Gå til innhold

Hvorfor er det tabu å snakke om dette emnet, innvandrere og kriminalstatistikk ?


Pillarguri

Anbefalte innlegg

På 7.9.2019 den 11.19, Rosetelys skrev:

Så det er viktig at vi ikke får vite fakta og konsekvenser av politikken som blir ført? Det er liksom greit å øse ut med penger i hue og ræva uten å vite hva pengene går til og hva som blir resultatene?

Å holde tilbake informasjon fordi den ikke er politisk korrekt er sånn Sverige har endt opp som Sverige. Hva har de hatt de siste to ukene? En norsk dame skutt i Stockholm, ung kvinne med barn på armen skutt i hodet på åpen gate i Malmø og i senest i går en velkjent advokat forsøkt drept med skudd i hode, mage og bryst, i trappeoppgangen til sitt eget hjem på en av de fineste adressene i Stockholm!

Her fant jeg enda en rykende fersk sak som etterforskes som drap, https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1nd1VK/man-hittad-dod-utomhus--misstankt-mord

Eller så er jo denne her interessant lesning da:
https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/berattelsen-om-hur-daniel-fran-afghanistan-blev-sverigedemokrat/

https://familjen.story.aftonbladet.se

Kunne vært spennende og ha plussabonnement på denne artikkelen for å finne årsaken til at 45 personer ble skutt til døde i Sverige i fjor:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LAqda1/experterna-darfor-skjuts-det-sa-mycket-i-sverige
Til sammenligning hadde vi totalt 24 drapssaker i Norge i fjor. Og i disse er det en voldsom overrepresentasjon av innvandrere/ikke norske statsborgere. https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/drap/drapsoversikt-2018.pdf

Jeg håper for all del vi kan snakke om slikt i Norge, jeg ønsker ikke å ende opp som Sverige. Og for dere som sier "det er da ikke sååå ille i Sverige, nå må du slappe av!" Har dere vært i Sverige i det siste? Altså ikke Strømstad og grensa, men virkelig Sverige, som forsteder i Stockholm og Malmø feks? Det har nemlig jeg, og hadde dere vært der så hadde dere hatt et helt annet syn på Søta bror og hvordan de styrer landet sitt. At medelsvensson ikke reagerer på dette skjønner jeg faktisk ikke. Jeg har vært to uker i Sverige i sommer og fikk min dose, og vel så det, av det nye Sverige. 

Hvordan var det der??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor blir ikke dere bare kvitt innvandrere? Dere kan jo bestemme over deres land og politikkere må høre etter dere. Jeg følger med innvandringssak på lenge og har en enkelt løsning:

1.Kvitte seg med EØS avtalen- dette tar bare 1 år og alle deres utfordringer forsvinner. 

2.Stå fast imot flyktninger.

Da er dere om 2 generasjoner den samne gode Norge som har vært før 150 år siden og alle blir fornøyde. 

Ja- alle,innvandrere også.  Man reiser til fremmed land som man har hørt rykte om og håper på et bedre liv men møter steg for steg noe helt annet.

Derfor gjør dere for samfunnet  en stor tjeneste om dere kaster ut utlendinger og stenger grenser.

Dette kan dere gjøre med veldig god samvittighet. Dette er lang bedre enn det i hvilken retning samfunnet utvikler seg. 

Mange reiser jo hjem med vilje,  men det er fortsatt en del uerfarne som har hørt " norsk rykte " og prøver sin lykke her. Om dere blir ekte og rettferdige og bestemte  så slipper flere unge å ødelegge livet sitt helt ved å flytte her og være utlending resten av live og to gerenasjoner frem.

Ikke noe vondt ment,  jeg bare ber for det sterkeste: steng grenser!!

 

Endret av Colgatesmilselfie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sam3 skrev:

Da må du undersøke hele bildet. Du lager data over barn men setter ikke søkelyset på selv sammfunnet der de bor. Om det er et problem med barn er feilet første his skolen, velferdetatetn, de som ansetter og diskriminere og til og med de som ikke engang gidde og gir en jobb fordi barnet har feil navnet eller hud. 
 

Snakk om deg selv ikke lege alt på barn. Det er tåpelige og feig. 

 

Hvis jeg har etablert et velfungerende demokratisk samfunn med rettssikkerhet, velferdslovgning osv. - kåret til et av de beste landene å bo i x antall ganger - hvorfor i all verden skal jeg da rette søkelyset mot mitt velfungerende land hvis det tårner seg opp med problemer i takt med at jeg begynner å øke inntaket av innvandrere? Snakk om å snu en logisk rekkefølge på hodet.

Hvis jeg har et puslespill bestående av 5 millioner brikker og du sender meg 100,000 brikker som jeg med et halvt øye ser at åpenbart ikke passer inn, så kommer jeg ikke til å spikke-sage-pusse og tilpasse de 4,9 millionene brikkene jeg allerede har lagt, da kommer jeg til å sende de 100,000 brikkene i retur.

 

Å rekkefølgen din på hvem som har skylden på at innvandreren ikke passer inn, omfg 😄 hva med rekkefølgen 

1. Opphavslandet (ikke demokrati, ikke likestilling mellom kjønnene, ulik religion, ulik kultur, analfabetisme osv.).

2. Foreldenes baggasje-kultur-religion osv (dog p.g.a punkt 1, så har de jo ikke ressursene til å hjelpe barnet med integrering - de ikke klarer jo ikke å integrere seg selv engang).

3. Barna som da er direkte påvirket/resultat av punkt 1 og 2.

 

Jeg fatter ikke hvorfor Norge skal ødelegges og økonomisk ruineres av dette "prosjekt innvandring og prosjekt schengen", når det er så åpenbart at prosjektet ikke fungerer. Det er ikke et eneste vestlig land som kan legge frem statistikk/tall som viser at innvandring fører mer positivt enn negativt med seg - kriminalitet,arbeidsledighet, kulturelle konflikter, belastning på skolesystemer, etableringen av gettoer osv osv.

 

 

 

1 time siden, Sam3 skrev:

Om du taler ikke selvkritikk er det ikke et bra utgangspunkt til å peke på andre. 
 

Vi bor i en samfunn der barn er påvirket av alt de opplever.  Hjem er de mye mindre timer om dagen enn på skolen, når man teller ikke tiden de sover. Hva skjer i skolen? Klart må de som styrer samfunnet ta ansvar for dette. 
 

Hva de opplever i arbeidsliv er faktisk fra majoriteten. Om folk som styrer arbeidsliv klarer ikke å komme lengre enn diskriminering og fordommer det kan du vel ikke legge skylden på innvandrere. 
 

Som James Baldwin sa i sin tid diskriminering er et  problem skapt blant flertallet ikke mindretallet. Problemet - og påvirkninger - blir sånn fram til flertallet eier sin problem og slutte å legge den på minoriteter. 
 

Om andre generasjonen blir rastlås når de opplever ting som foreldre så bort blir det ikje noe overraskelse. Og hvordan får de disse problem ryddet nå deres likestillingsdepartement styres av rasister or brunskjørter?

Slutt med dette stigmatisering av barn. Tar ansvar og rydd opp. Norge har et utrolig ressurs i verden: unge mennesker som kan andre språk og kulturer. Forvalte det og bruk det riktig istedefor å det som skjer nå: unge mennesker stadig møter fordommer og hindringer fra gamle tåpene dom aldri kommer til å gjør noe men bare må ødlegge for andre. 
 

 

 

 

Du kan ikke alltid skylde på alle andre.

De gamle tåpene som har bygd opp og kjempet for Norge - og betalt skatt i 50 år- ja du får skylde på de før du erkjenner problemer tilknyttet innvandring.

 

 

 

 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

 

Hvis jeg har etablert et velfungerende demokratisk samfunn med rettssikkerhet, velferdslovgning osv. - kåret til et av de beste landene å bo i x antall ganger - hvorfor i all verden skal jeg da rette søkelyset mot mitt velfungerende land hvis det tårner seg opp med problemer i takt med at jeg begynner å øke inntaket av innvandrere? Snakk om å snu en logisk rekkefølge på hodet.

Hvis jeg har et puslespill bestående av 5 millioner brikker og du sender meg 100,000 brikker som jeg med et halv øye ser at åpenbart ikke passer inn, så kommer jeg ikke til å spikke-sage-pusse og tilpasse de 4,9 millionene brikkene jeg allerede har lagt, da kommer jeg til å sende de 100,000 brikkene i retur.

 

Å rekkefølgen din på hvem som har skylden på at innvandreren ikke passer inn, omfg 😄 hva med rekkefølgen 

1. Opphavslandet (ikke demokrati, ikke likestilling mellom kjønnene, ulik religion, ulik kultur, analfabetisme osv.).

2. Foreldenes baggasje-kultur-religion osv (dog p.g.a punkt 1, så har de jo ikke ressursene til å hjelpe barnet med integrering - de ikke klarer jo ikke å integrere seg selv engang).

3. Barna som da er direkte påvirket/resultat av punkt 1 og 2.

 

Jeg fatter ikke hvorfor Norge skal ødelegges og økonomisk ruineres av dette "prosjekt innvandring og prosjekt schengen", når det er så åpenbart at prosjektet ikke fungerer. Det er ikke et eneste vestlig land som kan legge frem statistikk/tall som viser at innvandring fører mer positivt enn negativt med seg - kriminalitet,arbeidsledighet, kulturelle konflikter, belastning på skolesystemer, etableringen av gettoer osv osv.

 

 

 

 

Du kan ikke alltid skylde på alle andre.

De gamle tåpene som har bygd opp og kjempet for Norge - og betalt skatt i 50 år- ja du får skylde på de, og ikke innvandrerene.

 

 

 

 

 

Enig her. Begynn med å sende brikker i retur. 

Er det et problem- må løses. Ofte de enkleste løsningene er de beste. Selv om det kan virke stort- det er ikke det- ganske enkelt sak og lett å gjennomføre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere ikke returnerer brikker uansett før eller siden med slik stemming som er per dd skal de ødelagte brikkene be sitt opphavslandet å bojkotere samarbeid. Sende i retur de brikkene som stasjonerer med sine 300 bedrifter i det opphavslandet til de ødelagte brikkene og kanskje vil heller ikke spise fisk en gang. 

Jeg tror at de 100 000 brikker får jo plass i  opphavslandet sitt. Norges Økonomi blir mye bedre uten de 100 000 som har ødelagt for hele 4.9 mil gode brikker og som sagt alle, absolutt alle blir fornøyde. 

 

Endret av Colgatesmilselfie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2019 den 16.26, morhjertegod skrev:

Men hvem tenker nordmenn på når man hører innvandrere er kriminelle. At innvandrere er kriminelle kommer stadig opp når man snakker om innvandring, flykninger, islam, båtflyktninger osv... Men mener statestikken viser at "Ja " det er flere ikke norske i våres fengsler, men er ikke veldig mange av dem fra Øst Europa? Dem hører man aldri noen er sinte på?Mange av de som sitter i norske fenglser er ikke engang asylsøskere eller bosatt her, de pendler fra øst for å raide land og strand rundt. ( de skulle jeg gjerne blitt kvitt )

Hvilke type kriminalitet de sitter inne for har nok også noe å si for folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys
9 timer siden, Sam3 skrev:

Om du taler ikke selvkritikk er det ikke et bra utgangspunkt til å peke på andre. 
Vi bor i en samfunn der barn er påvirket av alt de opplever.  Hjem er de mye mindre timer om dagen enn på skolen, når man teller ikke tiden de sover. Hva skjer i skolen? Klart må de som styrer samfunnet ta ansvar for dette. 

Det er sikkert mye samfunnet kan gjøre bedre. Likevel, dette gjelder ikke ALLE innvandrere, det gjelder noen. Det gjelder ikke alle innvandrergrupper, det gjelder noen. Hva er forklaringen din på at noen klarer seg veldig mye bedre enn andre? Både i arbeidslivet, læringssituasjoner, økonomisk, sosialt og ja, sånn generelt klarer seg bedre?

Før øvrig har mine barn 5 og 6 timer lange skoledager, de er da hjemme mye mer enn det. Å legge hovedoppdragerrollen på skole og ev. barnehage er jo hårreisende. Folk må faktisk ta ansvar for seg og sine her i verden også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
9 timer siden, SupaWoman skrev:

Hvordan var det der??

Gamla Stan og sentrum er veldig hyggelig! 
Hvis du har lettmetallfelger bør du finne deg en innendørs parkeringsplass med nøkkelkort dersom du ønsker å beholde de, selv da er du ikke garantert at de sitter på veldig lenge. Ikke parker en feriepakket bil der noen kan finne den. Liker du innvandrergjenger med macheter og kniver er Sverige perfekt for deg! De finner du rett så ofte, gjerne utenfor kjøpesenter i store klynger. Midt på lyse dagen!

Jeg har ikke blitt truet med pistol,  men kompisen min ble truet med pistol utenfor der han bor, av en, du gjettet riktig, ny svenske fra Afrika et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en samfunnsmessig utfordring at dette ikke kan diskuteres på en skikkelig måte. Det er stort sett kun Frp som sier noe, men da steiler mesteparten av venstresida fordi retorikken er for spiss. Når man lar kun ett parti styre (den manglende) debatten vil det selvsagt bære preg av at dette partiet er noe populistisk og kommer med enkle utsagn som folk forstår. Istedenfor å diskutere faktisk innhold avviser man heller hele debatten. Er det virkelig bedre å ikke ta tak i utfordringer knytta til innvandring enn å se på statistikk og diskutere hva slags tiltak man kan sette inn for å bedre situasjonen? Er man åpne og ærlige om de utfordringene som finnes og tar tak i disse tror jeg ikke ikke det vil føre til en sterkere oss og dem-følelse slik mange politikere synes å tro. Å late som ingenting og å skjule informasjon til tross for at alle vet at det finnes enkelte utfordringer tror jeg heller er det som skaper fremmedfrykt og rasisme, mens man ved å ta tak i problemer og på sikt redusere dem skaper mindre grobunn for både skepsis og hat.

At varaordføreren i Oslo ble sint fordi Frp bestilte statistikk som dessverre bl.a. viser en sterk overrepresentasjon av mennesker fra land med islam som hovedreligion og etterkommere av disse viser bare hvor håpløst det er å få igang en diskusjon om løsninger. Det man burde gjort er å forsøke å finne årsaken til at det er slik, og på sikt komme med tiltak som forhåpentligvis kan endre situasjonen. At barn av innvandrere fra disse landene spesielt er mer kriminelle enn sine foreldre tyder på at det er noe galt med oppdragelsen kontra andre innvandrergrupper, men om man ikke kan snakke om det vil det heller aldri bli bedre. Flertallet oppfører seg uansett ganske bra, og jeg synes venstresida bør slutte å anta at folk dømmer alle innvandrere eller muslimer kun fordi man diskuterer utfordringer som statistisk sett gjelder noen grupper mer enn andre.

Endret av Måsabjønnen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Rosetelys said:

Det er sikkert mye samfunnet kan gjøre bedre. Likevel, dette gjelder ikke ALLE innvandrere, det gjelder noen. Det gjelder ikke alle innvandrergrupper, det gjelder noen. Hva er forklaringen din på at noen klarer seg veldig mye bedre enn andre? Både i arbeidslivet, læringssituasjoner, økonomisk, sosialt og ja, sånn generelt klarer seg bedre?

Før øvrig har mine barn 5 og 6 timer lange skoledager, de er da hjemme mye mer enn det. Å legge hovedoppdragerrollen på skole og ev. barnehage er jo hårreisende. Folk må faktisk ta ansvar for seg og sine her i verden også!

Det er du som må innse at man forklarer ikke samfunnsutvikling med grove generaliseringer om hvor manns foreldre stammer fra. Livet til barn på virkes av inntekt, klasse, og alt annet jeg har beskrevet. Slutt å generalisere. Det handler ikke om opprinnelse

Dere som er opptatt av opprinnelse gjøre det kun som dekning til en rasist agenda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 minutter siden, Sam3 skrev:

Det er du som må innse at man forklarer ikke samfunnsutvikling med grove generaliseringer om hvor manns foreldre stammer fra. Livet til barn på virkes av inntekt, klasse, og alt annet jeg har beskrevet. Slutt å generalisere. Det handler ikke om opprinnelse

Dere som er opptatt av opprinnelse gjøre det kun som dekning til en rasist agenda. 

Selvfølgelig handler det om opprinnelse og bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kanskje fordi det er ganske flaut å innrømme at man har sluppet inn en haug med folk som tar over bydeler, gjør som de vil og ser på norske menn som idioter og norske damer som horer. Og når man først har kommet dit man er nå så er det ikke bare å snu trenden. Oslo er allerede i stor grad en innvandrerdominert by.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like tabu som å kalle en spade en spade. Noen elsker å leve på en livsløgn.

Som i stykket "Vildanden" av Henrik Ibsen:

«Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar De lykken fra ham med det samme»

Endret av Martin13
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.9.2019 den 10.25, Rosetelys skrev:

Gamla Stan og sentrum er veldig hyggelig! 
Hvis du har lettmetallfelger bør du finne deg en innendørs parkeringsplass med nøkkelkort dersom du ønsker å beholde de, selv da er du ikke garantert at de sitter på veldig lenge. Ikke parker en feriepakket bil der noen kan finne den. Liker du innvandrergjenger med macheter og kniver er Sverige perfekt for deg! De finner du rett så ofte, gjerne utenfor kjøpesenter i store klynger. Midt på lyse dagen!

Jeg har ikke blitt truet med pistol,  men kompisen min ble truet med pistol utenfor der han bor, av en, du gjettet riktig, ny svenske fra Afrika et sted.

Her ser man hvor koselig det er blitt der:

https://www.nettavisen.no/okonomi/svensk-politi-50-brutale-gjenger-herjer-med-stockholm/3423855996.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 1.10.2019 den 11.52, StovnerJune skrev:

Kanskje fordi det er ganske flaut å innrømme at man har sluppet inn en haug med folk som tar over bydeler, gjør som de vil og ser på norske menn som idioter og norske damer som horer. Og når man først har kommet dit man er nå så er det ikke bare å snu trenden. Oslo er allerede i stor grad en innvandrerdominert by.

Du har rett i det, jeg er også vokst opp i ditt område på 70-90-tallet. Er trist å se, men man klarer ikke å snu det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen

Innvandringen må bare stoppes om vi skal ha noe håp om å beholde det trygge samfunnet vi har vokst opp i, norsk identitet og kultur, og vårt eget eierskap til vårt eget land. Det er aldri klokt å gi bort sitt eget land til fremmede folkeslag, det sier seg selv.

Det er synd man behøver å si det opplagte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som jeg savner i diskusjonen er fokuset på livskvaliteten til innvandrerne som havner i disse statistikkene. Hjelper vi dem egentlig til å leve gode liv her? Klarer vi å integrere dem? Eller er det for noen grupper et for stort kultursjokk å komme til Norge? Ville det vært bedre å hjelpe noen av dem i land nærliggende dems eget hjemland? Med både en kultur og et klima mer likt der de kommer fra? Kostnadsmessig vil en jo også kunne få mye mer for pengene og kunne hjelpe mange flere? 

Det må være mulighet til å diskutere problemene i samfunnet på en saklig måte uten å med en gang angripe personene i diskusjonen. Ta sak, ikke person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkelen
2 minutter siden, LunaPentunia skrev:

Det som jeg savner i diskusjonen er fokuset på livskvaliteten til innvandrerne som havner i disse statistikkene. Hjelper vi dem egentlig til å leve gode liv her? Klarer vi å integrere dem? Eller er det for noen grupper et for stort kultursjokk å komme til Norge? Ville det vært bedre å hjelpe noen av dem i land nærliggende dems eget hjemland? Med både en kultur og et klima mer likt der de kommer fra? Kostnadsmessig vil en jo også kunne få mye mer for pengene og kunne hjelpe mange flere? 

Det må være mulighet til å diskutere problemene i samfunnet på en saklig måte uten å med en gang angripe personene i diskusjonen. Ta sak, ikke person. 

Jeg tror du peker på vesentlige poenger. Vi bør rette et mye større fokus på samfunnsbygging og næringsutvikling i rammede områder og naboland, slik at folk kan finne jobb der og skape seg en trygg fremtid for seg og sin familie. Det vil koste mye penger, men er verdt det av hensyn til alle parter.

Masseinnvandring til Europa er ikke løsningen og er ikke bærekraftig hverken økonomisk eller kulturelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette snakkes vel om kontinuerlig!

Og ikke minst forskes dette på. Det er nemlig en sterk sammenheng mellom fattigdom og faktorene kriminalitet, psykisk og fysisk helse og uførhet, familievold, utdanningsnivå og sosial nød. 

Naturligvis vil flyktninger og innvandrere være mye fattigere og mer utsatt for følgene av fattigdom enn etniske nordmenn. Akkurat på sammme måte som norske amerika-farere falt igjennom og ofte slet da de kom til Amerika. Nordmenn klarte ikke integrere seg like godt som andre i amerika. Nordmenn hadde den nest laveste inntekten PR person i USA som 2. Generasjon, kun slått av portugiserne som tjente enda dårligere.

Var dette på grunn av etnisitet eller hudfarge eller skyldtes det fattigdom?? Det var mye alkoholmisbruk og sosial nød og nordmenn ble stemplet som paria kaste, overrepresenterte kriminalitet og tidlig død. 

Så historisk - sett mot 1800- tallet , har etniske Nordmenn svært mye til felles med dagens kriminelle /fattige innvandrere som sliter med å integrere seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/6/2019 at 4:37 PM, SupaWoman said:

Hvor mange barn tenker du vi snakker om her ift. til de 750 000 innvandrerene vi har i Norge i dag?  4 stykker?  7 stykker?

Antall barn til høyreekstremist rasister er jo mye. Hvor er barnevernet når de trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...