Gå til innhold

Hvorfor er det tabu å snakke om dette emnet, innvandrere og kriminalstatistikk ?


Pillarguri

Anbefalte innlegg

Har lest denne artikkelen i Dagbladet i dag om ikke vestlige innvandrere og kriminalstatistikk.  Undres på hvorfor det ikke kan snakkes om.  Dette er jo et problem som man må løse, og det går ihvertfall ikke vekk bare ved å tie det ihjel.  Tiltak må settes inn, men ingenting skjer når det ikke er lov å snakke om det.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-mer-kriminalitet-begar-innvandrere--fader-jeg-er-sint/71563194

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paramount

Nei, det er et stort problem at det ikke er lov til å snakke om virkeligheten. Det er ikke lov til å si noe om andre kulturer i det hele tatt, kun at de er flotte og verdifulle.

All elendighet må behandles hver for seg. Knivstikking relateres til kniven, voldtekt relateres til kuken osv osv. Hvem som står bak, og om det er noen fellestrekk ved de som står bak, er det ikke lov å snakke om. Da får du til svar, enten at du har en diagnose, eller at det like gjerne kunne vært deg selv.

Det er ikke lov til å resonnere, hjernen skal låses, vi skal bare registrere, og la oss begeistre.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to tiltak som nytter. Omgående stans i all innvandring og omfattende repatriering.

Men det vil ikke det "norske" folk (25% av det "norske" folket er innvandrere eller av innvandrerslekt) høre noe om. 85% av velgerne kjemper aktivt, gjentatt ved flere frie valg, for enda mer innvandring. På tross av kriminaliteten, volden og voldtektene. På tross av at dette koster oss 250 milliarder i året. Og til tross for at andelen innvandrere på kort sikt (historisk sett) bikker 50% eller mer...

Verden har blitt fullstendig gal.

 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lov å ytre vår mening om sånt, da er vi rasister og blir rapportert her på forumet. Det er bare å holde kjeft og be til de høyere makter om at disse kriminelle innvandrerne aldri utsetter noen vi kjenner eller oss selv for en brutal handling. 

Jeg er helt for hermetisk lukket grense inn til Norge. Ja til internasjonalt DNA register som ALLE som søker asyl i Norge skal registreres i for å evt kunne finne den som utøver vold mot andre raskere. 

Jeg mener at alle som søker asyl i Norge skal samles ett sted som er inngjerdet. Ingen skal utenfor det gjerdet før asylsøknaden er avgjort. Får se asyl så kan se slippes ut, får de avslag så skal de følges hele veien inn til flysetet på flyet ut av landet.

Jeg vet at enkelte personer prøver seg på å få komme inn i landet flere ganger, det rare er at de har forskjellige navn ved hvert forsøk. Derfor skal alle registreres med DNA og bli inngjerdet for å finne ut om personen har forsøkt seg på asyl tidligere og fått avslag. Ved hjelp av internasjonalt DNA register kan det forhåpentligvis avdekkes om personen er kriminell rimelig kjapt og sånne folk ønsker ikke jeg inn i landet.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem tenker nordmenn på når man hører innvandrere er kriminelle. At innvandrere er kriminelle kommer stadig opp når man snakker om innvandring, flykninger, islam, båtflyktninger osv... Men mener statestikken viser at "Ja " det er flere ikke norske i våres fengsler, men er ikke veldig mange av dem fra Øst Europa? Dem hører man aldri noen er sinte på?Mange av de som sitter i norske fenglser er ikke engang asylsøskere eller bosatt her, de pendler fra øst for å raide land og strand rundt. ( de skulle jeg gjerne blitt kvitt )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tabu å snakk om atferd av barn til rasister? Særlig når PST varsler om høy sannsynlighet av økende høyreekstremist terrorist aktivitet. 
 

La oss snakk om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sam3 skrev:

Er det tabu å snakk om atferd av barn til rasister? Særlig når PST varsler om høy sannsynlighet av økende høyreekstremist terrorist aktivitet. 
 

La oss snakk om det. 

Hvor mange barn tenker du vi snakker om her ift. til de 750 000 innvandrerene vi har i Norge i dag?  4 stykker?  7 stykker?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at det er synd. Ikke fordi jeg er imot innvandring, men fordi jeg ikke liker å bli lurt. Og noe jeg virkelig ikke liker er å bli fortalt i det politisk korrekte ordskiftet at jeg er ond fordi jeg vil vite fakta som f.eks. dette. Og da umiddelbart bli assosiert med FrP og "ytre høyre", selv om jeg ikke tilhører dem.

Det handler ikke om hudfarge eller religion eller landegrupper. Jeg vil bare så gjerne ha et velfungerende innvandrings- og asylsystem - og ikke minst rettssystem - i Norge. Jeg vil at dem som er forfulgte og har krav på beskyttelse skal få komme hit, og jeg vil ha arbeidsinnvandrere, men jeg vil også at det skal stilles strenge krav til alle som kommer, på samme måte som for nordmenn forøvrig. Å følge loven bør naturligvis være et minstekrav.

Når slik statistikk kommer frem i lyset, må vi finne ut hva vi skal gjøre videre. Det bør være i alle partiers og alle som bor i Norges interesse at de som er overrepresentert i kriminalstatistikken blir bedre integrert. Forslag fra personer med innvandrerbakgrunn vil være spesielt interessant.

Partier som tier det hele ihjel fordi det er politisk ukorrekt å snakke om, er jeg ikke interessert i å ha til å styre landet, rett og slett.

Endret av janeikanskje
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sam3 skrev:

Er det tabu å snakk om atferd av barn til rasister? Særlig når PST varsler om høy sannsynlighet av økende høyreekstremist terrorist aktivitet. 
 

La oss snakk om det. 

Det har aldri vært tabu, og kommer aldri til å bli det. Høyreekstremisme debatteres åpent og ingen har noe ønske om å til det hjel.

Artig at du aldri kan holde deg til temaet i tråder, men febrilsk skal trekke inn andre tema.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er er et tråd på høyreekstremistiske premisser. Nemlig stigmatisering ved å påpeke kun på innvandrere. I tillegg dra dette saken på et ganske ekkelt nivå ved å stigmatisere barn
 

Det som ligger mellom linjene er vi nødt å påpeke og diskutere. Det bør heller ikke blir tabu til å snakke åpent om premisser åg mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
15 minutter siden, Sam3 skrev:

Dette er er et tråd på høyreekstremistiske premisser. Nemlig stigmatisering ved å påpeke kun på innvandrere. I tillegg dra dette saken på et ganske ekkelt nivå ved å stigmatisere barn
 

Det som ligger mellom linjene er vi nødt å påpeke og diskutere. Det bør heller ikke blir tabu til å snakke åpent om premisser åg mål. 

Når tråden handler om innvandrere og deres kriminalitet er det naturlig at det er det det fokuseres på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pillarguri skrev:

Har lest denne artikkelen i Dagbladet i dag om ikke vestlige innvandrere og kriminalstatistikk.  Undres på hvorfor det ikke kan snakkes om.  Dette er jo et problem som man må løse, og det går ihvertfall ikke vekk bare ved å tie det ihjel.  Tiltak må settes inn, men ingenting skjer når det ikke er lov å snakke om det.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-mer-kriminalitet-begar-innvandrere--fader-jeg-er-sint/71563194

Som vestlig innvandrer selv, mener jeg at det snakkes altfor lite om problemene ikke-vestlig innvandring fører med seg. Jeg tripper det er på grunn av misforstått toleranse og enda mer misforstått snillisme at man ikke snakker om problemene i disse gruppene. Vise kretser har bestemt at det er rasistisk og diskriminerende å snakke om fakta som fremstiller vise grupper innvandrere negativt. Hvis folk får vite sannheten, blir de mindre villige å ta imot flere personer med slike holdninger og handlinger.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SupaWoman skrev:

Hvor mange barn tenker du vi snakker om her ift. til de 750 000 innvandrerene vi har i Norge i dag?  4 stykker?  7 stykker?

Hvorfor bruker du tall som er langt lavere enn SSBs egne tall for innvandrere i Norge? SSB: 950 000 innvandrere og barn av innvardrerforeldre.

I tillegg har vi ca 300 000 som er barnebarn av innvandrerforeldre eller barn av en norskfødt med minst en innvandrerforelder, som SSB ikke teller med. Det er ca 1.300.000 innvandrere i Norge, 25% av totalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, A-hunter skrev:

Hvorfor bruker du tall som er langt lavere enn SSBs egne tall for innvandrere i Norge? SSB: 950 000 innvandrere og barn av innvardrerforeldre.

I tillegg har vi ca 300 000 som er barnebarn av innvandrerforeldre eller barn av en norskfødt med minst en innvandrerforelder, som SSB ikke teller med. Det er ca 1.300.000 innvandrere i Norge, 25% av totalen.

Tallet jeg fant må ha vært fra en gammel statistikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, SupaWoman said:

Hvor mange barn tenker du vi snakker om her ift. til de 750 000 innvandrerene vi har i Norge i dag?  4 stykker?  7 stykker?

Kun et barn i fare for å bli til en terrorist er for mye. Hvor mange barn var drept av Breivik? 
 

Forresten er systematiske stigmatisering barn av innvandrere målet med trådet.

Kjent agenda dukker opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriminalstatistikk sier bare noe om fortiden og er egentlig utdatert kunnskap allerede ved trykk. Derfor blir det uvitenskaplig å knytte det opp mot innvandrere på noen måte. 

Endret av Atomlynet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, A-hunter said:

Hvorfor bruker du tall som er langt lavere enn SSBs egne tall for innvandrere i Norge? SSB: 950 000 innvandrere og barn av innvardrerforeldre.

I tillegg har vi ca 300 000 som er barnebarn av innvandrerforeldre eller barn av en norskfødt med minst en innvandrerforelder, som SSB ikke teller med. Det er ca 1.300.000 innvandrere i Norge, 25% av totalen.

Ser vi tallene som kommer fra undersøkelsen, har vi under 400.000 ikke-vestlige innvandrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, A-hunter skrev:

Det er bare to tiltak som nytter. Omgående stans i all innvandring og omfattende repatriering.

Men det vil ikke det "norske" folk (25% av det "norske" folket er innvandrere eller av innvandrerslekt) høre noe om. 85% av velgerne kjemper aktivt, gjentatt ved flere frie valg, for enda mer innvandring. På tross av kriminaliteten, volden og voldtektene. På tross av at dette koster oss 250 milliarder i året. Og til tross for at andelen innvandrere på kort sikt (historisk sett) bikker 50% eller mer...

Verden har blitt fullstendig gal.

 

 

Kan du begrunne dine tall? 25 % er innvandrere eller av innvandrerslekt? 

Hva betyr andelen bikker 50 % eller mer? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

Altså det blir generalisering, men det er jo det høyreekstreme driver med allerede. 

Å publisere sånt skaper fremmedfrykt, det skaper hat, og det gir folk unnskyldninger for å mislike alle innvandrere. Spesielt folk som er lavtlønna, jobber gjerne deltid og stemmer FrP, da har man rett og slett ikke mye mellom øra allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pillarguri skrev:

Har lest denne artikkelen i Dagbladet i dag om ikke vestlige innvandrere og kriminalstatistikk.  Undres på hvorfor det ikke kan snakkes om.  Dette er jo et problem som man må løse, og det går ihvertfall ikke vekk bare ved å tie det ihjel.  Tiltak må settes inn, men ingenting skjer når det ikke er lov å snakke om det.

https://www.dagbladet.no/nyheter/sa-mye-mer-kriminalitet-begar-innvandrere--fader-jeg-er-sint/71563194

Det svaret til hun AP politikeren bør jo alene være nok til at man ikke stemmer AP.

Generelt helt uavhengig av tema man diskuterer/ har en mening om - innvandring, global oppvarming, andel vikarstillinger i helsetjenesten eller traffikulykker og sammenheng med fartsgrenser/tofeltsvei - så kan en drite i hele diskusjonen i det sekundet man ikke gidder å se på fakta - statistisk og vitenskapelige beviste/tilnærmet sikre sannheter.  

Jeg har aldri noen gang lest eller sett et eneste eksempel på statistikk-faktisk beviste forhold gjeldende noe vestlig land som viser at innvandring har bidratt totalt sett mer positivt enn negativt. Det jeg derimot har lest og sett er andel overrepresentasjon innvandrere utgjør på kriminalitetsområde, ikke fullført skolegang, arbeidsledighet, mottagere av trygd og velferdsstønader, ghettofisering av nabolag,kjønnslemlestelse, problemer ved skolegangen tilknyttet deres kultur og religion i møte med den norske kulturen osv osv. Likevel så er det altså jeg som er idioten og rasisten når jeg er imot innvandring 🤣

Noen av de to siste sakene jeg leste om innvandrere var om 2 stykk fra Syria. Han ene kom til Norge, søkte seg rett inn på en 2 årig skole for å få godkjent tannlegeutdannelsen sin fra Syria , kom inn etter mye om og men, fullførte med glans og startet opp som tannlege. Han andre tok 3 årig VGS på et 1 år (lærte seg norsk på et halvt år eller hva det var ) og så blåste han rett inn på medisinstudiet - typ hadde bare 6-ere.

Hvorfor er det de to jeg ser på TV2 og NRK ? De to det lages store reportasjoner om?

Det er vel ikke en kjeft i hele Norge (med unntak av noen nazister) som hadde vært imot innvandring om de to var noe som helst representative for de titusenere av andre som kommer til landet (for ikke å snakke om innvandrere via Schengen). Ta imot sånne mennesker da vel - med åpne armer og beundring over hva de får til- og så steng døra for den resterende %. Det hadde vel vært positivt for de også? Da hadde de jo hatt mulighet til å få den respekten og blitt tatt imot av et unisont Norge på den måten de fortjener

 

 

 

 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...