Danseren01 Skrevet 7. september 2019 #81 Skrevet 7. september 2019 Meg og min kjæreste spanderer sjeldent på hverandre. Hvis vi skal ut og spise, betaler vi ofte hver for oss, eller hvis vi skal dele noe mat, deler vi prisen likt. Selvfølgelig har vi spandert på hverandre noen få ganger, men da har det ikke vært noe dyrt. Det har vanligvis bare vært en pakke med pommes frites. Så ikke noe dyrt. På bursdagen min gikk vi rundt i byen, og da spanderte han på meg (til tross for at han hadde gitt meg gave), og jeg følte egentlig at jeg kunne betale selv. Men vi tenker alltid på hvis en spanderer på den andre. Så til bursdagen hans, tenker jeg at jeg kommer til å kjøpe noe slik at det blir ca likt det han kjøpte til meg på bursdagen min. Vi prøver å gjøre det så likt som mulig 1
guttemann Skrevet 7. september 2019 #82 Skrevet 7. september 2019 13 hours ago, Guidet Kvinne said: Hadde du ikke synes det var flaut? Å liksom benytte anledningen til å kjøpe kaffe bare til deg selv for eventuelt å spare tretti kroner? Det er jo sånn det vil se ut for daten, at du benyttet anledningen for å slippe å spandere. Hadde du ikke syntes det var flaut å sitte der fornøyd med din kaffe når hun kom tilbake? Hva hvis det var omvendt da, vi var på date på en bar, du gikk på do og jeg stakk i baren og kjøpte ett glass vin. Til meg selv. Dette drakk jeg fornøyd av når du kom tilbake. Jada, du evner å gå i baren og kjøpe deg ditt eget glass, men særlig hyggelig eller høflig er det ikke. Det må være kjipt å ha den innstillingen til mennesker rundt seg. Å tenke, basert på EN hendelse, at noen lar være å kjøpe kaffe fordi de er for gjerrige til å spandere 40kr på noen de er på date med. Og ikke fordi de ikke viste hva slags kaffe hun ville ha, og syntes det virket rart å vente til hun hadde vært på do bare for å spørre om det. Eller litt tankeløs. Jeg hadde hatt åndsnærværelse nok til å spørre hva slags kaffe hun villa ha nr hun sa hun gikk på do, men det hadde altså ikke daten til OP. Det er ingen krise. Det som er en krise, er å være så desperat etter drama, at man gjør en stor greie ut av det. DET sier noe om noen. Hvis vi hadde vært på date og du hadde kjøpt et glas vin mens jeg var på do, hadde jeg tenkt at du ikke liker å bli spandert på i datingfasen, eller ville ha mulighet til å gå etter ett glass hvis daten ikke går bra, uten å føle at du skylder meg en runde. I motsetning til deg, går jeg ikke ut fra at folk som gjør noe som kan virke litt klønete hvis man legger vondviljen til, gjør det fordi de er livredde for å bruke 40 (eller 90)kr på noen uten å få noe igjen. Verden blir plutselig ikke like full av kjipe folk, om man har en litt mindre kjip innstilling. 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #83 Skrevet 7. september 2019 13 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Det handler for meg ikke først og fremst om de skarve kronene, men om å være fullstendig inkompetent sosialt. Samt veldig uhøflig. Kjøp to kaffe, be om pengene hvis det er så viktig. Eventuelt betaler hun kaffen på date nr tre. Men med en sånn oppførsel ville det for min del aldri blitt noen date nr tre. Du er jo også ganske inkompetent sosial som krever at andre skal leve etter dine regler, bare det at man lager et problem ut av det sier jo litt om deg. Alle lever i sin egen bobble, slik er livet. Kjøp din egen drikke/mat, uten å tenk over det. Du er utrolig frekk som driver med sosial kontroll over andre mennesker. Anonymkode: 3e18e...022 5
Maleficenta Skrevet 7. september 2019 #84 Skrevet 7. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere? Anonymkode: c59d2...f70 Om han allerede hadde kjøpt kaffe til seg selv kunne han forsåvidt spurt deg hva du ville ha og bestilt en for deg imens. Om han ikke ville spandere kunne du jo vippsa han, men kun kaffe kunne han spandert syns jeg
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #85 Skrevet 7. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Han sa: jeg kjøpte meg bare kaffe jeg! Jeg sa: Åhåja, ok! Så gikk jeg og kjøpte kaffe til meg selv. Så pratet vi ganske greit sammen en times tid, og han inviterte på date nr. 3, som jeg ikke svarte konkret på. Han var veldig på, både ved å forsøke å skaffe ny date i nær framtid og å ta lett på låret mitt uten invitasjon. Mistenker at han har vært i app og nettdating- gamet ganske lenge, og muligens har mistet litt sosiale antenner av syne der- når tilgangen til damer er så stor der, tror jeg respektfull behandling av daten synker. Man trenger liksom ikke anstrenge seg for damen lenger. Registerer at mennene i tråden er fanebærere for feminisme og likestilling og slår et slag for å gi den sosialt keitete mannen en sjangse- mens damene stort sett mener dette var uholdbart. Det synes jeg mennene i tråden her bør merke seg. Anonymkode: c59d2...f70 Han skal jo være glad han slapp å møte deg igjen, kvinner som gjør seg kostbare er ikke noe å samle på. Som lager problemer ut av ingenting, en kaffe!! Fy faen for et patetisk kvinnemenneske, mannen skal alltid trykkes ned. Bruker gentlemen som hersketeknikk. Anonymkode: 3e18e...022 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #86 Skrevet 7. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere? Anonymkode: c59d2...f70 Ikke naturlig å spandere på andre date. Anonymkode: 219a9...0a6 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #87 Skrevet 7. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er for det at en kan spleise om en går ut og spiser middag. Men en kaffi, DET kunne han virkelig ha spandert. Anonymkode: 5ba49...06f Enig. Jeg ber alltid damer ut på en kaffe eller øl på 1. Date, aldri middag. Det koster lite å være spandabel da og er det dårlig kjemi, kan man gølve det man har og si takk for seg. Anonymkode: d2f14...b13 2
Duftavsommerregn Skrevet 7. september 2019 #88 Skrevet 7. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere? Mangler fullstendig klasse mener nå jeg, men yngre mennesker vet heller ikke hva "klasse" er for noe en gang. Et unntak da jeg satt i en utendørsbar en vinter og røykte en sigar og drakk et glass whiskey. Da var det en ung gutt som serverte som kom bort og sa til meg, du har virkelig "klasse" Måtte smile litt. Men det et totalt uten klasse og stil å kjøpe til seg selv og ikke til daten på et treff. Tror jeg hadde skygget unna videre da. Jeg spanderer på min kjæreste når vi er ute, og hun på meg. Men jeg gidder ikke engang holde tellingen på det, jeg kunne gjerne som mann spandert hele tiden. 4
Maleficenta Skrevet 7. september 2019 #89 Skrevet 7. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han skal jo være glad han slapp å møte deg igjen, kvinner som gjør seg kostbare er ikke noe å samle på. Som lager problemer ut av ingenting, en kaffe!! Fy faen for et patetisk kvinnemenneske, mannen skal alltid trykkes ned. Bruker gentlemen som hersketeknikk. Anonymkode: 3e18e...022 Er jo litt frekt å beføle dama på låret slik på 2 date 4
Gjest Forumhei Skrevet 7. september 2019 #90 Skrevet 7. september 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere? Anonymkode: c59d2...f70 Bare kvinner kan over tenke slik 😂😂 jeg hadde elsket han! hilsen mann 33
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #91 Skrevet 7. september 2019 13 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Jeg skulle likt å se en mann gjøre det samme med en kompis. Scene: To menn stikker på pub en fredag ettermiddag for å ta et par fredagspils, det kan være kollegaer, gamle barndomsvenner eller whatever. De har akkurat kommet inn og åpner jakkene Mann 1: skal bare pisse Mann 2: (stillhet), går i baren, kjøper seg en øl til seg selv og har tatt seg et par durabelige slurker når mann 1 kommer tilbake til bordet. Sannsynlig? Neppe. Hæ? Sannsynleg ja. Kjøper øla mine sjøl når eg drikk med kompisar og det gjer dei og. Om noken vil køyre rundar så fylgjer eg opp det, men folk klarar fint ordne øla sine sjøl. Spesielt om ein skal ha eit eller anna enn industripils. Anonymkode: fbbb0...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #92 Skrevet 7. september 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere? Anonymkode: c59d2...f70 Du har penger og kan kjøpe dig egen kaffe. Om man er ikke eskorte burde betaling ikke bli en sak man tenker på. Anonymkode: 128a2...616 4
Gjest Familytree Skrevet 7. september 2019 #93 Skrevet 7. september 2019 Jeg tror jeg hater kaffe og på denne tråden, kunne du ha kjøpt kaffen din?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #94 Skrevet 7. september 2019 2 timer siden, Maleficenta skrev: Er jo litt frekt å beføle dama på låret slik på 2 date Det synes ikke jeg, liker at menn tar ansvar for at det hele eskalerer i riktig retning. Ellers blir man liksom frendszona ganske fort. 54 minutter siden, Forumhei skrev: Bare kvinner kan over tenke slik 😂😂 jeg hadde elsket han! hilsen mann 33 Hvorfor? Anonymkode: 91805...143
Gjest Forumhei Skrevet 7. september 2019 #95 Skrevet 7. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det synes ikke jeg, liker at menn tar ansvar for at det hele eskalerer i riktig retning. Ellers blir man liksom frendszona ganske fort. Hvorfor? Anonymkode: 91805...143 Hvem vill ikke ha gratis kaffe😁
Gjest Priyanka Skrevet 7. september 2019 #96 Skrevet 7. september 2019 Jeg synes det virker sært. Selv kjøper jeg gjerne kaffe også til venner om jeg kommer først/de må på toalettet. Når det er sagt, hadde jeg kanskje gitt fyren litt tid. Hva om du kjøper kaffe neste gang, så ser du om han følger opp?
matrobot Skrevet 7. september 2019 #97 Skrevet 7. september 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere? Jeg ville nok ha spandert for å spare tiden - men samtidig er jeg usikker om det er faktisk kaffe daten vil ha? Hva om daten vil ha cappucino, mocca eller noe annet? 1
Maleficenta Skrevet 7. september 2019 #98 Skrevet 7. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det synes ikke jeg, liker at menn tar ansvar for at det hele eskalerer i riktig retning. Ellers blir man liksom frendszona ganske fort. Hvorfor? Anonymkode: 91805...143 Men da burde han spandert i tillegg da 1
Maleficenta Skrevet 7. september 2019 #99 Skrevet 7. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har penger og kan kjøpe dig egen kaffe. Om man er ikke eskorte burde betaling ikke bli en sak man tenker på. Anonymkode: 128a2...616 Men altså selv venner pleier jo å tilby om man skal bestille noe for den andre mens den er på do, evt vente med å bestille kaffe til den andre kommer tilbake. Føler det er høflig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #100 Skrevet 7. september 2019 Ikke gentleman Anonymkode: 3b8b1...c9e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå