Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

decker skrev (6 minutter siden):

Eg kikka innom bloggen i dag og vart faktisk ganske sjokkert over korleis han omtalar det å ta sterke smertestillande. Det er verkeleg ikkje normalt å fortella at ein «fyller munnhulen med en neve rosa» samtidig som ein legg ut eit bilete av ei hand full av minst 50-60 Paralgin Forte. Normal dosering er 1-2 tabletter inntil 4 gonger til dagen, og han behandlar og omtalar, og ikkje minst normaliserer, forbruket som om det skulle vera sukkertøy og ikkje eit B-preparat.  Håpar verkeleg han ikkje køyrer bil med det dokumenterte forbruket av slike preparater.

(Screenshot frå bloggen 19.04.2021)

3D261950-3C9F-4775-8EF1-7F60FE2B33D5.jpeg

Er nok noe overdrevet det bilde og tekst her, men jeg reagerte litt på en setning i et av hans innlegg i dag, hvor han skriver at han satte seg i bilen for å reise på jobb. Med alle de tablettene han fører i seg så har han vel mest sannsynlig ikke lov å kjøre.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tessa12 skrev (10 minutter siden):

Er nok noe overdrevet det bilde og tekst her, men jeg reagerte litt på en setning i et av hans innlegg i dag, hvor han skriver at han satte seg i bilen for å reise på jobb. Med alle de tablettene han fører i seg så har han vel mest sannsynlig ikke lov å kjøre.

Ja, eg tvilar ikkje at han bruker slike verkemiddel for det det er verdt. Det er jo ein gylden mulighet til å forfekta hans galgenhumor, og at dei som trur han verkeleg tek så mange tablettar er dumme, misunnelege, ute etter å ta han for alt og manglar humor. Igjen ein gylden mulighet for nok ei utblåsing på bloggen. No trur eg jo at dei fleste som les bloggen er 50 pluss og nok er van med litt tablettforbruk utan å verta påvirka, men for yngre og meir påvirkelige lesarar er signaleffekten av kombinasjon av tekst og bilete ytterst problematisk. 

Endret av decker
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther

Nu er det i gang igjen. Skriver kona så dårlig blogg at han må legge ut det hun skriver på sin egen blogg? Siden kokken må dele på sin egen side det ho legg ut. Sikkert ikke dårlig blogg, dem får bare dobbelt med klikk og lesere. Skulle tru at kona klarte seg selv uten hans hjelp

Endret av Winther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt bør ein og vera veldig forsiktig med å dela bilete av store mengder medisinar som ein får for ulike tilstandar og sjukdommar. Ein slektning av meg hadde hatt ein ganske omfattande operasjon, og har i tillegg fleire andre helseproblem, og då ho kom heim frå sjukehuset delte ho eit litt humoristisk bilete på FB av den store mengden med medisinar ho måtte ta. Det var inkludert både A- og B-preparat, benzo og den bøtteballetten. Det endte med at ein kompis av sonen hennar raida medisinskapet ei helg ho var bortreist, det vart store verdiar i dei rette (feil) hendene. 

Endret av decker
Skriveleif
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleLea
On 4/12/2021 at 10:18 PM, gmail said:
31 minutter siden, Tessa12 said:

Har blitt selv påkjørt av en person som var påvirket av sterke smertestillende, mitt liv forandret seg dessverre radikalt til å bli ufør med sterke lammelser og et liv som har gitt meg et helvete !!!! Datoen var 19.april 1996 = 25 års "jubileum" idag.... at han legger ut bilder av en håndfull rosa piller + bil gjør meg bare rasende da jeg vet at andre mennesker settes i stor fare og ødelegger sitt liv. Mulig det bare er en illustrasjon, men slike illustrasjoner ønsker jeg meg som kraftig skadd ubedt og ser mer og mer at denne jævelen ikke fortjener å være på toppen av bloggere lengre !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol
Winther skrev (3 timer siden):

Nu er det i gang igjen. Skriver kona så dårlig blogg at han må legge ut det hun skriver på sin egen blogg? Siden kokken må dele på sin egen side det ho legg ut. Sikkert ikke dårlig, dem får bare dobbelt med klikk og lesere.

Rent språklig er hun ikke mye å skryte av. Har hun interessante oppskrifter, tips og råd vil vel de fleste se bort fra språket. Det ser man i hvert fall på diverse grupper på Facebook. Det vil være et godt stykke før hun når Vibbedille til knærne. Tror jeg. Men så har jeg ikke sett en fullblodshest sparke i gang noe sånt før! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
CecilieX skrev (På 6.4.2021 den 17.46):

Nå tror jeg Kokken er på syltynn is. Han ber folk vippse penger for oppskriftene, mot at de da får et lodd der de kan vinne premier. 

Det er jo strenge regler for loddsalg i Norge både når og hvordan det arrangeres og hva som kan være formålet. 

Mulig han redder seg inn på at de kjøper et produkt (oppskrifter) samtidig. 

De lojale følgerne som allerede har vippset 100 kr for et års forbruk av oppskrifter, må nå betale 50 kr ekstra hvis de vil være med. Disse betaler nå to ganger for samme «produkt». Jo flere ganger du vippser, jo større vinnersjanse. Noen oppgir at de har vippset 250 kr. Da nærmer det seg veldig å være mer et lotteri enn et kjøp.

Hvorfor dette skal være nødvendig når nettbutikken etter sigende  går så det suser er et annet spørsmål. 

Tilføyelse: Forbrukertilsynet skriver på sine sider at konkurranser i visse tilfeller kan være lotteri. De henviser til lotteritilsynet. 

https://lottstift.no/nb/lotteri-og-bingo/er-konkurransen-et-lotteri/

Her står det at innsats, gevinst og tilfeldig utfall er kriterier som må være tilstede. Om innsats står det at dersom innsatsen (det du betaler inn) overstiger det produktet du kjøper koster, da betraktes dette som et lotteri. De som har kjøpt lodd over 100 kr som jo oppskriftene koster, deltar dermed pr definisjon i et lotteri. Ut fra det jeg leser så fyller ikke Kokken kravene til å ha lov til å drive lotterivirksomhet. 

Jeg henter frem mitt eget innlegg og konstanterer at jeg trakk riktig konklusjon. 

Har lest innlegget med brevet fra Lotteritilsynet med tilhørende kommentarfelt og konstanterer at de fleste irettesetter kokken. 

Jeg lurer på hva som var årsaken til at han la det ut, for han blir jo felt på alle punkter. Men han bruker det til å gjøre offer av seg selv. 

At en som har vært næringsdrivende i så mange år ikke greier å skille mellom person og næringsdrivende er helt utrolig. Regler og lovverk er til for å beskytte forbrukerne. 

Han fremstiller det som om Lotteritilsynet har skiftet mening, som om det er slik de opererer. De tar avgjørelser basert på den informasjonen de får. Den første informasjonen fikk de fra kokken selv (i følge ham). Den må ha vært mangelfull siden da objektive fakta kom på bordet så var konklusjonen at han arrangerte et ulovlig lotteri. Det skjønte alle som skumleste regelverket. 

Han fremstiller seg selv som om han gjorde en god gjerning. Faktum et at ca 90% av de som vippset ikke fikk noe igjen. Det er ikke noe «snilt» ved det. 

Når jeg leser innlegget blir jeg stående igjen med det samme spørsmålet som jeg ofte lurer på hva gjelder influencere. Tror de på dette selv? Er de helt blåst for å kunne betrakte egne handlinger utenfra? 

Han har brutt loven. Han har utnyttet leserne sine. Det er fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Hvis han kontaktet Lotteritilsynet, gjorde han nok det etter at han ble gjort oppmerksom på at dette ikke var innafor, og etter å ha redigert bort ord som lodd og gevinst. Da kunne det forsåvidt se stuerent ut.

Skjermbildene vi sendte av det opprinnelige innlegget talte imidlertid sitt tydelige språk. Det lyste LOTTERI lang vei.

Personlig har jeg vanskelig for å tro at denne telefonsamtalen har funnet sted. Skulle tilsynet på bakgrunn av en telefonsamtale ta en avgjørelse der og da, og si at "alt er greit - kjør på!", for så å ombestemme seg etterpå?

Det høres helt usannsynlig ut at et statlig tilsynsorgan opererer på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Finlay skrev (38 minutter siden):

Hvis han kontaktet Lotteritilsynet, gjorde han nok det etter at han ble gjort oppmerksom på at dette ikke var innafor, og etter å ha redigert bort ord som lodd og gevinst. Da kunne det forsåvidt se stuerent ut.

Skjermbildene vi sendte av det opprinnelige innlegget talte imidlertid sitt tydelige språk. Det lyste LOTTERI lang vei.

Personlig har jeg vanskelig for å tro at denne telefonsamtalen har funnet sted. Skulle tilsynet på bakgrunn av en telefonsamtale ta en avgjørelse der og da, og si at "alt er greit - kjør på!", for så å ombestemme seg etterpå?

Det høres helt usannsynlig ut at et statlig tilsynsorgan opererer på denne måten.

Sånn jeg forstår det så er det jo dette som er en stor del av jobben deres. De mottar søknader som de svarer på. Det har de faste saksbehandlingsrutiner på, så at slike saker avklares på telefon, muntlig, det høres merkelig ut. Det avviker i alle fall fra statlig saksbehandling som jeg kjenner til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
CecilieX skrev (3 timer siden):

Jeg henter frem mitt eget innlegg og konstanterer at jeg trakk riktig konklusjon. 

Har lest innlegget med brevet fra Lotteritilsynet med tilhørende kommentarfelt og konstanterer at de fleste irettesetter kokken. 

Jeg lurer på hva som var årsaken til at han la det ut, for han blir jo felt på alle punkter. Men han bruker det til å gjøre offer av seg selv. 

At en som har vært næringsdrivende i så mange år ikke greier å skille mellom person og næringsdrivende er helt utrolig. Regler og lovverk er til for å beskytte forbrukerne. 

Han fremstiller det som om Lotteritilsynet har skiftet mening, som om det er slik de opererer. De tar avgjørelser basert på den informasjonen de får. Den første informasjonen fikk de fra kokken selv (i følge ham). Den må ha vært mangelfull siden da objektive fakta kom på bordet så var konklusjonen at han arrangerte et ulovlig lotteri. Det skjønte alle som skumleste regelverket. 

Han fremstiller seg selv som om han gjorde en god gjerning. Faktum et at ca 90% av de som vippset ikke fikk noe igjen. Det er ikke noe «snilt» ved det. 

Når jeg leser innlegget blir jeg stående igjen med det samme spørsmålet som jeg ofte lurer på hva gjelder influencere. Tror de på dette selv? Er de helt blåst for å kunne betrakte egne handlinger utenfra? 

Han har brutt loven. Han har utnyttet leserne sine. Det er fakta. 

Fortsettelse. 

Og i stedet for å beklage, så går han til angrep på de som påpeker det han har gjort. 

Jeg synes det er så drøyt at jeg ikke klarer å legge det bort. For en ufattelig bedriten måte å håndtere kritikk på. 

Jeg meldte det inn nettopp fordi han fortsatte, etter å ha blitt gjort oppmerksom på det. Fordi han endret innlegget og dermed avslørte at han skjønte at han hadde gjort noe han ikke burde. Jeg nekter å sitte stille å la folk uten etiske bein i kroppen få ture frem. 

All honnør til Lotteritilsynet som fulgte det opp. Det er det eneste som hjelper i denne bransjen. 

Sånn, ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste andre tviler jeg sterkt på at han fikk saksbehandling over telefon. Og om han fikk det var det selvfølgelig på grunnlag av hans egen fremstilling av saken. 
Synes det er nedrig å ta offerrollen og pøse på med sarkastiske og hånlige vendinger både i innlegg og kommentarfeltet. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket:

Jeg leser ikke bloggen hans, men fikk opp innlegget hans om lotteritisynet på FB. 

Der er det altså fullt av damer som snakker dritt om KG  fordi Kokkejævel faktisk må forholde seg til lovverket slikalle andre må?

Hva ER det med folk sm leser blogger? :daane: 

Endret av pøbelsara
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (38 minutter siden):

Hva ER det med folk sm leser blogger?

Jo, nå skal du høre, jo mer de leser blogger som de legger sin elsk på, ja, da vokser det frem skylapper som bare blir lenger og lenger jo mer kritikk den kjære blogger-forelskelsen får, uansett om det er ulovligheter eller kritikkverdige ting vedkommende holder på med 🤣

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (1 time siden):

:overrasket:

Jeg leser ikke bloggen hans, men fikk opp innlegget hans om lotteritisynet på FB. 

Der er det altså fullt av damer som snakker dritt om KG  fordi Kokkejævel faktisk må forholde seg til lovverket slikalle andre må?

Hva ER det med folk sm leser blogger? :daane: 

Det virker som bloggleserne ikke skjønner at det er en bedrift som må følge lover og regler som alle andre. De tror de leser Se og Hør 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (24 minutter siden):

Det virker som bloggleserne ikke skjønner at det er en bedrift som må følge lover og regler som alle andre. De tror de leser Se og Hør 🤪

Verre, de tror de sitter og slarver med bestevennen sin.

❤❤❤❤❤🥴

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (2 minutter siden):

Verre, de tror de sitter og slarver med bestevennen sin.

❤❤❤❤❤🥴

Ja, det er nok sant. De tror at kokkejævelen er en god «venn». Som man ser av Brønnøysund registeret, er Kokkejævel AS et firma. På lik linje med alle andre AS i Norges land.

1D1070B2-CCC0-441F-BC99-E8362BF63696.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lin11 skrev (45 minutter siden):

Ja, det er nok sant. De tror at kokkejævelen er en god «venn». Som man ser av Brønnøysund registeret, er Kokkejævel AS et firma. På lik linje med alle andre AS i Norges land.

1D1070B2-CCC0-441F-BC99-E8362BF63696.jpeg

«Kunnskapsformidling»😂😂😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (7 minutter siden):

«Kunnskapsformidling»😂😂😂

i matveien ja, men da skal han jo ha betalt, og alt annet? Nah....not so much kunnskapsformidling over det nei 🤣

Og en "adm. direktør" som er en bipolar pille-triller? Tja, skeptisk 🤪

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther

Skjønner ikke dette med bloggen til kona. Har kokken full kontroll over henne. Virker som at hun ikke klarer å stå på egne bein, med å annonsere sin egen blogg. Kokken legger ut hver dag nu om hva hun har skrevet i  bloggen. Han oppforder alle sine lesere å gå inn på hennes blogg. Hun er voksen, så dette burde hun klare helt selv. Ikke rart hun har ligget på 2 plass de siste dagene.

Endret av Winther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (37 minutter siden):

Og en "adm. direktør" som er en bipolar pille-triller? Tja, skeptisk 🤪

Vel, jeg er bipolar og økonomisjef i et betydelig større foretak enn kokkens. Så at bipolare er pilletrillere og ikke kan ha ansvarsfulle stillinger vil jeg si er feil.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...