Gå til innhold

Når man ikke har akseptable interesser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

5-10 timer i uka til en hobby er ganske mye, spesielt dersom man har småbarn. Jeg hadde ikke hatt tid til det med en 1 åring i hus som vi har nå. Da går det i jobb, være med barnet og huslige sysler før man flater ut i sofaen og etterhvert må legge seg for kvelden. Dersom mannen min da brukte 1 time eller mer hver dag på en hobby hadde jeg ikke likt det, for det hadde betydd at mer av pliktene falt på meg. 

Anonymkode: 488ea...fd9

Barn er ikke en problemstilling.

Postet hvor mange minutter det er snakk om i snitt, og hvis det er 2 timer en søndag, så er det jo bare 3-8 timer fordelt på resten av uka. Det er ikke mye.

Anonymkode: 3167c...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg virkelig prøvd å tenke hvilke intetesser som kunne vært dealbreakere for meg som kvinne. Er jo sammen med en gamer, så jeg er jo tydeligvis utrolig tolerant i følge en del her inne 😂

Basehopping og liknende hadde plaget meg for mye. Ikke fordi det ikke er «kult nok», men fordi jeg hadde vært så redd. Jeg vet ikke om å gå på «fylla» er å regne som en hobby, men det hadde jeg ikke taklet, fordi jeg selv ikke drikker og hele den «kulturen» der byr meg veldig imot. Bodybuilding og den type konkurranser synes jeg er litt harry. Tror ikke jeg hadde falt for en som drev med det. 

Ellers er det meste helt greit for meg, tror jeg. Så fremt det ikke er ulovlig eller skadelig for andre. Det et ikke greit for meg om hobby tar ALL tid eller man bruker for mye penger på det (for mye = så mye at det går ut over familien). Men hva det er spiller ikke så stor rolle.

 

Anonymkode: c440f...55b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Du må nesten late som du er interessert i friluftsliv og fjellturer hvis du som mann skal date i Norge. Sånn er det bare, ellers får du ingen matcher 

Anonymkode: 7df7c...22e

Jeg er kvinne og dette er det kjedeligste jeg vet

Anonymkode: d8472...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått disse fordommene mot gaming. Det finnes jo ekstremtilfeller bl.a. med eldgamle World Of Warcraft, men for min egen del er spill et morsommere alternativ til å se en TV-serie eller lese en roman. Spiller i dag kun historiedrevne spill, som regel alene. De fleste menn jeg kjenner gamer litt, men felles for alle er at det er mer en artig tidtrøyte enn en hobby. Samtlige har "viktigere" hobbyer, ikke minst jeg. En bonus er at jeg har lært mye av å spille.

Anonymkode: b05d9...4ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev:

Dette handler ikke om tidsbruk, men hva slags interesser damer har bestemt seg for at er uakseptable. Jeg ville selvsagt trappet ned tidsbruken, men det er interessene i seg selv som er problemet.

Damene innbiller seg nok mye rart når de hører om de verste interessene. Hva dette innebærer i praksis er visst ikke så nøye. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Det er mulig at du har vært ganske uheldig med damene du har truffet hvis du har så dårlig erfaring med at de har bestemt seg for at noe er uakseptabelt. Med mindre du faktisk driver  med noe som er ulovlig eller ekstremt spesielt, eller at du prioriterer hobbyen din over absolutt alt annet, men i det siste tilfellet er det ikke hobbyen det er noe feil med, da er det prioriteringen til den som driver med det.

Alle har vel hørt om en eller annen tulling som reiser på jakt/fotballtur/utdrikningslag når samboeren har termin/er alvorlig syk/viktig anledning i familien osv., og når sånt skjer, er det ikke aktiviteten som kritiseres, men at den som driver med det prioriterer det over ting som for et normalt menneske burde komme øverst på lista.

Endret av ti10
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri forstått disse fordommene mot gaming. Det finnes jo ekstremtilfeller bl.a. med eldgamle World Of Warcraft, men for min egen del er spill et morsommere alternativ til å se en TV-serie eller lese en roman. Spiller i dag kun historiedrevne spill, som regel alene. De fleste menn jeg kjenner gamer litt, men felles for alle er at det er mer en artig tidtrøyte enn en hobby. Samtlige har "viktigere" hobbyer, ikke minst jeg. En bonus er at jeg har lært mye av å spille.

Anonymkode: b05d9...4ef

Dette ser jeg ikke på som noe problem, men de fleste har vel dårlige erfaringer med gamingavhengige. Eksen min spilte etterhvert hele sin våkne tid med unntak av jobben. 

Anonymkode: d68fb...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner/ jenter vokser faktisk opp med at det er mer begrenset hva de kan interessere seg for. Det er mer press innad i jentegrupper om at interesser skal være mer felles og normale. Mens i guttegjenger finner man oftere sære og uvanlige interesser som blir akseptert. 

Når man er voksne, så må man jo bare finne likesinnede. Finnes mange kvinner som gamer og bruker hele helger på det. Mine to venninner tok fri fra jobb i en uke for å spille borderlands 3 som kom ut nylig

Skal sies at dersom man har veldig sære interesser, sm å stoppe ut døde dyr, så burde man kanskje ikke nevne den slags på første date, om man er kvinne eller mann

Anonymkode: d1f92...ca5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 20.23, AnonymBruker skrev:

Damer mener så mangt om menns interesser, det er visse interesser som er dealbreakers osv. Damer kan selv drive med omtrent hva de vil uten at det byr på problemer. Det er ikke slik at dersom en dame liker å strikke, så er det en dealbreaker. 

Hva slags interesser har menn lov til å ha utenom trening og "mekking"?

Hvis man blir spurt om hva man driver med og man ikke har akseptable interesser, hva svarer man da? Man kan i hvert fall ikke nevne interesser i tinderteksten etc, og jeg hater å få dette spørsmålet når interessene mine ikke er bra nok, men snarere dealbreakers. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Akseptable interesser? Jeg tror de fleste interesser er det med mindre du elsker å dissikrere døde dyr eller noe..

Tro meg,de fleste menn har egentlig kjedelige interesser og det er alltid det samme: fotball,gaming,MC/bil og fjelltur..Blir ganske positivt overrasket bare en fyr sier at han feks liker å lese bøker eller noe....Er blitt så sjeldent at folk har andre interesser enn "alle andre".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 0.51, AnonymBruker skrev:

Barn er ikke en problemstilling.

Anonymkode: 3167c...3c5

Tror det er verre problem at du ikke vil ha barn...

Anonymkode: 86364...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er verre problem at du ikke vil ha barn...

Anonymkode: 86364...6a8

Eh nei, nok av kvinner leter etter menn som ikke vil ha barn. Og de er sjeldne.

Anonymkode: d68fb...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei, nok av kvinner leter etter menn som ikke vil ha barn. Og de er sjeldne.

Anonymkode: d68fb...3c4

Begge deler er litt uvanlig. De fleste ønsker barn. 

Anonymkode: 86364...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man finner alltids noen som deler våre interesser.

Jeg syns gaming er en akseptabel interesse, og kan ha samtaler med folk om det, har mye kunnskap da mine brødre er veldig inni det, han ene jobber med spill. Men jeg vil ikke bo med en som har det som hobby -igjen.

Eksen hadde gaming som livsstil, og hele vår hverdag dreide seg om hvorvidt han var i et spill eller ei. Hjem fra jobb, ja da måtte han sitte på PCen et par timer, tastaturet raser som faen og jeg får ikke fred. Om det trengtes spontan rydd og vask, så måtte det vente til etter spillrunden ellers ble han utvist fra det spillet i en viss periode. Han gikk ganske kjapt fra å spørre om det var greit at han trakk seg bort for å spille, til å bare gjøre det, uten omtanke for meg eller huset først. Jeg hadde som vane å sjekke rundt at ting så OK ut(var aldri plettfritt, men OK skulle det være), før jeg satt meg for å se serie eller strikke. Det hele føltes urettferdig. Samtidig ble han tyngre og begynte å lukte, selv om han var flink til å dusje ofte.

Jeg vil ikke ha en friluftsperson i livet mitt, da jeg ikke er slik selv og han måtte tatt seg mange ensomme turer opp i fjellet. Det er likevel en akseptabel interesse, og jeg hører gjerne om eller ser bilder fra en spesiell tur.

Nå har jeg en samboer med like interesser, som er musikk/gitar, gamle filmer, fancy mat og tilbringe kvalitetstid med familie. Det er vanskelig å finne en sånn fyr som ikke er douchebag i tillegg, eller en snobb. Det tok 29 år men han dukket opp til slutt☺

Anonymkode: 0a95c...235

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2019 at 1:07 PM, AnonymBruker said:

Eneste dealbreaker-interessa jeg kommer på er gaming... har ikke noe i mot mannfolk som liker å spille i ny og ne, men er det en hobby ser jeg for meg myyye gaming!

Anonymkode: 5500e...559

Ja enig!! Har datet en sånn likblek mann, med dvask kropp, som levde på Grandiosa og is og spilte hele natta..

ALDRI mer, noe så avtennende som voksne menn som har spilling som eneste interesse skal du lete lenge etter..grøss..

Anonymkode: 6a2e6...b8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Man finner alltids noen som deler våre interesser.

Jeg syns gaming er en akseptabel interesse, og kan ha samtaler med folk om det, har mye kunnskap da mine brødre er veldig inni det, han ene jobber med spill. Men jeg vil ikke bo med en som har det som hobby -igjen.

Eksen hadde gaming som livsstil, og hele vår hverdag dreide seg om hvorvidt han var i et spill eller ei. Hjem fra jobb, ja da måtte han sitte på PCen et par timer, tastaturet raser som faen og jeg får ikke fred. Om det trengtes spontan rydd og vask, så måtte det vente til etter spillrunden ellers ble han utvist fra det spillet i en viss periode. Han gikk ganske kjapt fra å spørre om det var greit at han trakk seg bort for å spille, til å bare gjøre det, uten omtanke for meg eller huset først. Jeg hadde som vane å sjekke rundt at ting så OK ut(var aldri plettfritt, men OK skulle det være), før jeg satt meg for å se serie eller strikke. Det hele føltes urettferdig. Samtidig ble han tyngre og begynte å lukte, selv om han var flink til å dusje ofte.

Jeg vil ikke ha en friluftsperson i livet mitt, da jeg ikke er slik selv og han måtte tatt seg mange ensomme turer opp i fjellet. Det er likevel en akseptabel interesse, og jeg hører gjerne om eller ser bilder fra en spesiell tur.

Nå har jeg en samboer med like interesser, som er musikk/gitar, gamle filmer, fancy mat og tilbringe kvalitetstid med familie. Det er vanskelig å finne en sånn fyr som ikke er douchebag i tillegg, eller en snobb. Det tok 29 år men han dukket opp til slutt☺

Anonymkode: 0a95c...235

Åååå, heldig!😍

Anonymkode: e492b...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.9.2019 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til menn syns jeg alle interesser er ok, med unntak av gaming, som ofte innebærer en spillavhengig mann, som sitter foran PC en til alle døgnets tider, bleik og råtten i kroppen og hodet, totalt turnoff på alle måter! Har datet en mann på 42 år, uten barn, som sitter oppe til kl.03 hver natt for å spille, som kun spiser Grandiosa og is, og som overhodet ikke har noe sosialt liv ellers utover PC en..

Ila sommer ferien hans, var han ute av huset(bortsett fra butikken) 1 gang på fire uker, jeg mener, herregud, get a life!! Hvem ønsker en sånn mann i livet sitt?!🤮

 

Anonymkode: 6a2e6...b8e

Hvorfor datet du han? 

Anonymkode: ca24d...b52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer jo ikke til å endre på noe. Ikke jeg som må endre på noe om damer ikke skjønner at en mann må kunne holde på med interesser 5-10 timer i uka. 

Har kompiser med samme interesser og som er i et forhold, så finnes nok damer som tåler dette, men ikke mange av dem. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Trodde de fleste ikke gidder å være sammen med noen som har interesser som avviker fra egne, og som partneren bruker mye tid på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel på utkikk etter en partner som deler egne verdier og interesser. Grunnen til at man er sammen, er forhåpentlig vis at man trives i hverandres selskap og at man finner på ting sammen.

Samtidig tror jeg det er viktig at man kan dyrke egne interesser og hobbyer. Vil tro at de fleste hobbyer/interesser som betegnes som deal-breakers bare er det dersom partneren bruker mye tid (og penger) på de. Eksempelvis vil nok de fleste synes det er helt greit at partneren er på jakt en weekend i året. Samtidig som de fleste ikke vil akseptere jakt hver weekend fra august til desember.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Akseptable interesser? Jeg tror de fleste interesser er det med mindre du elsker å dissikrere døde dyr eller noe..

Tro meg,de fleste menn har egentlig kjedelige interesser og det er alltid det samme: fotball,gaming,MC/bil og fjelltur..Blir ganske positivt overrasket bare en fyr sier at han feks liker å lese bøker eller noe....Er blitt så sjeldent at folk har andre interesser enn "alle andre".

Hvor i all verden får du det fra at alle menn liker gaming og bil? Av mine nære kamerater er det ingen som gamer og ingen som er særlig opptatt av bil.  De fleste er opptatt av mat/vin, reise og egen mosjon (Ikke overdreven trening, men noen økter i uka). Vet de aller fleste leser en del. Både menn og kvinner liker å være ute i naturen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...