Gå til innhold

Fikk kjeft fordi gutten min har langt hår.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun har sannsynligvis vokst opp i en tid der man skulle "få seg en hårklipp og så søke jobb". 

Hun skulle selvfølgelig ikke vært så intens, men jeg ville ikke tatt meg nær av noen som har vokst opp med andre normer i akkurat denne forbindelsen! Gjør som dere vil, men la ham velge selv når han kommer på at det er noe han kan! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja vi har alle fri vilje, det samme har barnet til Ts, noe som hun åpenbart driter en lang marsj i. La gutten selv velge om han vil skille seg ut når han er stor nok til å forstå det. Det at Ts har langt hår på ha. Pga det er «kult» er for meg egoistisk gjort av henne.

Anonymkode: 45e37...63f

Det som er egoistisk er at voksne mennesker skal bry seg for mye om hva andre folk velger å gjøre. Hva konkret er det med gutter med langt hår som gjør livet ditt så surt?

Anonymkode: 643e6...439

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er akkurat like feil å ha langt hår på en liten gutt fordi mamma syns det er kult med langt hår, som å klippe håret til smågutter fordi de er gutt. Ønsker ungen å ha langt hår? Det er tydeligvis ikke spesielt praktisk for han om han trenger strikk for at det ikke skal hindre han og de feste unger syns det er kjipt å bli tatt for å være motsatt kjønn..

Anonymkode: 8599b...8bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Som gutt så gjør man det ja. Jeg jobber i bhg og har selv sett hvordan barn ertet en annen gutt med langt hår.

Anonymkode: 45e37...63f

Og da burde barnet få håret klipt? Burde barnet som fks ikke går med merkeklær på skolen, begynne å gå med det, fordi de andre barna mener det er annerledes og fattig?

Problemet ligger alltid hos den som erter eller mobber. 

Hva gjør dere i barnehagen når noen erter barn med langt hår, eller annet som disse barna finner ut de skal kommentere på?

Anonymkode: 643e6...439

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som gutt så gjør man det ja. Jeg jobber i bhg og har selv sett hvordan barn ertet en annen gutt med langt hår.

Anonymkode: 45e37...63f

Så har barnehagen et problem! Og de som erter! Ærlig talt, de voksne skal da lære barna om mangfold. Hva med jenter med kort hår? Mørk hud? Gutter i kjole(vanlig i barnehage), uvanlige klær, de små, de store? Jeg har aldri, aldri hørt barna mine kommentere hårlengden på gutter, om det var aldri så langt. Det har da vært moderne i årevis? Og kjent og ikke uvanlig alltid. Bor dere veldig på bygda? Har ingen fedre langt hår? Har alle voksne damer? 

 

Anonymkode: e309e...666

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...