Gå til innhold

Løvenes konge, for en idiotisk oversettelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kun en lokal del av jungelen.

Anonymkode: 960d4...b66

Ja, men filmen skulle jo egentlig hete det, første tittelen var: The King Of The Beasts, men den hadde en helt annen plot, der ble Simba drept av Scar og Scar fikk tronen og "The End". Han som var med på Skjønnheten og udyret tok over skrivingen fordi han syntes at løver er kule og kom med tittelen "King of the Jungle", men flere syntes det var teit fordi filmen selv handler jo ikke om en konge i jungelen, mesteparten av filmen baserer seg på savannen. Dermed: The Lion King.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg reagerer mest på er at du så denne filmen først nå. Og nå prøver du å leke smart i tillegg. 😄

Anonymkode: 0e80d...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg reagerer mest på er at du så denne filmen først nå. Og nå prøver du å leke smart i tillegg. 😄

Anonymkode: 0e80d...e37

Hva med å bidra til debatten?

Anonymkode: 960d4...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å bidra til debatten?

Anonymkode: 960d4...b66

Jeg liker tittelen Løvenes Konge. Og jeg digger oversettelsen av Åsleik Engemark og Co. Noen av låtene er ganske annerledes da, men sånn er det jo alltid. 

Anonymkode: 0e80d...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker tittelen Løvenes Konge. Og jeg digger oversettelsen av Åsleik Engemark og Co. Noen av låtene er ganske annerledes da, men sånn er det jo alltid. 

Anonymkode: 0e80d...e37

Poenget er ikke at tittelen er stygg. Det er en fin tittel. Men den er like fullt feil oversatt, siden filmen handler om en løve som er en konge over alle dyr i et begrenset område, og på ingen måte om en som er konge over alle løver. Oversettelsen for øvrig, altså av filmen, har jeg ikke problemer med.

Anonymkode: 960d4...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS her! Slik jeg det det er løvenes konge tittelen ganske rasistisk ovenfor alle de andre dyrene på savannen. Stakkars giraffer, sebraer og apekatter.

Tenk om Harald hadde sakt jeg er kun konge for de hvite menneskene i mitt kongerike. Det hadde jo vært Forkastelig.. 
(Mener ikke at mennesker kan skilles på raser, for å presisere. Kun ment som eksempel. Mennesker er mennesker)

Anonymkode: 46b26...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med TS her! Slik jeg det det er løvenes konge tittelen ganske rasistisk ovenfor alle de andre dyrene på savannen. Stakkars giraffer, sebraer og apekatter.

Tenk om Harald hadde sakt jeg er kun konge for de hvite menneskene i mitt kongerike. Det hadde jo vært Forkastelig.. 
(Mener ikke at mennesker kan skilles på raser, for å presisere. Kun ment som eksempel. Mennesker er mennesker)

Anonymkode: 46b26...abe

Hør! Hør!

Anonymkode: 960d4...b66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...