Gå til innhold

Camilla Pihl

Anbefalte innlegg

Gjest Lin11
Skrevet

Ser ut som barnet er redigert inn i etterkant. Og CP har så grove og annerledes trekk enn hun har til vanlig, hva var tanken bak? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig, veldig enig Pøbelsara.

De vil lage en sexy forside vi har sett før, men kamuflerer det bak et konstruert «budskap».

Amming er VIRKELIG ikke kontroversielt i Norge. Snarere motsatt. Det eneste dette bildet sier er: «Camilla Pihl må holde seg aktuell. Sexy også som mor»

• Liker 30
Skrevet

Jeg synes forsiden er fæl og lite banebrytende. Dog, om hun skulle ammet barnet sitt på forsiden (jeg synes barnet burde bli forskånet for det), hadde det vært kult om barnet var nærmere to år. Det er mange som reagerer negativt på amming av så store barn, så det hadde i det minste vært litt grensesprengende. 

• Liker 18
Skrevet
5 minutter siden, Grønt blad skrev:

Jeg synes forsiden er fæl og lite banebrytende. Dog, om hun skulle ammet barnet sitt på forsiden (jeg synes barnet burde bli forskånet for det), hadde det vært kult om barnet var nærmere to år. Det er mange som reagerer negativt på amming av så store barn, så det hadde i det minste vært litt grensesprengende. 

Jepp. Og det hadde vært kult om ikke barnet var helt avkledd og hvis det hadde sett ut som om cp hadde ørlite grann kontant med det bittelille mennesket hun holder. 

• Liker 22
Skrevet

Er det noe vi (samfunnet) virkelig ikke trenger, er det flere sånne «barsel is the new sexy»- bilder. 

• Liker 43
Skrevet

Er vel for så vidt ikke så mange som ammer nakne babyer i fullt partyantrekk, kanskje det var det som skulle være banebrytende? 

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Er det noe vi (samfunnet) virkelig ikke trenger, er det flere sånne «barsel is the new sexy»- bilder. 

Nei, det er press nok på mødre for å skvette tilbake i form, være fit og vakker, sminket og mestre livet, la mødre få ha de første månedene i fred for utseendefokuset.

Ser aldri fedre som jogger opp bakker med liten baby i vogna, til tross for at de også har fått litt babykilo...

• Liker 25
Skrevet
8 timer siden, pøbelsara skrev:

Veldig god artikkel/kommentar.

OG så er det helt merkverdig at en hel gjeng av disse om pleier å like hverandres bilder og heie på hverandre kommenterer som om forsiden på Elle var så himla banebrytende. Det CP/redaksjonen i Elle gjør,er jo nettopp det feks Morten Hegseth kritiserte nybakte mammainfluencere for i 2018 (?).

Klart - hvis amming hadde vært fullstendig tabubelagt, hadde kanskje forsiden hatt nor for seg. Men det er jo ikke det. Over 90 % av norske mødre ammer. Hvis en sur gubbe en gang har sett på en ammende mor med skeptisk blikk, er ikke det det samme som at amming er uglesett - og i hvert fall ingen grunn til å stille stivpyntet - tilsynelatende helt uvitende om - eller uiineterssert i den nakne (og navngitte, ikke-samtykkekompetente) babyen i armene/ved brystet - på en magasinforside som skal oppmuntre kvinner til å forbruke og til å bruke enda mer tid på hvordan de ser ut.

Jeg synes forsiden er fæl. jeg har sett den gjentatte ganger i bladstativet siden det kom ut, og jeg blir mer opprørt hver gang jeg ser det. Hva er budskapet her? Hvis det er at man kan se smasking ut og være mamma samtidig, så er vel det et bilde og et budskap omtrent samtlige norske influencere som har fått barn, allerede har formildet i alle egne kanaler. AT CP får forsiden til Elle å gjøre det på, beskriver kanskje hennes posisjon i bransjen. Men det imponerer virkelig ikke særlig mange utenfor den indre influenser-kretsen. 

#stop sharenting

Så utrolig enig! Godt skrevet! 

• Liker 8
Skrevet

Helt enig, den forsiden er så totalt upassende. En naken, ny, baby har ingenting å gjøre på forsiden av et kjendismagasin med sladderi.

• Liker 19
Skrevet

Les Erle Marie Sørheim på FB. 👏🏻

• Liker 10
Skrevet
15 timer siden, Kollontaj skrev:

Leste den. Veldig bra og mange gode poenger i kommentarene 👍

• Liker 11
Skrevet
På 8.6.2020 den 17.32, Kollontaj skrev:

Spot on!!

• Liker 7
Gjest Lin11
Skrevet

Link eller lignende? For oss som ikke har Facebook?

Gjest CecilieX
Skrevet
1 time siden, Lin11 skrev:

Link eller lignende? For oss som ikke har Facebook?

Hun er litteraturkritiker i Aftenposten. På sin egen Facebook tar hun utgangspunkt i Elle-reportasjen og påpeker det smått problematiske i at Elle både promoterer CP og faktisk i samme magasin redaksjonelt anbefaler CP sin øyemaske. Hun problematiserer videre hvordan tradisjonelle medier nedprioriter kritiker-journalistikk og hvordan det baner vei for influenceres betalte meninger noe som forsiktig sagt blir problematisk for forbrukere. 

Veldig bra Facebook - innlegg!

Gjest Lin11
Skrevet
42 minutter siden, CecilieX skrev:

Hun er litteraturkritiker i Aftenposten. På sin egen Facebook tar hun utgangspunkt i Elle-reportasjen og påpeker det smått problematiske i at Elle både promoterer CP og faktisk i samme magasin redaksjonelt anbefaler CP sin øyemaske. Hun problematiserer videre hvordan tradisjonelle medier nedprioriter kritiker-journalistikk og hvordan det baner vei for influenceres betalte meninger noe som forsiktig sagt blir problematisk for forbrukere. 

Veldig bra Facebook - innlegg!

Takk😊 Gode refleksjoner og mange gode poenger 👌🏼 

Gjest Lin11
Skrevet

Kritikk av ELLE og CP på Dagsnytt18. Flott at det får TV tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...