Gå til innhold

"Hos Peder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir også bare irritert av å høre på nå, men innimellom har han nevnt ting som jeg har tenkt viser at han egentlig er veldig usikker og faktisk trenger å snakke med noen. I stedet virker det som han bare snakker seg bort, det er en strøm av ord som ofte egentlig ikke har noe særlig innhold, og jeg synes han bruker unødvendig "avanserte" ord, kanskje for å holde oppe en slags fasade.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scoop skrev (21 timer siden):

Jeg blir også bare irritert av å høre på nå, men innimellom har han nevnt ting som jeg har tenkt viser at han egentlig er veldig usikker og faktisk trenger å snakke med noen. I stedet virker det som han bare snakker seg bort, det er en strøm av ord som ofte egentlig ikke har noe særlig innhold, og jeg synes han bruker unødvendig "avanserte" ord, kanskje for å holde oppe en slags fasade.

Jeg tenker det samme. Han var en rar gutt når han var liten, passet ikke inn, men han tør ikke riktig si det til Peder. Han fikk ikke erfare å være sosial med store grupper før skolestart, fordi han ikke gikk i barnehage. Dvs flere ting som var vanskelig for han og som gjorde at han ble et mobbeoffer. Det er synd. Og det er klart en barndom med mobbing former en. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben02 skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker det samme. Han var en rar gutt når han var liten, passet ikke inn, men han tør ikke riktig si det til Peder. Han fikk ikke erfare å være sosial med store grupper før skolestart, fordi han ikke gikk i barnehage. Dvs flere ting som var vanskelig for han og som gjorde at han ble et mobbeoffer. Det er synd. Og det er klart en barndom med mobbing former en. 

Ja, tenker også at han ikke tør å si ting rett ut. Han har jo nevnt flere ganger at han har et "manus", men ikke alltid, og da blir han bekymret for hvordan timen skal gå. Men det var spesielt én episode jeg syntes ble bra, og da sa han på forhånd at han ikke hadde noen plan for timen. Det virket som han faktisk åpnet seg ordentlig, og da får vel sikkert både han og vi lyttere mer ut av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere er litt strenge med Joachim. Syns han virker som en sympatisk fyr, bare at han har låst seg i noen mønstre han trenger hjelp til å komme ut fra. Han er litt umoden på noen områder, men mer reflektert på andre. Unge menn er jo akkurat sånn. 
 

Det er grenser for hva man kan utrette på ti timer hos psykolog, så de problemene som får plass der er lettere problematikk som kanskje mange kan kjenne seg igjen i, og ikke nødvendigvis psykisk sykdom eller heavy historier. Det får være helt greit for en sånn pod. 
 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende episode i dag. Fint å høre hvordan han har fått det, og at alt "surret" frem og tilbake har hjulpet han såpass mye. Illustrerende for at man kan få hjelp selv om problemet ikke er så tydelig eller klart definert. 

Anonymkode: c1791...3cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit med to episoder idag, hyggelig å høre at det går bedre med han. Men denne runden var fryktelig kjedelig og grunn. Spent på neste sesong, håper på par!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OppNedPåAlt skrev (5 minutter siden):

Greit med to episoder idag, hyggelig å høre at det går bedre med han. Men denne runden var fryktelig kjedelig og grunn. Spent på neste sesong, håper på par!

Om du synes parproblemer er interessant kan jeg anbefale havarikommisjonen. Her forteller skilte ektepar om hvorfor de ble kjærester, hvorfor de fikk problemer og hvorfor det ble slutt. To psykologer diskuterer så hva de burde gjort annerledes for å holde sammen. Utrolig interessant og lærerikt!

Anonymkode: 4699b...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du synes parproblemer er interessant kan jeg anbefale havarikommisjonen. Her forteller skilte ektepar om hvorfor de ble kjærester, hvorfor de fikk problemer og hvorfor det ble slutt. To psykologer diskuterer så hva de burde gjort annerledes for å holde sammen. Utrolig interessant og lærerikt!

Anonymkode: 4699b...0a3

Har hørt den, synes den likevel er litt grunn og overfladisk :P Likte parterapien hos Peder bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OppNedPåAlt skrev (Akkurat nå):

Har hørt den, synes den likevel er litt grunn og overfladisk :P Likte parterapien hos Peder bedre.

Ja, den er jo bare en episode per par så den går ikke like mye i dybden. Likte også best parsesongen til Hos Peder 😊

Anonymkode: 4699b...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i lang tid holdt meg borte fra dette forumet fordi folk er anonyme og stort sett, med et par unntak, tar kvinnens parti uansett. Kan være forskjellige grunner til dette, at vi er forskjellige osv, men ofte føler JEG at en tar parti med kvinnen fordi de fleste er kvinner her inne. Grunnen til at jeg er her igjen er at jeg Googlet podcasten i håp om å finne andres meninger rundt nettopp denne casen. 

Derfor var, med utgangspunkt i mina og mathias sitt utgangspunkt, godt å se at stort sett er folk enige om at det er mathias som har de største utfordringene her. Gikk igjennom flere episoder og fikk direkte vondt av å høre på hvordan hun hadde det, og hvordan det bare ble værre og værre. Til slitt ble hun jo syk selv, og heldigvis klarte hun å forlate han. Det viser hvor blinde en kan bli i et forhold og viser hvor utrolig sterkt/svakt menneske man selv kan bli av å være i en relasjon. Håper det går bra med han, men vondt å høre at hun fikk det så vondt.. 

 

Noen som har forståelse av hvorfor hun ble så lenge? Hun virket så flott, oppegående og omsorgsfull. Kan det hende hun også hadde mer utfordringer som ikke kom frem? Da tenker jeg ikke på hvordan det ble etterhvert når hun selv ble deprimert. Er bare så overrasket over at hun ble så lenge. 

 

Endret av jokke1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jokke1 skrev (På 24.12.2020 den 10.45):

Har i lang tid holdt meg borte fra dette forumet fordi folk er anonyme og stort sett, med et par unntak, tar kvinnens parti uansett. Kan være forskjellige grunner til dette, at vi er forskjellige osv, men ofte føler JEG at en tar parti med kvinnen fordi de fleste er kvinner her inne. Grunnen til at jeg er her igjen er at jeg Googlet podcasten i håp om å finne andres meninger rundt nettopp denne casen. 

Derfor var, med utgangspunkt i mina og mathias sitt utgangspunkt, godt å se at stort sett er folk enige om at det er mathias som har de største utfordringene her. Gikk igjennom flere episoder og fikk direkte vondt av å høre på hvordan hun hadde det, og hvordan det bare ble værre og værre. Til slitt ble hun jo syk selv, og heldigvis klarte hun å forlate han. Det viser hvor blinde en kan bli i et forhold og viser hvor utrolig sterkt/svakt menneske man selv kan bli av å være i en relasjon. Håper det går bra med han, men vondt å høre at hun fikk det så vondt.. 

 

Noen som har forståelse av hvorfor hun ble så lenge? Hun virket så flott, oppegående og omsorgsfull. Kan det hende hun også hadde mer utfordringer som ikke kom frem? Da tenker jeg ikke på hvordan det ble etterhvert når hun selv ble deprimert. Er bare så overrasket over at hun ble så lenge. 

 

Hun ville så gjerne slå seg til ro og få barn. Tror hun var verpesyk simpelthen. Og han virket som en trygg person. Men åpenbart ikke klar til å være i noe som helst forhold. Jeg tror også han gjorde henne syk. Var veldig sjalu og ville bare ha henne for trygghet. «Vil ikke akkurat si at jeg fortsatt er nyforelska, høhø» - etter det var gått 6 mnd.... herregud for en type 

Endret av Grennellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jokke1 skrev (På 24.12.2020 den 10.45):

Har i lang tid holdt meg borte fra dette forumet fordi folk er anonyme og stort sett, med et par unntak, tar kvinnens parti uansett. Kan være forskjellige grunner til dette, at vi er forskjellige osv, men ofte føler JEG at en tar parti med kvinnen fordi de fleste er kvinner her inne. Grunnen til at jeg er her igjen er at jeg Googlet podcasten i håp om å finne andres meninger rundt nettopp denne casen. 

Derfor var, med utgangspunkt i mina og mathias sitt utgangspunkt, godt å se at stort sett er folk enige om at det er mathias som har de største utfordringene her. Gikk igjennom flere episoder og fikk direkte vondt av å høre på hvordan hun hadde det, og hvordan det bare ble værre og værre. Til slitt ble hun jo syk selv, og heldigvis klarte hun å forlate han. Det viser hvor blinde en kan bli i et forhold og viser hvor utrolig sterkt/svakt menneske man selv kan bli av å være i en relasjon. Håper det går bra med han, men vondt å høre at hun fikk det så vondt.. 

 

Noen som har forståelse av hvorfor hun ble så lenge? Hun virket så flott, oppegående og omsorgsfull. Kan det hende hun også hadde mer utfordringer som ikke kom frem? Da tenker jeg ikke på hvordan det ble etterhvert når hun selv ble deprimert. Er bare så overrasket over at hun ble så lenge. 

 

Jeg satt med en følelse av at hun selv hadde litt bagasje, kanskje med erfaringer av å måtte innta en overtilpassa rolle overfor andre. Hun var jo hele tiden ekstremt rask til å ta ansvar for hennes del av problemene, beklage seg, gi han ekstremt mye forståelse og rom til å være som han var. Så mye så at jeg tenkte at hun nok er vant med å måtte gi avkall på seg selv for å motta kjærlighet fra andre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/25/2020 at 4:03 PM, Grennellik said:

Hun ville så gjerne slå seg til ro og få barn. Tror hun var verpesyk simpelthen. Og han virket som en trygg person. Men åpenbart ikke klar til å være i noe som helst forhold. Jeg tror også han gjorde henne syk. Var veldig sjalu og ville bare ha henne for trygghet. «Vil ikke akkurat si at jeg fortsatt er nyforelska, høhø» - etter det var gått 6 mnd.... herregud for en type 

Hvor gammel var Mina igjen? Jeg mener hun kanskje var rundt 24. Syns i såfall det er så synd at man tenker man har dårlig tid til å få barn. Eller kanskje hun bare veldig gjerne ville ha barn.

Men jeg tror for en del er det veldig lurt å finne en partner litt senere, enn å endre opp med feil. Ingen av min venninner eller meg selv er sammen med den vi var sammen med da vi var 24. Nå er vi rundt 31-32 og alle har mye bedre forhold enn da.

Gjelder jo selvfølgelig ikke alle, men hvis du er i et halvdårlig forhold som 24-åring: Du har ikke dårlig tid, og mange andre muligheter til å få barn!

Anonymkode: eb9e2...7b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt nyeste episode og ny sesong? Ble skuffet over at det ikke var par, så har ikke hørt episoden annet enn introen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OppNedPåAlt skrev (14 minutter siden):

Noen som har hørt nyeste episode og ny sesong? Ble skuffet over at det ikke var par, så har ikke hørt episoden annet enn introen. 

Jeg har hørt. Syns det var bedre enn forrige, men fortsatt kjedelig. Jeg syns liksom bare det blir nye pjatt! Ser liksom ikke helt hva pasientene får ut av det, annet enn at det selvfølgelig hjelper å snakke om det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel Peders psykologstil, det med pjatt. 

Anonymkode: c1791...3cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den nye episoden var bedre siden hun hadde litt mer konkrete problemer å ta tak i.

Anonymkode: c1791...3cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også hørt den. Enig med AB over, hun her har noe kokret å ta tak i og "gode" grunner til hvorfor det har blitt slik. Jeg liker ikke psykologistilen til Peder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den nye sesongen virker veldig fin. Hørt to episoder nå, og dette var mer konkret, lettere å sette seg inn i.
Så denne serien gleder jeg meg til å følge utover!:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...