Gå til innhold

Han har sviktet oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han burde utvilsomt sett og forstått.

Men jeg fatter bare ikke at han "plutselig" kan dra? Man snakker da sammen, nevner man gleder seg til turen, sier man er glad man er to om det når det er sykdom i hus, ett eller annet som bidrar til at man forstår at den andre ikke er på samme planet. Han må da pakke, gjøre klart, ta en telefon til en kompis, et eller annet som gjør at den andre forstår "vent nå litt, tenker han å dra?...."

Jeg skjønner bare ikke at man kommer i en slik situasjon. Da må jo samvær og kommunikasjon være på et bunnivå i utgangspunktet. 

Anonymkode: aa420...b02

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satt hjemme en helg med 3 unger med vannkopper og gubben var i Hemsedal. Han kom ikke hjem men fortsatte gutteturen. 

Anonymkode: afa63...737

Er dere fortsatt sammen? 

Anonymkode: b4339...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å fortsette å diskutere her før TS har kommet med noen flere opplysninger? Det er ikke noe vits at vi krangler når vi har fått vite så lite. Det er et han av mulige hendelsesløp på hva som kan ha foregått i forkant.  

Anonymkode: be9e6...ea0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller hun bare unnlot, så beleilig, å sjekke.

Alvorlig talt, man kan se på lang avstand hvem som er bra mann. 

Hvis man vil.

Man kan tilmed se det UTEN å ha møtt en mann, hvis man bare ser seg selv i speilet og legger merke til hvor stor/liten man gjør seg selv, og tenker over hva slags menn dette tiltrekker. 

Anonymkode: 8e501...fa8

Ja, fortsett med å skylde på damerne hver gang en mann er egoistisk og begår en forbrytelse mot familien sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Ja, fortsett med å skylde på damerne hver gang en mann er egoistisk og begår en forbrytelse mot familien sin.

Jeg tenker det ikke er noen vits å fortsette å krangle. Nå har vi begge lagt frem hva vi synes trådstarter bør gjøre.

Du mener hun bør bli singel.

Jeg mener hun bør få seg mer selvrespekt.

Så kan heller trådstarter se hva som passer henne best. 

Anonymkode: 8e501...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker det ikke er noen vits å fortsette å krangle. Nå har vi begge lagt frem hva vi synes trådstarter bør gjøre.

Du mener hun bør bli singel.

Jeg mener hun bør få seg mer selvrespekt.

Så kan heller trådstarter se hva som passer henne best. 

Anonymkode: 8e501...fa8

Jeg tenker det ikke er en motsetning mellom å slå opp med denne fyren og å ha selvrespekt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg tenker det ikke er en motsetning mellom å slå opp med denne fyren og å ha selvrespekt. ;)

Minstekravet for å ha selvrespekt, er å ta ansvar for egne valg og egne handlinger. Å stikke av, vitner ikke om selvrespekt.

Men nå går det i ring her, så jeg setter punktum. 

Anonymkode: 8e501...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Minstekravet for å ha selvrespekt, er å ta ansvar for egne valg og egne handlinger. Å stikke av, vitner ikke om selvrespekt.

Men nå går det i ring her, så jeg setter punktum. 

Anonymkode: 8e501...fa8

Godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minstekravet for å ha selvrespekt, er å ta ansvar for egne valg og egne handlinger. Å stikke av, vitner ikke om selvrespekt.

Anonymkode: 8e501...fa8

Hva med om ungen stikker av, da? Den har jo ingen egnede foreldre til å yte omsorg framover, siden mor er nyoperert og far er på ferie. 

Anonymkode: 0888a...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som mange andre at dette dreier seg om dårlig kommunikasjon, noe dere begge er skyld i. 

Har dere ikke snakket sammen om operasjonen? Om du gruet deg? Om tiden etterpå? 

Synes det høres helt fjernt ut å ikke avklare med mannen din hvordan dere skulle løse det praktiske. Dere har begge to antatt en del ting. Selv om jeg skjønner sinne og skuffelsen ligger ikke dette kun på mannen din. 

Anonymkode: 0765e...d35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker som mange andre at dette dreier seg om dårlig kommunikasjon, noe dere begge er skyld i. 

Har dere ikke snakket sammen om operasjonen? Om du gruet deg? Om tiden etterpå? 

Synes det høres helt fjernt ut å ikke avklare med mannen din hvordan dere skulle løse det praktiske. Dere har begge to antatt en del ting. Selv om jeg skjønner sinne og skuffelsen ligger ikke dette kun på mannen din. 

Anonymkode: 0765e...d35

En kreftpasient skal være nødt til å fortelle til sin voksne mann at han må holde seg hjemme etter hennes operasjon?

Du virkelig infantiliserte en voksen mann på det viset der? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det vet man. Ts har neppe hatt med seg ungen på operasjonsbordet også. Kan ikke du please gi deg? Det er faen meg PINLIG å lese disse innleggene fra dere selvutslettende kvinnemennesker som faktisk både BLIR OG UNNSKYLDER den typen oppførsel fra menn. VÅKN OPP!!!! Menn er likeverdige individer som man kan forvente det samme av som andre kvinner!!!

Anonymkode: a5519...3cb

Amen!!!

Anonymkode: f39a6...e7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, O.G. skrev:

En kreftpasient skal være nødt til å fortelle til sin voksne mann at han må holde seg hjemme etter hennes operasjon?

Du virkelig infantiliserte en voksen mann på det viset der? 

 

To voksne mennesker snakker sammen hver dag, om alt mulig praktisk. Følelsesmessig er mange ikke så flinke, men når den ene forbereder seg til operasjon, den andre pakker for å dra på jakt, er det da ikke naturlig å spørre hverandre hvordan de har tenkt å fikse det, rent praktisk, med ettåring i huset? Er det infantilisering å snakke sammen? 

Anonymkode: 56758...505

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Signerer denne. Uten klar beskjed hadde han trodd alt var greit - selv om jeg som kvinne aldri så mye hadde håpet han skulle klare å tenke det motsatte.

God bedring, TS.

Anonymkode: 77ba2...877

Så alt man ikke har fått beskjed om er altså greit? 

Sunn fornuft er liksom en myte? 

"Åh hææ? Var det ikke greit at jeg hadde sex med bestekompisen din? Det har du jo aldri sagt noe om" 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To voksne mennesker snakker sammen hver dag, om alt mulig praktisk. Følelsesmessig er mange ikke så flinke, men når den ene forbereder seg til operasjon, den andre pakker for å dra på jakt, er det da ikke naturlig å spørre hverandre hvordan de har tenkt å fikse det, rent praktisk, med ettåring i huset? Er det infantilisering å snakke sammen? 

Anonymkode: 56758...505

Men hvorfor begynte ikke denne mannen å snakke med kona om hvordan hun hadde tenkt det etter operasjonen da, siden han skulle på jakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, O.G. skrev:

Men hvorfor begynte ikke denne mannen å snakke med kona om hvordan hun hadde tenkt det etter operasjonen da, siden han skulle på jakt?

Jo, det burde han absolutt ha gjort. De burde ha spurt hverandre. Ts har en unnskyldning med kreftoperasjon å tenke på, men rart at hun ikke har nevnt noe om barnet til ham. Og man gir og tar av omsorg og oppmerksomhet, siden hun forventet mye omsorg (avlyse jakta er mye for ham), kunne jo hun ha sagt noe om at det var leit for ham å ikke være med i år? Bare så rart at de overhodet ikke har snakket sammen om en såpass stor ting. Burde ikke være en selvfølge å dra på jakt når man har en ettåring i hus, så det må da være nevnt. Ts visste jo at det var planlagt. Burde heller ikke være naturlig å dra på jakt når kona er rekovalisent, -det hele er veldig rart. Kanskje han rett og slett er en drittsekk som svikter og stikker av. 

 

Anonymkode: 56758...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Antoinette skrev:

Her er det jo du som ikke har kommunisert at du trengte han hjemme??

Kommunisert at hun trengte ham hjemme? Er han døv OG blind OG totalt uten empati på en gang? Hvis det ikke er en selvfølge at man trenger støtte etter en kreftoperasjon, attpåtil med et sykt barn å ta seg av, da vil jeg gjerne høre hva som kvalifiserer til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere fortsatt sammen? 

Anonymkode: b4339...935

ja, han har vel hatt typ 3 gutteturer de 25 årene vi har vært gift. 

Anonymkode: afa63...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ukritisk så blir det gjerne som dette, tipper du har gitt slikt som dette aksept og at du lar det vedvare, altså at handlinger som dette ikke får konsekvenser fra din side... Da kan han fortsette i samme spor senere også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det burde han absolutt ha gjort. De burde ha spurt hverandre. Ts har en unnskyldning med kreftoperasjon å tenke på, Anonymkode: 56758...505

Kreftoperasjon er en unnskyldning?

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men rart at hun ikke har nevnt noe om barnet til ham.

Anonymkode: 56758...505

Skal ikke være nødvendig å fortelle en voksen fyr at han kan ikke på jakt, men må være hjemme og passe ungen og støtte kona nå når hun nylig er kreftoperert. Det er noe de skal skjønne av seg selv det. Det her viser jo at han gir totalt fanden i om Ts er i live eller død.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og man gir og tar av omsorg og oppmerksomhet, siden hun forventet mye omsorg (avlyse jakta er mye for ham), 

 

Anonymkode: 56758...505

Skal man ikke kunne forvente omsorg fra sin eiga mann når man er kreftoperert?

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kunne jo hun ha sagt noe om at det var leit for ham å ikke være med i år? 

Anonymkode: 56758...505

Kunne ikke han ha sagt at han avlyser jakten i år? sånn helt ut av seg selv?

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare så rart at de overhodet ikke har snakket sammen om en såpass stor ting.

Anonymkode: 56758...505

Jeg synes det er rarere at denne fyren ikke skjønner av seg selv at han må være hjemme og passe ungen sin pga mora er kreftoperert og da kan han ikke på elgjakt. 

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Burde ikke være en selvfølge å dra på jakt når man har en ettåring i hus, så det må da være nevnt.

Anonymkode: 56758...505

Jeg ser ikke problemet med å dra på elgjakt hvis mor sier det er greit å ta totalansvar for ettåringen selv den tiden han skal på jakt. Men nå går det ikke pga hun er kreftoperert og det skal en voksen fyr fatte av seg selv.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Burde heller ikke være naturlig å dra på jakt når kona er rekovalisent, -det hele er veldig rart. Kanskje han rett og slett er en drittsekk som svikter og stikker av. 

 

Anonymkode: 56758...505

Det er hva jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...