Gå til innhold

Camilla Pihl


Elleven

Anbefalte innlegg

Gjest Lin11
Akkurat nå, cerruti skrev:

De har i hvert fall tjent godt nok til å realisere mye jeg kunne tenkt meg. 

Donald Trump har også tjent mye penger. Betyr ikke at han har fått til mye bra av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Lin11 skrev:

Grøsser når de bruker ammehjelpen for å bygge opp under kredibiliteten, CP og Elle har virkelig sparket opp dører som allerede er åpne.

fniser litt over at Elles redaktør hevder at Ragnhild Brochmann ikke har fått med seg hvor bra det er at de er det første Ellebladet i verden med en ammende modell på coveret.

Og google bare...

image.jpeg.565d39c24cd11d059859d40086d44958.jpeg

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
21 minutter siden, MissLucy skrev:

fniser litt over at Elles redaktør hevder at Ragnhild Brochmann ikke har fått med seg hvor bra det er at de er det første Ellebladet i verden med en ammende modell på coveret.

Og google bare...

image.jpeg.565d39c24cd11d059859d40086d44958.jpeg

 

Ja hva kan man si? Anklager Brochmann for å ikke ha gjort hjemmeleksen sin. Hører jeg det singler i glasshuset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, cerruti skrev:

De har i hvert fall tjent godt nok til å realisere mye jeg kunne tenkt meg. 

Hva har de realisert utenom forbruk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.6.2020 den 20.46, PippiLa skrev:

Gleder meg til å kjøpe de nye produktene, highlighten ser amazing ut☺️🙌🏼
Unne og ikke misunne ladies;)

Hvis du skal ha gode highligth produkter må du sjekke ut RMS Beauty som er et heløkologisk merke som virkelig har AMAZING produkter. Det er disse produktene CP nok har fått inspirasjon fra. Highlightpalletten fremstår som ren kopi, men ingrediensmessig når den ikke RMS til knærne.

Og husk, for fantastisk GLØD må man ha en god hud. Nytter ikke å smøre alt mulig glowing, poretettende, mer eller mindre bra produkter på huden , om ikke utgangspunktet er bra.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
På 13.6.2020 den 12.27, cerruti skrev:

Det skal jeg og - men det er ikke misunnelse det går på her vel? Jeg synes ekteparet har fått til vilt mye bra.

 

14 timer siden, cerruti skrev:

De har i hvert fall tjent godt nok til å realisere mye jeg kunne tenkt meg. 

Nå forstår jeg hvorfor folk som forsvarer bloggere ofte tror at kritikere bare er misunnelige kjerringer. De leser seg selv inn i andre og bruker det som forklaringsmodell. De er selv misunnelige på bloggeren og tror at det er alle andre også. Det er jo dette som er grunnpremisset for hvorfor reklame fungere så godt, folk ser ønsker å få livet som bloggeren har, ergo kjøper de produkter som bloggeren fronter. 

Newsflash: materielle goder er ikke et mål for alle, ei heller finner alle livslykken i et fokus på hvordan man ser ut eller å få likes på det de presenterer på SoMe. Så nei, misunnelse er stort sett ikke grunnen til at kritikere skriver her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

 

Nå forstår jeg hvorfor folk som forsvarer bloggere ofte tror at kritikere bare er misunnelige kjerringer. De leser seg selv inn i andre og bruker det som forklaringsmodell. De er selv misunnelige på bloggeren og tror at det er alle andre også. Det er jo dette som er grunnpremisset for hvorfor reklame fungere så godt, folk ser ønsker å få livet som bloggeren har, ergo kjøper de produkter som bloggeren fronter. 

Newsflash: materielle goder er ikke et mål for alle, ei heller finner alle livslykken i et fokus på hvordan man ser ut eller å få likes på det de presenterer på SoMe. Så nei, misunnelse er stort sett ikke grunnen til at kritikere skriver her. 

Dette er nok årsaken til noe av de merkverdige beskyldningene om at det ligger misunnelse bak enhver kritikk av SoMe-aktørene.

Kjempefint å være en økonomisk suksess, men det er ikke alle som har det som hovedmål i livet. I hvert fall ikke i en slik grad at an er villig til å ofte både egen og andre familiemedlemmers integritet for å oppnå det.  

Det er klart at hvis det man ønsker seg mest av alt er et townhouse på Frogner og en forside på Elle eller to, kan man fort tenke at de som er kritiske, bare er sure for at de ikke fikk amme utenpå Elle - eller posere  naken utenpå Costume kun iført boots - eller få tusenvis av likerklikk og bøtter og spann med #loveliness #goals og "fineste-kommentarer i freden.

Men folk har ulike verdier. Jeg kunne ikke eksponert ungene mine for alt i verden. Dessuten kan man fint leve svært godt økonomisk hvis man skaffer seg en solid utdannelse også. Man må ikke selge produktene, ungene og eventuelt sjela si på interenett for å leve det gode liv. Æresord! :strix: 

Endret av pøbelsara
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

 

Nå forstår jeg hvorfor folk som forsvarer bloggere ofte tror at kritikere bare er misunnelige kjerringer. De leser seg selv inn i andre og bruker det som forklaringsmodell. De er selv misunnelige på bloggeren og tror at det er alle andre også. Det er jo dette som er grunnpremisset for hvorfor reklame fungere så godt, folk ser ønsker å få livet som bloggeren har, ergo kjøper de produkter som bloggeren fronter. 

Newsflash: materielle goder er ikke et mål for alle, ei heller finner alle livslykken i et fokus på hvordan man ser ut eller å få likes på det de presenterer på SoMe. Så nei, misunnelse er stort sett ikke grunnen til at kritikere skriver her. 

Jeg kan bare snakke for meg og det er at jeg er kritisk til influencerstyrt kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Camilla virker som en kul og chill mor, og hun får kreds for å ikke sminke hvor tøff småbarnstilværelsen er. Men, ungen er født i begynnelsen av april? Så hun er 5+ mnd? Hun har blitt båret i framovervendt babybjørn-sele EK stund, hun sitter i vippestol på kjøkkenbenken, hun sitter i sånn aktivitets-gå-stol-bord-sak som litt research viser at man for Guds skyld ikke skal bruke. Det ser ut til at de tar ganske mange uoppleste avgjørelser, som er direkte skadelig og farlig for barnet. Hoftene og ryggen på denne ungen får kjørt seg! Kjøp en babygym hun faktisk liker (som ikke er instavennlig) og la henne ligge på gulvet! Og få den vippestolen ned fra høyden før det skjer en ulykke!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emilie2019 skrev:

Camilla virker som en kul og chill mor, og hun får kreds for å ikke sminke hvor tøff småbarnstilværelsen er. Men, ungen er født i begynnelsen av april? Så hun er 5+ mnd? Hun har blitt båret i framovervendt babybjørn-sele EK stund, hun sitter i vippestol på kjøkkenbenken, hun sitter i sånn aktivitets-gå-stol-bord-sak som litt research viser at man for Guds skyld ikke skal bruke. Det ser ut til at de tar ganske mange uoppleste avgjørelser, som er direkte skadelig og farlig for barnet. Hoftene og ryggen på denne ungen får kjørt seg! Kjøp en babygym hun faktisk liker (som ikke er instavennlig) og la henne ligge på gulvet! Og få den vippestolen ned fra høyden før det skjer en ulykke!

det viser bare at man ikke bør la seg påvirke av profesjonelle påvirkere, for de har som regel ikke greie på noen ting.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MissLucy skrev:

det viser bare at man ikke bør la seg påvirke av profesjonelle påvirkere, for de har som regel ikke greie på noen ting.

Jeg håper ingen unge mødre sitter og ser og følger hennes eksempel..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Emilie2019 skrev:

Jeg håper ingen unge mødre sitter og ser og følger hennes eksempel..

Hun har jo «koll» på sin unge (sitat henne selv), så ingen skal komme og kritisere henne og hva hun gjør. Ja, selvfølgelig er hun ekspert på sitt barn, som alle andre mødre er, men noen ting gjør man bare ikke. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EmilyK skrev:

Hun har jo «koll» på sin unge (sitat henne selv), så ingen skal komme og kritisere henne og hva hun gjør. Ja, selvfølgelig er hun ekspert på sitt barn, som alle andre mødre er, men noen ting gjør man bare ikke. 

Tror hun absolutt har kontroll på barnet sitt, men jeg tror hun er kunnskapsløs og uopplært i konsekvensene dette har

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emilie2019 skrev:

Tror hun absolutt har kontroll på barnet sitt, men jeg tror hun er kunnskapsløs og uopplært i konsekvensene dette har

Jeg tror egentlig vi er helt enige :) Jeg formulerte meg kanskje bare på en litt kronglete måte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg kritisk til Camilla Pihl selv, men jeg synes ikke mom-shaming er greit uansett hvem det er.

De fleste mødre jeg kjenner har "juksa" litt og satt vippestolen på bordet så de kan få seg litt mat, båret ungen i en sær stilling fordi det er det som funker eller gjort noe som man "ikke" skal gjøre. Forskjellen er jo at man ikke legger det ut på offentlige kanaler og da heller ikke får tyn for det. Mødre (og fedre) gjør ikke alt riktig, og skal heller ikke gjøre alt riktig. 

Skjerpings.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poppie skrev:

Nå er jeg kritisk til Camilla Pihl selv, men jeg synes ikke mom-shaming er greit uansett hvem det er.

De fleste mødre jeg kjenner har "juksa" litt og satt vippestolen på bordet så de kan få seg litt mat, båret ungen i en sær stilling fordi det er det som funker eller gjort noe som man "ikke" skal gjøre. Forskjellen er jo at man ikke legger det ut på offentlige kanaler og da heller ikke får tyn for det. Mødre (og fedre) gjør ikke alt riktig, og skal heller ikke gjøre alt riktig. 

Skjerpings.

men det er jo hele forskjellen. CP er en profesjonell influencer, som har som yrke å påvirke.

Hva om vippestolen og bæreselen var reklame? er det da greitt at hun påvirker til skadelig bruk?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, MissLucy skrev:

men det er jo hele forskjellen. CP er en profesjonell influencer, som har som yrke å påvirke.

Hva om vippestolen og bæreselen var reklame? er det da greitt at hun påvirker til skadelig bruk?

Da tenker jeg kritikken heller burde rettes til det å bruke barnet som reklame, ikke hennes kvaliteter som mor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at hvis man lar tiden med barnet være en del av det virkelig private privatlivet, som man IKKE deler med gudvethvormnage, så ville det vært det aller beste. Barnet fikk ha sitt privatliv i fred og mor fikk slippe kommentarer fra folk som gjør det hun faktisk ønsker at de skal gjøre - nemlig se på det hun legger ut.

Problem solved.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...