Gå til innhold

Han har sviktet oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MENN er ikke sånn, nei. KVINNER er ikke sånn. Men noen mennesker er mindre "flinke" til å se andres behov uten at de blir fortalt det.

Noen kan ikke sette seg inn i smerter i underliv, at å fjerne ondartete svulster er verre enn godartete svulster. Noen synes det er pinlig å spørre om underlivsplager.

Kommunikasjon er viktig. Man skal ikke bare ta ting som en selvfølge.

Høres ut som dårlig kommunikasjon fra begge sider.

 

Endret av exictence
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt at du vurderer å gå, TS. Det er virkelig ikke greit at han reiser på guttetur i en slik situasjon. Ikke i det hele tatt. Guttetur er en luksusbegivenhet man tar seg tid til når alt annet ligger til rette for det og det ikke er problemer på hjemmebane. Og ordet "kreftsvulst" burde ha fått krisealarmen til å gå i hjernen hans og legge alt annet til side.

Samtidig er kommunikasjonen mellom dere veldig dårlig, virker det som. Jeg skjønner ikke at dere ikke har snakket om disse tingene åpent, og at han plutselig bare drar midt på natta uten at dette har blitt nevnt mer i dagene og timene før. Og at du ikke klikker når han gjør det.

Én ting er sikkert: Dere må ha tidenes prat når han kommer hjem igjen.

Riktig god bedring! Håper du har andre du kan få hjelp av.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det burde være unødvendig. Hvilken dame drar på jentetur når den nylig kreftopererte samboeren og sult barn er hjemme? Folk hadde trodd dama var gal....

Anonymkode: 0888a...ce1

Min ekskone..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk som driver med jakt kan sidestilles med mannfolk som har sykkel som lidenskapelig hobby. Hobbyen deres triumfer kjerringas hobbier og de tar det som en selvfølge at alt ansvar, unger og hjem overlates til kjerringa når det er sykkelritt eller jaktsesong. Det må dere ha i bakhodet damer, når dere involverer dere med en slik en. Hilsen skilt eks-gardskjerring. 

Anonymkode: e54f3...8f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Antoinette skrev:

Her er det jo du som ikke har kommunisert at du trengte han hjemme??

Må man alltid kommunisere ting som er helt opplagt? Virkelig?

Jeg ønsker å dele livet med en som bryr seg og som ser meg. Hvis jeg måtte tvinge mannen til å være hjemme etter å ha blitt operert for kreft vil jeg si han svikter meg på alle plan. Det er HAN som skulle kommunisert til TS. Noe ala "jeg ser at du har vondt og jeg tror den nærmeste tiden vil bli vanskelig og tøff for deg. Men jeg driter i det og drar på tur. Adios!"

Anonymkode: 85b49...911

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du vurderer å gå ts. Dette var dårlig av mannen din. Han burde heller støttet deg. 

Jeg er akkurat operert for kreft selv, og mannen dropper jakta i år. Uten at jeg ba om det, eller nevnte det.

Anonymkode: d4a9a...a80

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En eks av meg dro fra meg på sykehuset før en operasjon. Måtte da skjønne at det var viktigere å sette ut båten med faren sin enn å være der sammen med meg. Jeg var livredd og skulle i full narkose. Han hadde også tidligere ikke blitt med meg på legevakten da jeg var i store smerter, måtte fint kjøre selv midt på natta 🙄

Så snart jeg var bra igjen etter operasjonen, dro jeg fra han!

 

Hva i alle dager skal man med en partner, om partneren ikke støtter og hjelper en i en sårbar situasjon??

Anonymkode: 98d07...f44

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En eks av meg dro fra meg på sykehuset før en operasjon. Måtte da skjønne at det var viktigere å sette ut båten med faren sin enn å være der sammen med meg. Jeg var livredd og skulle i full narkose. Han hadde også tidligere ikke blitt med meg på legevakten da jeg var i store smerter, måtte fint kjøre selv midt på natta 🙄

Så snart jeg var bra igjen etter operasjonen, dro jeg fra han!

 

Hva i alle dager skal man med en partner, om partneren ikke støtter og hjelper en i en sårbar situasjon??

Anonymkode: 98d07...f44

Ja, og når han faktisk gjør det verre, med at hun må tenke på at hun er sviktet. Hadde hun vært alene så hadde hun ikke hatt noen forventninger (til ham/til en mann). 

Helt riktig at du sendte din av gårde. Kanskje er det han som er ts sin mann nå? Grøss og gru, tenk at det finnes slike mennesker. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går hadde jeg en operasjon I underlivet (fjernet kreftsvulst). Jeg fossblør og er veldig dårlig. 

Samboeren min har tatt seg en uke fri fra jobb for å dra på jakt. Det har vært planlagt lenge at han skulle reise i går kveld. 

Vi har et barn på 1 år som i tillegg er syk med forkjølelse, feber, snørr og hoste. 

Jeg sa ingenting i går for jeg regnet med - tok det som en selvfølge - at han skulle være her og hjelpe meg med alt her. 

Men så bare dro han i natt 😥 Føler meg helt tom. Føler meg sviktet. 

Klarer ikke gråte heller for det hadde jeg ikke trodd. Sendte ham en melding nå at det er ingen vits å spørre hvordan vi har det for når han bryr seg så lite s kan han bare drite og dra. Vurderer sterkt å reise min vei. 

Anonymkode: 17a60...84b

Ja, selvfølgelig, det ligner ingenting når en mann stikker fra en familie med syk mor og sykt barn.

Men det er likevel ikke nok til å konkludere at det kun er han som svikter dere!

Er han vanligvis en oppegående, empatisk, omtenksom mann som planlegger sammen med deg?

I så fall må jo det ha skjedd en vanvittig misforståelse her, hvor han har fullstendig mistolket deg. Det må da være mulig å tilgi?

Er han IKKE vanligvis en oppegående, empatisk, omtenksom mann som planlegger sammen med deg?

I så fall må jo du også gå i deg selv om hvorfor du har valgt å bo sammen med denne mannen, få barn sammen med han, og på toppen av det hele anta at han plutselig vil endre seg, droppe å si fra hva du behøver, og likevel gi han hele skylden.

Det sies ofte at før man kan forvente respekt av andre, så må man først respektere seg selv. Forstår at det ikke er lett å starte med når man er syk og klein. Men jeg vil faktisk anbefale deg det så fort du er på beina igjen;

Finn ut hva DU mener en kvinne burde være verdt. Ta gjerne utgangspunkt i din datter eller din venninne, så ikke du blir blind på at du sitter inni deg selv. Og deretter så lar du INGEN behandle deg dårligere enn denne nye standarden.

Det er ikke alltid det hjelper å bytte mann. Noen ganger må man bytte innstilling.

Anonymkode: 8e501...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I går hadde jeg en operasjon I underlivet (fjernet kreftsvulst). Jeg fossblør og er veldig dårlig. 

Samboeren min har tatt seg en uke fri fra jobb for å dra på jakt. Det har vært planlagt lenge at han skulle reise i går kveld. 

Vi har et barn på 1 år som i tillegg er syk med forkjølelse, feber, snørr og hoste. 

Jeg sa ingenting i går for jeg regnet med - tok det som en selvfølge - at han skulle være her og hjelpe meg med alt her. 

Men så bare dro han i natt 😥 Føler meg helt tom. Føler meg sviktet. 

Klarer ikke gråte heller for det hadde jeg ikke trodd. Sendte ham en melding nå at det er ingen vits å spørre hvordan vi har det for når han bryr seg så lite s kan han bare drite og dra. Vurderer sterkt å reise min vei. 

Anonymkode: 17a60...84b

Hvorfor kaller du ham samboeren din?

Hvorfor begynner du ikke bare å pakke og ordne til tomt hus når han kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Hvorfor kaller du ham samboeren din?

Hvorfor begynner du ikke bare å pakke og ordne til tomt hus når han kommer tilbake?

Hva hjelper det liksom?

Vil hun og barnet få det bedre hvis hun kaster ut mannen, enn hvis hun setter en høyere standard for hvordan de skal bli behandlet etter dette?

Hun er mor, han er barnets far, de har ansvar for flere enn seg selv. Det hjelper ingen - aller minst barnet - at hun synker til hans nivå. 

Anonymkode: 8e501...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp problemet. Dere kommuniserer ikke godt når du ikke klarer å si fra at du trenger han hjemme i den situasjonen du er i. I stedet for vurderer du å gå fra han siden han dro på jakt i stedet for å bli hjemme.Vi har bare fått halve historien. Det hadde vært nyttig og fått høre hans versjon. Kanskje du hadde sagt at du klarer deg hjemme? Vi vet jo ikke annet enn det du skriver. Håper det går bra med deg.

Anonymkode: 77d67...1a3

En voksen fyr forstår av seg selv at en kreftpasient ikke skal sitte hjemme alene med ansvaret for en liten unge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

En voksen fyr forstår av seg selv at en kreftpasient ikke skal sitte hjemme alene med ansvaret for en liten unge. 

Helt enig med deg i det.

Men en voksen dame forstår av seg selv at hun ikke bør få barn med en umoden fjott.

Så når vi nå antar at ingen av de er særlig voksen, hva hjelper det at de splitter lag?

Anonymkode: 8e501...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg i det.

Men en voksen dame forstår av seg selv at hun ikke bør få barn med en umoden fjott.

Så når vi nå antar at ingen av de er særlig voksen, hva hjelper det at de splitter lag?

Anonymkode: 8e501...fa8

Er ikke sikkert han viste seg som en umoden fjott før det var for seint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet du hva: MENN er faktisk IKKE sånn. Kanskje din mann er sånn, men dette her er seriøst bare vanlig blant møkkamen og idioter. Ts er dramatisk? Nei , det er hun ikke. Hun har operert en kreftsvulst ut av underlivet og mister blod for øyeblikket, der hun forventes å ta vare på en ettåring i tillegg, mens rasshøl-mannen hennes er på jakt med gutta. Hun fins faktisk ikke dramatisk.  Å kaste en bag med klær på trappa og skifte lås: er dramatisk i en sånn situasjon (men kanskje ikke så dumt). 

Anonymkode: a5519...3cb

Er det ikke litt mer udramatisk å bare si: «den jaktturen om tre uker utgår selvfølgelig, jeg skal jo opereres, og du må ta deg av barnet (og meg). Umulig vite hvordan formen min er da. Operasjonen kan jo ikke flyttes. Passer for så vidt bra at du allerede har ordnet deg fri fra jobb, kan det endres fra ferie til omsorgspermisjon tror du? Kanskje småen kan være i barnehagen, så kan du dra på jobb når jeg føler meg litt bedre.  Synd med jakta. Jeg gruer meg til operasjon.» «jeg blir sykmeldt x lenge». « Hva sa de andre når du måtte avlyse?» « Kan du handle og planlegge litt for de nærmeste dagene?» « Jeg vil gjerne at du skal være der på oppvåkningen, kan vi fikse barnevakt?» «Jeg er redd». «Nå blør jeg og har vondt. Det var verre enn jeg trodde. Jeg trenger at du er her». «Jeg kan ikke passe barnet». 

Jeg nekter å tro at folk som bor sammen og har barn sammen ikke snakker sammen?

Anonymkode: 56758...505

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Menn har fått tildelt hjerner de klarer å bruke helt fint, jeg regner med at denne mannen er like oppegående og velfungerende som de fleste - og da burde han legge egoismen sin til sides. "Jakta er hellig" my ass, en kvinne han selv har valgt å få et barn med og som er syk med kreft i tillegg (!!!) burde være langt mer hellig. 

Jeg har selv blitt forlatt da jeg hadde kreft, og jeg vet hvor jævlig det er. Han kommer aldri til å forandre seg, hvis han ikke har skjønt greia og kommet hjem igjen nå, så hadde jeg gått fra ham, det var jo tross alt han som gikk først.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han burde egentlig ha tenkt på dette helt selv, men samtidig kan du ikke bare gå ut i fra at han tenker på samme måte som deg... Derfor skulle du selvfølgelig ha sagt til han at nå må han avlyse jaktturen fordi du trente ham hjemme...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Er ikke sikkert han viste seg som en umoden fjott før det var for seint. 

Eller hun bare unnlot, så beleilig, å sjekke.

Alvorlig talt, man kan se på lang avstand hvem som er bra mann. 

Hvis man vil.

Man kan tilmed se det UTEN å ha møtt en mann, hvis man bare ser seg selv i speilet og legger merke til hvor stor/liten man gjør seg selv, og tenker over hva slags menn dette tiltrekker. 

Anonymkode: 8e501...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt hjemme en helg med 3 unger med vannkopper og gubben var i Hemsedal. Han kom ikke hjem men fortsatte gutteturen. 

Anonymkode: afa63...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...