Gå til innhold

Camilla Pihl

Elleven

Anbefalte innlegg

Gjest Blinkie
4 timer siden, MissLucy skrev:

Camilla Pihl poserer på forsida av siste nummer av Elle. I ført sort minikjole, bloggerfoten er på plass, ser rett i kamera og flørter med kom-og-ta-meg-blikk og halvåpen munn. Mens hun ammer den nakne babyen. Som hun ikke ser på eller kommuniserer med. Den bare ligger der som en blomsterbukett eller noe nytt fint tilbehør.

Hva er det egentlig de vil kommunisere med et sånt bilde????

lenke: 

Lite attraktivt bilde. Uff. Hu er ikke noe pen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Blinkie skrev:

Lite attraktivt bilde. Uff. Hu er ikke noe pen!

det er da helt uinteressant om hun er pen eller ikke. Det er vel ikke noe galt i å ikke være pen?

(nå er jeg ikke enig i at hun ikke er pen heller, men det er helt irrelevant)

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, MissLucy skrev:

helt enig. Jeg er opptatt av attachment parenting og amming, men dette bildet her sender et helt annet budskap enn amming og tilknytning. Dette bildet er med å legge press på kvinner også i barseltiden, med fokus på seg selv, og utseende på en seksualisert måte. Det er bare trist å se kvinner bidra til slike idealer og slikt press i en livsfase som skulle handle om tilknytning mellom mor og barn.

Jeg er veldig enig. Moren har hele oppmerksomheten vendt mot fotografen/leseren mens barnet framstår som en accessoir. Det er en seksualisering av amming og barselskvinnen jeg ikke har sett maken til siden CBEs minste. 

Amming er det vakreste som finnes og normalisering av amming trengs i vårt samfunn. Dette er det motsatte. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mye «love» å spore i det bildet der...det eneste måtte i såfall være «self-love»....

I lang tid fulgte jeg CP og likte henne veldig godt. Men så ble det så mye av CP overalt...og det hun presenterte (og presenterer) var/er så dørgende kjedelig! Jeg fikk til slutt avsmak for hele dama (og mannen)...og hvordan de nå bruker babyen....jeg har ikke ord. Direkte kvalmt!

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Louiah skrev:

Morten Ramm leverer som vanlig 😂

https://imgur.com/a/QjpreMX

Ser at Caroline Skjelbreid, som er redaktør i Elle, har likt det Ramm skiver under bildet. Virker som om hun ikke forstår ironien som formidles. Nei, for nå er tydeligvis idealet å være så "yummy mummy" at man kan posere med ene puppen ute mens man ammer, og fortsatt være perfekt stylet i designklær på forsiden av et overfladisk magasin. For et usunt fokus på kvinnekroppen etter fødsel. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
4 timer siden, 2bi skrev:

Fælt bilde! Dårlig dømmekraft både fra Camilla Pihl og teamet som har jobbet med forsiden. Det er blottet for varme og kontakt mellom mor og barn. Barnet blir som du skrev, bare et tilbehør som henger på armen. Ble bare trist av å se dette!

Enig i at det ikke er et hyggelig bilde, på noen måte.

Mor ser kald og distansert ut, og som nevnt over her - barnet kunne like gjerne vært en veske eller annet tilbehør.

Men nå er det profesjonelle som har rigget dette her, nesten så man kan lure på om det er en mann bak kamera? Uansett, her burde teamet rundt fotoshooten valgt annerledes. CP på sin side burde kanskje satt foten ned, og forlangt en både en annen styling, og et annet uttrykk. Men først og fremst er det vel Elle som har styrt dette.

Bildet formidler absolutt ingenting som har med mor-barn kjærlighet å gjøre. Det er bare trist, og nesten litt ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvem publikum og målgruppen hennes er. Trodde hun skulle selge seg hardt inn mot småbarnsmødre i tredveåra. Kjenner ingen i nevnt gruppe, meg selv medregnet, som syns bruk av barn som reklameplakat og seksualisering av amming/barsel er bra. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner lite til denne damen fra før. Og er fryktelig uinteressert i tilsvarende profiler. Eller slike blader som hun er på forsiden av. Men jeg så bildet hos Morten Ramm. Og dette er noe av det jævligste jeg har sett på lenge. Jeg blir forbanna! Stakkars unger som utnyttes som tilbehør av sine mødre. Alle jeg kjenner som følger slike folk blir nå passe nedjustert i mitt inntrykk av dem. Og jeg tenker jeg skal uttrykke tydelig hva jeg syns. Dette er TRASHY! Usmakelig! Forkastelig! 

INGEN kan forsvare å legge ut nakne barn på denne måten. INGEN! 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo da jeg først så coveret, det er så absurd!

Ingenting ved bildet ser naturlig eller realistisk ut og blir dermed en parodi av hva som kunne ha blitt nydelig hvis konseptet hadde blitt utført på riktig måte. Det ser ut som hun har posert med push-up BH og at hodet til barnet ble strategisk photoshoppet. ELLE gjorde en dårlig jobb der.

Selvfølgelig ville CP være med på noe slikt, hun prøver alltid å være en som "bryter barrierer".

Jeg bryr meg ikke så mye om henne men har respekt for all jobben hun har gjort for å bygge opp sin business. MEN jeg må innrømme at jeg hadde ikke forventet hvor mye hun allerede har eksponert den lille og brukt henne til å selge, trodde at hun hadde mer integritet enn det. Kan allerede høre "You're doing amazing sweetie".

At hun ikke har svart på kritikken til Ingeborg Svenneset setter henne i veldig dårlig lys. Men hun svarer vel aldri på kritikk. Ler fortsatt av det ikke finnes gull i gull-produktene hennes.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av alle bildene jeg har sett av CP, er dette faktisk det verste. Og er enig i kritikken alle skriver.

Jeg sluttet heldigvis å følge henne kort tid etter at hun ble mor, etter overeksponeringen av datteren. Usmakelig!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg ser at flere på IG skriver #breastfeeding. Jeg har vært ammehjelper i mange år, og synes dette bildet gjør det stikk motsatte. 

Kunne ønske administrator på Ammehjelpens Facebook side mente det samme, i stedet for å dele bilder videre! Der mistet jeg litt respekt må jeg innrømme. 

Endret av EmilyK
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, EmilyK skrev:

Kunne ønske administrator på Ammehjelpens Facebook side mente det samme, i stedet for å dele bilder videre! Der mistet jeg litt respekt må jeg innrømme. 

Det er veldig komplisert dette bildet. 

Det viser jo amming, og vi er jo for amming, og dermed blir det problematisk å kritisere bildet.

Det andre folk leser inn i dette bildet, ut fra kommentarene på IG, er en sterk, moderne power mama, som ikke lar en livsomveltende begivenhet som et barn er, stoppe henne fra å leve livet som hun vil og fokusere på seg selv. Som feminist er det vanskelig å kritisere bildet av en kvinne som presenteres som sterk. 

På den andre siden, de negative aspektene vi har nevnt, som seksualisering av barseltiden, det vanvittige yummy mummy-presset som begynner omtrent på fødestuen, barnet som vedheng/tilbehør, sharenting, barn som inntektskilde. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 minutter siden, EmilyK skrev:

Helt enig. Ble bare oppgitt.. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MissLucy skrev:

Det er veldig komplisert dette bildet. 

Det viser jo amming, og vi er jo for amming, og dermed blir det problematisk å kritisere bildet.

Det andre folk leser inn i dette bildet, ut fra kommentarene på IG, er en sterk, moderne power mama, som ikke lar en livsomveltende begivenhet som et barn er, stoppe henne fra å leve livet som hun vil og fokusere på seg selv. Som feminist er det vanskelig å kritisere bildet av en kvinne som presenteres som sterk. 

På den andre siden, de negative aspektene vi har nevnt, som seksualisering av barseltiden, det vanvittige yummy mummy-presset som begynner omtrent på fødestuen, barnet som vedheng/tilbehør, sharenting, barn som inntektskilde. 

Enig, men da kunne de (Ammehjelpen) latt det forbigått i stillhet i stedet for å dele det videre. Som relativt nybakt mamma påvirket dette meg kun negativt. Men nå er jeg jo ikke fan av CP i utgangspunktet. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, EmilyK skrev:

Enig, men da kunne de (Ammehjelpen) latt det forbigått i stillhet i stedet for å dele det videre. Som relativt nybakt mamma påvirket dette meg kun negativt. Men nå er jeg jo ikke fan av CP i utgangspunktet. 

ja, jeg er helt enig.

Jeg forstår ikke at folk ikke ser problemet med bildet. Men jeg forstår hva det er de heier på og, men jeg synes det er ukritisk og ureflektert å ikke se hele pakken.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med dette bilde da? 
Jeg tenkte overhode ikke over at det «seksualiserer amming» , men sånn er det tydeligvis mange som tolker dette bilde. La vær med det...... Godt ammehjelpen deler bilde, kanskje kan det være med til å normalisere amming litt så ikke folk blir helt gal og snakker om yummy mummy og seksualisering ......

Og baby ser man ikke ansikt på så argumentet om overeksponering av baby ser jeg heller ikke.... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...