Gå til innhold

Ikke spandere kaffe på date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere?

Anonymkode: c59d2...f70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ønsker likestilling og det har vi fått. Men det er alltid hyggelig å bli spandert på.

Spørsmålet er jo om hvis det var omvendt, hadde du kjøpt til ham? 

Anonymkode: e0b74...7a3

• Liker 17
Skrevet

Jeg er for det at en kan spleise om en går ut og spiser middag. Men en kaffi, DET kunne han virkelig ha spandert.

Anonymkode: 5ba49...06f

• Liker 16
Skrevet

Jeg tenker at du vel kan kjøpe din egen kaffe?

Anonymkode: 9b201...b37

• Liker 12
Skrevet

Jeg tenker at siden du var på do, aå ble det vanskelig å vite hva slags kaffe du ville ha 🤷‍♀️ han kunne så klart ha ventet, men han var vel kaffetørst da. 

Anonymkode: 5375b...8f4

• Liker 27
Skrevet

Jeg tenker at mannen ikke har folkeskikk. Og sånn kommer det til å fortsette der i gården .. 

Anonymkode: da279...26a

• Liker 27
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært på date to ganger, god kjemi på begge dater. Første date var det ikke naturlig at han spanderte kaffe. Andre gang gikk jeg først på toalettet og da jeg kom tilbake hadde han allerede kjøpt kaffe til seg selv. Hva synes dere?

Kan ikke du spandere en kaffe på han?

• Liker 5
Skrevet

Tenker at han nok gjorde det som føltes naturlig for han, noe som kan antyde at han kanskje er en litt egositisk kar. De fleste ville vel kjøpt kaffi selv til en venn/venninne helt automatisk, om vennen måtte på do med en gang man kom inn et sted.

Anonymkode: 3c6c2...361

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du vel kan kjøpe din egen kaffe?

Anonymkode: 9b201...b37

Hvilket jeg gjorde. Men det er noe med at 1. han tok seg ikke tid til å vente på meg og spørre hva jeg ville ha, og 2. Han har råd til å spandere 30 kroner, det har liten økonomisk verdi men stor symbolsk.

Hilsen ts

• Liker 24
Skrevet
2 minutter siden, MegHer skrev:

Kan ikke du spandere en kaffe på han?

Jeg kunne gjort det, men prinsipielt føles det feil fordi 1. Jeg liker gjentlemen som viser at de setter pris på meg, og 2. jeg er student mens han er fulltarbeidende. 

• Liker 2
Skrevet

Sånt gjør man jo ikke med venner en gang. Hvis jeg er på kafé med en venninne og hun går på do, så kjøper jeg jo selvsagt kaffe til/for henne også. Eller jeg venter til hun er tilbake for å høre hva hun/vi vil ha. 

Å sitte der med bare kaffe til seg selv er helt drøyt, og spesielt på en date. Jeg hadde ikke giddet noe mer. 

• Liker 30
Skrevet

Jeg jobbet med en fyr i et par år. Jeg hentet kaffe til han hver gang jeg tok en kopp. Han derimot hentet kun til seg selv, hver gang. Jeg klagde om det til ham, og det viste seg at han syntes min kaffe var så vanskelig. Jeg hadde en skvett melk i min 🙈 

Poenget er at menn kan ha litt problemer med å forstå detaljer som hvordan kaffe damen liker. Jeg vil tro det er derfor han kun kjøpte til seg selv. Han visste nok ikke hva han skulle kjøpe. Ingen er så gjerrig at de ikke kan spandere 36,- på daten.

Anonymkode: f925b...c6a

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet med en fyr i et par år. Jeg hentet kaffe til han hver gang jeg tok en kopp. Han derimot hentet kun til seg selv, hver gang. Jeg klagde om det til ham, og det viste seg at han syntes min kaffe var så vanskelig. Jeg hadde en skvett melk i min 🙈 

Poenget er at menn kan ha litt problemer med å forstå detaljer som hvordan kaffe damen liker. Jeg vil tro det er derfor han kun kjøpte til seg selv. Han visste nok ikke hva han skulle kjøpe. Ingen er så gjerrig at de ikke kan spandere 36,- på daten.

Da spør man før toalettbesøket eller venter til hun har kommet tilbake. 

Å sitte der med bare sin egen kaffe uten videre spørsmål vitner om elendige sosiale antenner. Sånt gjør man bare ikke, og i alle fall ikke på date. 

Den kollegaen virker jo også helt ubrukelig. 

• Liker 19
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan han ha brukt kun som dårlig unnskyldning. Klarer du ikke en skvett melk i kaffen har du problemer.

Anonymkode: 91805...143

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes det er smålig å ikke kunne spandere på andre. Jeg er selv kvinne som jobber i lavtlønnet yrke, men likevel drar jeg frem kortet når det skal betales på en date. Ekte gentlemen overstyrer den handlingen med å insistere på å ta regningen. Dersom jeg ikke ønsker å treffe vedkommende igjen, tar jeg likevel regningen, bare for å ikke være noen "skyldig". Liker jeg derimot vedkommende, lar jeg ham betale. Jeg har aldri ropt høyt om likestilling, så har ingenting imot å bli påspandert noe av en fyr jeg liker.

Anonymkode: ae4da...8a7

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Da spør man før toalettbesøket eller venter til hun har kommet tilbake. 

Å sitte der med bare sin egen kaffe uten videre spørsmål vitner om elendige sosiale antenner. Sånt gjør man bare ikke, og i alle fall ikke på date. 

Den kollegaen virker jo også helt ubrukelig. 

Jeg er helt enig med deg, og tror kanskje ikke mannen har antennene helt på plass. Eller så er han kanskje nervøs og trenger å bli fortalt slike ting? Kollegaen min var helt topp, han hadde bare litt vanskelig med å forstå slike ting..

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du spandert på ham ennå? 

• Liker 4
Skrevet

Absolutt alle som klarer å komme seg på date klarer å betale for to kaffe. Klarer man ikke det får man bli hjemme. 

Noe så uhøflig. 

• Liker 7
Skrevet

Høres ut som en gjerrig person 

både første hendelsen og andre

Skrevet
Akkurat nå, OnFire skrev:

Har du spandert på ham ennå? 

Nå var det jo han som sto for kaffekjøpet denne gangen da, skulle hun liksom gå til disken og bestille to kaffe samtidig som han satt der med sin kaffe? Det blir jo helt galematias. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...