Gå til innhold

Han har sviktet oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, OPIgirl skrev:

Er du seriøs? Han må da for pokker se at hun trenger han. Hvis ikke, mangler han alvorlig sosiale ferdigheter.

Ja noen menn evner ikke å tenke klart samt å registrere andre mennesker behov. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke at du (og flere her) kan forsvare en slik oppførsel. 

Blir så jævlig lei av at kvinner skal finne seg i alt. Menn lever jo drømmen i et forhold. 

Anonymkode: b4339...935

Men man må jo kommunisere og ikke leve i den villfarelse at andre skal lese tankene våre. 

Anonymkode: c1a60...d8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, OPIgirl skrev:

Er du seriøs? Han må da for pokker se at hun trenger han. Hvis ikke, mangler han alvorlig sosiale ferdigheter.

Som jeg skrev har vi bare fått halve historien. Kan hun ha sagt at hun har det bra og at han bare skulle dra når det betydde så mye for han? Selvsagt burde han ha "lest mellom linjene" og forstått hvordan hun har det. I likhet med de fleste er ikke menn tankelesere selv om de fleste kvinner tror det.

Anonymkode: 77d67...1a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være tankeleser for å skjønne at man har å holde seg hjemme når samboeren er nyoperert og man har et lite barn! Og om han var i tvil, han kunne ha åpnet munnen og sagt noe, det har han tydligvis heller ikke gjort. Det han har gjort er å snike seg avgårde mens hun sover uten å si noe..

Jeg har opplevd et tilsvarende svik selv, jeg har aldri klart å tilgi det eller stole på at mannen er der og stiller opp om jeg trenger han. Jeg hadde bare skifta lås og sagt han fikk ordne seg et sted å bo. Jaktkompisene tar han sikkert i mot....

Anonymkode: 7db27...2be

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man må jo kommunisere og ikke leve i den villfarelse at andre skal lese tankene våre. 

Anonymkode: c1a60...d8b

Så hvis en dame sitter med beinet brukket ut av vinkel og blør og griner, må hun likevel be samboer kort, klart og tydelig om assistanse - ellers kan han ikke klandres for å sette seg og se fotball? 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke være tankeleser for å skjønne at man har å holde seg hjemme når samboeren er nyoperert og man har et lite barn! Og om han var i tvil, han kunne ha åpnet munnen og sagt noe, det har han tydligvis heller ikke gjort. Det han har gjort er å snike seg avgårde mens hun sover uten å si noe..

Jeg har opplevd et tilsvarende svik selv, jeg har aldri klart å tilgi det eller stole på at mannen er der og stiller opp om jeg trenger han. Jeg hadde bare skifta lås og sagt han fikk ordne seg et sted å bo. Jaktkompisene tar han sikkert i mot....

Anonymkode: 7db27...2be

Hvordan vet du dette??  Har du snakke med han? Kanskje han har spurt om det er greit at han drar på jakt og om hun klarer seg hjemme en liten uke? For å være snill har hun kanskje sagt ja, og forventet at han skulle forstå at hun mente nei. Damer er "rare" slik. Men hadde jeg som mann vært i samme situasjon hadde jeg vært hjemme uansett om hun sa det var greit, men så er jeg heller ikke jeger. Skjønner at dette samværet en gang i året er svært hellig for mange.

Anonymkode: 77d67...1a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja. Det vet man. Ts har neppe hatt med seg ungen på operasjonsbordet også. Kan ikke du please gi deg? Det er faen meg PINLIG å lese disse innleggene fra dere selvutslettende kvinnemennesker som faktisk både BLIR OG UNNSKYLDER den typen oppførsel fra menn. VÅKN OPP!!!! Menn er likeverdige individer som man kan forvente det samme av som andre kvinner!!!

Anonymkode: a5519...3cb

Likeverdige, men ikke like. Man kan ikke forvente det samme av menn som man kan av kvinner, og man kan ikke forvente det samme av kvinner som man kan av menn heller.

Jeg kunne nok prestert å gjøre det samme som ts' mann, og jeg er kvinne. Jeg er adoptert, hadde dårlig kontakt med mine adoptivforeldre og ingen søsken. Jeg tror dette har gjort meg lite sensitiv til andres behov og gjort at jeg lever litt i min egen verden og oppi hodet. Jeg er veldig dårlig på å ta hint og må ha ting i klartekst, og om noen ser ut som de takler noe, så klarer ikke jeg å tenke at de ikke gjør det.

Anonymkode: 31a0f...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Jensine said:

Så hvis en dame sitter med beinet brukket ut av vinkel og blør og griner, må hun likevel be samboer kort, klart og tydelig om assistanse - ellers kan han ikke klandres for å sette seg og se fotball? 

I den situasjonen er det ikke behov for å lese tanker.

Anonymkode: 31a0f...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antoinette skrev:

Her er det jo du som ikke har kommunisert at du trengte han hjemme??

Til en viss grad enig, men han har uansett bæsjet kraftig på leggen. Han kan ikke dra på jakt uten å være 110 % sikker på at det er ok. En selvfølge at han skipper jakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Antoinette skrev:

Her er det jo du som ikke har kommunisert at du trengte han hjemme??

En maur hadde klart å tenke dette ut selv uten å måtte ha snakket til den. 

Anonymkode: 10f84...f0f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte først at du burde jo sagt noe, for han er jo ikke synsk. Men så kom jeg på at selv om eksen min ikke har empati, så er ikke alle menn slik. Med mindre han har spurt, og spurt og dobbeltsjekket at det var greit at han reiste og du sa ja eller "ja", så er han enten en egoist eller mindre begavet. Man trenger ikke å være synsk for å skjønne at du trenger han nå. Om han "bare er sånn", vel, det er fortsatt ikke greit. Da må han lære seg å se andres behov selv om det betyr å måtte gi avkall på noen av sine. På eget initiativ. Ikke alltid. Men når kona er nyoperert pga kreft, så er det én av de gangene hvor en setter egne behov til sides og tar gutteturen en annen gang. Tviler på at noen av kompisene ville dratt om de hadde familie hjemme som trengte dem 😮

Anonymkode: 09567...fd0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tilgitt mannen min om han hadde reist i dette tilfellet. Ser at mange mener det er damens feil fordi hun ikke kommuniserer tydelig nok hva hun ønsker. Meget mulig noen menn må ha ting inn med teskje, men å bo med et lite barn sammen med en slik mann hadde jeg ikke tatt sjansen på. Det vil jo oppstå mange uforutsette situasjoner med småbarn, hvis den ene voksne er avhengig av at den andre foreldren detaljforklarer såpass alvorlige ting som beskrevet i innlegget er det jo best for alle å la ham slippe ansvaret. 

Finn deg en voksen mann å bo med, inntil du treffer ham har du det så mye bedre alene. Du har sikkert et nettverk du kan stole på, slekt og venner, bedre å lene seg på disse av og til enn å bo med en umoden mann.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

" Gjør som du vil, ikke tenk på meg "... Ja, nettopp - han gjorde som du sa og dro. Desverre må enkelte ting inn med teskje 😔

Anonymkode: d67aa...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har absolutt sviktet deg, men du må lære deg å kommunisere tydelig muntlig! Han burde skjønne at du trengte hans tilstedeværelse nå, men man kan ikke vite hva andre tenker. Han har åpenbart hatt tankene helt andre steder!

Synes det blir feil av deg å reise din vei fra han når du ikke kommuniserer med ham overhodet!! Hjelper lite å kun skrive om det på Kvinneguiden, når det er hjemme du må ta det opp!

 

Men du bør absolutt ikke få flere barn med ham.

Anonymkode: bf8ae...54b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å slutte å fordumme mannfolk, slutt å unnskylde dumme valg med at de er bare menn og vet ikke bedre. Selvfølgelig gjør de det! 

Det skulle ikke vært nødvendig for Ts å si i klartekst til mannen sin «du må være hjemme fra jakt i år» når hun er kreftpasient og nyoperert, og i tillegg har de en ettåring sammen (og ettåringer flest er i allefall ikke rolige og tar hensyn til syk mor!). Dette ville de fleste mennesker forstått helt av seg selv. 

Ville vært helt andre svar i denne tråden hadde den handlet om en nyoperert mann med en ettåring der kona dagen etter operasjonen dro ei uke på venninnetur til Aya Napa og lot kreftsyk mann og baby klare seg selv. 

Men siden det er en mann det er snakk om så unnskylder mange han med at han er bare en mann, vet ikke bedre og er ikke tankeleser. 

Selvfølgelig vet mannen til Ts innerst inni at det riktige å gjøre er å droppe jakta og være hjemme å ta seg av kreftsyk kone og sykt barn, men han velger å ta et egoistisk valg og heller gjøre det han har mest lyst til; å dra på jakt. 

Dette betyr ikke at alle menn er like korttenkte, de fleste med et snev av empati hadde på eget initiativ avlyst jaktturen og blitt hjemme uten at kona måtte be om det. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Gjør som du vil, ikke tenk på meg "... Ja, nettopp - han gjorde som du sa og dro. Desverre må enkelte ting inn med teskje 😔

Anonymkode: d67aa...b7a

Hvordan vet du at Ts har sagt dette, er du tankeleser? 

 

Anonymkode: a0c4e...9d8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette er ikke bra, skjønner du er skuffet. Sånn kunne fint skje her også. Men jeg er så sta at jeg skal klare meg selv uansett (mannen må forstå når han skal trå til uten å få beskjed om det)

 

Hva svarte han på meldingen din? Får håpe han kommer hjem tidligere. God bedring til deg og den lille

Anonymkode: cbc99...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at Ts har sagt dette, er du tankeleser? 

 

Anonymkode: a0c4e...9d8

Vi vet ikke noe mer enn hva ts skrev i hi. For hun har ikke vist seg her etter det. Enda et tegn på manglende kommunikasjon, som igjen resultater i spekulasjoner og at vi tror både det ene og det andre. Akkurat som ts sin samboer tydeligvis også gjorde. 

Anonymkode: 2ac45...921

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er ikke tankeleser. Nei, helt riktig. Det er fint å ta noen gutteturer. Ja. 

Men hva er det for en mann som ikke tar det som en selvfølge at han er hjemme med nyoperert kjæreste og syk småunge? 

Nei, det bør virkelig ikke være nødvendig å si det til ham med kort og konsis beskjed. 

En slik mann klarer man seg fint uten. 

Som andre har sagt, han har en hjerne. Den fungerer på høyt nok nivå til å forstå dette om han klarer å jakte. Den fungerer på høyt nok nivå om han i det hele tatt klarer å bevege seg rundt. 

Han er vanvittig egoistisk. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...