Gå til innhold

"Hos Peder"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Atheena

Hun har helt umenneskelige høye krav til han. Vet ikke om det handler om bilulykken, fravær av egen far og rollemodell i forhold. Alle har vi irritasjonsmomenter i forhold, det er bare det at mellom de så virker han veldig lydhør og virkelig legger seg i selen for å tekke henne. Selv om han prøver knallhardt så får han det ikke til. Han er ikke god nok rett og slett. Det blir "damn you if you do, damn if you don`t". Det som er trist å se er hva dette har gjort med hans selvbilde. 

Han har underkastet seg fullstendig. Selv ikke egne penger eller fritid (trening) rår han over. Stakkars mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Flere som er spent på morgendagens episode?

Hvis jeg skal gjette (som Peder pleier å si) tipper jeg at det går litt sånn her:

Sofia: Æ syns jo det e utrolig kjiiiiipt å høre kor utrolig fæl og kjeftete Æ fremstår, og kor lite Christian faktisk svare tilbake og setter meg på plass. Æ skulle jo ønske at Christian kunna ha fortalt mæ kor kjipt Æ faktisk høres ut, sånn at Æ kunne ha justert mæ litt. For det e jo mæ det går utover og det e jo mæ som får kritikk i diskusjonsforum, og det e jo sykt kjipt å vær ho som ikke får nokka støtte. Så det syns Æ Christian kanskje kunne ha tadd litt ansvar for, for det e jo HAN som e nærmest til å si ‘du Sofia no du fremstår faktisk utrolig kjeftete’. 

så Æ har vært utrolig lei mæ for det. Og så har det liksom ikke virka som om Christian e like lei sæ for at Æ e lei mæ...og det har vært litt sånn kjipt at han ikke har hadd samme reaksjon som mæ. Da tenker Æ sånn: bryr han sæ ikke om at Æ får kritikk og at folk ikke støtte min side av saken? Bryr han sæ ikke om mæ?

Peder: ja, så du kunne ha ønsket at han hadde gjort noe annerledes, og er egentlig litt sånn skuffet over at han ikke gjorde det? 

Sofia: ja.....Og nu e Æ egentlig bare utrulig sliiiiiiten.

Peder: hva synes du om det da Christian?

Christian: eg syns jo det e utrolig kjipt at eg ikkje har klart å se at du fremstår kjeftete og at eg ikkje har vært obs på å si ifra om det. Så eg føle jo meg utrolig dust som ikkje har fått til det. 

Peder: Jeg kan skjønne at dette er kjipt for dere. Det er virkelig ikke enkelt altså.

Og så til Peders avsluttende oppsummering alene: «De er utrolig modige og veldig intellektuelle! Jeg er veldig imponert over de.»

Anonymkode: 57a13...af0

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skal gjette (som Peder pleier å si) tipper jeg at det går litt sånn her:

Sofia: Æ syns jo det e utrolig kjiiiiipt å høre kor utrolig fæl og kjeftete Æ fremstår, og kor lite Christian faktisk svare tilbake og setter meg på plass. Æ skulle jo ønske at Christian kunna ha fortalt mæ kor kjipt Æ faktisk høres ut, sånn at Æ kunne ha justert mæ litt. For det e jo mæ det går utover og det e jo mæ som får kritikk i diskusjonsforum, og det e jo sykt kjipt å vær ho som ikke får nokka støtte. Så det syns Æ Christian kanskje kunne ha tadd litt ansvar for, for det e jo HAN som e nærmest til å si ‘du Sofia no du fremstår faktisk utrolig kjeftete’. 

så Æ har vært utrolig lei mæ for det. Og så har det liksom ikke virka som om Christian e like lei sæ for at Æ e lei mæ...og det har vært litt sånn kjipt at han ikke har hadd samme reaksjon som mæ. Da tenker Æ sånn: bryr han sæ ikke om at Æ får kritikk og at folk ikke støtte min side av saken? Bryr han sæ ikke om mæ?

Peder: ja, så du kunne ha ønsket at han hadde gjort noe annerledes, og er egentlig litt sånn skuffet over at han ikke gjorde det? 

Christian: eg syns jo det e utrolig kjipt at eg ikkje har klart å se at du fremstår kjeftete og at eg ikkje har vært obs på å si ifra om det. Så eg føle jo meg utrolig dust som ikkje har fått til det. 

Peder: Jeg kan skjønne at dette er kjipt for dere. Det er virkelig ikke enkelt altså.

Og så til Peders avsluttende oppsummering alene: «De er utrolig modige og veldig intellektuelle! Jeg er veldig imponert over de.»

Åh fy faen hahaha akkurat sånn! Med mindre hun kritiserer alle på forum for å ikke skjønne en dritt. 

Anonymkode: 3891c...b68

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lo!

Men ble utrolig skuffa når episoden ikke lå på podcastappen min i dag morres! Når kommer den?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badminta

Åhh, jeg vil høre siste episode!! Kanskje de er litt forsinka med det i disse koronatider.... kommer til å sjekke ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Aldri har jeg ventet så spent på en episode og aldri har den vært så sen! Hvor blir den av???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ute nå 😄

Anonymkode: b336f...9bc

Yay! Har ventet hele dagen 😍

Anonymkode: e71a8...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okay, hva skal man si?

Synes denne episoden var veldig veldig kort, og er overrasket over at det var Christian som snakket mest. Sofia har tydeligvis fått med seg kritikken, hun var overraskende spak... Og det ser ut som om hun endelig har innsett sin egen rolle i forholdet, at hun har pusha C til breaking point... Kan virke som hun endelig har innsett det og roet seg ned, og latt han få være seg selv litt igjen... Fortsetter det sånn er det jo håp, tenker jeg... Men de burde nok fortsette i terapi.. 

Fikk nesten sjokk over at Peder konfronterte henne med om hun var en god mor.. Tydelig at han også egentlig mener hun har litt for stort selvbilde.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt skuffet over episoden for å være ærlig. Skulle ønske Peder hadde spurt hva de lærte av å høre seg selv på podcast, og om de evt. hadde fått noen reaksjoner utenfra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Okay, hva skal man si?

Synes denne episoden var veldig veldig kort, og er overrasket over at det var Christian som snakket mest. Sofia har tydeligvis fått med seg kritikken, hun var overraskende spak... Og det ser ut som om hun endelig har innsett sin egen rolle i forholdet, at hun har pusha C til breaking point... Kan virke som hun endelig har innsett det og roet seg ned, og latt han få være seg selv litt igjen... Fortsetter det sånn er det jo håp, tenker jeg... Men de burde nok fortsette i terapi.. 

Fikk nesten sjokk over at Peder konfronterte henne med om hun var en god mor.. Tydelig at han også egentlig mener hun har litt for stort selvbilde.. 

Helt annen stemning i denne episoden. Ble som deg overrasket over at Christian sa mest, og ikke minst - at han begynte å snakke. Jeg tror det har vært mye prating i heimen det siste halvåret, og jeg må gi de kudos for det.

Opplevde ikke at Peder var konfronterende da hun sa at hun følte seg som en god mor, det er mer hvordan han responderer/lytter som jeg oppfatter han. Men jeg har tenkt at hun bør virkelig passe seg for å stille høye krav til sitt eget barn, på den måten hun gjør med partneren sin. Og jeg lurer på om de har hatt noen høylytte krangler hjemme, for det tenker jeg ikke er bra for et lite barn å høre på. 

Jeg er usikker på om de er sammen om 10 år. De har et barn sammen og det kompliserer ting, og da vil man nok jobbe ekstra med det. Men jeg er usikker fordi de er så grunnleggende forskjellige i kommunikasjonen, og har forskjellige behov. Tenker også det er spesielt utfordrende når det handler om at én av partene kanskje må akseptere den andre i større grad, enn at begge skal strekke seg mot den andre. 

Anonymkode: eb9e2...7b5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De vet vel ikke noe om reaksjonene til andre når de kommer til siste episoden, episodene er jo ikke lagd in real time?

Anonymkode: a9391...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vet vel ikke noe om reaksjonene til andre når de kommer til siste episoden, episodene er jo ikke lagd in real time?

Det forrige paret hørte på episodene etterhvert som de kom ut, så kan ikke ha vært lenge etter den siste episoden blir spilt inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, OppNedPåAlt said:

Det forrige paret hørte på episodene etterhvert som de kom ut, så kan ikke ha vært lenge etter den siste episoden blir spilt inn. 

Men, det skal jo ha gått 6 måneder siden forrige mandags episode? Eller har jeg misforstått noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men, det skal jo ha gått 6 måneder siden forrige mandags episode? Eller har jeg misforstått noe.

Det er vel meningen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre som reagerte på måten hun fremstilte seg på mtp at hun undret seg over at Christian ikke tok repertoar fra jobben sin mer med seg hjem, siden han jobber som samlivsterapeut? Jeg synes dette var under pari, de som jobber med kommunikasjon osv vet veldig godt at det er stor forskjell på å praktisere det man har av kunnskap privat kontra det å lære det bort.

Dessuten, skjønner enda mer av C nå, siden han jobber med par som går i oppløsning rett foran nesa på han hele dagen så er det ikke rart at han, med sin bakgrunn, jobb og en såpass tvilende partner, reagerer raskt med panikk-mode og blir ekstra hemmet/apatisk når det oppstår ubehagelig stemning de to i mellom. 

Jeg oppfattet det som et negativt stikk til Christian når hun var så undrende (‘jeg var jo ikke sint eller sur, men sa ‘Du, Christian, som har jobbet med par så mye.. jeg har liksom ikke merket det på noen måte..?’’) 

Det å kalle noe for undring gjør det ikke mindre bitchy og bare fordi hun har hørt på samlivpodcasts så føler hun seg mer som en samlivsterapeut selv og er plutselig forbløffet/undrende over at Christian ikke har bedre evner i samliv. 
Blir litt som å si til en taxisjåfør at jeg er så undrende til hvorfor han egentlig ikke er noe bedre til å kjøre bil... og jeg er ikke frekk i det hele tatt, jeg bare undrer, liksom.

Endret av Isaccis
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Isaccis skrev:

*snip*

Joda, helt enig. Å gjemme det bak en undring gjør det ikke mindre sårende.

Jeg velger å tro at Christian ikke er så inkompetent som hun får ham til å høres ut som, jeg tror bare at han er litt ferdig med å prøve de riktige teknikkene. Fordi de har ikke funket. Man kan kanskje endre seg selv, men veldig lite andre..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg også la merke til denne "undringen". 

Anonymkode: 35ace...618

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...