Gå til innhold

Ikke spandere kaffe på date

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det en kaffebar - ikke en restaurant. Man trenger ikke å bestille sammen. Han kan godt drikke kaffe mens han venter på noen uten at det utgjør et problem med leveringstid.

Høres ut som en dame ute etter noe å klage på.

Anonymkode: 128a2...616

Dama er et nek, dramaqueen som lager problemer ut av det meste i livet. Frekk faen som forventer at andre skal tilfredstille henne, leve som hun vil.

Mannen skal være glad det ikke ble noe videre, kvinner som henger seg opp i små bagateller er et helvete å være sammen med.

Anonymkode: 3e18e...022

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det en kaffebar - ikke en restaurant. Man trenger ikke å bestille sammen. Han kan godt drikke kaffe mens han venter på noen uten at det utgjør et problem med leveringstid.

Hvordan vet du at det var en kaffebar? Det er ikke nevnt et eneste sted i tråden. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Guidet Kvinne said:

Hvordan vet du at det var en kaffebar? Det er ikke nevnt et eneste sted i tråden. 

Å herregud... 

Anonymkode: bab9f...ef3

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei men er kjipt å stå i kø å vente på sin kaffe og imens har daten drukket opp sin. Og så sitter man å drikker sin kopp når den andre for lengst er ferdig. 

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, Maleficenta said:

Nei men er kjipt å stå i kø å vente på sin kaffe og imens har daten drukket opp sin. Og så sitter man å drikker sin kopp når den andre for lengst er ferdig. 

kan godt kjøpe en annen kopp når hun kommer tilbake. Folk drikker mye kaffe. Man trenger ikke å synkronisere hver eneste slurp herregud...

Høres ut som et forsøk å skape et "problem", enn noe annet.

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan godt kjøpe en annen kopp når hun kommer tilbake. Folk drikker mye kaffe. Man trenger ikke å synkronisere hver eneste slurp herregud...

Nei men er ikke sikkert han hadde lyst på mer enn den ene koppen. Man får ganske store kopper

Skrevet
På 6.9.2019 den 22.28, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at siden du var på do, aå ble det vanskelig å vite hva slags kaffe du ville ha 🤷‍♀️ han kunne så klart ha ventet, men han var vel kaffetørst da. 

Anonymkode: 5375b...8f4

Eller om hun i det hele tatt drikker kaffe. Ikke alle som gjør det. 

Skrevet
On 9/6/2019 at 10:49 PM, Guidet Kvinne said:

Da spør man før toalettbesøket eller venter til hun har kommet tilbake. 

Å sitte der med bare sin egen kaffe uten videre spørsmål vitner om elendige sosiale antenner. Sånt gjør man bare ikke, og i alle fall ikke på date. 

Den kollegaen virker jo også helt ubrukelig. 

Eller så kunne TS ha knepet igjen og tatt seg tid til  å si hva hun ønsket. Ikke noe problem å holde seg i de 10-20 sekundene det tar å si hva man ønsker.

Snakk om å lage problem av ingenting.

likestilling skal man ha, men å bli sur når date ikke venter mens man er do og på toppen av alt ikke spanderer kaffi. Ånei Ånei Ånei, hva er det som skjer med verden.

Anonymkode: e4ede...bb7

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eller så kunne TS ha knepet igjen og tatt seg tid til  å si hva hun ønsket. Ikke noe problem å holde seg i de 10-20 sekundene det tar å si hva man ønsker.

likestilling skal man ha, men å bli sur når date ikke venter mens man er do og på toppen av alt ikke spanderer kaffi. Ånei Ånei Ånei, hva er det som skjer med verden.

Når betydde likestilling at all romantikk skulle elimineres og at mannen i samme slengen er frekk og grafser daten på låret? 

• Liker 4
Skrevet
På 6.9.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere?

Anonymkode: c59d2...f70

Helt greit ☺️ han trenger ikke å bruke penger på deg fordi du har vagina 

Anonymkode: b8b3a...3ba

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok ventet med toalettbesøket til etter vi hadde bestilt. Så kunne han ventet på kaffen mens jeg var på toalettet. Men jeg hadde helt klart ikke forventet å bli spandert på.

men de fleste menn vet jo at mange damer er; «chilatte med ekstra melk og karamellsaus og sjokoladestrøssel, med sugerør, og 2 suketter og 13 isbiter og litt honning bare for konsistensen, med masse krem på toppen og et kirsebær» 

ikke lett å bestille for damer. Men rart å ikke vente, og rart å løpe på do først...

• Liker 2
Skrevet
På 6.9.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker likestilling og det har vi fått.

Hva i all verden har dette med likestilling å gjøre??  Nå må folk slutte å dra dette likestillingskortet hver gang det kommer opp en sånn diskusjon.  Likestilling handler om like muligheter, like rettigheter.   Jada, vi damer klarer å kjøpe vår egen kaffe og øl og al vi vil,  men det er noe med gesten at en mann kjøper det til deg, setter pris på deg. Det er ikke mye for langt.

Jeg,og mange med meg, hadde forventet å få påspandert en kaffe - for det bør en mann som tar deg med ut på date ha råd til. Og han burde ventet til hun var tilbake for å høre hva slags kaffe hun ville ha, evt   kjøpt sin egen og så spurt henne når hun kom tilbake og gått å kjøpt en til henne.  Ts, jeg skjønner deg godt.  Om det blir enda en date håper jeg han spanderer på deg, for etter tre dater bør man ha en viss formening om hva man vil med en person.

• Liker 4
Skrevet
På 8.9.2019 den 20.16, AnonymBruker skrev:

På 8.9.2019 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Mange kvinner er eksperter på å lage problemer ut av ingenting, mye pga usikkerhet. De tror at ting skal være slik det er i bobblen deres, alle skal gjør som de!

Tenk å sitte der med en FULL kopp, mens daten har kommet halveis ned i sin kopp. TENK så vanskelig det er, han er snart ferdig!! Uff.

Man må jo ikke ha noe å drikke på for å møtes, må vel klare å snakke sammen for det.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Måneskinn skrev:

Hva i all verden har dette med likestilling å gjøre??  Nå må folk slutte å dra dette likestillingskortet hver gang det kommer opp en sånn diskusjon.  Likestilling handler om like muligheter, like rettigheter.   Jada, vi damer klarer å kjøpe vår egen kaffe og øl og al vi vil,  men det er noe med gesten at en mann kjøper det til deg, setter pris på deg. Det er ikke mye for langt.

Jeg,og mange med meg, hadde forventet å få påspandert en kaffe - for det bør en mann som tar deg med ut på date ha råd til. Og han burde ventet til hun var tilbake for å høre hva slags kaffe hun ville ha, evt   kjøpt sin egen og så spurt henne når hun kom tilbake og gått å kjøpt en til henne.  Ts, jeg skjønner deg godt.  Om det blir enda en date håper jeg han spanderer på deg, for etter tre dater bør man ha en viss formening om hva man vil med en person.

Å bli invitert er jo en ting, å bare møtes blir noe annet. Hvem inviterte hvem i dette tilfellet som tråden handler om?

Skrevet
På 6.9.2019 den 22.21, AnonymBruker skrev:

Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere?

Anonymkode: c59d2...f70

Jeg hadde ikke villet treffe ham igjen etter første date. Du var ute med en kamerat, ikke en potensiell kjæreste.

Skrevet

Ryddet for personangrep og spekulasjoner, og svar til dette..

Raven Emerald, mod.

Skrevet
På 6.9.2019 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Vi ønsker likestilling og det har vi fått. Men det er alltid hyggelig å bli spandert på.

Spørsmålet er jo om hvis det var omvendt, hadde du kjøpt til ham? 

Anonymkode: e0b74...7a3

Likestilling er like rettigheter og muligheter. Ikke hvem som holder døra liksom.

Det minner meg om incel menn det der. "Women wants equal rights...and lefts" litt sånn "jaså, du vil ha det bra og ha rettigheter du!"

Anonymkode: 1fa84...1ff

• Liker 2
Skrevet
På ‎08‎.‎09‎.‎2019 den 16.57, AnonymBruker skrev:

Enig. Mange som blåser dette helt ut av proporsjoner. Hvem vet hvordan han tenkte akkurat der og da? Ut fra omstendighetene var det kanskje tankeløst å ikke spørre hva hun ville ha før hun forsvant på do. Men kanskje rakk han ikke å spørre? Kanskje syntes han det var kleint å bli sittende der på ubestemt tid uten å kjøpe noe?

Og man kunne snu på flisa og si at det var klønete av henne å løpe rett inn på do uten å si hva hun ville ha sånn at han fikk bestilt.

Jeg (mann) var faktisk på en date som lignet litt for ikke så lenge siden. Vi skulle møtes på en pub. Jeg ankom ca 10 min før avtalt tidspunkt, og syntes det ble lenge å sitte der uten å kjøpe noe. Så jeg gikk til bardisken, kjøpte en øl, og fant et sted å sitte. Og der satt jeg med en øl foran meg når daten dukket opp. Men jeg hadde åndsnærværelse nok til å spørre hva hun ville ha, og så gikk jeg til bardisken og kjøpte til henne. Og ja, selve daten var vellykket...;)

Kanskje begge to var litt klossete her. Men ærlig talt, det må da være viktigere ting enn en kaffekopp som bestemmer om dette er liv laga eller ikke.......

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Likestilling er like rettigheter og muligheter. Ikke hvem som holder døra liksom.

Feil. Likestilling betyr nettop det: likestilt. Ikke «ja takk begge deler til meg on null til deg.» 

Du kan gjerne holde døra også - fordi du er ikke sett som maktesløs. Også derfor du har like lønn og muligheter. 

Vi du ha kaffe - bra men du har ikke mer rettigheter til å få den kjøpt til deg.  

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Det minner meg om incel menn det der. "Women wants equal rights...and lefts" litt sånn "jaså, du vil ha det bra og ha rettigheter du!"

Hva ER det med denne besettelsen med incels her på KG?? Alt og alle som er uenige med noen blir jo beskyldt for å være incel...

Anonymkode: bab9f...ef3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...