Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Prakteksemplar på at lutealfase er stabilt mens det er dager mellom mens og EL som kan variere ja. Gøy å se! 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (9 timer siden):

Prakteksemplar på at lutealfase er stabilt mens det er dager mellom mens og EL som kan variere ja. Gøy å se! 😁 

Ja, virkelig et tydelig eksempel 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så gøy å se! Morsomt å se på papiret at man har så stabil og fin lutealfase selv om syklusen for øvrig ikke er det 😁 Og for meg som ikke har fulgt med her så lenge setter det ting litt i perspektiv å se øvrige sykluser såpass visuelt framstilt. Skjønner virkelig at du er fornøyd med denne syklusen! Gratulerer med skolebok syklusen 😁🙌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå håper jeg virkelig at ting har stabilisert seg litt mer hos deg! Gratulerer med en bra syklus 😊🙌🏻 Hva tenker du ang. Teste/ikke teste etter EL fremover? Du forsøkte vel uten i desember ca.?

Jeg har en mnd uten nå, og syns det er litt deilig, samtidig så liker jeg den "kontrollen" eggløsningstestene gir 🤔

Uansett. Håper du får en finfin søndag og ny uke 😊🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (12 timer siden):

Wow, så gøy å se! Morsomt å se på papiret at man har så stabil og fin lutealfase selv om syklusen for øvrig ikke er det 😁 Og for meg som ikke har fulgt med her så lenge setter det ting litt i perspektiv å se øvrige sykluser såpass visuelt framstilt. Skjønner virkelig at du er fornøyd med denne syklusen! Gratulerer med skolebok syklusen 😁🙌

Takk 😅 Ja, det var virkelig kjekt! Nyttig med oversikten Premom lager 👏

sommerfugl154 skrev (1 time siden):

Nå håper jeg virkelig at ting har stabilisert seg litt mer hos deg! Gratulerer med en bra syklus 😊🙌🏻 Hva tenker du ang. Teste/ikke teste etter EL fremover? Du forsøkte vel uten i desember ca.?

Jeg har en mnd uten nå, og syns det er litt deilig, samtidig så liker jeg den "kontrollen" eggløsningstestene gir 🤔

Uansett. Håper du får en finfin søndag og ny uke 😊🌞

Tusen takk 😍 Ønsker deg også ei nydelig uke ☀️

Jeg handlet maaange tester til januar-februar-syklusen, så jeg har enda mange liggende. Derfor fortsetter jeg med el-testing.

Pausen i desember var utrolig god, på det tidspunktet var det sterkt behøvelig, og jeg fikk en deilig distanse til prøvingen. Det var et helt riktig valg for meg! Nå skulle det jo vise seg at den syklusen ble 47 dager lang, og det var litt frustrerende å ikke vite når mensen skulle komme. Jeg var glad jeg slapp å el-teste så lenge, men når jeg ventet mens savnet jeg oversikt. Så alt i alt, pausen var ekstremt god, men nå i januar var jeg helt klar for å starte testing igjen. Og nå vil jeg fortsette 😊 Bruker vi mye lengre tid på prøvingen skal jeg ikke se bort fra en til periode med testepause. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med testing og akt det fører med seg. Skjønner godt at det var deilig med en pause ja! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD3

Mensen er snart over, en veldig snill menstruasjon denne gangen, om dere skjønner hva jeg mener. Ingen smerter, og bare en dag med plagsomt mye blod. Og noen få dager med dårlig humør da 😄

Jeg fikk en melding fra betalingstjeneste til legekontoret nå. Jeg finner ikke helt ut hva det gjelder, men i og med at jeg tok kontakt angående henvisning til privat gynekolog forrige uke, tillater jeg meg å håpe at legen har fikset det 👍

Jeg irriterer meg litt over løsningen for betaling nå som det sjelden er oppmøte på legekontoret. I tillegg til regningen kommer er gebyr på 80 kroner. Jeg synes det er helt teit mye, for at de skal sende ut en melding om betalingsinfo, og særlig de gangene hvor jeg ber innstendig om å få møte opp fysisk i stedet for telefonsamtale. Jeg betaler naturligvis, men med mange helseavtaler blir det kostbart i lengden. Tviler også på at gebyr går på frikortet. 

Men, jeg får vente å se en stund nå om det kommer brev fra privat gynekolog 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dustete betalingssystem ja. Hos fastlegen min er det automat i gangen vi betaler på = ingen gebyr. Medicus sender ut SMS med betalingslink, men sum er kun for det timen koster = ingen gebyr. Burde jo være sånn overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (17 minutter siden):

Det var dustete betalingssystem ja. Hos fastlegen min er det automat i gangen vi betaler på = ingen gebyr. Medicus sender ut SMS med betalingslink, men sum er kun for det timen koster = ingen gebyr. Burde jo være sånn overalt.

Ja, vi har automat på legekontoret, men da må jeg jo få komme inn for å betale der, og det får jeg ikke. En ting om det var 20 kroner i gebyr, men 80 er drøyt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra mensen var snill denne gangen! 

Ja syns det der er så teit, kan man ikke bare betale med en gang liksom 🙄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med kort og snill menstruasjon! 🤩 Jeg har vanligvis hatt korte og gode menstruasjoner selv. Er så mye deiligere å bare blø litt kraftig en dag eller to, og pittelitt etter det, fremfor sånn 7-8 dager med medium! 

For et utrolig teit betalingssystem! Hvis man ikke får valget om å få møte fysisk på legekontoret, så burde man heller ikke måtte betale et gebyr for å motta betalingsinfo etter digitale timer. 

Nå krysser jeg fingrene for eggløsning hos deg om en 10 dagers tid, og positiv test om en 20 dagers tid 😁❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD5

Litt spotting nå på slutten denne mensen, så går jeg snart videre til neste steg av syklusen. Både jeg og samboer er syke og hjemme fra jobb i dag, og blir det nok noen dager. Og jeg er så glad for at det kommer nå, fremfor at vi blir syke rundt eggløsning, for da blir det så tiltak å legge inn aksjer 😄

Jeg fikk bekreftet fra legekontoret at regningen som kom gjaldt henvisning, så nå ligger det en henvisning inne hos en flink, privat gynekolog som visstnok har kort ventetid 🤞Håper på time innen en måned, men vet selvfølgelig ikke om det er realistisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får raskt time til privat gyn nå🤞🏻 Og at en graviditet er rett rundt hjørnet! Synes du har vært veldig tålmodig nå med lange sykluser og prøvd ganske lenge også! Håper håpet du får god hjelp og at det nå skal hjelpe deg til å bli gravid kjapt nå❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Love90 skrev (21 timer siden):

Håper du får raskt time til privat gyn nå🤞🏻 Og at en graviditet er rett rundt hjørnet! Synes du har vært veldig tålmodig nå med lange sykluser og prøvd ganske lenge også! Håper håpet du får god hjelp og at det nå skal hjelpe deg til å bli gravid kjapt nå❤️ 

Tusen tusen takk ❤️ Ja, håper jeg slipper flere sykluser nå. Vi er oppe i to år og snart fem måneder, det må da være nok snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10 

Ny arbeidsuke etter en fin helg, det blir bra. Fra i dag starter jeg el-testingen, mest bare for å ha noe å gjøre. Jeg tok noen tester for noen dager siden, da følte jeg at jeg var lengre i syklusen enn jeg egentlig var. Men nå i ettermiddag starter det ordentlig, med et håp om første positive test allerede på cd 14. Tenk så fint det hadde vært 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært fantastisk med positiv el-test allerede om få dager 🤞 Er så deilig å starte opp med el-testingen når man omsider har omstøpt seg og er klar for ny prøveperiode 😊 Gleder meg til å følge med framover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gleder meg til eggløsning 👌 Greide å tisse uten å teste i ettermiddag, enda jeg hadde holdt meg fra både å tisse og drikke i mange timer med tanke på testen. Får prøve å spare opp litt ny urin de neste timene😄 Heldigvis forventer jeg ikke positiv test riktig enda. 

Endret av Godis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (1 time siden):

Gleder meg til eggløsning 👌 Greide å tisse uten å teste i ettermiddag, enda jeg hadde holdt meg fra både å tisse og drikke i mange timer med tanke på testen. Får prøve å spare opp litt ny urin de neste timene😄 Heldigvis forventer jeg ikke positiv test riktig enda. 

Satser på at EL kommer veldig raskt ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Godis said:

Greide å tisse uten å teste i ettermiddag, enda jeg hadde holdt meg fra både å tisse og drikke i mange timer med tanke på testen

Hahaha åååh, den er kjip! Gjort det der mange ganger 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...