Gå til innhold

Camilla Pihl


Elleven

Anbefalte innlegg

Spennende debatt - og merkverdig at Elle mener at så lenge de ikke er felt i PFU, så har de sitt på det tørre. Det er klart at det å bruke teksten fra promoteringen til CPs øyemaske i den redaksjonelle omtalen, er virkelig på kanten. Selv om de ikke har ett betalt av CP. Men denne debatten handler jo ikke om CP, men om ELLEs merksnodige redaksjonelle vurderinger. De gjorde ganske merksnodige vurderinger av Aps nyfødte barns rettigheter også når de valgte å ha henne naken på forsiden av magasinet - sammen med navnet hennes.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørheim nevner dette med manglende troverdighet, det er grunnen til at jeg sluttet kjøpe og lese Elle for noen år siden. For meg fremstår Elle som mikrofonstativ og ekkokammer for Oslos moteklikk, og det interesserer meg ikke. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klassisk tirade av bortforklaringer fra Elles digitale redaktør. Syns jeg har hørt alle argumentene før hos diverse influencere:

- Så lenge det ikke er merket reklame er det ikke reklame og vi er sååå flinke til å følge opp så leserne kan stole 100 % på oss. 
- Vi er ikke felt i PFU så derfor er alt vi gjør innafor. 
- Det er intet problematisk i vår avskrift av CPs reklametekst og bruk av CPs promobilde. Heller ikke når det samtidig er henne vi bruker på forsiden. Det var en ren redaksjonell beslutning. 

Jada :roll: 
Troverdighet er en by i Hviterussland.

Flott av Erle Marie Sørheim å dra fram det problematiske når reklame skjules som redaksjonelt stoff og der med bidrar heftig til at folk stoler mindre og mindre på journalisters uavhengighet. Det er et større og vesentlig mer alvorlig problem enn skjult reklame for øyemasker. 
Motebransjen er en skikkelig versting av vennetjenester og mer eller mindre åpenbare bindinger.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skjønner ikke Elle at de ødelegger for sin egen troverdighet? Moteblader som fremstår som vennetjenester er ikke interessante. Jeg synes mote fortjener å bli tatt mer alvorlig enn hva noen norske influensere og moteblader klarer.  

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å kjøpe de nye produktene, highlighten ser amazing ut☺️🙌🏼
Unne og ikke misunne ladies;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lin11
2 minutter siden, PippiLa skrev:

Gleder meg til å kjøpe de nye produktene, highlighten ser amazing ut☺️🙌🏼
Unne og ikke misunne ladies;)

Det er jo fint for både ELLE og CP at det finnes folk som deg 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, PippiLa skrev:

Gleder meg til å kjøpe de nye produktene, highlighten ser amazing ut☺️🙌🏼
Unne og ikke misunne ladies;)

Tror du det er misunnelse som gjør at folk er opptatt av presseetikk og skille mellom redaksjonelt og kommersielt stoff? 

 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PippiLa skrev:

Gleder meg til å kjøpe de nye produktene, highlighten ser amazing ut☺️🙌🏼
Unne og ikke misunne ladies;)

Enig. Ser fantastisk ut. Jeg skal ut å kjøpe på mandag🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
7 minutter siden, Lin10 skrev:

Enig. Ser fantastisk ut. Jeg skal ut å kjøpe på mandag🌟

Ikke overraskende fra en som gir blaffen i barns rett til privatliv. CP og CBE må jo være en gavepakke. Løp og kjøp!

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, keiserenernaken skrev:

Sørheim nevner dette med manglende troverdighet, det er grunnen til at jeg sluttet kjøpe og lese Elle for noen år siden. For meg fremstår Elle som mikrofonstativ og ekkokammer for Oslos moteklikk, og det interesserer meg ikke. 

helt enig.

Jeg droppet både Elle og Costume og alle andre magasiner for noen år siden ifm Vanessa Rudjordsaken, CBEs rompeforsiden på Det Nye og Camilla Pihl som poserte naken med chelsea boots fra egen kolleksjon - det var da jeg fikk øynene opp for at det finnes ikke redaksjonelt stoff i de bladene. Absolutt alt fremstår som skjult reklame og vennetjenester.

Jeg var storforbruker av magasiner, men har ikke kjøpt ett, eller åpnet et hos frisøren en gang, på mange år. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Inocybe skrev:

(...) 
- Det er intet problematisk i vår avskrift av CPs reklametekst og bruk av CPs promobilde. Heller ikke når det samtidig er henne vi bruker på forsiden. Det var en ren redaksjonell beslutning. 

 

Jeg forstår ikke argumentet "redaksjonell beslutning". Trodde alt innhold, som ikke er reklame/annonser, sprang ut av en beslutning, tatt av redaksjonen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lin10 skrev:

Enig. Ser fantastisk ut. Jeg skal ut å kjøpe på mandag🌟

Det blir avslørt på TV2 hjelper deg  at produktene som skal inneholde gull, slettes ikke inneholder gull. Men du synes fortsatt alt hun lager er fantastisk? At hun lyver om produktenes innhold har ikke noe å si for deg? For du er sikker på at det du skal kjøpe nå gir effekt, ikke noe løgn der i gården nei, du blir garantert 10 år yngre? Og hvordan kan et produkt SE fantastisk ut? 

Jeg synes at det er helt utrolig at i 2020, med et hav av informasjon kun et tastetrykk unna, så vil folk fortsatt bedras...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var også en redaksjonell beslutning st det var ok med CPs baby naken på coveret. Så da så. :kari:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, naivsuper skrev:

Det blir avslørt på TV2 hjelper deg  at produktene som skal inneholde gull, slettes ikke inneholder gull. Men du synes fortsatt alt hun lager er fantastisk? At hun lyver om produktenes innhold har ikke noe å si for deg? For du er sikker på at det du skal kjøpe nå gir effekt, ikke noe løgn der i gården nei, du blir garantert 10 år yngre? Og hvordan kan et produkt SE fantastisk ut? 

Jeg synes at det er helt utrolig at i 2020, med et hav av informasjon kun et tastetrykk unna, så vil folk fortsatt bedras...

Ikke bare vil de bedras, de hevder også at de som ikke vil bedras og er kritiske til forretningsmetodene, driver hets.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Det var også en redaksjonell beslutning st det var ok med CPs baby naken på coveret. Så da så. :kari:

Ja, men hele den Elle redaksjonen består av damer som er klin like. Det er jo rosa drømmeverden og null bakkekontakt på hele gjengen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elle er jo definitivt det dårligste bladet på det norske markedet. 90% av bladet består jo i oversatte tekster fra internasjonale Elle (regner med at det er det amerikanske). Resten er mer eller mindre vennetjenester til norske «influensere», herunder i høy grad CP, som gang på gang får gratis reklame. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, PippiLa skrev:

Gleder meg til å kjøpe de nye produktene, highlighten ser amazing ut☺️🙌🏼
Unne og ikke misunne ladies;)

Det skal jeg og - men det er ikke misunnelse det går på her vel? Jeg synes ekteparet har fått til vilt mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2020 den 12.27, cerruti skrev:

Det skal jeg og - men det er ikke misunnelse det går på her vel? Jeg synes ekteparet har fått til vilt mye bra.

Som hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, O.G. skrev:

Som hva da?

De har i hvert fall tjent godt nok til å realisere mye jeg kunne tenkt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...