Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Er det noen fra blogg.no som er nominert til Vixen, da? Jeg har ikke oversikt, men det virker som den lista ikke tillegges stor vekt hos Vixen (har de fortsatt årets blogger?)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (4 timer siden):

Er det noen fra blogg.no som er nominert til Vixen, da? Jeg har ikke oversikt, men det virker som den lista ikke tillegges stor vekt hos Vixen (har de fortsatt årets blogger?)

Nei absolutt ikke. Blogg.no bør endre navn til dagbok.no. Som tidligere sagt; folk flest oppsøker andre kanaler for underholdning og kunnskap/inspirasjon. Det er på ingen måte en bragd å være på den topp 20 listen. I det hele tatt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (På 8.10.2021 den 2.24):

Jeg har kjøpt boka, og angrer ikke på det. Gode oppskrifter, fin layout, fristende bilder. Man kan si og mene mangt og meget om Kokkejævel, men han KAN faget sitt. Derom hersker det ingen tvil. Har hatt gleden av å spise på flere av spisestedene han har jobbet på ila. de siste femten årene. 

Boka er rett og slett veldig bra 👍 Men du vet, her inne må det meste tråkkes på.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (På 8.10.2021 den 2.26):

Jeg tenkte mest på barna. Barna hans har ikke samtykket til å være en del av markedsføringen hans. Jeg trenger ikke kjenne dem for å mene at det er harry og patetisk å eksponere barna i bloggen sin. 

Bortsett fra han minste, har du spurt barna hans? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cessa74 skrev (På 8.10.2021 den 16.06):

Nå leser jeg ikke denne bloggen fast, men er enig i at utlevering av barn har blitt mindre siste tiden. MEN er det bevisst handling? Eller er det fordi fokuset er penger-penger-penger -og derfor handler ALT om nettbutikk og kokebok om dagen? Han har jo et umettelig behov for å få folk til å bruke penger på hans produkter kombinert med selfier som svir i øya. 

Han har uansett utlevert ting om barn og eget liv i en så stor grad at det må påvirke barna - uten tvil. Podcastepisoden med datteren beviste jo at han på ingen måte hadde noe bevisst holdning om å verne henne/ikke utlevere barna. Tviler sterkt på at han har endret den holdningen så radikalt.

Og  datteren er i en alder hvor absolutt ALT er flaut når det kommer til foreldre - og her kan jo venner lese om alt far utleverer om kropp, såre baller, sexliv, sorg, depresjoner, konstruerte mareritt, om konflikter, nettmobbing og gudene veit hva. Tviler sterkt på at han tenker over hvordan dette påvirker henne i det hele tatt - her er det buisness og klikk som gjelder.

Han ble jo heller ikke nominert i en eneste kategori i vixen. Og ser man på blogglisten på blogg.no så er det stort sett en gjeng voksne mennesker med åpen dagbok, tafatt innhold, elendig språk og svært få lesere. At kokkejævel har opparbeidet seg en fast leserskare med disse 50 + damene som elsker å følge han og føler et konstruert vennskap med han -det er på ingen måte et kvalitetstempel. Bloggen hans gir absolutt INGENTING for en leser utover å følge hans private liv og hans buisness. Ispedd 10 bilder av seg selv i hvert innlegg. Bloggen er dørgende kjedelig..

Og han er sikkert god i matfaget, men det er det da ærlig talt mange tusen til som er i sosiale medie. Han er på ingen måte en som skiller seg ut - forskjellen er at han selger sine produkter basert på sympati fra lesere fordi stakkars han har mistet barn og har det kjempe-ille psykisk og fysisk bla,bla,bla. Det trekker inn en viss lesergruppe som skaper en symbiose mellom blogger og blodfansen. Men utover det -ingenting å bli imponert over -hverken i bransjen eller hos folk flest..

Nå må jeg faktisk arrestere deg litt. Jeg og mine venninner er ei stor gruppe som leser han fast, og vi er i alder 28-37,med både småbarn og ungdommer. Vi leser han fordi han skriver både nært og morsomt,og han skriver om alvorlige ting som psykisk helse og sorg, men også gode og lette dager. Og bøkene har vi absolutt ikke kjøpt pga sympati, men fordi at de er gode bøker.At han vil tjene penger? Han driver jo butikk, vil ikke alle som driver butikk tjene penger?? Både kjøpmannen,eller også andre som har gitt ut bøker? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (På 8.10.2021 den 9.44):

Jeg synes faktisk kokken er blitt flink til IKKE å eksponere barna sine jeg.

Yngste barnet ser vi ikke snurten av, det deles overhode ikke bilder. Andre opplysninger om ham finnes knapt på bloggen heller. At han blir nevnt i ny og ne betyr ikke at han blir utlevert.

Datteren er borte fra hans kanaler, både i bilder og tekst. At han delte ting han ikke burde dele for et år eller to siden skal ikke brukes mot ham nå. At han f.eks forteller at datteren skal spise middag hos ham er ikke eksponering.

De andre barna er voksne, de nevnes også kun en sjelden gang. Går ut fra at de gir klar beskjed hvis de mener seg for synlige i hans kanaler.

Nå leser ikke jeg bloggen fast, men dette er det inntrykket jeg har. Arrester meg gjerne om jeg tar feil.

Derimot tenker jeg at han til tider eksponerer seg selv på en måte som kan være flau for barna, men det skal vi ikke spekulere i. 

👏👏👏👏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Ang. siste innlegget hans, jeg leide ut det ekstra soverommet mitt til en kvinnelig utvekslingsstudent i et år. Jeg var vel selv rundt 22-23. Hadde aldri vært aktuelt å tatt inn enn mann (jeg må jo få bestemme selv hvem jeg skal dele hybel med 🤷‍♀️). Beste er vel å ikke hisse seg opp, men jeg føler ikke akkurat at det jeg drev med var kjønnsdiskriminering når jeg valgte fremtidig medboer av mitt eget kjønn, av min alder, og med sammenfallende interesser? Det må jo være opp til hver enkelt hvem de leier ut til? Han sier det er lovfelt hvem man velger basert på anmeldelser, men jeg er ikke heeeelt enig. Hadde vært samme hvis det var en utleiedel, jeg burde ikke være forpliktet til å velge de som valgte å flytte når de var 16...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (På 19.10.2021 den 1.04):

Ang. siste innlegget hans, jeg leide ut det ekstra soverommet mitt til en kvinnelig utvekslingsstudent i et år. Jeg var vel selv rundt 22-23. Hadde aldri vært aktuelt å tatt inn enn mann (jeg må jo få bestemme selv hvem jeg skal dele hybel med 🤷‍♀️). Beste er vel å ikke hisse seg opp, men jeg føler ikke akkurat at det jeg drev med var kjønnsdiskriminering når jeg valgte fremtidig medboer av mitt eget kjønn, av min alder, og med sammenfallende interesser? Det må jo være opp til hver enkelt hvem de leier ut til? Han sier det er lovfelt hvem man velger basert på anmeldelser, men jeg er ikke heeeelt enig. Hadde vært samme hvis det var en utleiedel, jeg burde ikke være forpliktet til å velge de som valgte å flytte når de var 16...

Absolutt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (På 19.10.2021 den 1.04):

Jeg tror ( har ikke så stor kunnskap om lover og regler som ham)- at det er hva som står i utleiannonsen som gjelder. Altså, at det ikke er lov å skrive : «ønsker ikke nordlendinger, samer, muslimer» osv…Utover dét må man selv kunne bestemme hvem man vil ha boende i eget hus. Synes også at det er et sunnhetstegn at en ung, voksen sønn ikke ønsker at pappa skal ordne opp! Komme med tips og innspill,-ja! -men denne sønnen er vel ikke en elev på videregående??

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (17 timer siden):

Kokken har hatt signering av sin egen kokebok i hjembyen Alta, men det ble en fiasko

Er han uglesett og ikke så godt likt i Alta?

Tja. Han drar fram "profet i eget land", men nå har han vel over et par år gjort sitt beste for å sverte eget hjemsted.

Bla. ved å henge ut (og langt på vei identifisere) en ansatt i kommunen, samt anklaget tidligere ansatte for både tyveri og løgn. For ikke å snakke om de uthengte stakkarene som “tar en tredagers egenmelding” fordi de heller vil late seg i sofaen enn å karre seg til Hoftepluss på jobb, sånn at andre måtte steppe inn. At de virkelig var syke var visst ikke et alternativ.

Han har gjort sitt for å stemple Alta som drittsted, og i kommentarfeltet kunne man lese at folk var rystet, og glade for at de ikke bor på et sånt fryktelig sted!

Han har jo hatt en rekke slike poster, da løper kanskje ikke lokalbefolkningen mann av huse for å kjøpe noe som helst av ham. Leit for ham i så fall, som nå også har åpnet fysisk butikk i Alta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
Skrottefar skrev (19 timer siden):

Kokken har hatt signering av sin egen kokebok i hjembyen Alta, men det ble en fiasko

Tja, han skrev jo om at mange boikottet Hoftepluss siden han var eier. Han trodde på 25% økning i omsetning når haterne ville komme tilbake etter at ny eier tok over. 

https://kokkejaevel.blogg.no/uno-overtar-hoftepluss.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (4 timer siden):

Tja. Han drar fram "profet i eget land", men nå har han vel over et par år gjort sitt beste for å sverte eget hjemsted.

Bla. ved å henge ut (og langt på vei identifisere) en ansatt i kommunen, samt anklaget tidligere ansatte for både tyveri og løgn. For ikke å snakke om de uthengte stakkarene som “tar en tredagers egenmelding” fordi de heller vil late seg i sofaen enn å karre seg til Hoftepluss på jobb, sånn at andre måtte steppe inn. At de virkelig var syke var visst ikke et alternativ.

Han har gjort sitt for å stemple Alta som drittsted, og i kommentarfeltet kunne man lese at folk var rystet, og glade for at de ikke bor på et sånt fryktelig sted!

Han har jo hatt en rekke slike poster, da løper kanskje ikke lokalbefolkningen mann av huse for å kjøpe noe som helst av ham. Leit for ham i så fall, som nå også har åpnet fysisk butikk i Alta.

CecilieX skrev (3 timer siden):

Tja, han skrev jo om at mange boikottet Hoftepluss siden han var eier. Han trodde på 25% økning i omsetning når haterne ville komme tilbake etter at ny eier tok over. 

https://kokkejaevel.blogg.no/uno-overtar-hoftepluss.html

Ja, skjønner det, men det er jo rart at bedriften har holdt seg så lenge hvis han har vært så forhatt 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (22 timer siden):

15 bøker på 35 min er da virkelig ikke noen fiasko.
Lurer på hvilken avtale han hadde med butikken og om de er fornøyde med a han gikk etter kun 35 min?
Og ikke minst, hvor fornøyd er de med omtalen i ettertid?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Narad skrev (10 timer siden):

15 bøker på 35 min er da virkelig ikke noen fiasko.
Lurer på hvilken avtale han hadde med butikken og om de er fornøyde med a han gikk etter kun 35 min?
Og ikke minst, hvor fornøyd er de med omtalen i ettertid?

Enig i det. Det er ikke ille. Og han satt virkelig i veldig kort tid. Et par timer, så hadde han kanskje solgt det dobbelte?

Han skrev vel om en tidligere signering der det kom lite folk, og det syntes han var så ulidelig vanskelig og flaut.

Han må jo ha ventet noe helt annet i Alta. Elleville tilstander og lange køer kanskje? Man kan jo mer enn ane skuffelsen.

I kommentarfeltet på fb får han den forklaringen han sannsynligvis vil ha: “Det sier mer om Altas befolkning, enn om forfatteren. Det er vanskelig å bli profet i eget land. Mye sjalusi ute i de små distriktene dessverre. Janteloven har slått til".

Har sett mange virkelig kjente forfattere sitte på signering, uten de store folkemasser. Det slenger innom et menneske i ny og ne. De får signert en bok eller to, gjerne med en personlig hilsen, får et smil og en liten prat. Ingen som går etter en halvtime.

Folk kjøper bøker på nett i mye større grad enn før, og mange unngår fremdeles kjøpesenter med mange mennesker. Boka har vært ute en god stund, og han er åpenbart svært fornøyd med salget generelt, så ingen grunn til å henge med leppa😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokkejævel, du er jo åpen om at du leser her inne, så jeg kan tipse deg om en bok - "Den lille triste boken om boksignering" av Rune Bjerga.

Et lite utdrag: 

-For en stund tilbake gikk jeg forbi en bokhandel på et stort kjøpesenter like utenfor Stavanger. Der satt en kjent norsk forfatter bak et bord. Jeg stilte meg litt på avstand for å studere fenomenet. Forfatteren satt på utstilling. Kun én person kom bort og ville ha en signert bok av han på over førti minutter. Hundrevis av mennesker gikk rett forbi. Selv tittet han tomt ut i luften, nesten som om noen hadde tvunget han til å sitte der mot sin vilje. Nå vet jeg selv hvordan han høyst sannsynlig hadde det den dagen. Det er det "Den lille triste boken om boksignering" handler om. Boken er basert på sanne hendelser. Jeg gjør oppmerksom på flere sterke scener.

https://www.bokkilden.no/humor/den-lille-triste-boken-om-boksignering-rune-bjerga/produkt.do?produktId=15833281

God lesning😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel litt urealistiske, høye tanker om sin egen «kjendisstatus», om han forventer meterlange køer i en liten by som Alta🙈 15 bøker på 35 min. er ikke dårlig. Divanykker å gå etter 35 minutter🙄

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva jævelen har blitt utsatt for nå, han skriver om det i bloggen, men akkurat hva det er, nei, det skriver han ingen verdens ting om 😛

https://kokkejaevel.blogg.no/god-helg-med-store-modifikasjoner.html

Sitat

Jeg har blitt svindlet, lurt og ført bak lyset. Bak min rygg har mitt loslitte navnetrekk og frynsete rykte blitt brukt av personer som på ingen måte vil meg vel. Det er nesten til å miste pusten av. Det ble noen telefoner i går, og det blir enda flere i dag. Jeg må komme til bunns i dette, men vet ikke om jeg verken har tid, krefter eller penger til å ta opp kampen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...