Gå til innhold

Når man ikke har akseptable interesser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ganske ille om du ikke tåler at menn er opptatt av motorsykkel og kanskje helst unngår disse. Jeg har aldri sittet på en motorsykkel selv, men er holdningen jeg reagerer på (selv om du sier at du er bekymret). Illustrerer noe av poenget mitt. Menn står ikke fritt til å drive med det man har lyst til, med mindre man er villig til å snevre inn mulighetene. 

Det er noen åpenbare interesser som de fleste kan tenke seg til, som man bør holde kjeft om så lenge som mulig, til dama liker deg godt nok. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Det betyr jo bare at jeg ikke passer sammen med dem, det blir jo veldig dumt om jeg skulle blitt sammen med en som elsker motorsykkel, og jeg nekter å bli med på turer og får hysterisk anfall hver gang han er på tur...Tviler på at det er spesielt hyggelig. Så nei, det er ikke sånn at en mann ikke står fritt til å holde på med hva han vil, men at man ønsker en partner med kompatibel livsstil. Om han elsker origami, for eksempel, så hadde jo det har minimale konsekvenser. Jeg har også hørt at mange damer synes at motorsykkel er en sexy hobby, så smaken er som baken.

Vi kan jo snu det da. Jeg er ganske interessert i å reise, og jeg er veldig interessert i trening og kultur. Om en mann da hater å reise, hater trening og er uinteressert i å gå på konserter, teater og lignende, da håper jeg inderlig ikke at han går for meg. Det handler om å finne noen man kan ha det hyggelig og gøy sammen med! :)

 

Igjen, hvilke interesser bør man holde kjeft om? For meg er det ikke åpenbart. Og uansett vil det alltid være noen som ikke liker deg, eller meg. Vi kan ikke forvente å bli likt av alle, og det bør heller ikke være målet. 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha ganske sære interesser for at de ikke skal være "lov". Problemet når det kommer til interesser er hvor tidkrevende de er. Å date en som har interessen som nr 1 og dama som nr 2 er ikke veldig sjarmerende. Da gjør deg fort uaktuell som familiefar også. 

For min del er det fint å ha en interesse felles med kjæresten og helst noe hver for oss.

Anonymkode: 85f63...941

Dette handler ikke om tidsbruk, men hva slags interesser damer har bestemt seg for at er uakseptable. Jeg ville selvsagt trappet ned tidsbruken, men det er interessene i seg selv som er problemet.

Damene innbiller seg nok mye rart når de hører om de verste interessene. Hva dette innebærer i praksis er visst ikke så nøye. 

Anonymkode: 3167c...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dealbreakere for meg er å feste hver helg og jakt. Ellers kan han fint ha noen interesser jeg ikke har, det er jo bare bra

Anonymkode: d87d2...f7b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At mannen går på jakt det er helt greit for meg. Men nåt han hele tiden legger ut bilder av døde dyr han har skutt på facebook da mistet jeg interessen.

Anonymkode: b1c14...fac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan gaming være en dealbreaker, men kun når den går utover hygiene, huslige plikter og oppmerksomhet mot meg.

Hadde en kjæreste som, hvis han kunne, satt udusja i møkkete joggebukse og gama i seks-åtte timer i strekk i helgene. Det til tross for at det var masse i og utenfor huset som burde vært gjort. Jeg synes man kan gjøre minst én fornuftig «plikt» før man melder seg helt ut sånn som det. Alle trenger å hvile, men det er gjerne lettere å gjøre det kjedelige først, og så sette seg ned med det man synes er gøy enn motsatt.

Anonymkode: 25c27...296

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste gamere klarer å legge bort spill når dere er sammen. Det er klart det finnes de som er for avhengig, men det som er greit er at da får du veldig tydlig og raskt svar på at dere ikke passer sammen. Tror nok at noen gamere har evner som er meget ettertraktet, men fordi det er ennå et slikt stigma rundt gaming, så får man ikke noe sosial status pga det.

 

Anonymkode: 0b20e...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har godt av å ha en hobby eller to. Det som for min del er en dealbreaker, er hobbyer som blir altoppslukende. Og dessverre så føler jeg menn ofte går helt inn i hobbyene sine og setter alt annet bak det. Enten det er fotball, trening, gaming eller festing. Så for min del går det ikke så mye på selve hobbyen, men mer hvordan vedkommende håndterer hobbyen. 

Anonymkode: 1b34f...0cb

Veldig enig i dette. En mann som er totalt oppslukt i en hobby er ikke noe for meg.

Det eneste interessene som ville vært "uakseptable" for min del, er ekstremsport som innebærer stor risiko for liv og helse, f.eks fallskjermhopping og lignende. Har ikke lyst til å måtte sitte med hjertet i halsen hver gang fyren er ute og "leker seg". Alt annet er greit, så lenge interessen er "moderat".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del kan gaming være en dealbreaker, men kun når den går utover hygiene, huslige plikter og oppmerksomhet mot meg.

Hadde en kjæreste som, hvis han kunne, satt udusja i møkkete joggebukse og gama i seks-åtte timer i strekk i helgene. Det til tross for at det var masse i og utenfor huset som burde vært gjort. Jeg synes man kan gjøre minst én fornuftig «plikt» før man melder seg helt ut sånn som det. Alle trenger å hvile, men det er gjerne lettere å gjøre det kjedelige først, og så sette seg ned med det man synes er gøy enn motsatt.

Anonymkode: 25c27...296

Æsj. Det skjønner jeg at du ikke gadd. Jeg har alltid likt å spille, men jeg vasker oppvasken hver dag, holder gulvene rene, bretter klærne, og dusjer hver dag. Spiser noe usunt når jeg får lyst på, men ikke hver dag.

Anonymkode: 7e69d...19a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

De aller fleste gamere klarer å legge bort spill når dere er sammen. Det er klart det finnes de som er for avhengig, men det som er greit er at da får du veldig tydlig og raskt svar på at dere ikke passer sammen. Tror nok at noen gamere har evner som er meget ettertraktet, men fordi det er ennå et slikt stigma rundt gaming, så får man ikke noe sosial status pga det.

 

Anonymkode: 0b20e...258

For meg var det veldig tydelig at en mann på 43 år, som ikke klarer å ha noe annet liv enn å sitte på nettet og spille til kl.03 på natta, etter arbeidstid og sove til kll.13 på dagtid, ikke er noe for meg og mitt barn..

Han er heller ikke noe ettertraktet pga sine spille evner, på noen måte ..

Anonymkode: 6a2e6...b8e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva slags interesser har menn lov til å ha utenom trening og "mekking"?

Anonymkode: 3167c...3c5

Hvor langt er et tau? Hvilke interesser som er attraktiv hos en eventuell partner kommer jo helt an på øyet som ser. Jeg synes hverken trening eller "mekking" er attraktive interesser hos menn. For min del er det positivt om en mann er interessert i litteratur, kunst, musikk, mat, vin, filosofi, historie, politikk og så videre. Jeg synes det er fint å dele interesser og hobbyer med menn, og jeg synes det er tiltrekkende med folk som er intelligente og kulturinteresserte. Interesser som fotball, trening og friluft kunne jeg akseptert, selv om jeg ikke er så interessert i dette. Interesser som "mekking", jakt, gaming og cosplay ville trukket ned hos en eventuell partner.

Anonymkode: e492b...577

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

"Damer kan drive med hva de vil" - ja, for menn som ikke kan være kresne. Det er nok av menn som bryr seg om dette. Kjæresten spurte meg tidlig i forholdet om hva jeg drev med og hvor mye, og det var tydelig at han tenkte over om våre livsstiler var kompatible.

Aller helst bør vi ha minst en ting felles som vi kan gjøre sammen. I et langt liv bør man ha noen fellespunkter.

Utover det er det helt greit at han har noen interesser vi ikke deler, som han gjør på egen hånd. Da er det jo fint at det er hobbyer som trener deg enten mentalt eller fysisk, og der han får dekket noe sosial tid.

Som voksen merker jeg jo at tiden må prioriteres mer. Jeg har tid jeg bruker på jobb/karriere, tid jeg skal treffe familie, tid jeg skal treffe venninner, tid jeg skal være med kjæresten, og i tillegg fysisk trening og noe kreativt jeg vil drive med. Da er det klart at jeg er selektiv med tiden min, og vil at fritiden også er "produktiv" på et vis, enten ved å bruke kreative evner, være sosial, fysisk aktiv eller gjøre noe annet som er utviklende. Så nei, jeg kunne ikke datet en mann hvis 'hobby' var dataspill. 

Anonymkode: aefbc...173

Nettopp!

Anonymkode: e492b...577

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaming og ekstrem fotballinteresse (bruke helger og ukedager foran TV, på byn eller fotballturer for å se alle kamper som går) er dealbreakere for meg

Anonymkode: fd2b1...e60

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så er det viktigste for meg at de har en interesse og noe de brenner for. 

Men datet litt en som var aktiv i Frimurerlosjen, og det var turn-off for meg..

Anonymkode: 83264...ae2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hest, det er tydeligvis en dealbreaker hos mange menn...

Anonymkode: 83264...ae2

Å se ut som en hest, ikke å ha hest. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Damer mener så mangt om menns interesser, det er visse interesser som er dealbreakers osv. Damer kan selv drive med omtrent hva de vil uten at det byr på problemer. Det er ikke slik at dersom en dame liker å strikke, så er det en dealbreaker. 

Hva slags interesser har menn lov til å ha utenom trening og "mekking"?

Hvis man blir spurt om hva man driver med og man ikke har akseptable interesser, hva svarer man da? Man kan i hvert fall ikke nevne interesser i tinderteksten etc, og jeg hater å få dette spørsmålet når interessene mine ikke er bra nok, men snarere dealbreakers. 

Anonymkode: 3167c...3c5

Men hvilke interesser har du da?? Aldri opplevd å bli PANG avvist p.g.a interessene mine 🤔

Høres bare skikkelig hårsårt ut og mene på at "alle damer kan ha hvilke interesser de vil, men vi menn kan ikke det buhuhu". Ved eventuelle super-sære interesser, så vil selvsagt både damer og menn bli avvist i akkurat like stor grad. Merker jeg ble veldig nysgjerrig (og litt :redd: ) på interessene dine :ler:

Eneste interessen jeg har fått med meg at ikke er så populær blant damer (ikke noe problem for min del siden jeg ikke bryr meg om fotball) er fotball. At en del damer kan styre seg for en sånn blod-fotballfan som skal se kamp hver torsdag+ lørdag +søndag og har 3 favorittlag. Noe jeg føler er helt forståelig...Særlig når det ofte da er den eneste interessen karen har.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handler nok mest av alt om å ha en hverdag som går sammen (at ikke ene parten elsker reising mens den andre synes å dra på hytta er for dristig) eller at man vil dele noen felles interesser. 

Jeg foretrekker nok en mann som ikke er opptatt av å mekke bil. Han jeg dater, liker reising, matlaging, dansing og å gå på kulturelle tilbud som kino og konsert. Eksen min likte matlaging, sykling og...å spille på rekker. Han var veldig opptatt av spilling. Vant aldri noe. Etterhvert oppdaga jeg også hvor glad han var i hvit og brun sprit- jeg liker også det, men jeg drikker det sjeldent. Jeg vil ha en sunn kjæreste som ikke har alkohol som hobby. 

Anonymkode: 86364...6a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det kommer til menn syns jeg alle interesser er ok, med unntak av gaming, som ofte innebærer en spillavhengig mann, som sitter foran PC en til alle døgnets tider, bleik og råtten i kroppen og hodet, totalt turnoff på alle måter! Har datet en mann på 42 år, uten barn, som sitter oppe til kl.03 hver natt for å spille, som kun spiser Grandiosa og is, og som overhodet ikke har noe sosialt liv ellers utover PC en..

Ila sommer ferien hans, var han ute av huset(bortsett fra butikken) 1 gang på fire uker, jeg mener, herregud, get a life!! Hvem ønsker en sånn mann i livet sitt?!🤮

 

Anonymkode: 6a2e6...b8e

Tror ikke så mange vil være sammen med en sånn mann, men det har da ikke noe med gaming å gjøre? Mannen min gamer - og han er absolutt ikke slik du beskriver på noe som helst måte. Han er en oppegående, sosial, ansvarlig fyr med god hygiene, godt kosthold og han sitter slett ikke oppe hele natta. At menn som gamer «ofte» er slik er jeg overhodet ikke enig i. De fleste voksne menn klarer å ha et fornuftig forhold til spillingen! Og de som ikke klarer det har andre problem enn spillingen i seg selv... 

Jeg synes de aller fleste interesser og hobbyer er helt ok, så lenge de ikke er ulovlige eller noe slik. Men uansett hvilken hobby man har, så forventer jeg at man prioriterer jobb, familie, hus osv først. Det blir en dealbreaker hvis hobbyen går foran alt annet. Uavhengig om hobbyen er gaming, fotball, strikking eller jakt. 

Vil gjerne ha eksempler på hvilke hobbyer som ofte er dealbreakere for kvinner forresten? Utenom gaming altså...

Anonymkode: c440f...55b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er viktig at vi har litt kompatible interesser. Det er bra at han også har interesser som jeg ikke deler og akkurat hva det er betyr lite. Men jeg synes det er mer attraktivt med sport enn frimerkesamling. Det jeg synes er slitsomt er ekstreme friluftsmennesker som skal på tur hele tiden, sove ute osv. Eller dersom de snakker om hobbien sin hele tiden. Feks drev eksen min med musikk og pratet alltid om tekniske ting og obskure band som jeg ikke var interessert i.

Anonymkode: d68fb...3c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha felles interesser er noe av det aller viktigste i et forhold. Hvis jeg skulle blitt sammen med en dame som hadde trening og kropp/utseende som hovedinteresse, og ikke leste annen litteratur en løkkeskriftromaner, hadde forholdet vært dødfødt.

Anonymkode: 8930c...5d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...