Moongirl Skrevet 30. april 2020 #121 Del Skrevet 30. april 2020 Sånne viktige råd er ikke noe å skrike om mammapolitiet om...som førstegangs er det absolutt ikke alt man vet...herregud, så mye løye eg gjorde med min første...heldigvis kan man gode råd av folk rundt seg som har mer erfaring!👍 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilyK Skrevet 30. april 2020 #122 Del Skrevet 30. april 2020 8 timer siden, Pusle skrev: Det er jo et aldri så lite tankekors at hvis hun ikke hadde eksponert babyen sin hadde hun heller ikke fått disse mer eller mindre velmenende rådene fra det såkalte "mammapolitiet"... Tenkte akkurat det samme, det er jo ikke fordi hun deler så mye av privatlivet sitt ellers (hvilket er helt greit, det er jo ikke det «konseptet« hennes går ut på). Men hun har vel allerede inngått for mange spons-avtaler til at hun kan la vær. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 30. april 2020 #123 Del Skrevet 30. april 2020 14 timer siden, Krutt Tønne skrev: Det har da virkelig ingen ting med det å være voksen, det har heller med en sårbar og nybakt mor. Jeg er igen tilhenger av CP, ikke på noen som helst måte, men jeg skjønner henne. Hvorfor skal bedrevitere pepre en nybakt mor, som selvfølgelig vil det beste for, og som tar vare på barnet sitt Hvorfor skal fremmede sende gode råd.... Jeg så det jeg tror var babyens jomfrutur i sele da den var ca to uker gammel. Hodet var helt uten støtte og dinglet hit og dit dypt der nede i selen, klarte ikke å se mer enn noen sekunder. Det så helt fryktelig ut! Jeg har ikke sendt henne gode råd, men synes det faktisk er helt på sin plass i slike tilfeller, når foreldrene i 40-åra selv ikke forstår at dette er helt feil og potensielt farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 1. mai 2020 #124 Del Skrevet 1. mai 2020 I utgangspunktet mener jeg at man bør unngå i peke på feil og mangler hos en nybakt mor. Vi har vel alle gjort ting som ikke har vært helt riktig til enhver tid, og man er ofte usikker som nybakt mor, spesielt med førstefødte. Men i dette tilfellet mener jeg det er viktig at noen nevner det (alle trenger ikke påpeke det, det holder med noen). Aller først for babyens del. Det er kjempeviktig at en liten baby sitter stramt og tett på den som bærer, og får god støtte til nakken og kroppen, slik at det får puste ordentlig, samt frie luftveier for å få tilgang til oksygen. Hun burde i det minste hatt babyen så høyt opp at hun kan kysse hodet uten å anstrenge seg. Dernest har Pihl stor påvirkningskraft, og det er faktisk veldig viktig at de som vil gjøre som henne (gi babyen masse nærhet og bære i bæretøy ❤), får se bilder der barnet sitter riktig. Det er babyer som har dødd I bæretøy fordi de ikke har fått puste ordentlig, og man bør derfor kunne forvente at en som Pihl, poster bilder der babyen sitter noenlunde riktig. Det er spesielt viktig når hun selv poster bildene. Om de var tatt på gata av en fremmed med mobilkamera og publisert i Se og hør, synes jeg ikke man skal være like kritisk, men det var altså ikke tilfelle her. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 1. mai 2020 #125 Del Skrevet 1. mai 2020 På 22.4.2020 den 23.44, Louiah skrev: Skikkelig smakløst av mannen å legge ut på insta «Camilla sender meg bilder fra da hun var tynn og pen for at jeg ikke skal glemme det» (ikke direkte sitert, orker ikke sjekke nå). Greit nok at det er en «spøk» og at vi alle kan ha sånne tanker etter fødsel, men å legge det ut på sosiale medier? Trist fokus, flaut med tanke på deres alder og bare dårlig merkevarebygging, selv om det er det de prøver på nå som de skal lansere #babypihl. Også usmakelig å filme babyen sin og i samme story reklamere for babyprodukter som kommer. HARRY. Enig. Veldig spesielt, men det er tydelig at det skinner igjennom et forkvaklet syn på tynn kropp. Han viste frem kjøleskapet på IG story også, var selvfølgelig mye juice fra Juicery der (reklame, uten merking), men synet av hva som var i kjøleskapet tyder på stort fokus på vegansk mat og lite utskeielser. Men det er ikke noe nytt. Pen, tynn, delikat og perfekt er adjektiver som lett beskriver CP gjennom alle hennes år som influenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undreguri Skrevet 1. mai 2020 #126 Del Skrevet 1. mai 2020 Skummelt å holde nyfødt med en hånd og telefonen med den andre for å dokumentere..,hva hvis hodet faller bakover?? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 1. mai 2020 #127 Del Skrevet 1. mai 2020 10 timer siden, Grønt blad skrev: I utgangspunktet mener jeg at man bør unngå i peke på feil og mangler hos en nybakt mor. Vi har vel alle gjort ting som ikke har vært helt riktig til enhver tid, og man er ofte usikker som nybakt mor, spesielt med førstefødte. Men i dette tilfellet mener jeg det er viktig at noen nevner det (alle trenger ikke påpeke det, det holder med noen). Aller først for babyens del. Det er kjempeviktig at en liten baby sitter stramt og tett på den som bærer, og får god støtte til nakken og kroppen, slik at det får puste ordentlig, samt frie luftveier for å få tilgang til oksygen. Hun burde i det minste hatt babyen så høyt opp at hun kan kysse hodet uten å anstrenge seg. Dernest har Pihl stor påvirkningskraft, og det er faktisk veldig viktig at de som vil gjøre som henne (gi babyen masse nærhet og bære i bæretøy ❤), får se bilder der barnet sitter riktig. Det er babyer som har dødd I bæretøy fordi de ikke har fått puste ordentlig, og man bør derfor kunne forvente at en som Pihl, poster bilder der babyen sitter noenlunde riktig. Det er spesielt viktig når hun selv poster bildene. Om de var tatt på gata av en fremmed med mobilkamera og publisert i Se og hør, synes jeg ikke man skal være like kritisk, men det var altså ikke tilfelle her. Dessuten tenker jeg at det de ganske dårlig reklame for produktet. Det ser jo litt rart ut når det ser ut som om babyen er puttet i en pose. Enten det er spons eller ei, så tror jeg jeg ville blitt litt misfornøyd med så dårlig markedsføring om jeg var produsent/utsalgssted. jeg tenker at når man kjøper et dyrt produkt ønsker man å bruke det sånn at man får dets fulle potensiale. Da jeg bar mine barn la jeg ut flere innlegg på bæregruppe på Facebook for å få det helt perfekt og best mulig for meg og babyen. Det er ikke pinlig eller dårlig å ikke få til å bruke en bæresele perfekt med en gang. Det er ikke instinktivt og det krever trening. Slik hun bærer nå må hun jo støtte baby med armene vil jeg tro. Da kan hun nesten like gjerne bære uten bæretøy og hele poenget forsvinner. jeg er ikke noe mammapoliti og har ikke gjort alt etter «reglene» selv. Men akkurat instruksjon om hvordan man best bruker babyprodukter ville jeg ikke tenkt på som noe annet enn et tips fra en mamma til en annen. Litt som da noen fortalte meg at det er solskjerm nedi ryggen på bilsetet, så jeg kunne slutte å prøve å dandere tepper over bøylen. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yabbadoo Skrevet 1. mai 2020 #128 Del Skrevet 1. mai 2020 7 timer siden, Undreguri skrev: Skummelt å holde nyfødt med en hånd og telefonen med den andre for å dokumentere..,hva hvis hodet faller bakover?? Mens dette derimot, det blir mammapoliti, syns jeg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 1. mai 2020 #129 Del Skrevet 1. mai 2020 Men den bæreselen støtter jo ikke hodet til babyen i det hele tatt. Hun får jo ikke gjort noe med denne på seg, kan jo ikke bøye seg uten å måtte holde på hodet til babyen. Ble faktisk redd av den ene instastoeyen hennes i dag, ville bare rope HOLD HODET!! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 1. mai 2020 #130 Del Skrevet 1. mai 2020 5 minutter siden, MiniMjau skrev: Men den bæreselen støtter jo ikke hodet til babyen i det hele tatt. Hun får jo ikke gjort noe med denne på seg, kan jo ikke bøye seg uten å måtte holde på hodet til babyen. Ble faktisk redd av den ene instastoeyen hennes i dag, ville bare rope HOLD HODET!! Jeg og... og jeg har ikke barn selv engang. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 1. mai 2020 #131 Del Skrevet 1. mai 2020 Trenger ikke være mammapoliti for å skjønne at man må holde/støtte hodet til en baby. Trodde dette var allment kjent. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 1. mai 2020 #132 Del Skrevet 1. mai 2020 31 minutter siden, Mädchen skrev: Trenger ikke være mammapoliti for å skjønne at man må holde/støtte hodet til en baby. Trodde dette var allment kjent. Ja... Jeg er ikke noe mammapoliti, men dette så virkelig ikke bra ut. Jeg hadde en lignende sele selv, ergobaby, men da brukte jeg noe som het spedbarnsinnlegg, som nettopp var en liten dyne til å legge rundt barnet inne selen....spesielt med støtte til nakke/hode. Slik at de ikke skulle ligge å dingle slik. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alsikekløver Skrevet 1. mai 2020 #133 Del Skrevet 1. mai 2020 Jeg anbefaler å lese denne linken. https://norskbaeregruppe.no/faq/baeremyter/babyer-ma-ha-noe-bak-hodet-for-a-stotte-slik-at-hodet-ikke-faller-bakover/ Sitat: Det som skaper en god støtte for hodet er babyens kroppsstilling. Når babyen sitter med knærne høyere enn rumpa vil babyens rygg kurve seg, og på denne måten støtter ryggraden slik at hodet til baby ikke henger og slenger. Dersom man trenger å bøye seg ned og bruke to hender, tar man en knebøy. Jeg tror Camilla vet godt hva hun gjør og at baby har det helt topp, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 1. mai 2020 #134 Del Skrevet 1. mai 2020 13 minutter siden, Alsikekløver skrev: Jeg anbefaler å lese denne linken. https://norskbaeregruppe.no/faq/baeremyter/babyer-ma-ha-noe-bak-hodet-for-a-stotte-slik-at-hodet-ikke-faller-bakover/ Sitat: Det som skaper en god støtte for hodet er babyens kroppsstilling. Når babyen sitter med knærne høyere enn rumpa vil babyens rygg kurve seg, og på denne måten støtter ryggraden slik at hodet til baby ikke henger og slenger. Dersom man trenger å bøye seg ned og bruke to hender, tar man en knebøy. Jeg tror Camilla vet godt hva hun gjør og at baby har det helt topp, På de to bildene jeg har sett, satt babyen altfor langt ned og det så veldig tett ut rundt hodet. Det er noe som heter "close though to kiss", som betyr at babyen skal sitte høyt at man enkelt og uanstrengt kan kysse hodet til babyen. Det ser ikke slik ut på det jeg har sett. https://www.instagram.com/p/B_kWV2Lpdt7/?utm_source=ig_web_copy_link 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avokadonøtta Skrevet 1. mai 2020 #135 Del Skrevet 1. mai 2020 Har ikke sett storyen hun sikter til, men jeg forstå hundre prosent at slike tilbakemeldinger (som sikkert ikke bare kom fra én person) føles fullstendig overveldende. Som noen har påpekt lengre opp, hun har garantert mennesker i livet sitt som kan ta seg av disse rådene. MEN dette ville jo ikke vært en case hvis hun bare hadde droppet å eksponere barnet!! Jeg hadde faktisk trodd at hun som såpass voksen mor og som har vært så lenge i "gamet" visste bedre 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alsikekløver Skrevet 1. mai 2020 #136 Del Skrevet 1. mai 2020 30 minutter siden, Grønt blad skrev: På de to bildene jeg har sett, satt babyen altfor langt ned og det så veldig tett ut rundt hodet. Det er noe som heter "close though to kiss", som betyr at babyen skal sitte høyt at man enkelt og uanstrengt kan kysse hodet til babyen. Det ser ikke slik ut på det jeg har sett. https://www.instagram.com/p/B_kWV2Lpdt7/?utm_source=ig_web_copy_link Det har du rett i, men i dagens instastory stikker hodet til baby opp av selen, slik som de over her påpeker. Godt mulig hun kan sitte enda litt høyere opp, men jeg synes det så ganske fint ut nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alsikekløver Skrevet 1. mai 2020 #137 Del Skrevet 1. mai 2020 (endret) 24 minutter siden, Avokadonøtta skrev: Har ikke sett storyen hun sikter til, men jeg forstå hundre prosent at slike tilbakemeldinger (som sikkert ikke bare kom fra én person) føles fullstendig overveldende. Som noen har påpekt lengre opp, hun har garantert mennesker i livet sitt som kan ta seg av disse rådene. MEN dette ville jo ikke vært en case hvis hun bare hadde droppet å eksponere barnet!! Jeg hadde faktisk trodd at hun som såpass voksen mor og som har vært så lenge i "gamet" visste bedre Enig. Dette synes jeg at burde være fokus for diskusjon og kritikk i denne tråden; hvordan bedriften Camilla Pihl utnytter barnet for å fremme suksess og mer cash i kassa. I tillegg til at hun for barnets skyld burde la være å eksponere, burde hun beskytte seg selv også. Så klart hun er nærtagende nå, hun har akkurat født og vil så klart det beste for det etterlengtede barnet. I stedet for å blokke de negative følgerne, kunne hun og Peter i stedet valgt å holde barnet helt borte fra some. Dette hadde beskyttet både barn og mor mot negativ energi aller mest, og sannsynligvis gitt en mer positiv aura rundt dem enn hva all verdens krystaller kan gi. Endret 1. mai 2020 av Alsikekløver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 2. mai 2020 #138 Del Skrevet 2. mai 2020 5 timer siden, Gjest Alsikekløver skrev: Det har du rett i, men i dagens instastory stikker hodet til baby opp av selen, slik som de over her påpeker. Godt mulig hun kan sitte enda litt høyere opp, men jeg synes det så ganske fint ut nå! Det høres bra ut (jeg har ikke fått den med meg). Veldig bra at hun har tatt til seg tilbakemeldingene, kanskje lest seg litt opp, og har justert på sitteposisjonen. Forhåpentligvis sprer hun nå kun riktige bilder om bæring, og det er flott, synes jeg. (Det beste hadde vært å ikke eksponere babyen. Når det likevel gjøres, så må jeg si at å normalisere og påvirke til at flere bærer babyen sin, er en bra ting.) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tannbein Skrevet 2. mai 2020 #139 Del Skrevet 2. mai 2020 Hvem er Camilla Pihl egentlig? Jeg har kun hørt om henne her inne. Virker som om det er ei dame de har prøvd å gjøre populær i sosiale medier i over ti år, men som de aldri aldri lykkes med? Høres ut som om de er like virkelighetsfjerne og selvhøytidelige som ekteparet Eriksen så da velger jeg å styre unna 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shrewsbury Skrevet 2. mai 2020 #140 Del Skrevet 2. mai 2020 12 hours ago, Avokadonøtta said: Har ikke sett storyen hun sikter til, men jeg forstå hundre prosent at slike tilbakemeldinger (som sikkert ikke bare kom fra én person) føles fullstendig overveldende. Som noen har påpekt lengre opp, hun har garantert mennesker i livet sitt som kan ta seg av disse rådene. MEN dette ville jo ikke vært en case hvis hun bare hadde droppet å eksponere barnet!! Jeg hadde faktisk trodd at hun som såpass voksen mor og som har vært så lenge i "gamet" visste bedre Kunne ikke vært mer enig. Som relativt fersk førstegangsmamma forstår jeg kjempegodt at det er vanskelig med både mammapoliti og de som ikke eeegentlig er mammapoliti, men bare må si ifra. Tror man er ekstra hårsår i denne perioden, det kjenner jeg i hvert fall på selv. Selv om noen mener godt, kan det nok føles vondt at noen beskylder deg for å ikke gjøre det som er best for baby. Man prøver jo bare sitt beste, og nå fikk jeg bare sympati med henne. Men, som du sier, dette kan unngås så utrolig enkelt ved å ikke eksponere lille jenta for over 100 000 følgere, pluss de som bare er nysgjerrige og stikker innom en gang i blant (sånne som meg)! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå