Gå til innhold

Fikk kjeft fordi gutten min har langt hår.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 2 1/2 åring som har ganske langt hår som vi pleier å sette opp i hestehale.

Satt på en buss med en eldre dame som først refererte til han som en «henne», da jeg sa at det var en gutt ble hun opprakt! « Du må klippe håret hans, det er alt for langt, han ser ut som en jente». 

Jeg prøvde først å avfeie det, «vi liker det sånn» hvorpå hun ble ganske intens. «Dere kan ikke ha så langt hår på han» «han ser ut som en jente». Jeg syntes det hele var ganske ubehagelig. Han er 2 1/2 og skjønner jo hva hun sier. 

Anonymkode: 2edaa...6ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og..? Ja, hun var uhøflig, men det er ofte eldre damer.. Hva er problemet? For din egen del, drit i damen. Javel, hun likte ikke håret til sønnen din, det er helt normalt at gamle damer ikke liker langt hår på gutter. Om det er guttens tanker du tenker på, forklar at eldre gjerne mister litt sosiale antenner og ofte er uhøflige.. 

Anonymkode: 5b363...672

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei drittkjerring. Sånne ting sier man ikke så et barn hører på. Ble han lei seg? :( 

Anonymkode: f2545...1bf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med den gamle dama jeg😅 Selvfølgelig ikke greit å si det på den måten og presse seg på slik hun gjorde, men hvorfor lager du hestehale på gutten din? Er det noe han ber om selv? 

Anonymkode: 88357...dcd

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig med den gamle dama jeg😅 Selvfølgelig ikke greit å si det på den måten og presse seg på slik hun gjorde, men hvorfor lager du hestehale på gutten din? Er det noe han ber om selv? 

Anonymkode: 88357...dcd

Vi syntes han ser kul ut, har aldri klippet håret hans, så det er så langt at han trenger jo å få det bort fra ansiktet. 

Ts

Anonymkode: 2edaa...6ed

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i henne, enkelt å greit. De som er den eldre generasjonen er bare sånn. Har selv en gutt på 3 år som har lengre hår enn jentene på avdelingen i barnehagen nærmest som er super tykt, vi har klippet han for 6 mnd siden men det vokste så fort at det bare ble til at vi hadde det langt. Mini klager ikke , han vil ikke klippe seg, han syns det er fint. Så da er jeg fornøyd og, han får velge selv, det er bare hår :) vi har det opp i en man bun og de fleste eldre tror han er jente, men vi ler bare av det. Vi blir litt fascinert at selvom vi kler han super «guttete» så dømmer de kjønn med en gang basert på håret 🤔

En ansatt i barnehagen har en gutt på omtrent samme alder som vår, hans unge har også langt hår og begge de synes det er super fint. Ser mange små gutter med langt hår enten løst, hestehale eller i man bun her vi bor hvertfall :)

Anonymkode: e7bc3...a53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legg det bak deg. Du traff på et gammelt nek som la seg oppi noe hun ikke har noe med. Det som er viktig er at gutten trives med frisyren sin, ikke hva den gamle damen mener :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre damer har vokst opp i en annen tid.

Anonymkode: f51a7...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om det. Folk er både tankeløse og litt frekke iblant. De er ikke dårlige mennesker for det. De gjør bare dumme ting iblant . Vi må se forbi det. Har sett mange små gutter med langt hår. Jenter har ikke enerett på å ha det 🙂 Bare legg det bort i skuffen "ting jeg ikke gidder å bry meg om". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha klipt håret, ville ikke bedt om at barnet mitt skulle bli erta.

Anonymkode: f0749...5eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med henne. Det ser ikke bra ut. Men samtidig så har jo ikke hun noe med det og hun er frekk som sier noe. Dere bestemmer selvsagt. 

Anonymkode: 3b7b4...7bc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville ha klipt håret, ville ikke bedt om at barnet mitt skulle bli erta.

Anonymkode: f0749...5eb

Hvorfor skulle han bli det? Han er ikke eneste gutten i barnehagen med «langt hår», og i 2019 må det da være lov å ikke måtte være som alle andre hele tiden? 

Ts

Anonymkode: 2edaa...6ed

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er også enig med den gamle dama, men ville aldri sagt det sånn selv - eller sagt noe i det hele tatt. Har flere venner som har gutter og alle har langt hår. Den ene ungen ser ut som en puddelrocker.... :glare:

Anonymkode: f9db5...98e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle han bli det? Han er ikke eneste gutten i barnehagen med «langt hår», og i 2019 må det da være lov å ikke måtte være som alle andre hele tiden? 

Ts

Anonymkode: 2edaa...6ed

Selvfølgelig er det lov, men du kan likevel ikke endre folk. Folk er rare. Folk har sine oppfatninger. Og folk sier meningen sin uten at noen har bedt om den.
Selv om det bare er denne damen som har sagt noe så er det garantert flere som tenker det samme som henne.

Anonymkode: 09673...43d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi hadde guttekort hår da hun var liten, helt opp til skolealder. Mange trodde hun var gutt, men foreldrene mine lot ikke det påvirke hvordan søstera mi og mora mi ønsket å ha håret hennes. Dama skulle aldri sagt det hun sa, men sånn er det noen som er, kanskje flere i den eldre generasjonen. 

Anonymkode: d9811...7eb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi syntes han ser kul ut, har aldri klippet håret hans, så det er så langt at han trenger jo å få det bort fra ansiktet. 

Ts

Anonymkode: 2edaa...6ed

Okei ja, selvfølgelig er det opp til dere. Men jeg ville nok heller klippet håret enn å utsette en 2,5 åring for diverse kommentarer. Det er selvfølgelig ikke ok å kommentere andres utseende, men dessverre er det mange idiotiske mennesker der ute og det vil det alltid være. Skjønner bare ikke hvorfor han på liv og død ikke skal klippe seg? 

Anonymkode: 88357...dcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Okei ja, selvfølgelig er det opp til dere. Men jeg ville nok heller klippet håret enn å utsette en 2,5 åring for diverse kommentarer. Det er selvfølgelig ikke ok å kommentere andres utseende, men dessverre er det mange idiotiske mennesker der ute og det vil det alltid være. Skjønner bare ikke hvorfor han på liv og død ikke skal klippe seg? 

Anonymkode: 88357...dcd

Han har ikke fått «diverse kommentarer» bare denne ene. Har ellers bare fått positive kommentarer. 

Det er ikke noe «død og liv», vi syntes bare at han ser kul og stilig ut med den hårsveisen han har. Inntil han selv har en mening kommer vi til å beholde det langt. 

Ts

Anonymkode: 2edaa...6ed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...