AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #701 Del Skrevet 8. desember 2019 49 minutter siden, utenlandsk skrev: Jeg har ikke sett noen bevis eller utilstrekkelig bevis på den stressende reaksjonen til barnet. Det som er nevnt i EMDs ikke-endelige avdeling i Chamber, er at lagmannsretten ba om ekspertuttalelser om kvaliteten på den meget sjeldne samværet og ekspertenes mening var negativ. Jeg tror imidlertid ikke at disse meningene kan være avgjørende av flere årsaker: For det første er metodikken fullstendig feil. Etter en lang pause er selvfølgelig en kort samvær stressende for alle, spesielt i nærvær av slike eksperter. For ikke å nevne at disse dommene falt noen år før skandalen om dobbeltroller, og det kan være verdt å sjekke hvilke andre oppdrag disse ekspertene kunne ha den gangen. De kan ha vært partiske. Da vet jeg ikke hvorfor du nevnte det, hvis det ikke var for å påpeke en automatisk biologisk tilknytning Anonymkode: 18e28...246 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utenlandsk Skrevet 8. desember 2019 #702 Del Skrevet 8. desember 2019 (endret) 16 hours ago, AnonymBruker said: Da vet jeg ikke hvorfor du nevnte det, hvis det ikke var for å påpeke en automatisk biologisk tilknytning Anonymous code: 18e28 ... 246 Som en tommelfingerregel er det en ganske sterk biologisk kobling, og barnets beste inkluderer å respektere den lenken så langt det lar seg gjøre. Jeg sier ikke at dette er en prioritering fremfor alt annet. Imidlertid bør enhver unntak fra tommelfingerregelen være basert på klar faktainformasjon med et sterkt faktagrunnlag som er godt dokumentert, og det må være klart hvorfor en mindre avledning ikke kan være tilstrekkelig. Bevisbyrden for nødvendigheten av inngrep i et demokratisk samfunn - inkludert nødvendigheten av omfanget av inngrep - er på barnevernets side og kommunen på slutten. Denne byrden kommer direkte fra folkeretten som er ratifisert av Norge. Endret 9. desember 2019 av utenlandsk kopi lim inn feil, sitert tekst på feil språk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utenlandsk Skrevet 8. desember 2019 #703 Del Skrevet 8. desember 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Siden du ikke evner å finne informasjon om saken selv, skal jeg komme med konkrete punkter og linker. Du må imidlertid vente til etter tirsdag, for frem til da er jeg opptatt med å skrive master. Anonymkode: 31e69...e41 Ikke noe problem, jeg vil sjekke forumet på tirsdag / onsdag også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #704 Del Skrevet 8. desember 2019 1 time siden, utenlandsk skrev: Som en tommelfingerregel er det en ganske sterk biologisk kobling, og barnets beste inkluderer å respektere den lenken så langt det lar seg gjøre. Jeg sier ikke at dette er en prioritering fremfor alt annet. Imidlertid bør enhver unntak fra tommelfingerregelen være basert på klar faktainformasjon med et sterkt faktagrunnlag som er godt dokumentert, og det må være klart hvorfor en mindre avledning ikke kan være tilstrekkelig. Bevisbyrden for nødvendigheten av inngrep i et demokratisk samfunn - inkludert nødvendigheten av omfanget av inngrep - er på barnevernets side og kommunen på slutten. Denne byrden kommer direkte fra folkeretten som er ratifisert av Norge. Og mitt budskap er fortsatt at gjenkjennelse av hjerteslag ikke er et argument i det perspektivet. Anonymkode: 18e28...246 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #705 Del Skrevet 9. desember 2019 Kan noen vennligst linke, eller henvise, til forskning som dokumenterer at barn som er adoptert bort fortsatt gjenkjenner biologisk mors hjerteslag flere år etterpå? For det tror jeg rett og slett ikke noe på, og når det brukes i en debatt på denne måten er det på sin plass å dokumentere sine påstander. Anonymkode: b2495...922 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #706 Del Skrevet 9. desember 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Kan noen vennligst linke, eller henvise, til forskning som dokumenterer at barn som er adoptert bort fortsatt gjenkjenner biologisk mors hjerteslag flere år etterpå? For det tror jeg rett og slett ikke noe på, og når det brukes i en debatt på denne måten er det på sin plass å dokumentere sine påstander. Anonymkode: b2495...922 Hvordan kan du forestille deg at slike eksperimenter kunne gjennomføres? Her er forskning som tyder på at små barn kjenner igjen morens kropp https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2717541/ Når barnevernet fjerner en nyfødt baby og nekter moren å amme ham blir det skadelig for barnet. Anonymkode: 40720...f0d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #707 Del Skrevet 9. desember 2019 922 , her er mer forskning https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2046216/ Sitat fra Resultat-delen "... maternal odor represents a beneficial stimulus presentation ..." https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3115616/ " In particular, we found associations between early mother-child separation and child negativity at 3 years, and child aggression at both 3 and 5 years. ..." Anonymkode: 40720...f0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. desember 2019 #708 Del Skrevet 9. desember 2019 23 timer siden, utenlandsk skrev: Som en tommelfingerregel er det en ganske sterk biologisk kobling, og barnets beste inkluderer å respektere den lenken så langt det lar seg gjøre. Jeg sier ikke at dette er en prioritering fremfor alt annet. Imidlertid bør enhver unntak fra tommelfingerregelen være basert på klar faktainformasjon med et sterkt faktagrunnlag som er godt dokumentert, og det må være klart hvorfor en mindre avledning ikke kan være tilstrekkelig. Bevisbyrden for nødvendigheten av inngrep i et demokratisk samfunn - inkludert nødvendigheten av omfanget av inngrep - er på barnevernets side og kommunen på slutten. Denne byrden kommer direkte fra folkeretten som er ratifisert av Norge. Når det ikke lar seg gjøre lenger, så må noen andre steppe inn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2019 #709 Del Skrevet 9. desember 2019 https://rvtssor.no/aktuelt/189/omsorg-for-barn-som-har-det-vanskelig/ https://www.hjelptilhjelp.no/Sorg-og-traumer/omsorgssvikt-og-nevrobiologi-en-hjerne-i-konstant-alarmberedskap Trude Lobben fremstår pr i dag, av det jeg har sett,ikke som en mor med nødvendig omsorgskompetanse og sensitivitet ift guttens alder og behov, tvert imot. Anonymkode: 18e28...246 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #710 Del Skrevet 10. desember 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Trude Lobben fremstår pr i dag, av det jeg har sett,ikke som en mor med nødvendig omsorgskompetanse og sensitivitet ift guttens alder og behov, tvert imot. Anonymkode: 18e28...246 Trude Lobben er en god og ansvarlig mor! Norge brutt hennes menneskerettigheter. Anonymkode: 40720...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utenlandsk Skrevet 10. desember 2019 #711 Del Skrevet 10. desember 2019 12 hours ago, The Kitten said: Når det ikke lar seg gjøre lenger, så må noen andre steppe inn. Ingen spørsmål om det. Tvilen oppstår typisk hvis det virkelig var tilfelle, spesielt på mellom- og lang sikt. Det EMD-dommene nevner om saksbehandlingen i lagmannsretten, er hårreisende. Lagmannsretten burde ha undersøkt og løst kontroverser som en uavhengig juridisk domstol. Konfronter vitner og eksperter, tilkall barnet personlig og så videre. I stedet har de bedt om noen flere vurderinger fra barnevernseksperter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utenlandsk Skrevet 10. desember 2019 #712 Del Skrevet 10. desember 2019 (endret) 11 hours ago, AnonymBruker said: https://rvtssor.no/aktuelt/189/omsorg-for-barn-som-har-det-vanskelig/ https://www.hjelptilhjelp.no/Sorg-og-traumer/omsorgssvikt-og-nevrobiologi-en-hjerne-i-konstant-alarmberedskap Trude Lobben fremstår pr i dag, av det jeg har sett,ikke som en mor med nødvendig omsorgskompetanse og sensitivitet ift guttens alder og behov, tvert imot. Anonymous code: 18e28 ... 246 Det er ingenting om de konkrete sakene. Generelle teorier i seg selv er ikke relevante med mindre de er trykket på spesifikk bevis (godt dokumentert) relatert til den faktiske saken... Endret 10. desember 2019 av utenlandsk copy paste-problem - feil språk i sitert tekst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utenlandsk Skrevet 10. desember 2019 #713 Del Skrevet 10. desember 2019 12 hours ago, AnonymBruker said: Når barnevernet fjerner en nyfødt baby og nekter moren å amme ham blir det skadelig for barnet. Anonymkode: 40720...f0d eller når den biologiske moren rett og slett ikke får amm, men får medisiner for å stoppe amming i stedet... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #714 Del Skrevet 10. desember 2019 5 minutter siden, utenlandsk said: Det er ingenting om de konkrete sakene. Generelle teorier i seg selv er ikke relevante med mindre de er trykket på spesifikk bevis (godt dokumentert) relatert til den faktiske saken... Det som beskrives i lenkene som "maltreatment" (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3148713/) har ingenting med Trudes situasjon å gjøre og er faktisk mer aktuell til hvordan barnevernet behandler større barna. Det er snakk om behandling som som forårsaker ptsd, det er grov vold og henting barna med makt og med politi, noe helt annet enn Trudes situasjon. Anonymkode: 40720...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #715 Del Skrevet 10. desember 2019 922, mer forskning til deg: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3115616/ "...maltreated children who are placed in foster care often exhibit higher levels of problem behaviors than children who were not removed from the care of their parents, particularly if the foster caregivers are unfamiliar to the child. The most commonly held explanation for these findings is that disruptions to the parent-child attachment are so unsettling to children, even those who were maltreated by their parents, that they result in negative socio-emotional outcomes ranging from mild to quite severe (Lawrence, Carlson, & Egeland, 2006)." Anonymkode: 40720...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #716 Del Skrevet 10. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Trude Lobben er en god og ansvarlig mor! Norge brutt hennes menneskerettigheter. Anonymkode: 40720...f0d Hallo hallo. Hva vet du om hvordan hun er som mor. Hun fikk medhold i at adopsjon ble gjennomført på et for tidlig tidspunkt. Thats it!!! Hun fikk intet diplom for fremragende foreldreskap 🙈 Anonymkode: f27d9...f76 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #717 Del Skrevet 10. desember 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan du forestille deg at slike eksperimenter kunne gjennomføres? Her er forskning som tyder på at små barn kjenner igjen morens kropp https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2717541/ Når barnevernet fjerner en nyfødt baby og nekter moren å amme ham blir det skadelig for barnet. Anonymkode: 40720...f0d Men da kan du heller ikke påstå at det er sånn! Det er ikke dokumenterbart, kan ikke bevises! Løse påstander som blir helt meningsløse. Små barn kjenner igjen morens kropp, men du har INTET BELEGG for at de kjenner den igjen når det har gått lengre tid. Anonymkode: f27d9...f76 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #718 Del Skrevet 10. desember 2019 På 8.12.2019 den 15.04, utenlandsk skrev: 9 måneder i livmoren er ikke kort tid. Plus, i barndommen jo tidligere viktigere. Jeg har en rekke venner som fortalte at de ikke har forstått hvorfor de følte seg spesielle towars som en gammel kvinne eller mann før de fikk vite at denne personen hjalp familien de første månedene etter fødselen ... Hva dine venner har erfart kan ikke sies å være noe å bygge en påstand på. Har du hørt om evidensbasert praksis? Det betyr at man ikke går ut fra hva venner og bekjente mener eller har opplevd, men baserer praksis på forskning og valide undersøkelser. Anonymkode: f27d9...f76 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #719 Del Skrevet 10. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men da kan du heller ikke påstå at det er sånn! Det er ikke dokumenterbart, kan ikke bevises! Løse påstander som blir helt meningsløse. Små barn kjenner igjen morens kropp, men du har INTET BELEGG for at de kjenner den igjen når det har gått lengre tid. Anonymkode: f27d9...f76 Skal jeg sende mer lenker til forskning som konkluderer med at barn tar fysiske endringer i kroppen ved separasjon med mor? Anonymkode: 40720...f0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #720 Del Skrevet 10. desember 2019 Ligger dommen på nett? noen som har link? Anonymkode: c205b...5d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå