Gå til innhold

Kjøper mannen din klærne sine selv?


Zienna

Anbefalte innlegg

Min gjør.  Jeg spør fordi venninnene mine påstår at dette egentlig er min oppgave...  Vi er alle i alder 50-60++  De mener det er å vise ham omsorg.  Selv har jeg en sterk mistanke om at de ikke stoler på mennenes smak og stilsans. 

Hvordan er det blant yngre par i dag?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt flau om jeg måtte ha kona mi til å kjøpe klær for meg. Hun kan selvfølgelig få bli med og si sin mening, men jeg føler meg egentlig ganske stil- og smaksikker på egen hånd. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt...

Å ha sex med noen som oppfører seg som et barn og som en villig behandler som om de mentalt var et (litt dumt) barn er ikke (virkelig ikke) utgangspunkt for et forhold. 

Klær, mat, meninger, interiør, hagestell, husstell, barneoppdragelse, vitenskap, politikk, estetikk og moral er noe begge parter i et likeverdig forhold må ha meninger og grunnleggende kunnskap om. Ellers så er man en slags form for ikke-tenkende organisme av et slag som jeg finner det veldig vanskelig å ta stilling til. Det blir litt som å være samboer med en sau eller et epletre.

Anonymkode: f88a3...1a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Som oftest, men hvis jeg kommer over klær på salg så kjøper jeg det til han. 

Anonymkode: cee69...d5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøper selvsagt klærne sine selv. Han er 55 år, jeg 46. Hender selvsagt jeg kjøper fex ei kul t-skjorte til ham, eller påfyll av sokker, men jeg står ikke for grunnstammen i garderoben hans 😊

Jeg foretrekker også å kjøpe mine egne klær. Hans forsøk på å handle klær i gave til meg - foruten skjerf/halstørklær - har vært så fullstendig skivebom på alle måter at han heldigvis har sluttet. 

Anonymkode: feb82...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foruten litt turklær har nok ikke handlet klær alene så lenge vi har vært sammen. Vi bruker å ha ett par turer ut hvor han fyller opp garderoben med skjorter og andre klær han bruker på jobb, fritidsklær og finklær.  Samme med sko egentlig. Har oss stort sett også en utenlandsferie eller to i året hvor vi begge kjøper litt klær i merker vi ikke får tak i like lett her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i 40 årene. Ikke bare kjøper mannen min klærne sine selv, det er også han som stort sett kjøper klær til meg og barna. Han er flinkere enn meg til dette. Har større interesse for mote og stil. 

Dette er imidlertid ganske uvanlig har jeg forstått. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre at verden går framover!  Jeg skal fortelle mine venninner at de for lengst er avleggs mellom ørene! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste kjøper han klærne sine selv, men siden jeg vet hva han liker kan jeg ofte kjøpe Tskjorter, gensere, undertøy etc. hvis jeg kommer over noe kult, et bra salg eller hvis jeg vet han trenger noe. Men det er så absolutt hans eget ansvar.

Anonymkode: 7e8c0...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender eg handler ting til han som eg synest han vil sjå bra ut i. Men eg handler ikkje alt han går med. Og eg legger ikkje fram klærne hans om morgonen :P

Litt av det handle om økonomi også. Han drar inn i ein butikk og kjøpe det han vil ha. Driter i pris, så er han "ferdig" med klær på fleire år. Eg jakte tilbod og skaffe ein god deal.

Det er ikkje di oppgåva å handla klær til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mariell77 skrev:

Foruten litt turklær har nok ikke handlet klær alene så lenge vi har vært sammen. Vi bruker å ha ett par turer ut hvor han fyller opp garderoben med skjorter og andre klær han bruker på jobb, fritidsklær og finklær.  Samme med sko egentlig. Har oss stort sett også en utenlandsferie eller to i året hvor vi begge kjøper litt klær i merker vi ikke får tak i like lett her. 

Hvem pakker kofferten(e) når dere drar på ferie?  Jeg spør fordi venninnene forteller meg at det gjør damene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpet klær til mannen min, og jeg pakker koffertene når vi skal på reise. 

Vi er 28 år. 

Anonymkode: 0ec6f...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle akkurat til å svare på overskriften «herregud for et spørsmål!»

men ja, han kjøper selvfølgelig alt av klær til seg selv. Kle på seg selv klarer han også. Men til barna, der er han ikke helt selvgående, selvom han godt kan gjøre selve innkjøpet, er det jeg som varsler om behovet. Eller han ringer meg: Gullet sier hun trenger nye joggesko, stemmer det? Han kjøper ikke stygge ting til dem, heller motsatt, dyrt og fint. 

Kose seg på shopping og salg gjør han ikke. 

Han pakker kofferten sin selv også (og tømmer den). Vasker sine egne skjorter og av og til alt tøy. Men jeg pakker til barna. 

Anonymkode: 3e2d2...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpet klær til mannen min, og jeg pakker koffertene når vi skal på reise. 

Vi er 28 år. 

Anonymkode: 0ec6f...46a

Hvorfor?

Anonymkode: 3e2d2...12b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen min kjøper klærne sine selv, han har fin stil og vet hva han vil ha. Jeg kan selvfølgelig kjøpe noen plagg til han i gave innimellom, men det skjer ikke så ofte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kjøper klærne sine selv, men vi kjøper av og til litt til hverandre. 

Jeg kjøpte alle klærne til eksen min. Han var helt careless til hva han hadde på seg og elsket at jeg ordnet så han slapp. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 3e2d2...12b

Fordi om jeg ikke gjør det går han rundt i hullete, slite og ordentlig stygge klær. Han kan fint gå å fryse eller være for varm om jeg ikke kjøper klær til han. 

Anonymkode: 0ec6f...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Zienna said:

Hvem pakker kofferten(e) når dere drar på ferie?  Jeg spør fordi venninnene forteller meg at det gjør damene...

Den som har tid pakker, ofta når eg har vore på jobb så har han hatt tid til å samla ein del ting før meg. Så pakker eg min koffert ferdig før vi drar. Han er og i stand til å pakka sekken til barnet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...