgang bare uker før kjerringene starter med julebaksten, og ellers skal og bør konsentrere seg om julens godbiter.

Mest sannsynlig er dette et trekk for å få oppmerksomheten litt bort fra slankeprosjektet, og over på ham som sårbart, (og trengende) menneske, og etterhvert - over til nettbutikken🤑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (11 minutter siden):

Ikke bare kjedelig, men kanskje ikke noe sjakktrekk å fokusere så voldsomt på slanking og vektnedgang bare uker før kjerringene starter med julebaksten, og ellers skal og bør konsentrere seg om julens godbiter.

Mest sannsynlig er dette et trekk for å få oppmerksomheten litt bort fra slankeprosjektet, og over på ham som sårbart, (og trengende) menneske, og etterhvert - over til nettbutikken🤑

Ja, er jo ikke første gangen det skjer at han setter seg i en offer-rolle og så bare eskalerer det med innlegg på innlegg hvor det henvises til nettopp det, og fans'n biter på

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjemme sier vi «Drama Lama» når noen forsøker å skape dramatikk uten å gå i kjernen på hva saken faktisk gjelder. Og kokken sklir rett inn på årets 1.plass av alle Drama Lama vi har vært vitne til. Å skape drama uten å fortelle hva det dreier seg om, ja da er man selv skyldig i alt det blir spekulert i saken. Men det er kanskje verdt det, når man kan vinne klikk, spleis, oppmerksomhet, sympati eller hva nå han er ute etter denne gangen….

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zena33 skrev (1 time siden):

Her hjemme sier vi «Drama Lama» når noen forsøker å skape dramatikk uten å gå i kjernen på hva saken faktisk gjelder. Og kokken sklir rett inn på årets 1.plass av alle Drama Lama vi har vært vitne til. Å skape drama uten å fortelle hva det dreier seg om, ja da er man selv skyldig i alt det blir spekulert i saken. Men det er kanskje verdt det, når man kan vinne klikk, spleis, oppmerksomhet, sympati eller hva nå han er ute etter denne gangen….

Blir litt som de som offentlig "sjekker inn" på et sykehus på Facebook, uten å legge til tekst. De rett og slett dør etter oppmerksomhet, sitter å venter på alle lykkeønskninger, spørsmål om hva som skjer, bekymrede folk fra vennelisten på pm osv. Velkommen til lala-land, her skal det dramatiseres og tyne medlidenhet ut av alle og enhver. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevares, holder han fortsatt på med snake oil-metodikk?

Det er jo litt trist at den norske versjonen av Nigeria-svindel fortsatt går hjem blant betalingsdyktige kvinner (og menn) på lik linje med Hanvolds tv-tigging.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det svindel, men ikke noe mer forklaring på det hva slags svindel, bare han hadde verken økonomi eller helse til å komme seg ut av det. Var i går en måte til å få mange som ble nysgjerrige inn til å lese bloggen i dag? For i dag var det annonseblogg igjen, han selger både godis og pinnekjøtt. Håpet er  antagelig mange synes synd på han i går og vil støtte denne "stakkars, uheldige" kokken med å kjøpe mye av han i dag. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (23 minutter siden):

I går var det svindel, men ikke noe mer forklaring på det hva slags svindel, bare han hadde verken økonomi eller helse til å komme seg ut av det.

Han skriver i kommentarfeltet at det ikke er noe økonomisk svindel, men han har vært i kontakt med statsforvalteren, så hva slags svindel det er snakk om er ikke godt å si

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrottefar skrev (9 timer siden):

Han skriver i kommentarfeltet at det ikke er noe økonomisk svindel, men han har vært i kontakt med statsforvalteren, så hva slags svindel det er snakk om er ikke godt å si

Nå er vel svindel, som han hevdet at dette er, en sak for politiet uansett hva slags svindel dette dreier seg om. Men når noen spør om han har kontaktet politiet så sier han at det ikke er en politisak. Da er det kanskje ikke svindel heller da? Kun kokken som bruker dramatiske ord i innlegget sitt for å oppnå full dramatikk?

Og hvorfor sletter han bare ikke innlegget sitt når han selv skriver i innlegg nr 2 vedrørende denne saken at
«Jeg skulle aldri skrevet bloggen jeg skrev i morges,men jeg gjorde det likevel. Det angrer jeg på. Det som har skjedd egner seg ikke i bloggformat.» Neida, han sletter ikke, han kliner likså godt til med innlegg nr 2, full av anger over innlegg nr 1……

Eller ikke….

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zena33 skrev (1 minutt siden):

Nå er vel svindel, som han hevdet at dette er, en sak for politiet uansett hva slags svindel dette dreier seg om. Men når noen spør om han har kontaktet politiet så sier han at det ikke er en politisak. Da er det kanskje ikke svindel heller da? Kun kokken som bruker dramatiske ord i innlegget sitt for å oppnå full dramatikk?

Og hvorfor sletter han bare ikke innlegget sitt når han selv skriver i innlegg nr 2 vedrørende denne saken at
«Jeg skulle aldri skrevet bloggen jeg skrev i morges,men jeg gjorde det likevel. Det angrer jeg på. Det som har skjedd egner seg ikke i bloggformat.» Neida, han sletter ikke, han kliner likså godt til med innlegg nr 2, full av anger over innlegg nr 1……

Eller ikke….

Ja, jeg så det, han kaller det svindel, men er ikke politisak, så da er han i dialog med statsforvalteren i stedet, så hvorfor kalle det da svindel? Og, som du sier, han sier han ikke burde skrevet det innlegget, men lar det allikevel stå, det finnes jo null logikk der oppe i Alta 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger vel litt blest igjen, det er en blogg som fort går i glemmeboken for meg, i hvert fall. Å lese om det helt alminnelige A4 livet gir meg ingenting og jeg kommer bare på han når jeg leser her inne. Tror nok ikke at jeg er alene om det. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallepalle2 skrev (9 timer siden):

Han trenger vel litt blest igjen, det er en blogg som fort går i glemmeboken for meg, i hvert fall. Å lese om det helt alminnelige A4 livet gir meg ingenting og jeg kommer bare på han når jeg leser her inne. Tror nok ikke at jeg er alene om det. 

Nei, det er du ikke. Det er drama og elendighet som vekker folks medlidenhet og nysgjerrighet, det selger og det benytter han seg av til fulle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (10 timer siden):

Han trenger vel litt blest igjen, det er en blogg som fort går i glemmeboken for meg, i hvert fall. Å lese om det helt alminnelige A4 livet gir meg ingenting og jeg kommer bare på han når jeg leser her inne. Tror nok ikke at jeg er alene om det. 

De fleste har vel nok med sitt eget A4 liv.

Hvor spennende er det egentlig å lese om andres hverdag med forkjølte småbarn, for ikke å snakke om andres slankekurer? Prolapsen som fylte innlegg etter innlegg for noen måneder siden later til å være glemt.

Det begynner å bli en stund siden skyhøye lesertall og 250 kommentarer på innleggene. Tilbake sitter en hard kjerne på 15-20 000 lesere, med unntak av oppsving etter dramatiske overskrifter. Lesertallene bærer preg av en tretthet.

Trollene er brukt opp, det samme er de godt kjente tragediene. En tåkete historie om svindel av ikke-økonomisk art fremstår unektelig litt desperat, særlig med tanke på at han angrer på innlegget, samtidig som han følger opp med nytt innlegg om samme sak, og sågar linker til innlegget han angrer på😂

Kokken er blitt dørgende kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forresten på hva som får folk til å kjøpe pinnekjøtt av rein - 1.3 kg - fra Rørosrein hos Kokkejævel.no til prisen 1178 kr, når man kan gå til Rørosrein.no og kjøpe samme vare til 499 kr?

Prisforskjellen er jo absurd🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...