Gå til innhold

Kjøper mannen din klærne sine selv?


Zienna

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, mammahjarte skrev:

Den som har tid pakker, ofta når eg har vore på jobb så har han hatt tid til å samla ein del ting før meg. Så pakker eg min koffert ferdig før vi drar. Han er og i stand til å pakka sekken til barnet vårt.

Høres logisk og rettferdig ut.  Jeg tror at kvinner gjør menn en bjørnetjeneste ved å blande seg inn i hva de kjøper og kler seg i. Det gjør dem usikre og til slutt likegyldige.  Da er det ikke rart at fedrene ikke føler seg bra nok til å handle klær til barna sine heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi om jeg ikke gjør det går han rundt i hullete, slite og ordentlig stygge klær. Han kan fint gå å fryse eller være for varm om jeg ikke kjøper klær til han. 

Anonymkode: 0ec6f...46a

Har han ikke en jobb? Kamerater som kan kle seg? Kan du ikke sende ham i butikken eller blu med? Falt du for ham i hullete, stygge klær? Guttene på videregående går pent kledd, de jeg studerte med også. 

Syns bare det er så utrolig rart, de som ikke bryr seg (mange menn), handler gjerne inn en gang i året eller når de trenger noe, men kjøper ikke stygge ting, heller dyre. 

Anonymkode: 3e2d2...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann på 38 år kjøper klærne sine selv og pakker kofferten sin selv. Kjøper jeg klær til han, så er det til bursdag og jul og  da at han har ønsket seg noe spesifikt.. 

Anonymkode: dd3aa...8bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Zienna skrev:

Hvem pakker kofferten(e) når dere drar på ferie?  Jeg spør fordi venninnene forteller meg at det gjør damene...

Han pakker sitt😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker helst at kona er med for å si sin mening når jeg skal handle klær. Så da er hun det, ca et par ganger i året. Får gjerne noen klesplagg til bursdag/jul. Joda, en sjelden gang kan jeg bytte det jeg har fått. Men liker helst at hun er med. 

Treningstøy derimot vil jeg ikke at hun skal blande seg oppi. Der er jeg bestemt på hva jeg vil ha.

Og jeg pakker koffert selv og vasker mesteparten av klærne. 

Å ja, så glemte jeg.......i løpet av en 14 dagers sommerferie så blir jeg gjerne med på en shopping dag. Det er det lengste jeg kan strekke meg, er da makan til hva man skal bruke ferien til

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han ikke en jobb? Kamerater som kan kle seg? Kan du ikke sende ham i butikken eller blu med? Falt du for ham i hullete, stygge klær? Guttene på videregående går pent kledd, de jeg studerte med også. 

Syns bare det er så utrolig rart, de som ikke bryr seg (mange menn), handler gjerne inn en gang i året eller når de trenger noe, men kjøper ikke stygge ting, heller dyre. 

Anonymkode: 3e2d2...12b

Jo, han har jobb. Jeg har prøvd å sende han i butikken alene, da "finner han ingenting", tar jeg han med meg for å handle til han bruker vi timesvis, så det er enklere for meg å bare gjøre det. Jeg har ingenting i mot å gjøre det uansett, jeg vet hva han liker og størrelsene hans. 

Ja, jeg falt for han i ordentlig tidlig 2000 hiphop tøy, mao ikke mye pent. :fnise:

 

 

Anonymkode: 0ec6f...46a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Zienna skrev:

Hvem pakker kofferten(e) når dere drar på ferie?  Jeg spør fordi venninnene forteller meg at det gjør damene...

Pakker også kofferten min selv gitt. Jeg vil ha 100% kontroll over hva jeg har med meg og med rundt hundre reisedøgn i året tror jeg ikke fruen hadde vært spesielt happy med å ha denne jobben. Hadde følgt meg ganske umyndiggjort om jeg ikke kunne kjøpe klær eller pakke selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt.. kanskje det er alderen til disse venninnene dine? De kommer fra en litt annen tid.. 

Anonymkode: f0d36...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kjøper han klærne sine selv. Med det sagt, han går stort sett i t-skjorter og jeg kjenner størrelsen hans, så til bursdager o.l. kan jeg fint kjøpe inn en haug siden han ikke er overlykkelig over å shoppe klær.

Anonymkode: 61d22...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Trolltunge skrev:

Vi er i 40 årene. Ikke bare kjøper mannen min klærne sine selv, det er også han som stort sett kjøper klær til meg og barna. Han er flinkere enn meg til dette. Har større interesse for mote og stil. 

Dette er imidlertid ganske uvanlig har jeg forstått. :)

Akkurat slik har vi det også! Han er kjempeflink når det gjelder klær, mens jeg hater å shoppe. God deal!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kjøper mannen min sine egne klær. 

Og det er oftest han som pakker kofferten når vi skal reise noe sted. Han pakker for både meg, barnet vårt og seg selv. Grunnen til det er at jeg liker utsetter det lenger enn ham, han blir stresset om vi ikke er ferdigpakket tre dager før vi skal dra, noe som blir i overkant for meg. Når han har pakket ferdig har jeg sjelden kommet på at jeg burde gjøre det engang.

Anonymkode: 5ffbb...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi om jeg ikke gjør det går han rundt i hullete, slite og ordentlig stygge klær. Han kan fint gå å fryse eller være for varm om jeg ikke kjøper klær til han. 

Anonymkode: 0ec6f...46a

Da hadde jeg latt ham fryse/svette. Hadde aldri giddet være sammen med ett barn.

Anonymkode: 1c763...db5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge rundt 40, og ja, han kjøper sine egne klær, pakker sine egen koffert og alt slikt som normale voksne mennesker klarer helt selv. Noe annet er for meg utrolig sært... Jeg kunne ALDRI vært sammen med et voksent barn. 😳

Anonymkode: c2009...b58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min (vi er begge 30år), betaler for sine egne klær - men jeg "må" være med å hjelpe han. Han sier han ikke finner noe fint uten meg. Så da hjelper jeg han :)  

Anonymkode: 9549e...f63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet ja. Men han liker ikke å handle klær (det er visst kjedelig og dyrt) så han ønsker seg gjerne til jul og bursdag og får da mye klær av foreldrene sine i gave. Så på en måte er det jo moren hans som har handlet mye av klærne han har (vet at det er hun som kjøper julegavene) 😄

Jeg kan finne på å kjøpe tskjorter eller gensere til ham om jeg ser noe på salg, men sender alltid bilde først og spør om han liker det og om jeg skal kjøpe for ham. Oftere jeg oppdager salg siden jeg litt oftere er på kjøpesentere og i klesbutikker for å kjøpe til meg selv, han går kun dit når han skal ha noe spesifikt :) Dette er bare for å være snill, ikke fordi jeg ikke tror han klarer selv for det vet jeg at han gjør.

Anonymkode: d7705...127

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøper i utgangspunktet klærne sine selv, men noe av det kjedeligste han vet er å kjøpe klær. Så han drøyer det i det lengste. Jeg kjøper også klær til han, men det er når jeg kommer over de klærne han liker på salg f.eks. Eller når jeg vet han trenger nye klær og han drøyer det pga han orker ikke gå i butikker (det gjør ikke jeg heller, så jeg kjøper på nett) Han kjøper f.eks 4 likedan bukser i samme slengen så slipper han å handle på ei stund 

Kjøper bare klær jeg vet han liker i de fargene han liker best. 

Undertøy, sokker og turklær/jaktklær kjøper han selv. 

Dress og skjorter kjøper han selv, men det hender jeg gir han ny finskjorte og slips i gave

Kofferten sin pakker han også selv 

Stryke skjortene derimot, det gjør jeg. Av eget valg. Han hater å stryke klær så går heller rundt med skrukkete skjorter. Og jeg kjenner ocd-en min krible av skrukkete klær, så da gjør jeg heller jobben med å stryke. Han stryker bunadskjortene våre da, for det hater jeg å gjøre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud ja, han kjøper klærne sine selv og pakker egen koffert. Han er ikke et barn.

Anonymkode: d8293...bf8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper selvsagt klær selv. Pakker også selv. Kona har opp gjennom årene kjøpt en genser eller tre i bursdagsgave, men der går det begge veier.

Hadde de som kjøper klær til mennene sine sluttet med det, ville mennene selvsagt lært seg å kjøpe klær til seg selv umiddelbart. Det er det menn uten partnere gjør. Og det finnes mange velkledde, single menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjøper klær til mennene deres, bruker dere virkelig egne penger på dette?

Anonymkode: c2009...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg velger som oftest ut og får ham til å prøve klær. Hvis ikke blir det 1 t-skjorte hvert tredje år og den vil være grå eller svart. Jeg får ham til å prøve farger og på grunn av meg eier han nå tre bukser istedenfor en! Han er takknemlig da, for han for mye skryt for stilen sin...min:fnise:

Anonymkode: 2b58d...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...