Gå til innhold

Ikke spandere kaffe på date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde blitt flau om jeg kom tilbake fra do og så gutten med kaffe, hvor gjerrig kan man være

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Ishm skrev:

Hadde blitt flau om jeg kom tilbake fra do og så gutten med kaffe, hvor gjerrig kan man være

Haha, enig. Jeg hadde blitt så flau på hans vegne. 

Jeg lurer veldig på hva ts sa og hva som skjedde videre på den daten! 

• Liker 3
Gjest frankie1985
Skrevet

Var på førstegangs-date med ei noen år tilbake, kjøpte kake til henne og matet henne med en teskje  😛

Skrevet

Med mindre man er kjærester og man har en felles økonomi så syntes jeg at voksne bør betale egne regninger og for egen mat og drikke. 

Blir nok litt annet når man er kjærester , da kan man jo bytte litt på hvem som betaler. 

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Absolutt alle som klarer å komme seg på date klarer å betale for to kaffe. Klarer man ikke det får man bli hjemme. 

Noe så uhøflig. 

Kvinner klarer det svært sjeldent. 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Ishm skrev:

Ca hvor ofte har kvinnen kjøpt til begge når mannen kommer tilbake? 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Wagner skrev:

Med mindre man er kjærester og man har en felles økonomi så syntes jeg at voksne bør betale egne regninger og for egen mat og drikke. 

Blir nok litt annet når man er kjærester , da kan man jo bytte litt på hvem som betaler. 

Jeg synes det i beste fall er halve poenget. Da fikk han kjøpe to kaffe og be om tretti kroner da. 

Det tar seg ikke ut å bare kjøpe til seg selv. Han kunne fint ventet til hun var tilbake. Det er rett og slett veldig uhøflig. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, OnFire skrev:

Jeg personlig forventer mannen spanderer!  Det er normal folkeskikk. Speiselt de første datene, senere er det normalt jenta å bidrar

Skrevet

Så han skulle stått der ved disken og blomstret, uten å vite hva slags kaffe du ville ha, fordi du løp inn på do? Og så spurt deg hva du ville ha når du kom tilbake? Det hadde helt ærlig vært mer rart.S

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Wagner skrev:

Gjerrig

Anonymkode: 7e271...442

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, guttemann skrev:

Så han skulle stått der ved disken og blomstret, uten å vite hva slags kaffe du ville ha, fordi du løp inn på do? Og så spurt deg hva du ville ha når du kom tilbake? Det hadde helt ærlig vært mer rart.S

Han kunne kjøpt en hvilken som helts, eller samme som sin egen? 

Han tenkte kun på seg selv! Slike gjerrig mennesker orke rjeg ikke mer

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, OnFire skrev:

Hvor ofte kjøper en kvinne bare til seg selv når daten er på toalettet? Det er jo flaut! 

Jeg kjenner ingen som holder på slik og det inkluderer kollegaer og venner. Fyren mangler folkeskikk og er i tillegg gjerrig. 

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, guttemann skrev:

Tull og tøys. Han spør når hun sier hun skal på do, eller han venter til hun er tilbake. De skulle sikkert sitte et sted, så blomstring ved disken er ikke sannsynlig, og om det er hadde det gått fint. 

Enkelte mangler visst helt oppdragelse. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Guidet Kvinne said:

Tull og tøys. Han spør når hun sier hun skal på do, eller han venter til hun er tilbake. De skulle sikkert sitte et sted, så blomstring ved disken er ikke sannsynlig, og om det er hadde det gått fint. 

Enkelte mangler visst helt oppdragelse. 

Det er helt vanlig å kjøpe en kaffe før man setter seg ned. Det beste hadde selvfølgelig vært å spørre hva hun ville ha, men om han ikke rakk å tenke på det før hun allerede hadde stukket på do, er det å kjøpe en kaffe til seg selv null stress. Enkelte mangler visst helt evnen til å kjøpe en kaffekopp til seg selv... Da bør man ikke gå på do før man har sagt hva man vil ha.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ler.

"Sånt gjør man bare ikke!"

Dere må slappe av litt og ikke være så dømmende.

Vent heller med det til de viktige tingene.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjerrig

Hehe nei ikke spesielt. Ifjor alene brukte jeg 10 000kr i gaver til barnet til min venninne. Klær og leker og slikt. Så det er stor giverglede og gavmildhet ovenfor mennesker som allerede er i livet mitt :) 

Men det føles ikke prinsipielt riktig for meg å betale en regning for et annet voksent menneske da dette er en sexist maktdemonstrasjon. Som feminist er det ikke riktig av meg å prøve undertrykke ei kvinne på denne måten, særs ikke når man er på date å prøver gi et godt inntrykk. 

Denne tradisjonen er et gufs fra fortiden, en tid hvor kvinner var underlagt mannen økonomisk og på alle andre måter. Idag er det heldigvis ikke slik lenger. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, guttemann skrev:

Det er helt vanlig å kjøpe en kaffe før man setter seg ned. Det beste hadde selvfølgelig vært å spørre hva hun ville ha, men om han ikke rakk å tenke på det før hun allerede hadde stukket på do, er det å kjøpe en kaffe til seg selv null stress. Enkelte mangler visst helt evnen til å kjøpe en kaffekopp til seg selv... Da bør man ikke gå på do før man har sagt hva man vil ha.

Det handler ikke om evne. 

Det er ikke vanlig å bare kjøpe kaffe til seg selv, uavhengig av hvem man er på kafé med. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Arca skrev:

Jeg ler.

"Sånt gjør man bare ikke!"

Dere må slappe av litt og ikke være så dømmende.

Vent heller med det til de viktige tingene.

Med den oppførselen der hadde jeg aldri kommet til en eneste viktig ting. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du overreagerer noe kraftig.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Guidet Kvinne skrev:

Med den oppførselen der hadde jeg aldri kommet til en eneste viktig ting. 

Nei, det forstår seg.

Man bør kjøpe kaffe til begge, men her var hun ute. 

Leter man etter feil, så finner man dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...