Gå til innhold

Vita og Wanda

WhiteSwan

Anbefalte innlegg

bonsaijenta skrev (13 timer siden):

Kødder du??😂

Stilene deres kan virkelig ikke sammenlignes. Louise sin stil er elegant og gjennomført. Hun kler seg etter fasongen sin. Det kan jeg ikke si om tvillingene. 

De mener stilen på leiligheten. De tror visst at de har en helt unik interiørstil. Likte at LAR kommenterte det på storyen sin da noen spurte hvilke interiørkontoer som inspirer henne, hvorpå hun tagger flere og nevner Vita og Wanda, men at hun ikke får tagget dem da hun er blokkert. 

AEE14CF4-28AD-4EFE-92D8-5A869B5FC08C.jpeg

Endret av Louiah
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøttmeisen skrev (14 minutter siden):

Det kan jo ikke være grunnen, det gir ingen mening

Nei, men det er grunnen. Litt rart å være så eiesyk på interiøret sitt når de selv brukte interiørstylist.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louiah skrev (2 timer siden):

De mener stilen på leiligheten. De tror visst at de har en helt unik interiørstil. Likte at LAR kommenterte det på storyen sin da noen spurte hvilke interiørkontoer som inspirer henne, hvorpå hun tagger flere og nevner Vita og Wanda, men at hun ikke får tagget dem da hun er blokkert. 

AEE14CF4-28AD-4EFE-92D8-5A869B5FC08C.jpeg

Aha! Men da må Vita og Wanda blokkere alle influensere, eller de burde vært blokkert av alle andre de har kopiert av😂🤷‍♀️

Deres leilighet er jo lik alle andre leiligheter. Uansett er det utrolig barnslig å blokkere en person man tror kopierer dem. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha det er det dummeste noen sinne😂😂😂 går det an å ha huet sitt så langt opp i sin egen ræv. Får la være å bruke samme dyktige interiørarkitekt da, om man blir blokket 😅

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Håper flere rapprtererer inn uthengingen Vita har gjort av den dama nå. Det er hinsides grovt å henge ut en privatperson på den måten… fatter ikke at noen i det hele tatt har disse som forbilde!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tøvftta skrev (35 minutter siden):

Håper flere rapprtererer inn uthengingen Vita har gjort av den dama nå. Det er hinsides grovt å henge ut en privatperson på den måten… fatter ikke at noen i det hele tatt har disse som forbilde!

Helt innafor. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøvftta skrev (42 minutter siden):

For en ugrei måte å respondere på, viser hvor umoden hun er

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 minutter siden):

For en ugrei måte å respondere på, viser hvor umoden hun er

Ja! Har ingenting i mot å slå ned på nettmobbing, men å lete opp vedkommendes fb konto og slenge ut bilde på bilde av denne er bare helt latterlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at det var litt over grensen, men synes også det er viktig å slå ned på nettroll og usmakelige kommentarer på andres utseende.
Altså hvorfor i alledager kommentere "kreft i fjeset"?? Er ikke akkurat innafor det heller

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener personer som Vita med en stor konto må tenke over at de har et ansvar også for hva de publiserer. Nettmobbing skal ikke forekomme, men jeg er mer usikker på om det er riktig å gå ut med enkeltpersoner. Vita vet jo ingenting om denne personen hun velger å vise frem med flere bilder og navn. Personen kan jo for alt hun vet være psykisk syk eller være i en annen sårbar posisjon (rusmisbruk) som gjør at personen feks sender en sårende melding som jo var tilfellet her. Da er det jo et ansvar hos de med en stor konto å være obs på at de ikke misbruker denne plattformen. Kanskje kunne Vita heller si noe om hvordan det oppleves å få stygge meldinger, kanskje si noe om hvilke meldinger det er -uten å oppgi navn på de som gjør det. Det vil jo også være med på å oppfordre folk til å ikke mobbe folk eller sende stygge meldinger til offentlige personer eller andre for den saks skyld. Jeg gikk inn på kontoen til personen som hadde sendt denne meldingen og denne fremsto ikke med samme nettverk og med samme ressurser som det jeg oppfatter at Vita har. 

Så nei til å henge ut folk i en slags offentlig gapestokk -særlig når det fremstår som at maktforholdet mellom en ressursterk influencer og en privatperson er ganske ujevnt. Og man i verste fall kan skade en person som er feks er syk ( jeg sier ikke at det er tilfellet, men det er alltid en risiko når man ikke kjenner folk- og når man har en stor plattform må man tenke at ens egen posisjon er sterkere enn de man da velger å "henge ut" ). Det er jo også alltid en risiko for at personen kan være hacket eller på annen måte ikke selv ha skrevet meldingen- selv om sannsynligheten er liten, men hva hvis det ER tilfellet? 

Endret av Reki
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anya66 skrev (7 minutter siden):

Ser ikke noe om det på hennes snap?

Det var for et par dager siden, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reki skrev (19 minutter siden):

Jeg mener personer som Vita med en stor konto må tenke over at de har et ansvar også for hva de publiserer. Nettmobbing skal ikke forekomme, men jeg er mer usikker på om det er riktig å gå ut med enkeltpersoner. Vita vet jo ingenting om denne personen hun velger å vise frem med flere bilder og navn. Personen kan jo for alt hun vet være psykisk syk eller være i en annen sårbar posisjon (rusmisbruk) som gjør at personen feks sender en sårende melding som jo var tilfellet her. Da er det jo et ansvar hos de med en stor konto å være obs på at de ikke misbruker denne plattformen. Kanskje kunne Vita heller si noe om hvordan det oppleves å få stygge meldinger, kanskje si noe om hvilke meldinger det er -uten å oppgi navn på de som gjør det. Det vil jo også være med på å oppfordre folk til å ikke mobbe folk eller sende stygge meldinger til offentlige personer eller andre for den saks skyld. Jeg gikk inn på kontoen til personen som hadde sendt denne meldingen og denne fremsto ikke med samme nettverk og med samme ressurser som det jeg oppfatter at Vita har. 

Så nei til å henge ut folk i en slags offentlig gapestokk -særlig når det fremstår som at maktforholdet mellom en ressursterk influencer og en privatperson er ganske ujevnt. Og man i verste fall kan skade en person som er feks er syk ( jeg sier ikke at det er tilfellet, men det er alltid en risiko når man ikke kjenner folk- og når man har en stor plattform må man tenke at ens egen posisjon er sterkere enn de man da velger å "henge ut" ). Det er jo også alltid en risiko for at personen kan være hacket eller på annen måte ikke selv ha skrevet meldingen- selv om sannsynligheten er liten, men hva hvis det ER tilfellet? 

Jeg er egentlig helt enig med deg. Men jeg synes samtidig at hun som skrev meldingen var ekstremt ufin. At hun som mobber i tillegg jobber som lærer, synes jeg ble problematisk. Enig i hodet, usikker med hjertet. 

Endret av FreezeandFawn
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
FreezeandFawn skrev (1 time siden):

Jeg er egentlig helt enig med deg. Men jeg synes samtidig at hun som skrev meldingen var ekstremt ufin. At hun som mobber i tillegg jobber som lærer, synes jeg ble problematisk. Enig i hodet, usikker med hjertet. 

Jeg sjekket faktisk profilen til denne personen- og det står faktisk ikke at hun jobber som lærer - det står at hun har studert på en lærerutdanning. Det står absolutt ingenting om at hun jobber som lærer og vi vet heller ingenting om hun faktisk har studert dette- Facebook har ikke akkurat noe vitnemålskrav. Det er jo heller ingenting i veien for at en person som jobber og er sykemeldt også kan være lærer- de er likevel i en sårbar situasjon om de eksempelvis sender slike meldinger fordi de er syke, kan ha nedsatt funksjonsnivå eller har andre utfordringer (feks rusmisbruk) som plasserer de i en sårbar gruppe som bør beskyttes mot seg selv- feks har jo pressen slik retningslinjer der de ikke intervjuer personer som er mentalt ustabile når dette kan føre til at de sier kompromitterende ting.

Så jeg mener Vita kunne lagt ut meldingen hun fikk og si at dette ikke er greit, det er sårende og vondt, men uten å legge ved navn og mange bilder av en person hun neppe vet så mye om privat. Det er rett og slett et ansvar som følger med en stor og offentlig plattform som du har kontroll over innholdet på. Vedvarende hets bør jo anmeldes feks hvis det er tilfellet i denne saken.

Hovedpoenget er at en influencer som legger ut bilder og navn på diverse privatpersoner som sender stygge ting ikke har kontroll på hvem som er slemme og ondskapsfulle og personer som er sårbare grunnet sykdom eller andre forhold (kan jo være veldig mange grunner til at en person velger å uttrykke unormale og slemme ting, eller ordlegger seg feil)- jeg mener hensynet til sårbare grupper veier tyngst med tanke på offentlig gapestokk. Og at man da velger andre metoder for å bekjempe nettmobbing- feks anmeldelse, blokkering, generell omtale og eller anonymiserte eksempler. Denne uthengingen ligger ikke lenger ute på hennes plattform så vidt jeg kan se, men hun har gjort lignende før og jeg tenkte det samme da- at vi vet lite om hvem som er andre enden. 

Mitt hode og hjerte sier ihvertfall at man må være varsom når man har en plattform- også når man får oppmerksomhet og meldinger som er vonde. Hva hvis ens gapestokk fører til at noen- i verste fall- skader seg selv som følge av dette? Det er worst case selvfølgelig, men man vet ikke hvem som er i andre enden. Personen kan også ha barn som rammes urettmessig- dette er en av de mange årsakene til at private gapestokker fra store plattformer er problematisk.

Endret av Reki
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Moren kommer hjem etter 6 mnd i Iran, jobber hun der? Eller hever hun trygd her og tar med seg til Iran? Jeg trodde de kom hit som FN flyktninger pga religiøse hensyn. Men hva er det de flykter fra når hun tilsynelatende bor i Iran så mye hun kan uten å miste medlemskap i folketrygden. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Overføringsflyktning

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...