Gå til innhold

"Hos Peder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Omg jeg hinder på å bli sprø av den nye fyren! Peder skulle jo bare sagt at han er akkurat like spesiell som resten av hvert eneste individ på denne kloden. Og det er ofte det beste. Jeg forstår ikke helt hva han ønsker med denne terapien. Han er jo bare helt enormt navlebeskuende og jeg synes rett og slett at han fremstår som usympatisk. 

Anonymkode: 9f998...11b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Delvis enig med noe av det som blir skrevet her, men får fortsatt vondt av ham. Å føle at man fortjener å ha det dårlig, at man synes man er så uinteressant at man holder seg for seg selv på sosiale sammenkomster osv.. det er trist. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig med det som skrives her. Virker som problemet er at han ikke helt vet hvordan han skal uttrykke følelsene sine og snakker om andre ting enn det som egentlig er viktig. Kanskje typisk for menn? Han synes jo at han fortjener å ha det dårlig og at ingen egentlig vil være med han. Det er tegn på at han virkelig ikke har det bra.

Anonymkode: 71d22...16e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver Peder å få han til å lære å uttrykke følelsene sine ved å unnlate å si ting selv? Synes han bare sier «ja», «hm», «mm» og «hva tenker du da/nå?». 
 

Har den psykologstilen Peder har et navn? 

Anonymkode: c1791...3cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver Peder å få han til å lære å uttrykke følelsene sine ved å unnlate å si ting selv? Synes han bare sier «ja», «hm», «mm» og «hva tenker du da/nå?». 
 

Har den psykologstilen Peder har et navn? 

Anonymkode: c1791...3cb

Peder gjør det han skal han. Han validerer, speiler og oppsummerer. Dette driver samtaleterapien framover. Det er sånn at det er klienten som skal si ting og komme frem til dem selv, ikke psykologen. Men psykologen hjelper til med å utforske og kan stille spørsmål om det er sånn og sånn og så utforsker de dette sammen. Jeg synes terapien her fungerer godt. 

Anonymkode: a0e66...362

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver Peder å få han til å lære å uttrykke følelsene sine ved å unnlate å si ting selv? Synes han bare sier «ja», «hm», «mm» og «hva tenker du da/nå?». 
 

Har den psykologstilen Peder har et navn? 

Anonymkode: c1791...3cb

Psykodynamisk terapi heter det. 

Anonymkode: 055f5...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zzzzzzzzz

Håper vi snart får en sesong med et par.

Husker fortsatt at jeg gru-gledet meg til ny episode da hun jeg synes var så fæl og han jeg synes hørtes skikkelig snill ut hadde terapi. Ble veldig engasjert fordi jeg syntes så utrolig synd på mannen. 

Disse mannfolka som er med solo.., er de representative for hvor utrolig lite mannfolk generelt har av indre liv og røre? Altså... det er da enda godt at mannfolk har evnen til å tenke på "ingenting", for det har de jammen behov for. Hva skulle de fylt "ingenting"-tiden med å tenke på hvis de ikke tenkte på ingenting. Hm... 🤣

Og utrolig spesielt alt mannfolk generelt har en iboende tanke om at de er så spesielle når de fremstår så kjedelige?

Jeg skjønner meg ikke på mannfolk.

Anonymkode: be1cf...262

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Zzzzzzzzz

Håper vi snart får en sesong med et par.

Husker fortsatt at jeg gru-gledet meg til ny episode da hun jeg synes var så fæl og han jeg synes hørtes skikkelig snill ut hadde terapi. Ble veldig engasjert fordi jeg syntes så utrolig synd på mannen. 

Disse mannfolka som er med solo.., er de representative for hvor utrolig lite mannfolk generelt har av indre liv og røre? Altså... det er da enda godt at mannfolk har evnen til å tenke på "ingenting", for det har de jammen behov for. Hva skulle de fylt "ingenting"-tiden med å tenke på hvis de ikke tenkte på ingenting. Hm... 🤣

Og utrolig spesielt alt mannfolk generelt har en iboende tanke om at de er så spesielle når de fremstår så kjedelige?

Jeg skjønner meg ikke på mannfolk.

Anonymkode: be1cf...262

Vel, det er jo ikke representativt for alle mannfolk. Tror denne gutten bare har et veldig umodent følelsesliv og selvbilde. Det kan jo kanskje være typisk menn, fordi de ofte i oppveksten ikke har blitt oppmuntret til å uttrykke følelser verbalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel annenhver nå, par og indiviualterapi.

Må gjenta meg, men han Joachim, kjedelig og slitsomt å høre på. Hans hjerne går jo på overdrive med all den tenkingen. Også så spesiell som han føler seg. Enestående. Så oppmerksom og bra. Føler han har et slags ego som han må få bekreftet av Peder. Og på en måte så synes jeg ikke hans "vonde" tanker om seg selv virker ekte. Vet ikke hvorfor. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som dømmer disse menneskene som er på podcasten hardt har jo misforstått hele poenget med terapi 😅De som drar  til terapi vil jo endre seg og bli bedre på et vis. Det er sunnhetstegn å oppsøke hjelp. Lurer på hvordan samtlige her inne hadde fremstått på Peders podcast. Skummel tanke hehe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas skrev (15 timer siden):

Dere som dømmer disse menneskene som er på podcasten hardt har jo misforstått hele poenget med terapi 😅De som drar  til terapi vil jo endre seg og bli bedre på et vis. Det er sunnhetstegn å oppsøke hjelp. Lurer på hvordan samtlige her inne hadde fremstått på Peders podcast. Skummel tanke hehe

Tror ingen har misforstått noe. Når man "anonymt" velger å ha offentlig terapi så vet man at det blir diskutert av andre. Og det er vel helt naturlig å uttrykke sin mening om en podcast og innholdet? 

Anonymkode: a2571...cee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kledde seg altså i full militæruniform til timen. Just wow. 

Anonymkode: 9f998...11b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 23.35):

Han kledde seg altså i full militæruniform til timen. Just wow. 

Anonymkode: 9f998...11b

Det fikk ikke jeg med meg 🤣 hvorfor det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben02 skrev (På 26.11.2020 den 22.44):

Det fikk ikke jeg med meg 🤣 hvorfor det? 

Fordi det var lettere enn å være seg selv... 😅 Noe i den duren 

Anonymkode: 9f998...11b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes han sykeliggjør seg selv. Det virker som om han bare snakker og snakker og finner på ting underveis. Synes Peder burde snappe han ut av det og fokusere her og nå, få han tilbake i kroppen. Han er jo all over the place. Og ingen ting av det han sier høres ut som alvorlige eller særlige plagsomme symptomer, men tanker og bekymringer alle mennesker har en gang i mellom. Så kjedelige episoder. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk ikke det var noe hyggelig det han sa under lunsjen i «møssa» var litt frekt, og litt sårende, å sitte å kommentere sånn på en kollega som sikkert bare var litt ukonsentrert.

Anonymkode: 57a13...af0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg synes faktisk ikke det var noe hyggelig det han sa under lunsjen i «møssa» var litt frekt, og litt sårende, å sitte å kommentere sånn på en kollega som sikkert bare var litt ukonsentrert.

Anonymkode: 57a13...af0

Enig. Stusset også over det, for en utrolig slitsom type. Folk vil vel bare spise lunsjen sin og småprate uten å bli mast på, så sitter han der og vurderer deg og samtalene. Det Er. Så. Kjedelig. Hvem har tid til å holde på sånn? Gjør folk det? Jeg slo av, hele fyren irriterer meg.

Anonymkode: 645d5...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes faktisk ikke det var noe hyggelig det han sa under lunsjen i «møssa» var litt frekt, og litt sårende, å sitte å kommentere sånn på en kollega som sikkert bare var litt ukonsentrert.

Anonymkode: 57a13...af0

DET reagerte jeg også på! Det er ikke noe hyggelig at noen påpeker slikt, "du flakker så med blikket, hva er spennende?" "du rødmer så, noe flaut?" "Du diller så med gaffelen, nervøs eller?" Ikke rart alle så på han etter det utsagnet.

Han sier altså mye rart, det der med å ikke tenke og bare si noe, slår veldig feil. Det han sa på daten var jo bare dritkleint (hvor langt ejakulerer mannnen).

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...