Gå til innhold

Jeg er en alkoholiker (kvinne i 30-årene). Trenger hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke at ikke folk rundt deg reagerte på at du luktet alkohol? Jeg har selv småbarn og leverer og henter i bhg hver dag. Av og til, i dårlige perioder er tanken på at noen skulle kjent lukten av alkohol av meg, grunn nok til å ikke drikke. Sånn til vanlig har jeg absolutt ikke behov for det. Men noen ganger får jeg lyst, og jeg liker egentlig best å drikke på dagtid, men tør ikke pga barna. Og om man drikker hver dag, MÅ vel folk ha kjent det, men ikke sagt noe til deg? Er du en veldig respektabel type person? Ikke sikkert du hadde kommet unna med 1-2 flasker vin hver dag om du hadde vært en crocs-og-joggebukse-og hettegenser-dame.

Anonymkode: fd3d4...9f8

Du lukter ikke nødvendigvis alkohol dagen etter. Man dusjer jo og pusser tenner hver dag. Lukt sitter ikke i SÅ lenge. Jeg kan ikke lukte dagen etter om noen spiste blåmuggost til kveldsmat. 

Anonymkode: 53595...490

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du å utsette et barn for dette? Lurer oppriktig, da jeg har vokst opp med alkoholisme og det har ødelagt ekstremt mye for meg.

Anonymkode: ab4cb...9d5

Barnet mitt har aldri sett meg full. 

Anonymkode: 53595...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet mitt har aldri sett meg full. 

Anonymkode: 53595...490

Har du aldri drukket i nærheten av barnet ditt? Det er utrolig hva barn plukker opp, etter kun litt alkohol vil du forandre deg betraktelig. Har de en far som er edru og en trygg voksenperson?

Anonymkode: ab4cb...9d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Det har ikke blitt nevnt på et eneste seminar eller foredrag jeg har vært på heller

Og det er liksom grunn nok til at det ikke skal ha noen effekt ? 

Jeg spør igjen, hvor mange % klarer å holde seg rusfri etter å ha vært på rehab ? 

Anonymkode: 45b07...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du aldri drukket i nærheten av barnet ditt? Det er utrolig hva barn plukker opp, etter kun litt alkohol vil du forandre deg betraktelig. Har de en far som er edru og en trygg voksenperson?

Anonymkode: ab4cb...9d5

Jeg drikker når barnet har lagt seg. Foran barnet har jeg en grense på to glass. Faren drikker ikke så mye nei. 

Anonymkode: 53595...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig dere får hjelp. Jeg er ikke alkoholiker selv, men har hatt flere i familien. Blant annet min far. Det er jævlig for alkoholikeren, men det er minst like jævlig for pårørende. Ønsker dere det beste fremover ❤️

Endret av OPIgirl
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er utrolig godt gjort av deg å erkjenne problemet samt startet prosessen med å søke hjelp. 

Har du snakket med fastlegen? Det kan være en smart plass å begynne. Jeg skjønner skam-følelsen du har når du vurderer AA, men prøv å tenk at det jo er likt for de andre du møter der. Kan du utforske litt hva som er årsaken til alkoholproblemet ditt? Er du typen til å lese/høre bøker/lydbøker? Isåfall finnes det sikkert flere bøker om temaet, fra forskjellige vinkler. Jeg har selv hatt god hjelp i bøker ved et annet problem (trust issues, klarte ikke få forhold til å fungere). Leste bøker om relasjoner og det satte meg omsider i stand til å skjønne hvor "feilene" mine kom fra. Nå ser jeg det ikke som feil lenger, men konsekvenser av hva jeg ble utsatt for som barn. Som en annen skrev tidligere her, hendelser som skjer som barn, før hjernen er moden nok til å takle det. 

Jeg ønsker deg masse lykke til! 

Anonymkode: a6d12...4a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er liksom grunn nok til at det ikke skal ha noen effekt ? 

Jeg spør igjen, hvor mange % klarer å holde seg rusfri etter å ha vært på rehab ? 

Anonymkode: 45b07...5a4

Ut av hele innlegget så var det alt du trakk fram? Det har ikke vært tema under min utdanning, det har ikke hatt noe å si for min del da jeg er rusavhengig selv, jeg har ikke møtt noen andre rusavhengige som har den erfaringen og det har heller ikke vært noe om det på seminarer og kurs drevet av både tidligere rusavhengige og fagfolk. Jeg har ikke noe tro på at det å spise lavkarbo skal redusere rus-sug. 

Anonymkode: 290cb...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2019 at 9:29 PM, AnonymBruker said:

Som titelen sier, er jeg en alkoholiker. Vet noen om et forum, kan være både på norsk og på engelsk, der man kan prate med andre som sliter? Jeg vet at man kan oppsøke AA, men jeg tør ikke å møte folk ansikt til ansikt

Anonymkode: 1729e...87d

Ts, hvordan går det?!

Anonymkode: 68d7b...455

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle råd!Håper virkelig jeg kan gjøre noe med det..Det er ikke bare hvor ofte jeg drikker, det er også mengden jeg drikker. Hadde vært fint å ha en tråd her på KG for oss som sliter

Anonymkode: 1729e...87d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/13/2019 at 12:35 PM, AnonymBruker said:

Jeg vurderte AA, men hva om jeg møter dem etterpå i en annen sammenheng?Jeg vet at vi sitter i same båt og man har taushetplikt, men..

Anonymkode: 1729e...87d

Beklager sent svar. Har ikke vært innom siden jeg skrev første innlegg.

Man kan selvsagt ikke garantere noe i noen sammenheng, men de aller fleste som går der er normale og oppgående folk som skjønner hvor grensene går.

Har full forståelse for at du synes det er vanskelig å trå over dørstokken der og at du gjør deg noen tanker om potensielle vanskeligheter fordi det er skummelt når man er i en sårbar posisjon. Du trenger ikke si eller utlevere noe som helst hvis du ikke ønsker det selv. Vil virkelig anbefale deg å prøve og du kan få hjelp der.

Anonymkode: 08a33...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo aldeles ikke alene om dette problemet - bare se hvor mange andre som svarer i denne tråden med lignende problem. 

Jeg håper du søker profesjonell hjelp for dette - snakk med fastlegen din. På større avdelinger har de jo også eget opplegg for ansatte med rusproblemer - men kanskje du ikke vil høre med de med en gang.  Har du behandlingsforsikring via jobben får mange dekket behandlingsopphold - så du bør hvertfall sjekke om du har den muligheten. 

Du BØR snakke med fastlegen din for å få litt mer informasjon om hvilke bivirkninger du vil kunne få (eller har fått) - før eller senere vil du merke dette fysisk på kroppen. 

Jeg tror også du vil få aksept fra venner o.l. hvis du skulle velge en alkoholfri tilværelse - du trenger ikke å forklare for mye hvorfor du ikke drikker lenger.  

Jeg har ingen bakgrunn/erfaring med dette -men har en nær slektning som er alkoholiker og ikke vil gå på aa-møter e.l. - skal klare dette selv - det går ikke spesielt bra.   

Skal du klare å slutte så må du finne en motivasjon - OG ha støtte fra andre - finner du dette og klarer det via nett så er det bra - men ser du at det ikke fungerer må du bite i det sure eplet og stå fram. Jeg er sikker på at du får støtte fra de rundt deg da. 

 

Ønsker TS og alle andre her i samme situasjon  lykke til .   

Det er vel ingenting i veien for å ha tråd her inne hvor man kan få råd og finne motivasjon 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle råd!Håper virkelig jeg kan gjøre noe med det..Det er ikke bare hvor ofte jeg drikker, det er også mengden jeg drikker. Hadde vært fint å ha en tråd her på KG for oss som sliter

Anonymkode: 1729e...87d

Start en da, jeg blir med🙋🏼‍♀️

Anonymkode: 53595...490

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for alle råd!Håper virkelig jeg kan gjøre noe med det..Det er ikke bare hvor ofte jeg drikker, det er også mengden jeg drikker. Hadde vært fint å ha en tråd her på KG for oss som sliter

Anonymkode: 1729e...87d

Er det ikke det vi har nå, da? :-)  

Anonymkode: d2a89...f03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viktig tråd som kan bidra til at flere tenker over sitt alkoholforbruk. Ikke alle skjønner at de missbruker alkohol. 

Dere er tøffe dere som innser at dere har et problem. Håper dere får motivasjon og hjelp til å slutte ❤️

Anonymkode: f611b...0a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullstendig velfungerende. Har en bra jobb. Jeg har egentlig blitt vant til å være beruset til enhver tid - ingen merker det, det er helt snålt... Drikker minst fire flasker vin om dagen. Skjønner jo at det kommer til å eskalere, muligens også snart. Vil bare ut av sumpen, for begynner å bli alvorlig redd for helsen. 

Anonymkode: 4954a...96e

4 flasker vin om dagen?? Jeg beklager, men er det virkelig mulig?? Jeg har full respekt og forståelse for et alkoholproblem da jeg var hatt noen i familien. Men hvordan kan man drikke 4 flasker vin om dagen uten at noe merker det? 

Anonymkode: b769b...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...