Gå til innhold

Når man ikke har akseptable interesser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å ha felles interesser er noe av det aller viktigste i et forhold. Hvis jeg skulle blitt sammen med en dame som hadde trening og kropp/utseende som hovedinteresse, og ikke leste annen litteratur en løkkeskriftromaner, hadde forholdet vært dødfødt.

Anonymkode: 8930c...5d2

Btw: Hva er en løkkeskriftroman? 

Anonymkode: 86364...6a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ha felles interesser er noe av det aller viktigste i et forhold. Hvis jeg skulle blitt sammen med en dame som hadde trening og kropp/utseende som hovedinteresse, og ikke leste annen litteratur en løkkeskriftromaner, hadde forholdet vært dødfødt.

Anonymkode: 8930c...5d2

Ja, noe felles er en fordel. Det jeg reagerer på er at man ikke kan ha et par interesser som ikke er felles i tillegg, mens menn aksepterer alt mulig inkludert for eksempel strikking. Er ikke mye som er mer kjedelig enn strikking, men selvsagt skal man få lov til å strikke. 

Hva man leser har null betydning. 

Anonymkode: 3167c...3c5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hest, det er tydeligvis en dealbreaker hos mange menn...

Anonymkode: 83264...ae2

Hest er best så pålegg!

Anonymkode: b1c14...fac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, noe felles er en fordel. Det jeg reagerer på er at man ikke kan ha et par interesser som ikke er felles i tillegg, mens menn aksepterer alt mulig inkludert for eksempel strikking. Er ikke mye som er mer kjedelig enn strikking, men selvsagt skal man få lov til å strikke. 

Hva man leser har null betydning. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Man (menn) kan ha andre interesser i tillegg. Jeg vet ikke hvor du har fått det i fra at dette ikke er greit. Det trekker litt ned om mannen har en interesse jeg ikke deler hvis den tar veldig mye tid. Men et er ikke et problem at mannen har andre interesser enn meg hvis han kun vier en «normal» mengde tid til dem.

Anonymkode: e492b...577

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hest, det er tydeligvis en dealbreaker hos mange menn...

Anonymkode: 83264...ae2

Det er vel pga tidsperspektivet? Det hadde vært dealbreaker for meg også siden det kreves stell hver dag og gjør det vanskelig å reise bort uten videre.

Anonymkode: d68fb...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame med veldig mange interesser, og tror faktisk det er litt derfor jeg er singel, fordi menn blir skremt av at jeg holder på med så mye forskjellig og jeg tror at de ikke føler seg tilstrekkelig. Mange av interessene mine er typiske maskuline interesser, så en jeg datet sa rett ut at han synes jeg var mer mann enn det han var personlighetsmessig. 

Så joda, dette gjelder absolutt for kvinner også. 

Anonymkode: fc643...142

For meg som mann ville det ikke handlet om interessene var ansett som maskuline eller ei (jeg gir f. eks. blaffen i om ei dame er flinkere å mekke bil enn meg som ikke har "mekket" særlig bil utover det grunnleggende som dekkskifte, bytte pærer, stramme håndbrekk på gammel bil etc.)

Men, det handler om omfang. Uten at jeg påstår at det gjelder deg, er det en del av de som typisk har mange interesser som bruker svært mye tid på dette. Hvis nesten all fritid går med til dette, så er det jo ikke så mye plass til et romantisk forhold. 

Anonymkode: 9deb4...339

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner fremdeles ikke hvilke interesser TS snakker om som skal være så himla dealbraker hos "alle" kvinner. :klo: Det hadde vært veldig interessant å vite dette, for å kunne ha den minste mulighet til å gjøre meg opp en mening om TS har et poeng eller er helt på bærtur. 

Anonymkode: f7430...817

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, noe felles er en fordel. Det jeg reagerer på er at man ikke kan ha et par interesser som ikke er felles i tillegg, mens menn aksepterer alt mulig inkludert for eksempel strikking. Er ikke mye som er mer kjedelig enn strikking, men selvsagt skal man få lov til å strikke. 

Hva man leser har null betydning. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Kanskje fordi menn ikke bryr seg så mye om personligheten til kvinnen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man (menn) kan ha andre interesser i tillegg. Jeg vet ikke hvor du har fått det i fra at dette ikke er greit. Det trekker litt ned om mannen har en interesse jeg ikke deler hvis den tar veldig mye tid. Men et er ikke et problem at mannen har andre interesser enn meg hvis han kun vier en «normal» mengde tid til dem.

Anonymkode: e492b...577

Kanskje du aksepterer at menn har et par egne interesser i tillegg, men jeg har lest så ufattelig mange innlegg om hvilke interesser som er dealbreakers.

Dette har egentlig fint lite med tidsbruk å gjøre. La oss si at det er snakk om 5-10 timer i uka. Men damene tror at det er snakk om 5 timer daglig og forholder seg ikke til fakta og er ofte ikke interessert i omfanget. De "vet" allerede hva dette innebærer. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel pga tidsperspektivet? Det hadde vært dealbreaker for meg også siden det kreves stell hver dag og gjør det vanskelig å reise bort uten videre.

Anonymkode: d68fb...3c4

Men hva er viktigst da? En bra dame eller å kunne "reise bort uten videre"? 

Anonymkode: 3167c...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er viktigst da? En bra dame eller å kunne "reise bort uten videre"? 

Anonymkode: 3167c...3c5

Jeg er kvinne og vil ha en bra mann OG reise bort. For min del er det derfor viktig å ha felles interesser og er like. Jeg liker at mannen har hobbier som ikke er plikt/ansvar. Men det beste er vel å finne en mann som også har en tidskrevende interesse og ikke har behov for å reise bort.

Anonymkode: d68fb...3c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne og vil ha en bra mann OG reise bort. For min del er det derfor viktig å ha felles interesser og er like. Jeg liker at mannen har hobbier som ikke er plikt/ansvar. Men det beste er vel å finne en mann som også har en tidskrevende interesse og ikke har behov for å reise bort.

Anonymkode: d68fb...3c4

Ok. Jeg er villig til å ofre mye for en bra dame selv. Hvis reising er så viktig for deg, kan du reise med venninner mens mannen er hjemme med hesten. 

Anonymkode: 3167c...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du aksepterer at menn har et par egne interesser i tillegg, men jeg har lest så ufattelig mange innlegg om hvilke interesser som er dealbreakers.

Dette har egentlig fint lite med tidsbruk å gjøre. La oss si at det er snakk om 5-10 timer i uka. Men damene tror at det er snakk om 5 timer daglig og forholder seg ikke til fakta og er ofte ikke interessert i omfanget. De "vet" allerede hva dette innebærer. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Men ti timer i uka kan jo være f eks to timer hver kveld i ukedagene, noe som gjør det lite fristende for kvinner som ønsker familie og barn. For oss som er over 40 og ferdig med ekteskap kunne det passet bra med en fyr som kan møtes litt innimellom. Men jeg tipper at du er i 20-30-årene og da må du bare innse at det er vanskeligere for deg pga hobbyen. Det har ikke med hva det er å gjøre, men tidsbruken. 

Ti timer i uka er mye uansett hvordan du fordeler det. Spesielt om det ikke er noe fysisk, sånn at du må trene i tillegg. 

Hvor mye jobb med en evnt baby kommer ikke til å falle på dama pga denne hobbyen? Pluss du er så opptatt at du ikke kan være med på fellesting uten masse planlegging. Dette tenker naturligvis rugeklare damer på, noe de gjør klokt i, da familie med en så opptatt mann ganske sannsynlig ender med dødt sexliv og brudd. 

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært en del på sukker / møteplassen er det tydelig at det er svært viktig for damer at menn har de "rette" interessene. Det vil si, friluftsliv, ski og fjellturer. Hvis man ikke fremstiller seg selv som interessert i dette er det faktisk vanskelig å treffe noen 🙁

Anonymkode: 7df7c...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ganske ille om du ikke tåler at menn er opptatt av motorsykkel og kanskje helst unngår disse. Jeg har aldri sittet på en motorsykkel selv, men er holdningen jeg reagerer på (selv om du sier at du er bekymret). Illustrerer noe av poenget mitt. Menn står ikke fritt til å drive med det man har lyst til, med mindre man er villig til å snevre inn mulighetene. 

Det er noen åpenbare interesser som de fleste kan tenke seg til, som man bør holde kjeft om så lenge som mulig, til dama liker deg godt nok. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Har allerede svart deg, men en liten update da:

Matcha med en som viste seg å være sjukt opptatt av bil, noe jeg egentlig synes er litt turnoff, men han var allsidig, og viste interesse for å lære mer om mine interesser, så da tenkte jeg litt på deg, og litt på at man må gi og ta litt her i livet. Så nå skal han lære meg litt bil, og jeg skal lære ham litt om hva jeg er interessert i, og så får vi se da. ;) Ønsk meg lykke til. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er slitsomt er ekstreme friluftsmennesker som skal på tur hele tiden, sove ute osv. Eller dersom de snakker om hobbien sin hele tiden. Feks drev eksen min med musikk og pratet alltid om tekniske ting og obskure band som jeg ikke var interessert i.

Anonymkode: d68fb...3c4

Knis, jeg har selv (kvinne) nettopp fått en ny hobby som jeg plaprer litt i overkant mye om. Ja, jeg skjønner det er totalt uinteressant for samboeren, og jeg prøver virkelig å skjerpe meg. Skjønner jo selv at det er dødsirriterende! Må virkelig finne noen andre som har denne hobbyen... 

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel pga tidsperspektivet? Det hadde vært dealbreaker for meg også siden det kreves stell hver dag og gjør det vanskelig å reise bort uten videre.

Anonymkode: d68fb...3c4

Jeg har  hatt hest, og jeg forstår faktisk dersom det er dealbreaker for noen. Har ikke hest i dag, og det er rett og slett fordi det var så tidkrevende og definerte hele livet. Som noen sier - det er en livsstil, ikke en hobby. Hesten trenger jo stell og trening hver dag, så det ble ikke mye tid til andre ting på ettermiddagene etter jobb. Og i helgene var det jo gjerne kurs, konkurranser og så videre. Å bruke tre timer eller mer på hobby hver eneste dag og uten mulighet for å sette det på pause/trappe ned i perioder (som man gjerne kan med andre hobbyer)... Jeg forstår at ikke alle synes det er forenlig med forhold.

Jeg er hundre prosent for at folk skal ha hobbyer, men jeg synes ikke det kan ta over hele livet. Jobb, familie, forhold, hus osv må komme først. Nå kjenner jeg mange hestefolk (med kjærester) som synes livet med hest er supert, men for meg ble altså hesteholdet for "dominerende" i livet. Og kan selvsagt ikke klandre menn om de synes det samme. 

Sitat

Etter å ha vært en del på sukker / møteplassen er det tydelig at det er svært viktig for damer at menn har de "rette" interessene. Det vil si, friluftsliv, ski og fjellturer. Hvis man ikke fremstiller seg selv som interessert i dette er det faktisk vanskelig å treffe noen 🙁

Hmm. Jeg har ikke holdt på med nettdating, men synes det høres sprøtt ut at ALLE kvinner skal bare være interessert i menn som liker friluftsliv, ski og fjellturer. Joda, det er jo en del som har disse interessene, men at det skal gjelde for alle som nettdater, det har jeg faktisk vanskeligheter for å tro på. I det virkelige liv er hvertfall ikke alle damer interessert i dette. 

Anonymkode: c440f...55b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damer mener så mangt om menns interesser, det er visse interesser som er dealbreakers osv. Damer kan selv drive med omtrent hva de vil uten at det byr på problemer. Det er ikke slik at dersom en dame liker å strikke, så er det en dealbreaker. 

Hva slags interesser har menn lov til å ha utenom trening og "mekking"?

Hvis man blir spurt om hva man driver med og man ikke har akseptable interesser, hva svarer man da? Man kan i hvert fall ikke nevne interesser i tinderteksten etc, og jeg hater å få dette spørsmålet når interessene mine ikke er bra nok, men snarere dealbreakers. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Eneste dealbreaker-interessa jeg kommer på er gaming... har ikke noe i mot mannfolk som liker å spille i ny og ne, men er det en hobby ser jeg for meg myyye gaming!

Anonymkode: 5500e...559

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sveiper automatisk bort fjelltur- og friluftslivsentusiaster. Treningsnarkomane også. Jeg foretrekker en sprek livstil, men det blir bare litt for mye av det gode når 98 prosent av menna på tinder er noen spreke jævler som aldri sitter i ro.

Anonymkode: 5c01f...5c6

Sikkert bare skryt og jug. 

De skriver nok det de tror damer vil høre og så vil de lage nummer ut av at de ikke er latsekker som sitter i sofaen hele dagen og ikke har et liv. De fleste liker feks å gå tur i fjellet, men vil ikke tro det dreier seg om særlig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pia Sofia skrev:

Men ti timer i uka kan jo være f eks to timer hver kveld i ukedagene, noe som gjør det lite fristende for kvinner som ønsker familie og barn. For oss som er over 40 og ferdig med ekteskap kunne det passet bra med en fyr som kan møtes litt innimellom. Men jeg tipper at du er i 20-30-årene og da må du bare innse at det er vanskeligere for deg pga hobbyen. Det har ikke med hva det er å gjøre, men tidsbruken. 

Ti timer i uka er mye uansett hvordan du fordeler det. Spesielt om det ikke er noe fysisk, sånn at du må trene i tillegg. 

Hvor mye jobb med en evnt baby kommer ikke til å falle på dama pga denne hobbyen? Pluss du er så opptatt at du ikke kan være med på fellesting uten masse planlegging. Dette tenker naturligvis rugeklare damer på, noe de gjør klokt i, da familie med en så opptatt mann ganske sannsynlig ender med dødt sexliv og brudd. 

 

 

10 timer i uka er ca 86 min per dag, og jeg skrev 5-10 timer. 5 timer er 43 min per dag. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha vært en del på sukker / møteplassen er det tydelig at det er svært viktig for damer at menn har de "rette" interessene. Det vil si, friluftsliv, ski og fjellturer. Hvis man ikke fremstiller seg selv som interessert i dette er det faktisk vanskelig å treffe noen 🙁

Anonymkode: 7df7c...22e

Nå har jeg bare så vidt prøvd nettdating, men jeg kan love deg at i den virkelige verden er det ikke mye enklere som kvinne å finne en mann når man ikke er interessert i det du nevner. Jeg har inntrykk av at sånn ca 98% av alle menn her til lands skal sove under åpen himmel i 30 minusgrader, drepe hjort og elg med bare nevene og bestige Kilimanjaro hver søndag.

(Ja, jeg overdriver, men markedet for oss innendørs-mennesker er veldig lite her til lands)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...