Gå til innhold

Å stifte familie - Førstegangsprøvere 💞


Godis

Anbefalte innlegg

Åå så bra at legen din virkelig prøver å hjelpe deg! Satser på at du får time veldig snart,  det fortjener du virkelig ❤️ Håper så at det er din tur snart og håper gynekologen kommer med en bra løsning! 

Jeg har dessverre ikke mange råd å komme med om hva du bør spørre om, men var det slik at du har prøvd letrozole før? Hvis ikke så kan jo det hjelpe deg med å få tidlig EL. I tillegg funket jo Ovitrelle på meg så vanskelig å ikke anbefale det videre - men det må man ta når eggløsning nærmer seg så den gynekolog timen må isåfall være planlagt med EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godis skrev (1 time siden):

CD12

I går da jeg hadde legetime skrev legen henvisning til gynekolog. Han ba om mye ulik informasjon for å få en "sterkest mulig" henvisning. Den sendes til gynekolog på sykehuset, ettersom jeg er under diverse oppfølging der, slik at de skal få et mest mulig helhetlig bilde av sykdomdomsforløpet mitt. Dersom det viser seg å bli lang ventetid der sa han at han har en veldig flink privat gynekolog i bakhånd (med kortere ventetid) som han sender henvisning videre til ved behov. Så nå håper jeg på en time om ikke alt for mange måneder. 

Han mente heller ikke at samboer trenger å teste sædkvalitet enda. Jeg stoler på avgjørelsen hans der, da jeg ikke har noe grunn til å mistenke at han er problemet, jeg føler ganske klart at det er meg det står på. Likevel kommer jeg til å spørre gynekologen om det samme når jeg etterhvert får time der. 

Nå tar jeg bare i mot tips fra dere på hva jeg bør be om hos gynekolog, hva som bør undersøkes og eventuelle spørsmål jeg bør stille for å få et godt utbytte av timen. 

Jeg fikk et spørreskjema tilsendt en knapp uke i forveien av gyn timen. Der var det alle mulige spørsmål som ble stilt. F. Eks lengden på lengste og korteste syklus, så tok gyn henstilling til om det var for store variasjoner osv. 

Jeg fikk jo også se begge eggstokker ved innvendig UL, at det var mange fine eggfollikler der, livmoren så fin ut osv. 

Sånne ting kan jo være greit å få avdekket tenker jeg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på at du får time fort! Så fint at legen din tar situasjonen på alvor og kommer med flere løsninger 💖 Da jeg var hos gyn sa jeg bare «jeg får ikke eggløsning» og så kom han med en løsning med en gang, så jeg kan ikke påstå at jeg var så veldig godt forberedt selv. Men ser du allerede har fått gode tips fra de andre 🤞🏻🥰

Kommer du til å teste denne syklusen mens du venter på time hos gyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at du har en fastlege som tar deg på alvor! ❤️ Håper du får time hos gyn innen rimelig tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillra skrev (8 timer siden):

Satser på at du får time veldig snart,  det fortjener du virkelig ❤️ 

Men var det slik at du har prøvd letrozole før? Hvis ikke så kan jo det hjelpe deg med å få tidlig EL. 

Takk🥰 Har ikke prøvd noen ting egentlig, heller ikke letrozole. Høres ut som det kan være ganske aktuelt 😊

Niny skrev (7 timer siden):

Jeg fikk et spørreskjema tilsendt en knapp uke i forveien av gyn timen. Der var det alle mulige spørsmål som ble stilt. F. Eks lengden på lengste og korteste syklus, så tok gyn henstilling til om det var for store variasjoner osv. 

Jeg fikk jo også se begge eggstokker ved innvendig UL, at det var mange fine eggfollikler der, livmoren så fin ut osv. 😊

Så greit med spørreskjema. Usikker hvordan det gjøres her, men dersom det brukes noe skjema. I så fall er jeg litt usikker hvordan det vil bli dersom jeg melder meg for å kunne komme på kort varsel 🤔 

Legen snakket også om at jeg kan få tatt innvendig ultralyd, så satser på å få gjort det 👍

Atticmess skrev (7 timer siden):

Så bra! Høres ut som om du har en bra og engasjert lege 😊 Håper du får time kjapt 🤞

Takk, ja legen er ganske god altså ☺️

Sovia skrev (4 timer siden):

Heier på at du får time fort! 💖 Da jeg var hos gyn sa jeg bare «jeg får ikke eggløsning» og så kom han med en løsning med en gang. 🤞🏻🥰

Kommer du til å teste denne syklusen mens du venter på time hos gyn?

Takk 🥰 Ja, jeg vil jo egentlig håpe at gynekologen har en god plan på egenhånd 👏 

Kommer til å starte opp med el-testing i slutten av denne arbeidsuka, så holder jeg det gående frem til positiv test. 

Anonymapekatt skrev (1 time siden):

Så godt å lese at du har en fastlege som tar deg på alvor! ❤️ Håper du får time hos gyn innen rimelig tid :) 

Takk🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godis skrev (11 minutter siden):

Så greit med spørreskjema. Usikker hvordan det gjøres her, men dersom det brukes noe skjema. I så fall er jeg litt usikker hvordan det vil bli dersom jeg melder meg for å kunne komme på kort varsel 🤔 

Legen snakket også om at jeg kan få tatt innvendig ultralyd, så satser på å få gjort det 👍

Jeg hadde jo ikke egentlig time før 4. Februar. Hadde ringt og gitt beskjed at jeg kan komme mer eller mindre på dagen om de får avbestillinger. 

Fikk bare tekstmelding én dag om ny timedato og klokkeslett, så melding med link til spørreskjema dagen etter 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (11 minutter siden):

Jeg hadde jo ikke egentlig time før 4. Februar. Hadde ringt og gitt beskjed at jeg kan komme mer eller mindre på dagen om de får avbestillinger. 

Fikk bare tekstmelding én dag om ny timedato og klokkeslett, så melding med link til spørreskjema dagen etter 😊😊

Aha, ja det hørtes jo veldig greit ut 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehuset hadde ikke mulighet til å sette noe tid, og skriver at jeg har krav på oppstartet behandling innen seks måneder. Skal følge med noen dager om legen sender henvisninga videre til privat gyn, hvus ikke blir jeg nok å ta kontakt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å vente med el-testing til syklusdag 17  denne syklusen. Meeeen. Jeg er ikke så god til å vente. Så i dag ble det en test etter jobb, og den var ganske så sterk! Så jeg bestemte meg for å ta en ny test nå i kveld. Og den ble positiv! Se da 🤩

Så nå blir det ekstremt spennende å se når testen blir negativ igjen. Jeg tror nesten ikke på dette engang, det ligger an til å bli en helt standard syklus som jeg sjelden opplever. Hurra 👏 For en flaks at jeg er utålmodig og ikke orket å vente med testingen. 

Screenshot_20210121_211714.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, se på de fine testene! Så spennende 🤩 Er det lov til å gratulere? Jeg får lyst til å gratulere, haha. For en drøm å ligge an til å få så tidlig EL og en normal syklus 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!!! Det er så fortjent 😍🤩👏🏻 kos dere med ruging 🤞🏻🤭🙌🏻🥚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morro! Bra du ikke hadde tålmodighet til å vente da 😊 Og så utrolig deilig med en normal syklus, vel fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegøy å lese at du fikk positiv test allerede nå! Enda gøyere at kroppen overrasker, når du ikke hadde tenkt å begynne å teste før om noen dager. Så det var nok en mening med det, at du fikk en trang til å teste alt igår 🤩🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa denne følelsen kjenner jeg! 😀 At EL-testen bare plutselig blir positiv mye tidligere enn hva man forventet! Hurra for at kroppen kan overraske på en positiv måte også! Man føler seg så normaaaaaal :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så utrolig deilig! Og så bra at du ikke ventet med å teste! Håper du snart kommer over til ventetiden i dpo-land 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovia skrev (16 timer siden):

Er det lov til å gratulere?

Haha, absolutt! Jeg er litt i skyene jeg nå 😄 Tok meg selv i å føle at en så tidlig eggløsning var synonymt med at dette er måneden vi blir gravid, men har roet meg litt ned nå 😂 Det bare er så ekstremt uvanlig. 

Atticmess skrev (7 timer siden):

Bra du ikke hadde tålmodighet til å vente da 😊

Det er jeg veldig takknemlig for nå! Jeg hadde tenkt å vente for å slippe å bruke 30-40 tester som jeg så for meg, og det slipper jeg virkelig nå 👏

Niny skrev (6 timer siden):

Så det var nok en mening med det, at du fikk en trang til å teste alt igår 🤩🎉

Ja, du sier noe der! Jeg reagerte faktisk litt på utfloden, men feide det vekk og tenkte at det garantert ikke hadde betydning. Kanskje det lå i underbevisstheten min og overtalte meg til å teste 😂

Amatariel skrev (6 timer siden):

Man føler seg så normaaaaaal :danse:

Ja virkelig, og jeg føler meg aldri normal ☀️

Tusen takk alle dere, så hyggelig med heiagjeng! ❤️

 

CD15

Jeg får bare sterkere og sterkere el-tester, og satser på at den enten i kveld eller i morgen tidlig blir svakere. Så dette blir en festlig helg 💓💗 

Screenshot_20210122_144023.jpg

Endret av Godis
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med positiv el-test!

Fikk min første positive denne mnd jeg også, og ble såååå glad 😁🎉 god følelse!

Dere får kose dere nå da☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig artig med positiv test ja 🤩 Hurra og kryssende fingre for oss begge 🤞

Nå i morges var testen min fremdeles positiv, men strekene var mer jevnsterke. Premom satte peak på en test jeg tok i går kveld som fikk ratio 2,19, nå er jeg nede på 1,33. Jeg tester videre i løpet av dagen så jeg får med meg når den blir negativ 😊 Aksjer både onsdag og fredag, så regner jeg med det blir i dag og sannsynligvis i morgen. Passer godt at det er helg, da skal det godt gjøres at vi dropper tredagers 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...