Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber fra 07.30-14.30, og tisser ca tre-fire ganger. Én av gangene i forbindelse med lunsj, og én i det jeg går ut døra på vei hjem, så da blir det ca en-to ganger iløpet av arbeidsdagen.

uansett synes jeg det Er rart av din leder å nekte deg lunsj fordi du tisser mye! Og enda rarere at hun holder telling på hvor ofte du er på do

Anonymkode: a91b2...dda

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er mye på 8 timer. Jeg jobber ca like lenge og har kanskje 4 dopauser, men det tar ikke lang tid. Kanskje 2-5 minutter. Det er begrenset hvor lang tid man trenger å bruke på do.

Dessuten så skrev vel ts at hun bruker 15 minutter tilsammen. Ikke 15 minutter hver gang.

Jeg synes ikke det er mye.

Anonymkode: bb76e...570

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, det er da helt individuelt og ikke noe noen har noe med. Det er en menneskerett å gå på do. 4-5 ganger innløpet av en arbeidsdag er ikke mye!

Anonymkode: af02a...bfa

Ja jeg mener jo det da, hun bør ha andre ting å bry seg med. Jobber ikke i ambulansetjenesten heller så er ikke livskrise at jeg går noen turer på do

Anonymkode: c43c4...ffc

• Liker 5
Skrevet

Det kommer an på hvor stor blære man har, og hvor mye man drikker. Hvor mye går du på do per dag totalt?

• Liker 1
Skrevet

Jobber fra 07.30-15.30, har også 4-5 tissepauser. Hadde sjefen min blandet seg opp i det så hadde hun fått passet sitt påskrevet. Jeg sitter ikke og holder meg i arbeidstiden fordi sjefen har et problem med at jeg går på do! 

Anonymkode: 40a6c...bde

• Liker 13
Skrevet

Skjønner faktisk sjefen din her, hvis dette er gjennomsnittet du får på do hver dag. Tenk om alle ansatte skulle gå på do så mange ganger ila dagen, da er det jo ingen igjen til å betjene kundene! Syns også at dere kan planlegge lunsjavviklingen bedre, å vente til kl 15 er sent på dagen og kanskje et tidspunkt når førstevakta er på vei til å gå hjem... her høres det ut som dårlig kommunikasjon - begge veier! 

Anonymkode: 0c98a...2cd

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når drikker du all denne kaffen på jobb? I arbeidstiden?

Anonymkode: f2cf3...847

Til Frokost, lunsj og en kopp i arbeidstiden. 

Skrevet

Dette er jo utrolig forskjellig! Jeg går på do en gang i timen. Og flere ganger om natten. Har overaktiv blære og drikker mye vann da jeg trener mye og er aktiv generelt. Spørs jo hvordan tonefall hun sa det i og ikke sikkert hun mente det negativt? Vet selv at jeg går på do mye og har fått kommentarer opp gjennom, men da av den spøkefulle sorten😊

Anonymkode: 9ebc8...72e

• Liker 3
Skrevet

Til de av dere som mener sjefen ikke har noe med det.  Mener dere man kan gå på do ubegrenset antall ganger? 

12 ganger,  18 ganger, 24 ganger? 

Anonymkode: 3fd65...144

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner faktisk sjefen din her, hvis dette er gjennomsnittet du får på do hver dag. Tenk om alle ansatte skulle gå på do så mange ganger ila dagen, da er det jo ingen igjen til å betjene kundene! Syns også at dere kan planlegge lunsjavviklingen bedre, å vente til kl 15 er sent på dagen og kanskje et tidspunkt når førstevakta er på vei til å gå hjem... her høres det ut som dårlig kommunikasjon - begge veier! 

Anonymkode: 0c98a...2cd

Det er kun to på jobb som jobber hele dagen.

butikken er åpen fra 10-19 og jeg jobber 10-18:15, den andre 11:15-19. Men skulle absolutt hatt faste lunstider men det må visst gå etter «hvor mange kunder det er i butikken»

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Til de av dere som mener sjefen ikke har noe med det.  Mener dere man kan gå på do ubegrenset antall ganger? 

12 ganger,  18 ganger, 24 ganger? 

Anonymkode: 3fd65...144

Da er det vel på tide med en tur til legen, men ja, det må da være bedre å gå på do når man trenger det enn å tisse i buksa foran kunder og kolleger🤷‍♂️

• Liker 13
Skrevet

Herregud, folkens... Bare fordi dere tisser lite, så skal TS ikke få lov til å gå på do? Folk er forskjellige, og det er faktisk dopauser vi snakker om, ikke røyke- eller andre pauser.

Poenget her er måten sjefen har tatt det opp, som jeg synes høres meget uproff ut.  Går det ut over kundene at du er på do? Tror hun at du bruker doturene for å sluntre unna og sitte med mobilen i timevis? Spør henne rett ut. 

• Liker 16
Skrevet
10 minutter siden, Sillyline skrev:

Det kommer an på hvor stor blære man har, og hvor mye man drikker. Hvor mye går du på do per dag totalt?

Ca 7 ganger tenker jeg. Har også veldig lang reisevei (tilsammen 3 timer til og fra jobb hver dag) så går på do med engang jeg kommer på jobb. Men sånn er det når jeg ikke er nabo til arbeidsplassen.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo utrolig forskjellig! Jeg går på do en gang i timen. Og flere ganger om natten. Har overaktiv blære og drikker mye vann da jeg trener mye og er aktiv generelt. Spørs jo hvordan tonefall hun sa det i og ikke sikkert hun mente det negativt? Vet selv at jeg går på do mye og har fått kommentarer opp gjennom, men da av den spøkefulle sorten😊

Anonymkode: 9ebc8...72e

Absolutt det er så individuelt! Jo det var skikkelig nedlatende, hun begynte å vurdere høyt i butikken hvor lang lunsjpause jeg plutselig skulle få pga dopauser og var fryktelig oppgitt over at jeg da var sulten kl 15:00 når jeg ikke hadde spist siden 09:00 når jeg tross alt hadde vært på do. Får ta med lusjen min på do jeg da haha

• Liker 8
Skrevet

Oi enda en grunn til at arbeidslivet presser ut folk. Jeg går vel 12-13 ganger til dagen pga problemer med blæra, men aldri tenkt at det er noe jeg bør informere sjefen om..

Anonymkode: 0c3b6...538

• Liker 7
Skrevet

Dette er ikke lov å sette opp regler for. https://www.ung.no/oss/lovogrett/86781.html 

Det er en menneskerett å gå på do. Og skal man unngå å drikke og spise for å dra på jobb og unngå å gå på do? 

Anonymkode: 491a2...c06

• Liker 6
Skrevet

Man må nå få lov til å gå på do når man må da 😧 

Jeg må tisse rundt hver 2-3 time. Hadde jeg fått noen kjeft for det på jobben, hadde jeg nesten slutta faktisk 😧

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke lov å sette opp regler for. https://www.ung.no/oss/lovogrett/86781.html 

Det er en menneskerett å gå på do. Og skal man unngå å drikke og spise for å dra på jobb og unngå å gå på do? 

Anonymkode: 491a2...c06

Leste denne nå. Tror hun tror/mener jeg «missbruker» tissepausene som en pause 

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig individuelt hvor ofte man må på do. Noen tisser oftere enn andre rett og slett. Å tisse for sjeldent er i alle fall ikke bra for blæra eller kroppen generelt, og kan føre til store problemer i alderdommen senere. I følg en lege jeg kjenner er det normalt med 8-10 ganger i døgnet, alt over det er regnet som litt ekstra. Drikker man mye vil man jo også urinere mer så klart.

I arbeidsmiljøloven er det oppgitt hvor mange pauser man har krav på i løpet av en dag. Du har krav på 5 minutters pause per time. Det betyr ikke at du skal ta en tissepause HVER time nødvendigvis, men når du trenger det. Sjefen skal ikke heve øyenbryn over at du går på do, med mindre du er alene i butikken og forlater hele sjappa ubevoktet liksom. Det er ubehagelig med en sjef som følger med på sånne ting syns jeg... klart, er du på do i mer enn 5 minutter hver gang blir det jo litt i overkant, men en liten tissepause tar vel maks 5 minutter. 

Tror jeg hadde tatt dette opp med sjefen og sagt fra at jeg syns hele greia var ubehagelig. Særlig foran kunder, svært uprofesjonelt.

Anonymkode: 129ce...7b0

• Liker 13
Skrevet

Ei venninne kan gå på do minst 4 ganger på ett kveldsbesøk her. Hun er butikksjef. Flaks for henne. Jeg hadde vært meget gretten om jeg skulle fått påpekt dobesøkene mine hvis de var effektive og faktisk var kun å sette seg, tisse og vaske hender.... 

Selv kan jeg gå en arbeidsdag uten å gå på do, fordi jeg liker best min egen do, og drikker alt for lite. 

Anonymkode: 0f65e...424

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...