Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Kollontaj skrev:

Brukeren skriver ikke om å følge/ikke følge, det handler ikke om å like eller mislike, men om personvern og barns rettigheter blant annet. Barn som blir brukt for at lesere skal følge og like bloggen.

Men det er det jo ingen som får gjort noe med her inne på KG. Da må det vel rapporteres til rette instans. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Viki6 skrev:

Men det er det jo ingen som får gjort noe med her inne på KG. Da må det vel rapporteres til rette instans. 

Får man gjort noe med det ved følge bloggeren, overse at barnas rettigheter blir krenket, og kritisere alle som sørger for en kritisk offentlig debatt om barnas rett til privatliv?

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Viki6 skrev:

Å sette søkelys på problematiske sider ved å dele privatlivet inkludert barns, er ikke et tema bare her på KG. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe stakkarslig  over en del av kommentarene til bloggen. Ikke alle selvsagt, men ganske mange, når de skal trøste sin store helt kommer de med at vi som er litt kritiske til bloggen er misunnelige. Misunnelige? Det tror jeg ingen er. Hvem er misunnelig på en som påstår han jobber 18 timer hver dag og har fryktelige smerter i kroppen pluss en rekke andre sykdommer? Tar utrolig mengder med piller for å holde ut og  har lite kontakt med ungene sine. Misunnelige! Nei! Fansen må i det minste komme med noe annet enn misunnelse til de som er noe kritiske til deler av det han skriver på bloggen. 

Endret av Oppland
Manglet et ord.
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Viki6 skrev:

Men da sluttet du vel å følge bloggen? Hvis du misliker den. Er jo sikkert andre bloggere som passer deg bedre. Du får uansett ikke gjort noe med det du misliker gjennom en anonym gruppe på KG. 

En annen ting jeg er ganske lei er denne tankefeilen at man som enkeltperson må "følge/avfølge  eller like/mislike" som om det har noen konsekvens for den næringsdrivendes utleverende adferd i sosiale medier. Jeg reagerer aktivt på utleveringen av barns privatliv som virkemiddel for økt følgerskare og inntekt og debatterer dette for folkeopplysningens skyld i håp om at flere vil innse at utlevering av barn, deres emosjoner, egenskaper, og identitet ikke er i nærheten av å være "barns beste". Hans identifiserbare skolebarn må leve med virkningene av fars detaljrike utleveringer av salvesmurte baller og egoistisk voldsomme føleri rundt flytting for klikk og likes - dette er overhodet ikke greit. Gjennomtenkt omsorg for en mindreårig er det i alle fall ikke. Forhåpentligvis kan denne debatten vekke flere, slik at leserskaren reagerer ved å ta avstand fra denne type utlevering. Først når den næringsdrivende ikke kan operere fritt på denne måten vil det bli en endring.

Og for å få til dette, må man faktisk reagere fremfor å overse.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bare slutt å les bloggen hans/hennes hvis du ikke liker den" fungerer ikke som argument nei. Det er ikke lenger slik at man aktivt må lete opp kanalene til influencerne for å få det de står for og det de selger "i fleisen". De er "overalt" i media, og serveres flermansen som nyheter, kjendiser og samfunnsaktuelle. 

Når kokkejævel med sine titallstusen lesere velger å dele et "dramatisk" bilde der han ligger syk på gulvet med øynene igjen og oppkneppet skjorte så er det helt ok for hvem som helst å mene noe om det. Han delte det for å treffe noe i oss, og i meg traff det det stedet som gjorde at inntrykket mitt forandret seg (Jeg fulgte han da han var kul kokk på Facebook, og likte han veldig godt) 

Så HVA er det han holder på med nå?  "Ser her ligger jeg og nesten dør, but first -let me take a selfie". At `kjærest` så avslutter blogginnlegget fordi han er for syk - da begynte jeg å le nesten. Som om det var viktig å få levert det blogginlegget til noen som helst? Herlighet. 

Selv har jeg kun vært innom bloggen hans et par ganger og innrømmer ærlig at det er gjennom tråden her har blitt nysgjerrig på hva som foregår - så jeg har nå lest de siste innleggene hans. Han må gjerne dele hva han vil, men som hos andre influencere med barn så reagerer jeg på manglende filter og hensyn. Jeg er glad ikke mine foreldre delte våre konflikter eller sykdommer åpent med "hele Norge" da jeg vokste opp. 

Ønsker han god bedring med prolaps og smerter. Har ingen problemer med å tro han på det. Men dette er det værste av utlevering, "iscenesatt drama" og det kleineste jeg har sett av forsøk på clickbait siden ei viss dame som også er fra Nord sine "glansdager". 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Rampelys absolutt er en arena (blant mange andre) som bør brukes til å opplyse om barns rettigheter og spesielle behov for beskyttelse. Her er det jo mange mennesker som har sympati med voksne bloggere som er sårbare for kritikk, men som samtidig mener at utleveringen de samme bloggerne driver med av andre, er helt uproblematisk. At man ikke ser denne missmatchen er totalt uforståelig for meg, men det gjør en bevisstgjøring av barns rettigheter og behov i høyeste grad aktuell. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommentarfeltet på FB!

Marit på 60+ syns synd på han, men håper at ihvertfall litjkaren virker som den skal🙈

wtf???

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Marit på 60+ syns synd på han, men håper at ihvertfall litjkaren virker som den skal🙈

wtf???

What ? Er det mulig

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Halle-Palle skrev:

wtf???

Altså, nå måtte jeg le litt. Kokken har mange omsorgspersoner som vil han godt på alle mulige områder forstår jeg.😄

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og fortsatt må han sende stikk til «mobben» som er så frekk og sier han burde jobbe mindre, ta mere vare på seg selv, delegere til sine ansatte osv. De som bekymrer seg for helsa til kokken og har sendt han slike meldinger, de som ikke skjønner noe av livet som selvstendig næringsdrivende. Jajaja 🙄🙄🙄Skyv bare vekk de som bryr.... eh, brydde seg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Halle-Palle skrev:

wtf???

Hahahaha.... det var dagens 🤣🤣🤣

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2020 den 10.26, Sommer65 skrev:

Ja han skaper arbeidsplasser. Men hvor ofte søker han ikke etter nye folk. Folk slutter i tur og i orden. Jobber ikkke lenge for han. Til og med sønnen har slutta nu i sommer. Dette synes han var trist, men ønska han alt godt. Han skrev at han håpet at noen hadde en jobb å gi han, siden han var så dyktig i jobb og 0 fravær.

I den bransjen han driver (kokk/butikk/service)er det forholdsvis vanlig å bytte jobb ofte. En del av de ansatte har vært der lenge, noen er unge og studenter som ikke er ute etter en livslang jobb,noen vilkanskje bare prøve og se om matfag er noe for de ?   :) Om sønnen slutter for å begynne i ny jobb/utdannelse er vel ikke noe å henge seg opp i..kjære vene . Hadde du vært like kritisk til at h*n på sportsbutikken faktisk har jobbet på 3 andre butikker på kjøpesenteret? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Gladidagogså skrev:

I den bransjen han driver (kokk/butikk/service)er det forholdsvis vanlig å bytte jobb ofte. En del av de ansatte har vært der lenge, noen er unge og studenter som ikke er ute etter en livslang jobb,noen vilkanskje bare prøve og se om matfag er noe for de ?   :) Om sønnen slutter for å begynne i ny jobb/utdannelse er vel ikke noe å henge seg opp i..kjære vene . Hadde du vært like kritisk til at h*n på sportsbutikken faktisk har jobbet på 3 andre butikker på kjøpesenteret? 

Enig. Ufint å trekke det fram som om det er et dårlig arbeidsmiljø og at de har en dårlig sjef. Det er ikke realiteten, men skaper bare sladder og rykter. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er en av dem som har likt å klikke meg inn på bloggen hans. Jeg synes det har vært modig å dele tankene fra det første året etter å ha mistet et barn i krybbedød. Det er noe de fleste foreldre ikke kan se for seg. Måten han har delt tanker og følelser på kan være til hjelp for andre i samme situasjon. Så har det uheldigvis blitt blandet inn en del promotering av ulikt slag, som også er blitt en del av livet hans. Fra hans ståsted er nok dette én stor sammenheng, nemlig hverdagen, mens for oss som ser det utenfra, blir det en rar miks av mye som kanskje virker "ufint" at blandes. Jeg synes en del av det han skriver er bra fordi det er så "upolert" i forhold til mye av det andre influencere skriver, men en del innlegg burde han nok ha spart seg for også. Jeg tror bare ikke det er så lett å se det selv, og det ER vanskelig å få kritikk på å være seg selv, det er nok derfor så mange influencere tyr til "sjalusi"-kortet. Jeg håper så inderlig at det går bra med barnet de venter nå, og at ting vil roe seg etter hvert. Det unner jeg hele familien hans. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er første sønnebrev på plass. Unnfanget i den største fortvilelse og brettet ut for hele verden før han er født. Tja, hva skal man si?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...