Hallepalle2 Skrevet 14. april 2021 #1321 Del Skrevet 14. april 2021 Kynisk eller jævlig ærlig, spør han i dag. Så kynisk at det kvalmende. Hvor mange ganger skal han høste klikk på det bildet av bunnløs sorg og fortvilelse? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 14. april 2021 #1322 Del Skrevet 14. april 2021 Hallepalle2 skrev (2 minutter siden): Kynisk eller jævlig ærlig, spør han i dag. Så kynisk at det kvalmende. Hvor mange ganger skal han høste klikk på det bildet av bunnløs sorg og fortvilelse? Mannen er psykisk syk, det fortalte han jo om selv i går. Og slik som han holder på, gir han i alle fall ikke sykdommen ett positivt ansikt utad. Ingen friske mennesker bruker tragedier på denne måten, eller fremstår så utrolig lite reflektert. Alle innlegg lyser bitterhet og kaos, så det beste er nok å ikke gi denne mannen mer oppmerksomhet. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 14. april 2021 #1323 Del Skrevet 14. april 2021 Det bildet sjokkerer og gjør meg sint hver gang. Han eier ikke skam. Han har nok fått lite klikk og kommentarer på matinnleggene sine, og antakelig mindre oppmerksomhet enn forventet på bloggen om sykdom. Så kjører på nå med det han vet selger best. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 14. april 2021 #1324 Del Skrevet 14. april 2021 Tenker at ved erkjennelsen av egen diagnose kan og bør kokken ses i et litt annet lys. Hans hypomane episoder og sider er styrt av faktorer tilliggende en diagnose. Hans depressive sider som kommer frem er styrt av faktorer tilliggende en diagnose. Ingen med diagnose skal "tas" for dette. Hans uttrykk må fortsatt stå for egen regning og kan på ingen måte i det videre bli forvekslet som tulleriet til en 100 % frisk person. En diagnose som det antakelig ikke er ønskelig å ha skal og bør ikke brukes mot noen. Vi er vel rausere enn som så? Det kan være på grensen til diskriminerende å tillegge noen med en diagnose dømmekraften til en funksjonsfrisk. Når det er sakt gjelder fremdeles universelle regler også for kokken: Vær sannferdig når det kommer til konkurranser og slikt Skjerm mindreårige fra bloggen Ikke kjeft på andre ukritisk Jobb med selvregulering av tunge/tastatur Ikke bruk nedsettende ord og uttrykk når du beskriver kritikere, verken andre bloggere eller brukere av et visst forum Og sikkert noe annet jeg har glemt 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. april 2021 #1325 Del Skrevet 14. april 2021 Hjernevasket skrev (1 time siden): Uansett veldig glad faktisk for at han med så mange lesere fronter psykisk helse. Enig i at det er bra med åpenhet rundt psykisk helse, men å "fronte" det på denne måten....? I enkelte tilfeller tenker jeg man hadde kommet bedre ut med riktig, stemningsstabiliserende medisin. Med denne diagnosen man kan opptre både hemningsløst og ukritisk, også på nett. Med påfølgende anger og - nedtur. For ikke å snakke om den påkjenningen man utsetter sine nærmeste for. Alt dette finner man ikke ut av selv, umedisinert. Man er en skruppelløs konge på gode dager. En vakker, fantastisk konge, som kan tillate seg absolutt alt....og der er vi nå. Eller, der var vi i går😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 14. april 2021 #1326 Del Skrevet 14. april 2021 Kloke ord @Jammf Han har egentlig gjort seg selv uangripelig ved diagnosen. Men som en person som har samme diagnose selv kan jeg si følgende: Jeg er riktig medisinert som alle bipolare bør være. Jeg må ta ansvar for alle mine handlinger på lik linje som alle såkalte friske personer. Og ikke minst; det absolutt verste og mest sårende for meg er når andre tillegger diagnosen alle mine gode og dårlige dager. Er jeg glad er jeg hypoman. Har jeg en dårlig dag, eller sier hva jeg mener til andre, da er jeg deprimert. Det er faktisk det mest stigmatisere, å bli fratatt helt normale menneskelige følelser og væremåte. Det ble mye om meg, men innlegget fra i går fikk meg til å reflektere. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. april 2021 #1327 Del Skrevet 14. april 2021 CMarie skrev (Akkurat nå): Kloke ord @Jammf Han har egentlig gjort seg selv uangripelig ved diagnosen. Men som en person som har samme diagnose selv kan jeg si følgende: Jeg er riktig medisinert som alle bipolare bør være. Jeg må ta ansvar for alle mine handlinger på lik linje som alle såkalte friske personer. Og ikke minst; det absolutt verste og mest sårende for meg er når andre tillegger diagnosen alle mine gode og dårlige dager. Er jeg glad er jeg hypoman. Har jeg en dårlig dag, eller sier hva jeg mener til andre, da er jeg deprimert. Det er faktisk det mest stigmatisere, å bli fratatt helt normale menneskelige følelser og væremåte. Det ble mye om meg, men innlegget fra i går fikk meg til å reflektere. Jeg er også bipolar 2, og riktig medisinert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjernevasket Skrevet 14. april 2021 #1328 Del Skrevet 14. april 2021 Hva han holder på med nå gjør jo så jeg spekulerer veldig på hva han holder på med. Trenger han hjelp, eller er det bare clickbait triks? Jeg skjønner absolutt ingenting, og det er vel kanskje det som er meningen. Hvis han er så ustabil i humøret så håper jeg han får profesjonell hjelp. Slik det er nå ser det ikke bra ut og jeg blir faktisk bekymret for både han og de han har rundt seg. De rundt han har også et ansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 14. april 2021 #1329 Del Skrevet 14. april 2021 Finlay skrev (2 minutter siden): Jeg er også bipolar 2, og riktig medisinert Ååå, holdt på å si så koselig, men det blir jo feil 🥰 Godt å høre du også har medisin som funker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winther Skrevet 14. april 2021 #1330 Del Skrevet 14. april 2021 (endret) Han treng nok hjelp Endret 15. april 2021 av Winther Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. april 2021 #1331 Del Skrevet 14. april 2021 Håper forlaget hans setter ned foten. 😶 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. april 2021 #1332 Del Skrevet 14. april 2021 (endret) Winther skrev (1 time siden): Håper familien går inn nu å hjelper han å få hjelp fra legen. Trist å lese alt han legg ut, det går bare ut over han selv. Blodfansen klapper i 👏👏👏, roper egentlig mer, mer. Det girer han nok opp, han er så dønn ærlig, utsagn fra fansen. Nu har han selv lagt ut at han er bipolar. Jeg tenker også at kanskje både Blogg.no og hans nærmeste bør reagere sånn som han nå holder på nå. Men så er det det med denne skøyeren da, at PLUTSELIG kommer den en oppskrift, og alt er såre vel. Og fansen puster lettet ut, og vippser 100 kr. Igjen. Man MÅ faktisk ikke oppføre seg som en spinnvill jojo selv om man har denne diagnosen. Det handler om å ta kontroll over seg selv, ta ansvar for eget (og familiens) liv, noe jeg håper han gjør etterhvert. Endret 14. april 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 14. april 2021 #1333 Del Skrevet 14. april 2021 Finlay skrev (16 minutter siden): Man MÅ faktisk ikke oppføre seg som en spinnvill jojo selv om man har denne diagnosen. Det handler om å ta kontroll over seg selv, ta ansvar for eget (og familiens) liv, noe jeg håper han gjør etterhvert. Når han selv poengterer flere ganger at han er rammet i liten grad, at det ikke går ut over jobb eller familie, er nesten som han bare har et snev av en diagnose som er alvorlig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClusterOfGrapes Skrevet 14. april 2021 #1334 Del Skrevet 14. april 2021 Disse bildeinnleggene han har publisert i dag er i fra en mann som roper om hjelp. Håper familien og de rundt ham hjelper ham til å søke dette. Han virker som om å trenge skjerming nå. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 14. april 2021 #1335 Del Skrevet 14. april 2021 Håper de fire eldste barna hans ikke er lesere av bloggen hans og det mener jeg virkelig! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 14. april 2021 #1336 Del Skrevet 14. april 2021 Jeg synes denne diskusjonen er veldig interessant. I dag kan hvem som helst skaffe seg en plattform. Internettet er i liten grad regulert og ytringsfriheten står sterkt. Men så er det nå engang slik at man ikke ytrer seg i et vakuum. Egentlig er dette en forlengelse av diskusjonen rundt influencere som privatperson versus forretningsdrivende. Skal influenceres diagnose beskytte dem mot kritikk? Jeg tenker at skillelinjen bør gå et annet sted; nemlig hvis andre tar skade av bloggingen. Og så må jeg nok innrømme at jeg er på linje med dem som mener at diagnose aldri bør bli et frikort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 14. april 2021 #1337 Del Skrevet 14. april 2021 Jeg applauderer åpenhet, det er fremdeles stigma rundt psykiske lidelser. Og snittalderen til kokkens følgere er den som kanskje fremdeles tror på flest myter, sånn sett er det verdifullt at kokken er åpen. I motsetning til Sophie Elise, som smykker seg med tittelen bipolar hver gang hun drar nytte av det, har jeg ingen problemer med å tro kokken. Måten han beskriver sykdommen bærer dog preg av at han er på vei "opp". Det er den samme rosemalingen SE driver med. "Jeg er så kreativ, jeg har så stor arbeidskapasitet, jeg får til så mye". Nedturene glattes over, de påvirker selvfølgelig verken jobb eller familie. Timingen for denne åpenheten er derimot svært suspekt. Det hjelper ikke at han blander inn overdrevent mange stikk til "haterne" sine. Sorry, men hensikten skinner igjennom. Dette er helt klart en måte å stilne kritikken. Kanskje en gang for alle. Fra nå kan han skrive hva han vil, han er tross alt hypoman. Og han kan unnskylde all negativ oppførsel med at han er deprimert. Gratulerer til kokken, alle problemer løst! Men det er ikke slik, man får ikke frikort fordi man er psykisk syk. Kokken er såpass voksen at samfunnet kan forvente normal oppførsel. Han er ingen tenåring som nettopp har fått diagnosen og behandlingen er på utprøvingsstadiet. Kokken er voksen, og når han kaller seg manisk depressiv tyder det på at han har hatt diagnosen en god stund. Han kan ikke noe for at han er syk, men det forventes at han tar forholdsregler og selv jobber for å holde seg frisk. Klarer han ikke det, må han være voksen nok til å skjerme seg, altså kutte ut sosiale medier, til han igjen er i vater. Bipolar er en diagnose, ikke en unnskyldning! 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ast Skrevet 14. april 2021 #1338 Del Skrevet 14. april 2021 Det kan ikke være så lett å være konen tenker jeg. En ting med sykdommens svingninger, men at det skal bli blottlagt på Internett inkludert bilde. Det er viktig med åpenhet, men jeg synes også at hvis slike bilder skal publiseres, burde de gjøres på en respektfull måte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 14. april 2021 #1339 Del Skrevet 14. april 2021 9 minutter siden, Ast said: Det kan ikke være så lett å være konen tenker jeg. En ting med sykdommens svingninger, men at det skal bli blottlagt på Internett inkludert bilde. Det er viktig med åpenhet, men jeg synes også at hvis slike bilder skal publiseres, burde de gjøres på en respektfull måte. Helt enig - jeg kan ikke skjønne at noen skulle kunne synes det er ok at sånne bilder publiseres, ikke bare en gang, men mange... det må da rive skorpen av for n’te gang. Skjønner jo at de selvsagt ikke glemmer det uansett, men likevel. Både dem selv og resten av familien. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 14. april 2021 #1340 Del Skrevet 14. april 2021 (endret) CMarie skrev (1 time siden): Når han selv poengterer flere ganger at han er rammet i liten grad, at det ikke går ut over jobb eller familie, er nesten som han bare har et snev av en diagnose som er alvorlig. I mine øyne gjør han det motsatte av å normalisere psykiske lidelser sånn som han holder på, om nå det er målet. Han kan i verste fall skape et inntrykk hos leserne (de uten kjennskap til sykdommen) av at bipolare mennesker er komplett ustabile. I går uttrykte han takknemlighet fordi sykdommen har ført ham dit han er i dag, ved å gi ham det ekstra giret han får når han er “oppe”. At sykdommen absolutt er til å leve med. Nærmest et pluss. I dag er det dystre bilder av ham som tigger, og med dødt barn. Ingen tekst. Tipper Kjerringtanker priser seg lykkelig over at hun slipper å skrive om ham i morgen. Å ta for seg Kokkejævels siste innlegg med humoristisk vri og satire, må være en tilnærmet umulig oppgave. For ikke snakke om hvor rasende fansen hans ville ha blitt over at hun ikke kan la den stakkars (nå også psykisk syke) mannen være i fred! Beste valget hun kunne tatt. Endret 14. april 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå