Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Testen ble negativ i går, og enda svakere i dag. Jeg har virkelig ikke spart på testene denne gangen 😄 Jeg tester nok i ettermiddag også for å se at den enda går ned, men så gir jeg meg.

Testen i går kveld viser negativ på Premom (0,63), og jeg ser også at den er negativ, men bare såvidt. Etter den hadde tørket var den åpenbart negativ. Selv om den er sterk anser jeg den altså som negativ, og håper på eggløsning i dag, eventuelt i morgen. I morges var det ikke tvil om at testen er negativ. Skrev 24. januar på IKM Februar, men la på en dag lengre lutealfase enn jeg har hatt tidligere, så jeg har litt margin. Håper på positiv test første uka i februar 🥰

 

Screenshot_20210124_094307.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere krysser fingrene sammen med med @Soviaog @Atticmess🥰

Både Premom og Fitbit har satt eggløsning til lørdag basert på testene jeg har tatt, så i følge appene er jeg 2 dpo. 

Når jeg Google finner jeg at eggløsning finner sted ca 24-48 timer etter første positive eggløsning, så det kan jo stemme at eggløsning var på lørdag, ettersom første positive test kom på torsdag. 

Andre steder har jeg forstått det som at eggløsning skjer 24-48 timer etter siste positive test. Den siste positive var lørdag formiddag, så da vil jo eggløsning være søndag/i dag. Hva ville dere gått ut fra? 

Leggger ved ene linken hvor det står at eggløsning skjer 24-48 timer etter første positive test. Aner ikke noe om troverdigheten til kilden. https://www.vilbligravid.no/fertilitet/nar-skjer-egglosningen-egglosningstester/

Om noen har snakket med lege/ sikker kilde vil jeg gjerne høre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i alle år lært at EL beregnes ut fra når testen blir negativ igjen, fordi egget ikke slippes før LH går ned igjen. Dette blir også bekreftet via temping. Samtidig så kan jeg forstå at det også sies at det beregnes fra første positive test, fordi det er jo mange timer som beregnes i disse betegnelsene. EL kan skje på samme klokkeslett enten man sier at det skjer 24-48 timer etter første positive test, eller man sier at EL skjer 24-48 timer etter sist positive test. Om du skjønner? Forutsatt at man har en kort LH-topp da, og ikke har positiv test mer enn èn dag.

I desember hadde jeg positiv EL-test i fire døgn. Temping bekreftet EL på den fjerde dagen der. Altså mye mer enn 24-48 timer etter jeg tok den første testen. Så bra jeg testet videre og fant ut at toppen var så høy og ikke minst at jeg tempet. Differansen på hva jeg ellers ville trodd om jeg skulle beregnet fra første test ville jo blitt på to hele dager da.

Ut fra testene dine vil jeg si EL var i går, eller kanskje er i dag. Sannsynligvis i natt? Jeg hadde nok regnet meg som 1 dpo i dag om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gir mening @Amatariel. Har ikke tenkt på at dere som tester stadig får bekreftet når eggløsning skjer i forhold til testene. Enig med deg, jeg regner 1 dpo i dag, og antar at eggløsning fant sted i går. Legger inn noen sikkerhetsaksjer i ettermiddag, bare i tilfelle det skjedde enda litt senere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dpo

Kjenner det er godt å være der hvor jeg teller dpo 🥰 Og særlig når jeg egentlig var forberedt på enda en uke fra i dag, til eggløsning! 

Vi fortsetter imidlertid å "legge inn aksjer" annenhver dag, da jeg ikke greier å stole på kroppen min og at eggløsning har skjedd. Jeg hadde sterke smerter ene dagen der i helga, men det var ikke nok til å overbevise meg. Så bare i tilfelle fortsetter vi å holde oversikt for å ikke miste en sjanse 🤞 

Jeg tror nok både jeg og samboeren er litt ekstra spent denne måneden. Han har altså full innsikt i alt av syklusdager, testing og det som er gjennom en syklus. Det vil si, jeg har ingen filter, men hvor mye han faktisk får med seg vet jeg ikke. Jeg vet at han ble veldig glad sammen med meg da eggløsningstesten ble positiv så tidlig, og når jeg spurte "tror du dette er den gangen det klaffer" var han veldig interessert i å si ja. Selv om ingen av oss tør håpe. Vi startet jo et lite veddemål (gjettekonkurranse) for noen uker siden, når vi tror den positive testen kommer. Han sa april, jeg sa mai, men den eneste grunnen for at jeg sa mai var fordi jeg ikke turte å si februar i redsel for å håpe for mye. Men det var (og er) februar som jeg egentlig har mest håp for. Og klaffet det nå kommer den positive testen i februar. Men nå må jeg roe ned, jeg blir alt for spent og legger i alt for mye håp nå. Visste ikke at jeg var så skravlete før nå som alt er skrevet ned 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, dette er så spennende Godis! ❤️ Jeg håper virkelig det klaffer denne måneden! En så tidlig PG perfekt eggløsning kan da ikke være for ingenting?! 💁🏼‍♀️ Håper de neste dagene flyr av gårde, og at du snart sitter der med to streker 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å kunne telle dpo-dager 😊 

Skjønner behovet for skravlingen altså, blir sånn selv i dpo-land. Man har jo så lyst til at det skal være de første dagene av graviditeten. Håper det er for dere 🤞

Nei, nå er jeg spent altså! 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må være en mening at dette egget var så fint og klart og kom tidlig. Gullegg altså!! 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hyggelig at dere kommenterer her inne ❤️ 

6 dpo

Nå har jeg kommet til stedet i syklusen hvor jeg får et stort behov for at det skal skje noe. Det er ingen form for testing å gjøre, og jeg vet rett og slett ingen ting om hvordan denne prøveperioden ender. Jeg har lyst å sette ord på så mye, men det er bare et virrvarr jeg ikke greier å sette ord på. Og dette ble virkelig et nedskrevet virrvarr, men jeg føler meg trygg på at her på prøve-hjørnet av kvinneguiden sitter det mange som forstår dette virrvarret 😅 Om noe, så ble dette et lite innblikk i kaoshjernen min denne lørdagskvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Godis said:

så ble dette et lite innblikk i kaoshjernen min denne lørdagskvelden

God lørdagskveld fra kaoshjerne 2! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt forståelse for kaoshjerne 🙈  Dpo-land er jo både det beste stedet å være og kanskje det mest langtrukne til tider.. Håper du får fylt opp dagene, og at de neste dagene går fort ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, så godt å høre at det ikke bare er meg som opplever dpo-land slik @Anonymapekattog @Atticmess😄

Egentlig godt å ikke måtte noen ting, men tankene flyr såå ofte til prøvingen når det blir helg. Skal prøve å distrahere meg selv litt i løpet av dagen. I morgen er en hektisk dag på jobb, så den da går tiden fort. Egentlig går alle jobb-dager kjapt. Håper jeg klarer å vente med testingen frem til fredag, det er 12 dpo, og enten samme dag eller dagen etter forventer jeg mens. Vi får se 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner også hva du mener! Dpo-land er egentlig veldig fint, men akkurat siste uka er en stor konflikt av følelser! Jeg veksler i alle fall da med å være sikker på at det gikk, og tenke at det selvfølgelig ikke gikk - sånn ca annenhver time :roll:Bra du har en jobbuke foran deg nå! Ønsker deg aaall hell og lykke! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg har vært her inne😱

Masse lykke til i dpo land, jeg er på et litt kjedeligere sted med å jakte på el🙈

Jeg skjønner så veldig godt hva du mener med DPO land, på en måte syns jeg det er det beste stedet å være (for jeg syns det går til tider fort) på en annen måte syns jeg det er kjedelig å være her for det bringer med seg så mange følelser, spørsmål og til tider usikkerhet. Det blir noen spennende dager fremover! Jeg krysser det som krysses kan for to streker når helgen nærmer seg🤞🏻

Det er kanskje litt greit med litt hektiske dager på jobb også, da får man ihvertfall litt annet å tenke på 😊

Ønsker deg en super søndag videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

stor konflikt av følelser!

Ja, akkurat slik føles det 😅

Smiley90 skrev (2 timer siden):

Det er en stund siden jeg har vært her inne😱

Masse lykke til i dpo land, jeg er på et litt kjedeligere sted med å jakte på el🙈

Jeg skjønner så veldig godt hva du mener med DPO land, på en måte syns jeg det er det beste stedet å være (for jeg syns det går til tider fort) på en annen måte syns jeg det er kjedelig å være her for det bringer med seg så mange følelser, spørsmål og til tider usikkerhet. Det blir noen spennende dager fremover! Jeg krysser det som krysses kan for to streker når helgen nærmer seg🤞🏻

Det er kanskje litt greit med litt hektiske dager på jobb også, da får man ihvertfall litt annet å tenke på 😊

Ønsker deg en super søndag videre 😊

Så hyggelig at du kikker innom her Smiley90 😊 El-jakten er ikke det artigste nei.. Håper den kommer snart 👏

Ukedagene og særlig den første uka av dpo-land føler jeg tiden går kjapt, men så snegler tida seg avgårde i helga. Heldigvis har jeg klart å holde meg litt opptatt i dag, så tankene ikke har fått ta overhånd. Ha en fin søndag du også 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...