Gå til innhold

Flere barnløse som får høre at livet ditt er "trist"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om de sier det selv, er det trist. Det kom ikke frem i det jeg siterte deg på. Jeg er ikke frekk, men siterer deg på det du selv sier.

Her sier du at det er du som syns det er trist.

Anonymkode: 61c99...0fd

Ja, fordi dem sier dette selv til meg. Det er jo ikke noe jeg selv bare tror. 

Anonymkode: 8b034...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange flere som får barn enn de som velger bort. Og slik vil det alltid være. Så ingen grunn til bekymring, jorden er mer enn overbefolket allerede. Dessuten er det ingen som får barn for at verden ikke skal stoppe opp, det er andre grunner til at folk får barn 😊 Å legge ansvaret for underbefolkning på de som har valgt bort er ikke veldig logisk uansett, det å få barn bør være et gjennomtenkt valg og ikke noe man gjør for å få verden til å gå videre. Det er nok av omsorgssvikt som det er allerede.. 

Anonymkode: ad155...fa5

Derfor ordet "litt".

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi dem sier dette selv til meg. Det er jo ikke noe jeg selv bare tror. 

Anonymkode: 8b034...f36

Ok.

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste som har kommet med sånne kommentarer er folk som kanskje egentlig er litt misunnelige.

Hun ene er alenemor og går på NAV og må stadig ha hjelp og låne penger av andre (barn er jo ikke gratis), hun andre ble sammen med en hun møtte i Gambia, skaffet han oppholdstillatelse og er nå seff alenemor på NAV hun og.

Begge disse barna har "noe" med seg. Den ene klikker for alt mulig, har ekstremt med energi og er direkte dårlig oppdratt. Den andre ungen går på BUP og har endel vansker med tilpasninger i skolen.

Jeg tror når disse damene har vanskelige liv der de lever fattigslig og har vanskelige barn så blir det en slags beskyttelsesmekanisme når de kan "tråkke på"barnløse.

 

Anonymkode: c5bea...ae5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor ordet "litt".

Anonymkode: 61c99...0fd

Nå kommer aldri jorden til å gå under fordi for mange velger bort barn. Om vi går under er det pga en atomkrig eller at økosystemet faller sammen. Vi greier fint utsette oss selv på helt andre måter. 

Anonymkode: ad155...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen kommer med det argumentet at jeg må jo få barn så jeg slipper å være alene i livet. Men man trenger jo ikke å være alene selv om man ikke får barn. Jeg synes livet til dem med barn, spesielt aleneforeldre, virker mer trist. Dem er jo ofte helt fastbundet, sitter mye alene hjemme om kveldene, ikke tid til seg selv, trening, være sosial. Det er trist det. 

Anonymkode: 8b034...f36

Når de sier sånt, så husk at de snakker egentlig om seg selv. 

Anonymkode: 2e4a0...6da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det slår aldri feil. Barnefrie startet en tråd her om hvor mye rare forestillinger, lite respekt og rare kommentarer de møter. Før eller siden viser det seg at holdningene enkelte barnefrie har til mennesker med barn er minst like dårlige.

Anonymkode: 8970e...e39

Holdningene mange mennesker har til andre mennesker er dårlige.

Det er det eneste ved alle disse valgene som er trist: at mennesker tillater seg selv å se ned på andre bare fordi de velger annerledes enn de selv.

Anonymkode: 8d180...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kommer aldri jorden til å gå under fordi for mange velger bort barn. Om vi går under er det pga en atomkrig eller at økosystemet faller sammen. Vi greier fint utsette oss selv på helt andre måter. 

Anonymkode: ad155...fa5

Dette vet du veldig lite om, da du umulig kan forutsi 100% hva som kommer til å skje. Hadde du satt inn "sannsynligvis" et sted i det du skrev, kunne jeg vært med.

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holdningene mange mennesker har til andre mennesker er dårlige.

Det er det eneste ved alle disse valgene som er trist: at mennesker tillater seg selv å se ned på andre bare fordi de velger annerledes enn de selv.

Anonymkode: 8d180...5ef

Jepp. Alle gjør det for å føle seg selv bedre. Nok et eksempel på hvor mye verdt vi er som levende individ.

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vet du veldig lite om, da du umulig kan forutsi 100% hva som kommer til å skje. Hadde du satt inn "sannsynligvis" et sted i det du skrev, kunne jeg vært med.

Anonymkode: 61c99...0fd

Ok sannsynligvis da. Men det kan selvfølgelig være ta menneskeheten overlever i lang lang tid. Men underbefolkning vil antagelig ikke bli et problem. Antagelig ikke. Vi er tross alt 7 milliarder nå. 

Anonymkode: ad155...fa5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har allerede sett hvor mye vi er "verdt". Vi har rævkjørt hele planeten så til de grader. I tillegg har vi stått for utryddelse av gud vet hvor mange dyrearter. I mellomtiden har vi konstruert tåpelige konflikter og tatt livet av hverandre i millionvis.

Osv, osv, osv.

Joda. Vi er så sannelig "verdt" noe, ja....

Den mest latterlige og dumme skapningen i universet pr i dag.

Anonymkode: 61c99...0fd

For en trist tankegang. Er du trist?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ripshagen skrev:

For en trist tankegang. Er du trist?

Overhodet ikke. Alt jeg skriver er imidlertid sant.

Anonymkode: 61c99...0fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke. Alt jeg skriver er imidlertid sant.

Anonymkode: 61c99...0fd

For noe tull. Du spyr ut et særdeles negativt verdenssyn og i tillegg så påroper du deg retten til å si at dette er sannheten. 

Hvorfor overser du glatt hvor mye godt og fornuftig vi også gjør? Du stryker over hardtarbeidende mennesker som prøver å gjøre verden en bedre plass for mennesker og dyr. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ripshagen skrev:

For noe tull. Du spyr ut et særdeles negativt verdenssyn og i tillegg så påroper du deg retten til å si at dette er sannheten. 

Hvorfor overser du glatt hvor mye godt og fornuftig vi også gjør? Du stryker over hardtarbeidende mennesker som prøver å gjøre verden en bedre plass for mennesker og dyr. 

Jeg trenger ikke påberope meg retten til sannheten. Den er der ute, bare å løfte blikket.

At du tar med noen positive faktorer, endrer ingenting.

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ikke påberope meg retten til sannheten. Den er der ute, bare å løfte blikket.

At du tar med noen positive faktorer, endrer ingenting.

Anonymkode: 61c99...0fd

Tåkeprat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Ripshagen skrev:

For en trist tankegang. Er du trist?

Jeg enig med det han skriver. Vi har utryddet millioner av mennesker i kriger og et dusin dyrearter. Verden er ganske så trist. Jeg har et positivt syn på livet men det er så utrolig mye vondt som skjer og at vi er den mest latterlige og dumme skapningen i universet kan jeg være enig i. At det finnes mennesker som hjelper andre og prøver å gjøre verden til et bedre sted er fantastisk. Jeg har ikke mistet troen på det gode i mennesket. Men vi mennesker kan også være så utrolig onde. Se bare på jødeutryddelsen. Hvor mange som sto og så på at det skjedde som bare var "vanlige" mennesker. De fleste er dessverre veldig egoistiske. Du kan prøve å teste ved å legge deg ned på gata og late som du er bevisstløs og se hvor lang tid det tar før noen kommer og hjelper. Jeg har sett nok av dette i jobben min. 

Anonymkode: ad155...fa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har aldri fått høre dette fra noen, og jeg er 39 og barnefri. Tror at noen personer blir så hormonelle og fulle av oxytocin når de har født, at de får litt tunellsyn. De tror at alle føler det samme som dem, og tror at A4-livet er eneste veien til lykke for alle. Har flere vennepar som har skilt seg etter at de fikk barn, og som har vært åpne om hvor tøft det var for forholdet, søvnen, hobbyer, og livet generelt. Samtidig er det nok fint om man ser på det som meningen med livet.

Etter å ha lest denne tråden er jeg veldig takknemlig for å ha venner og familie som ikke har et så innsnevret syn på livet at de tror at deres vei er den eneste riktige for alle. Føler meg ikke dømt i det hele tatt, og tror det er fordi de ser at jeg genuint er lykkelig fordi jeg bygget meg en karriere og har frihet til å reise, dra på konserter, restauranter, og gjøre det jeg vil når jeg vil. Frihet er veien til lykke for mange, og barn innebærer ikke frihet. Har et godt forhold, og tilbringer mye tid med tantebarna og venners barn, men ser virkelig ikke behovet for å tilføre barn når vi er så lykkelige. 

Anonymkode: 3ab57...852

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri fått høre dette fra noen, og jeg er 39 og barnefri. Tror at noen personer blir så hormonelle og fulle av oxytocin når de har født, at de får litt tunellsyn. De tror at alle føler det samme som dem, og tror at A4-livet er eneste veien til lykke for alle. Har flere vennepar som har skilt seg etter at de fikk barn, og som har vært åpne om hvor tøft det var for forholdet, søvnen, hobbyer, og livet generelt. Samtidig er det nok fint om man ser på det som meningen med livet.

Etter å ha lest denne tråden er jeg veldig takknemlig for å ha venner og familie som ikke har et så innsnevret syn på livet at de tror at deres vei er den eneste riktige for alle. Føler meg ikke dømt i det hele tatt, og tror det er fordi de ser at jeg genuint er lykkelig fordi jeg bygget meg en karriere og har frihet til å reise, dra på konserter, restauranter, og gjøre det jeg vil når jeg vil. Frihet er veien til lykke for mange, og barn innebærer ikke frihet. Har et godt forhold, og tilbringer mye tid med tantebarna og venners barn, men ser virkelig ikke behovet for å tilføre barn når vi er så lykkelige. 

Anonymkode: 3ab57...852

Så herlig svar:) Ingenting er bedre enn å ha et godt liv. Og det gode liv kan være så mangt, som du er inne på. 

Anonymkode: d0a0b...670

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De eneste som har kommet med sånne kommentarer er folk som kanskje egentlig er litt misunnelige.

Hun ene er alenemor og går på NAV og må stadig ha hjelp og låne penger av andre (barn er jo ikke gratis), hun andre ble sammen med en hun møtte i Gambia, skaffet han oppholdstillatelse og er nå seff alenemor på NAV hun og.

Begge disse barna har "noe" med seg. Den ene klikker for alt mulig, har ekstremt med energi og er direkte dårlig oppdratt. Den andre ungen går på BUP og har endel vansker med tilpasninger i skolen.

Jeg tror når disse damene har vanskelige liv der de lever fattigslig og har vanskelige barn så blir det en slags beskyttelsesmekanisme når de kan "tråkke på"barnløse.

 

Anonymkode: c5bea...ae5

Ikke nødvendigvis. Mange mødre føler nok at barna gir livet mening, at man opplever en helt ny dimensjon av følelser når man blir mor. 

Derfra kommer nok tanker om at et liv uten å oppleve å få barn er trist. 

Anonymkode: 87a3f...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ripshagen skrev:

Tåkeprat.

Nei, veldig klar tale.

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...