Gå til innhold

Han har sviktet oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke mannen din, men slikt kunne min mann finne på å gjøre om han ikke får tydelig nok beskjed. 

Og han er verken egoist eller drittsekk. Menn er ingen tankelesere. 

Ellers vil jeg ønske dere god bedring.

Anonymkode: 8a05b...23e

Sorry men da er han åndssvak, det handler kun om å bry seg. Operert for kreft og baby hjemme, en 5-åring hadde skjønt at hun/han måtte være hjemme å hjelpe mammaen sin. 

Anonymkode: 82724...57e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry men da er han åndssvak, det handler kun om å bry seg. Operert for kreft og baby hjemme, en 5-åring hadde skjønt at hun/han måtte være hjemme å hjelpe mammaen sin. 

Anonymkode: 82724...57e

Ja, selvfølgelig. Verden er full av voksne menn som også skjønner sånt.

Likevel klarer en del kvinner, ikke bare å finne en slik mann, men også å velge en slik type mann over en bra mann, samt å få barn med en sånn mann.

Dette er jo ikke et unikt tilfelle, forum er FULLSTAPPET av historier om slike menn. Bare i denne tråden er det eksempler på enkelte som tror at menn er sånn fordi de er menn. Hallo, da er man misinformert!

Da må man begynne å spørre hva som foregår. Hvor finner man disse mennene? Hva gjør at noen i det hele tatt vil ta i disse mennene? Hadde de kvinnene som faller for slike menn, kunne klart å falle for en ny type mann? Hadde de mennene som er sånn, klart å endre seg?

Det holder rett og slett ikke å sparke ut en mann, dersom den neste er av samme sort. Det blir for enkelt å si at hun skal kaste han ut.

Anonymkode: 8e501...fa8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Antoinette skrev:

Her er det jo du som ikke har kommunisert at du trengte han hjemme??

Dette handler ikke om dårlig kommunikasjon!

 

Anonymkode: 413ce...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har dere ikke snakket om dette? 😳🤔 Det er jo veldig rart, når han har planlagt jakttur, tatt seg fri, og så oppstår din sykdom i tillegg. Hvordan kam dere unngå å ta praten om: hva gjør vi nå?

Mulig du tror dere har god kommunikasjon, men her har det vært NULL. 

Anonymkode: 6df6b...067

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.9.2019 den 15.49, AnonymBruker skrev:

Jeg satt hjemme en helg med 3 unger med vannkopper og gubben var i Hemsedal. Han kom ikke hjem men fortsatte gutteturen. 

Anonymkode: afa63...737

Jeg synes det er litt dårlig gjort også. Men var han allerede der når ungene ble syke? I såfall så synes jeg det er greit at han kommer om et par dager. 

Og du var vel ikke nyoperert for kreft? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 6.56, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ikke mannen din, men slikt kunne min mann finne på å gjøre om han ikke får tydelig nok beskjed. 

Og han er verken egoist eller drittsekk. Menn er ingen tankelesere. 

Ellers vil jeg ønske dere god bedring.

Anonymkode: 8a05b...23e

Man behøver ikke være tankeleser for å forstå at man bør holde seg hjemme når kona er nyoperert for kreft.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Brunello skrev:

Man behøver ikke være tankeleser for å forstå at man bør holde seg hjemme når kona er nyoperert for kreft.

Det er jo også slik at sykehuset forsikrer seg om at pasientene ikke er alene, men har noen som kan ta seg av de. 

Anonymkode: c89cf...0d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes helt ærlig TS virker som litt dramaqueen. Hadde du faktisk fossblødd hadde du vært lagt inn på sykehuset igjen. Synes det helt ærlig også virker som du vil ha medlidenhet siden du skriver at du har fjernet kreftsvulst.

Tipper mannen har gledet seg lenge til jakta, og dere ikke har klart å kommunisere at du vil han skal være hjemme nå. 

 

Veldig irriterende med folk i kommentarfeltet her som gang på gang generaliserer menn som om de var helt like individer. 

Anonymkode: 659a2...978

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 20.27, AnonymBruker skrev:

To voksne mennesker snakker sammen hver dag, om alt mulig praktisk. Følelsesmessig er mange ikke så flinke, men når den ene forbereder seg til operasjon, den andre pakker for å dra på jakt, er det da ikke naturlig å spørre hverandre hvordan de har tenkt å fikse det, rent praktisk, med ettåring i huset? 

Anonymkode: 56758...505

De snakker da ikke sammen mens hun er under operasjon...

At far er barnets nærmeste omsorgsperson når mor har kreft, er like selvsagt som å bruke paraply/regntøy når det regner. 

Anonymkode: 0888a...ce1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du faktisk fossblødd hadde du vært lagt inn på sykehuset igjen. 

Anonymkode: 659a2...978

Og hvem skulle da ha tatt seg av ungen? Far er jo "på elgjakt" ..

Anonymkode: 0888a...ce1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/10/2019 at 6:18 AM, AnonymBruker said:

I går hadde jeg en operasjon I underlivet (fjernet kreftsvulst). Jeg fossblør og er veldig dårlig. 

Samboeren min har tatt seg en uke fri fra jobb for å dra på jakt. Det har vært planlagt lenge at han skulle reise i går kveld. 

Vi har et barn på 1 år som i tillegg er syk med forkjølelse, feber, snørr og hoste. 

Jeg sa ingenting i går for jeg regnet med - tok det som en selvfølge - at han skulle være her og hjelpe meg med alt her. 

Men så bare dro han i natt 😥 Føler meg helt tom. Føler meg sviktet. 

Klarer ikke gråte heller for det hadde jeg ikke trodd. Sendte ham en melding nå at det er ingen vits å spørre hvordan vi har det for når han bryr seg så lite s kan han bare drite og dra. Vurderer sterkt å reise min vei. 

Anonymkode: 17a60...84b

Jeg forstår at du har det kjipt i skrivnde øyeblikk og gjerne skulle hatt ham der. Men hvis du ble operert for kreft i går, så SKAL det være noen hos deg, og regner med at du har det. Dette har neppe vært akutt og du har garantert hjelp fra noen med både ettåring og hus, men bare unnlater å nevne det siden det ville gitt mindre sympati, og du er sint og lei deg. . Du har ikke bedt ham bli hjemme, han vet du er i trygge hender, og drar på jakten som har vært planlagt lenge, og garantert ikke er billig heller. Ting har alltid flere sider. Hvs du ER alene og ikke har sørget for at han ble hjemme, så er det ganske uansvarlig av dere begge. Hva med barnet om noe skjer deg? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakket han og dro mens du sov og trodde han hadde avlyst? Hadde han gitt inntrykk av at han skulle være hjemme? Har du ingen hjelp?

Anonymkode: 09567...fd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/10/2019 at 7:22 AM, AnonymBruker said:

Altså, menn har da fått tildelt en hjerne selv som de kan bruke.

Anonymkode: b4339...935

Ja, problemet er bare at de makter ikke bruke den, bare hodet der nede som fungerer hos menn, når kommer kvinner til å forstå dette..?!

Anonymkode: aa190...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Jeg synes denne tråden er rar.

Er det bare kvinnen som har ansvar for at familien fungerer? Og med ansvar mener jeg: se til at det nødvendige er på plass slik at barnet ikke lider overlast?

Tror dere at en person som renner inn i ræven på en annen bil kommer unna med at bremsene på bilen de har satt seg inn i ikke er vedlikeholdt fordi "dette er det mannen som tar seg av"? Altså: seriøst, kan dere som mener at det er OK for en far å dra fra kone og barn uten å forsikre seg om at alt er i orden fordi han velger å overse all type kommunikasjon på det motsatte (ordløs kommunikasjon er også kommunikasjon, det samme er en innkalling til en kreftoperasjon, tårer og at fruen signaliserer at hun har det vondt)? Mener dere VIRKELIG dette?

Ja, jeg er helt enig i at kommunikasjon er viktig, men det å LYTTE er også viktig. 

Og nei, det blir aldri OK at far til et barn tror at barnet har det greit hos den omsorgspersonen han overlater det til - han skal vite. Dette er et ansvar man har som foreldre - det er ikke et ansvar som ligger til mor alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Han har kommet hjem. Jeg ringte ham og krevde det. Da kom han med en gang. 

Anonymkode: 17a60...84b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Han har kommet hjem. Jeg ringte ham og krevde det. Da kom han med en gang. 

Anonymkode: 17a60...84b

Veldig bra! 👍🏻

Synes du skal vise han denne tråden, jeg. Få han til å se hva folk tenker om menn som er blind for det som er rundt de. At mange ville dradd rett ut av et slikt forhold. At han ikke kan forvente å ha en familie, hvis han ikke er mann nok til å ivareta den.

Håper det også går bedre med deg nå!

Anonymkode: 8e501...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Han har kommet hjem. Jeg ringte ham og krevde det. Da kom han med en gang. 

Anonymkode: 17a60...84b

Men så han ikke meldingen, eller hva er greia? 

Anonymkode: c89cf...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...