Gå til innhold

Flere barnløse som får høre at livet ditt er "trist"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi er ikke verdifulle i det hele tatt. Dette er noe vi innbiller oss pga at vi setter oss selv så hinsides høyt ihh til alt levende.

I virkeligheten er vi ikke verdt 5 sure sild.

Anonymkode: 61c99...0fd

Da tenker vi ulikt. Vi er verdt så mye mer enn vi tror. Og derfor trenger vi å ta vare på hverandre. Bare se hvor galt det kan gå når noen føler seg lite verdt, det kan ende med katastrofe for personen selv og andre rundt.

Anonymkode: d0a0b...670

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt. Om ingen får barn, vil verden stoppe opp og det blir tungt for siste generasjon mennesker på planeten.

Anonymkode: 61c99...0fd

Som om det hadde vært noe negativt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alkoholist
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt. Om ingen får barn, vil verden stoppe opp og det blir tungt for siste generasjon mennesker på planeten.

Anonymkode: 61c99...0fd

Jeg mente at folk flest får jo barn, så hvilken rolle spiller det da at noen ikke får det? Det er egentlig en fordel nå uansett, fordi jorden er overbefolket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da tenker vi ulikt. Vi er verdt så mye mer enn vi tror. Og derfor trenger vi å ta vare på hverandre. Bare se hvor galt det kan gå når noen føler seg lite verdt, det kan ende med katastrofe for personen selv og andre rundt.

Anonymkode: d0a0b...670

Vi har allerede sett hvor mye vi er "verdt". Vi har rævkjørt hele planeten så til de grader. I tillegg har vi stått for utryddelse av gud vet hvor mange dyrearter. I mellomtiden har vi konstruert tåpelige konflikter og tatt livet av hverandre i millionvis.

Osv, osv, osv.

Joda. Vi er så sannelig "verdt" noe, ja....

Den mest latterlige og dumme skapningen i universet pr i dag.

Anonymkode: 61c99...0fd

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Som om det hadde vært noe negativt....

Ja for alle de gamle som sulter i hjel i sin egen dritt er det ikke noe positivt,.

Anonymkode: 61c99...0fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja for alle de gamle som sulter i hjel i sin egen dritt er det ikke noe positivt,.

Anonymkode: 61c99...0fd

Vel, men deres lidelse og vår ville da uansett være over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, TotalAlkoholist skrev:

Spiller det egentlig noen rolle om folk har barn eller ikke? 

 

2 minutter siden, TotalAlkoholist skrev:

Jeg mente at folk flest får jo barn, så hvilken rolle spiller det da at noen ikke får det? Det er egentlig en fordel nå uansett, fordi jorden er overbefolket. 

Ser du modererer deg kraftig her. Ok, det.

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Vel, men deres lidelse og vår ville da uansett være over.

Som om det er verken negativt eller positivt.

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har allerede sett hvor mye vi er "verdt". Vi har rævkjørt hele planeten så til de grader. I tillegg har vi stått for utryddelse av gud vet hvor mange dyrearter. I mellomtiden har vi konstruert tåpelige konflikter og tatt livet av hverandre i millionvis.

Osv, osv, osv.

Joda. Vi er så sannelig "verdt" noe, ja....

Den mest latterlige og dumme skapningen i universet pr i dag.

Anonymkode: 61c99...0fd

Vi mennesker er i stand til mye. Det er det ingen tvil om. Men jeg mener vi har en egenverdi, og det er derfor ekstra trist å tenke på alt vondt som skjer. Verden kan ikke få nok godhet og kjærlighet.

Anonymkode: d0a0b...670

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi mennesker er i stand til mye. Det er det ingen tvil om. Men jeg mener vi har en egenverdi, og det er derfor ekstra trist å tenke på alt vondt som skjer. Verden kan ikke få nok godhet og kjærlighet.

Anonymkode: d0a0b...670

Det kan du mene. Men vi er altså ikke verdt noe som helst. Verden har vist seg å handle om virkelighet. Og vi har så til de grader bidratt til det.

Anonymkode: 61c99...0fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kommer med det argumentet at jeg må jo få barn så jeg slipper å være alene i livet. Men man trenger jo ikke å være alene selv om man ikke får barn. Jeg synes livet til dem med barn, spesielt aleneforeldre, virker mer trist. Dem er jo ofte helt fastbundet, sitter mye alene hjemme om kveldene, ikke tid til seg selv, trening, være sosial. Det er trist det. 

Anonymkode: 8b034...f36

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen kommer med det argumentet at jeg må jo få barn så jeg slipper å være alene i livet. Men man trenger jo ikke å være alene selv om man ikke får barn. Jeg synes livet til dem med barn, spesielt aleneforeldre, virker mer trist. Dem er jo ofte helt fastbundet, sitter mye alene hjemme om kveldene, ikke tid til seg selv, trening, være sosial. Det er trist det. 

Anonymkode: 8b034...f36

Det er ikke trist for dem som velger det. At ikke du skjønner det, er mye tristere.

Anonymkode: 61c99...0fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du mene. Men vi er altså ikke verdt noe som helst. Verden har vist seg å handle om virkelighet. Og vi har så til de grader bidratt til det.

Anonymkode: 61c99...0fd

Ja, det mener jeg virkelig. Virkeligheten er at det finnes mennesker som er ensomme, og som trenger et smil og en invitasjon til å bli med på noe. Virkeligheten er gamle Grete på sykehjemmet som ikke får kommet seg ut, men så dukker det opp ei dame fra Røde Kors som tar henne med ut på trilletur. Virkeligheten er lærere i skolen som tar for seg elever som mobber og hjelper de som blir mobbet. Slik er bare en brøkdel av slik min virkelighet ser ut. Jeg ser din også. Vi ser bare ulike perspektiver av hvordan virkeligheten er. Men menneskesynet er ikke det samme. 

Anonymkode: d0a0b...670

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv en storesøster som har vært gift i mange år uten og ha stiftet familie. Jeg har inntrykk av at barnløse fort blir såret eller irritert over spørsmål knyttet til hvorfor de ikke har barn. Derfor har jeg aldri spurt eller tatt det opp med dem. Mulig jeg har lest for mange tråder om tema på kvinneguiden. Er det sånn i det virkelige liv eller tåler folk flest spørsmålet? Jeg må jo ærlig innrømme at jeg er nysgjerrig! Jeg fikk barn med en gang jeg var ferdig utdannet som 22-åring. Det var lenge nok å vente for min del. Det virker så stusselig å komme hjem til et tomt hjem hver dag uten noen å følge opp og ha omsorg for

Anonymkode: d71c5...c0c

Men jeg skjønner ikke poenget med å stille søsteren din spørsmålet. Kan hende hun har prøvd i årevis og få barn, og at det er et veldig sårt tema.

Det kommer veldig an på hva folk føler om det spørsmålet, helt avhengig av grunnen til at de har valgt bort. Jeg har en venninne som har mye kroniske sykdommer og derfor har valgt bort barn. Om hun virkelig ønsker seg barn har jeg aldri spurt om, og er ikke min business heller. Å komme hjem til et tomt hjem er drømmen for min del. Jeg har en aktiv jobb og når samboeren ikke er hjemme nyter jeg alenetiden. Uten alenetid hadde jeg mistet mye livskvalitet, det er så viktig for meg. Men folk er forskjellige som du ser. 

Anonymkode: ad155...fa5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det mener jeg virkelig. Virkeligheten er at det finnes mennesker som er ensomme, og som trenger et smil og en invitasjon til å bli med på noe. Virkeligheten er gamle Grete på sykehjemmet som ikke får kommet seg ut, men så dukker det opp ei dame fra Røde Kors som tar henne med ut på trilletur. Virkeligheten er lærere i skolen som tar for seg elever som mobber og hjelper de som blir mobbet. Slik er bare en brøkdel av slik min virkelighet ser ut. Jeg ser din også. Vi ser bare ulike perspektiver av hvordan virkeligheten er. Men menneskesynet er ikke det samme. 

Anonymkode: d0a0b...670

Vi er av de tingene du lister opp ikke verdt noe mer. Det er bare en del av virkeligheten, og tingene du lister opp øker ikke verdien på mennesket som individ.

Anonymkode: 61c99...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke trist for dem som velger det. At ikke du skjønner det, er mye tristere.

Anonymkode: 61c99...0fd

Jo, dem sier jo selv at det er trist og ensomt. Det er jo ikke noe jeg har bestemt eller synes. Du trenger ikke være frekk. 

Anonymkode: 8b034...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alkoholist
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ser du modererer deg kraftig her. Ok, det.

Anonymkode: 61c99...0fd

pfffft 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt. Om ingen får barn, vil verden stoppe opp og det blir tungt for siste generasjon mennesker på planeten.

Anonymkode: 61c99...0fd

Det er mange flere som får barn enn de som velger bort. Og slik vil det alltid være. Så ingen grunn til bekymring, jorden er mer enn overbefolket allerede. Dessuten er det ingen som får barn for at verden ikke skal stoppe opp, det er andre grunner til at folk får barn 😊 Å legge ansvaret for underbefolkning på de som har valgt bort er ikke veldig logisk uansett, det å få barn bør være et gjennomtenkt valg og ikke noe man gjør for å få verden til å gå videre. Det er nok av omsorgssvikt som det er allerede.. 

Anonymkode: ad155...fa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er av de tingene du lister opp ikke verdt noe mer. Det er bare en del av virkeligheten, og tingene du lister opp øker ikke verdien på mennesket som individ.

Anonymkode: 61c99...0fd

Det er din mening, jeg har min. Hakk i platen, dette her... 1,2,3, ferdig.

Anonymkode: d0a0b...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, dem sier jo selv at det er trist og ensomt. Det er jo ikke noe jeg har bestemt eller synes. Du trenger ikke være frekk. 

Anonymkode: 8b034...f36

Om de sier det selv, er det trist. Det kom ikke frem i det jeg siterte deg på. Jeg er ikke frekk, men siterer deg på det du selv sier.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen kommer med det argumentet at jeg må jo få barn så jeg slipper å være alene i livet. Men man trenger jo ikke å være alene selv om man ikke får barn. Jeg synes livet til dem med barn, spesielt aleneforeldre, virker mer trist. Dem er jo ofte helt fastbundet, sitter mye alene hjemme om kveldene, ikke tid til seg selv, trening, være sosial. Det er trist det. 

Anonymkode: 8b034...f36

Her sier du at det er du som syns det er trist.

Anonymkode: 61c99...0fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...