Gå til innhold

De som trener når de er på ferie utenlands


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trening er jo rekreasjon, noe som gir meg enormt mye, og en skikkelig lykkefølelse. Så jeg løper en liten tur hver dag på ferie. 

På ferie er jo bonusen at du slipper feriemage (forstoppelse), og at man føler seg lett og fin i kroppen tross mye mat og alkohol hver dag. 

Jeg vet da utmerket godt at en ukes treningsfri ikke ødelegger treningsformen eller har noe å si for vekt. Men så er det heller ikke derfor jeg trener. 

Anonymkode: 5ef7f...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva betyr egentlig ferie for deg, TS?

Ligge og stappe i deg godteri og cola? Da slapper du av og kobler helt ut?

Du vet at andre kanskje fint kan koble ut og slappe av selv om de trener? Gjerne kanskje nettopp pga det...De fleste som trener jevnt liker det, og det er ikke det som stresser dem og ikke det de ønsker seg ferie fra. 

Jeg spiser sukker, men å stappe i meg sukker er ikke akkurat mine tanker når det gjelder ferie. Ferie handler generelt lite om hva jeg putter i munnen egentlig... Men det er meg da. 

Anonymkode: e9566...760

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener faktisk mer på ferie enn hjemme siden her blir trening sykkeltur med hundene, eller gåtur, eller joggetur med dyra. Så drar jeg ett sted med hotell prøver jeg å finne ett med treningsrom så jeg får noe ut av det. Eller så blir det tur, aktivitet e.l. Greier ikke ligge på stranda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gjør underverker for humøret mitt, og vet du hva: det TRENGER jeg når jeg er på ferie med familien... Det gjør så godt med litt tid for seg selv, og litt mer bevegelse. Det handler ikke om å holde formen ved like, eller ikke legge på seg. Det handler om at det å trene gir meg overskudd og glede, utløser endorfiner, og gir meg litt alenetid, så jeg kan være en mer opplagt mamma og kone resten av dagen. 

Anonymkode: 8cd97...a24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ferie i to uker med foreldrene mine og sønnen min i sommer. Stod stort sett opp halvannen time før resten av gjenget, og disponerte da fritt tiden min. Ble enten en fin joggetur eller vekttrening før de stod opp. Da jeg var ferdigtrent, var vi klare for frokost. Ble det sånn at jeg heller trente på ettermiddagen tok jeg syvåringen med. Han likte å være med, og anså det som lek. Altså gikk det ikke på bekostning av noen, og jeg kunne slappe av resten av ferien. 

Å kun ligge på ei solseng strak ut i to uker hadde ikke passet meg. Så ser ikke helt problemet? For noen er det godt å trene, selv om man er på ferie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, _Pixiedust_ skrev:

Oi, du må være særdeles lite løsningsorientert!? For det er vel nøyaktig derfor du ikke trener? At ungene må ha minst én forelder til å passe på seg? Du har nok rett. Er ingen løsning på hvordan du også skal få trent. Eller er det kanskje fordi du ikke har lyst/ikke gidder? Greit nok det altså, men kom nå ikke opp med en slik latterlig unnskyldning. 

Hva? 😂 Blander du meg med en annen AB? Jeg sier bare at det beste for familien er at vi blir enig om når hver enkelt skal trene. Hvor står det at jeg ikke trener?? Løsning for hvordan jeg skal få trent?? Jeg trener selv før de andre står opp 2-3 ganger ila en uke på ferie. Det hadde jeg kunnet tenke meg at mannen også gjorde, Evt på kveldstid når de er lagt. Men nå er det sånn at han vil gjøre det Når det passer best for han. Noe som da er hver dag midt på dagen eller når det passer han best i forhold til humør og eget forgodtbefinnende/hva som passer best i forhold til når han har spist osv. Problemet med dette er, at det fra start til slutt gjerne tar rundt 3 timer hver dag da i ferien, og gjør at jeg ufrivillig blir sittende med alt ansvar den tiden vi i stedet kunne tilbragt sammen om treningsfreaken også kunne tatt hensyn til oss andre i familien.

Anonymkode: 90ace...84b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
På 13.8.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Takker for alle fornuftige og konstruktive svar her inne, altså dere som klarer å svare uten å få for seg at dette innlegget laget jeg fordi jeg er misunnelig osv. For det er jeg helt ærlig ikke til dere som mener det. 

Nå som jeg har lest svarene deres her skal jeg innrømme at jeg forstår faktisk mer nå. Det gir mening det dere skriver, og jeg forstår at trening er glede og energi for mange! Og såklart skjønner jeg jo at trening og et sunt kosthold er det beste du gjør for kroppen din og at man vinner på det i lengden. Det har jeg alltid visst. Derimot har jeg ikke helt forstått meg på de tingene jeg nettopp skrev i innlegget mitt, men nå har jeg mer forståelse takket være dere som klarer å være saklige, selvom jeg ikke har vært så saklig. 

Men plis ikke spam hele feeden min opptil flere ganger daglig med trening, det tror jeg faktisk 90% av befolkningen kan skrive under på er uinteressant😅 Med mindre du/dere har en ren instakonto som kun går utpå trening og kosthold, da vet man hva man går til om man følger ;) 

og til dere som tror at jeg skrev dette fordi jeg er misunnelig på en søster, svigerinne eller venninne så er svarer nei. Og selvom jeg ikke trener og spiser sunt så glaner faktisk mannfolka på meg og altså, så det har ingenting med saken å gjøre for de som mente dette. 

Anonymkode: 21af8...24e

Men hvorfor plager det deg at noen beholder treningsrutiner i ferier? 

Jeg trener ikke for å få oppmerksomhet fra menn, men for min egen del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 0.02, AnonymBruker skrev:

...hva er greia? Altså jeg ser den at man ikke skal spore helt av og at man kanskje tar en treningsøkt iløpet av ferien. Men hva er greia med å hardtrene HVER dag når man er på sydentur med familien sin? Og i tillegg på død og liv MÅ ha sukkerfri is osv. Ikke nok med det, men det skal legges ut på SoMe i hytt og pine. Så totalt uinteressant!!! 

Tenker så utrolig stressende det må være å ikke kunne slappe HELT av når man er på ferie med mann og barn?! Herregud nyt ferien med barna istedet for å henge på gymmet på hotellet og løpe rundt for å finne sukkerfri is...

Anonymkode: 21af8...24e

Greia er at kroppen fungerer bedre med trening, jeg får noen vondter hvis jeg ikke trener og da kan jeg love deg at det ikke er noe deilig å ligge stille!

Bonusen er at jeg slipper å legge på meg i ferien, og det er faktisk grunn nok bare det! Skjønner ikke poenget med å feite seg opp og måtte slanke seg etterpå.

Livet er bedre med trening, av så mange grunner!

(Jeg legger forresten aldri ut hverken treningen eller hva jeg spiser, trener for egen del, ikke for å skryte)

Endret av Pia Sofia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg synes det er trist at noen føler de må jage et visst kroppsbilde. 

Anonymkode: 21af8...24e

Ikke glem at for noen er dette faktisk en livsstil, og ikke noe som føles som tvang, og heller ikke noe alle føler de må la være å gjøre bare fordi de har feriefri fra jobb! Mange trives best når de får enda bedre tid til å trene osv. Når det gjelder kosthold, er det også mange som ikke har lyst på sukker.... De må da vel få lov til å være opptil enhver??? Jeg kan fint trives med å ligge 14 dager på en strand, men har overhodet ikke lyst på en feit is eller chips fordetom! Ferie for meg, er ikke å ha fri fra maten jeg elsker! Ferie for meg og min familie, er å gjøre det vi ønsker. Mannen er aktiv, og ønsker å bevege seg litt. Da ligger vi til rette for det. Jeg liker å sole meg og lese, og det er rom for det også. Barna vil bade og være i aktivitet, ordner det også. Vi vil forskjellig i ferien, men jeg forstår ikke hvorfor du ikke forstår at andre vil noe annet enn deg! Kjenner mange som trener i ferien, men de gjør det av lyst, ikke tvang, og heller ikke redsel for å komme ut av treningen. Respekter at vi mennesker har millioner forskjellige ønsker for levemåter; Det betyr ikke at folk gjør alt mulig for å være perfekt, men kanskje av lyster ;)

Anonymkode: af94c...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min må trene hver dag, ellers stivner ryggen hans. Ferien blir ikke ødelagt av det! Han gjør det heller ikke av forfengelighet. Jeg unngår sukker og chips, slik at jeg kan unne meg litt vin eller øl innimellom. Ønsker ikke å rote med blodsukkeret, så for meg er det ikke ferie hvis det klusser seg til. Spiser IKKE is bare for å glede andre ;)

Anonymkode: af94c...28f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder mat har jeg aldri vært slik at mat=kos. Mat er noe jeg spiser når jeg er sulten, ved et bord, gjerne med andre. Det .å trykke i seg fett og sukker forstår jeg ikke at gir meg noe, på noen som helst måte. 

Forstår TS er en av de som alltid må påpeke "...men ett kakestykke ødelegger ikke..", "nå skal vi jo koooose oss". Nei - det er ikke kos. Nei - jeg har ikke lyst på. Nei - det er ikke på grunn av vekt/forfengelighet. 

Anonymkode: 5ef7f...5c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare trener jeg i ferien, jeg står opp 05.00 hverdag enten for å trene eller gå tur😁

Anonymkode: 25c60...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder mat har jeg aldri vært slik at mat=kos. Mat er noe jeg spiser når jeg er sulten, ved et bord, gjerne med andre. Det .å trykke i seg fett og sukker forstår jeg ikke at gir meg noe, på noen som helst måte. 

Forstår TS er en av de som alltid må påpeke "...men ett kakestykke ødelegger ikke..", "nå skal vi jo koooose oss". Nei - det er ikke kos. Nei - jeg har ikke lyst på. Nei - det er ikke på grunn av vekt/forfengelighet. 

Anonymkode: 5ef7f...5c2

Så enig. For alle er ikke mat kos. Jeg kan selvsagt kose meg med et godt måltid, men jeg vil ikke ha kake etter jeg har spist et solid måltid. Jeg forstå egentlig ikke logikken med å spise mer etter at en har spist seg mett? 🧐Kake for meg er ikke noe jeg forbinder med å kooooose meg. Jeg koser meg når jeg jogger. Eller når jeg er på ferie og dykker og klatrer i fjellvegger😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som trener når de er på ferie utenlands

Hei! Jeg er på ferie nå og jeg trener hver morgen!

For meg gir det livsglede og overskudd av energi. For å få energi må man bruke energi sies det og det er så absolutt gjeldende i mitt tilfelle. Jeg føler meg dvask og doven om jeg tar noen uker uten trening, det er en følelse jeg ikke liker. Liker ha overskudd, særs når man er på ferie og skal gjøre seg nye opplevelser og gode minner.

Trening er for meg også spesielt viktig når jeg er i utlandet da jeg gjerne spiser mye mer her enn jeg gjør hjemme i Norge grunnet billigere mat som også smaker bedre. 

Igår spiste jeg f.eks en t-bone steak på 900gram med ris, poteter og grønt ved siden av, tok en efes øl og en gulrotkake etterpå. Det er mange kalorier i bare 1 måltid, men jeg spiser 5 måltider om dagen så det blir fort mange kalorier.

Her er en for meg typisk frokost , 6 brødskiver, 3 egg og en bolle salat. Frokosten i seg selv er alene rundt 1400kcal

2.thumb.jpg.eef6449b97aa285ab1baefead3d36a07.jpg

Det fine med resorten jeg bor på er at de har et stort gym rom i etasjen under meg så det krever ikke de helt store tiltakene å tasse ned tidlig på morgenkvisten å få seg en solid omgang med styrketrening. 

Dette gir for meg grunnlaget for en videre god og innholdsrik dag med høyt aktivitetsnivå. 

Ellers så greier jeg også fint å slappe av en god del i løpet av dagen også, jeg ligger f.eks under en palme å leser fagbøker i minst 3 timer per dag. 

Syntes feriene mine er helt knall og treningen er med til å bidra til at de blir så bra som de blir. Det er godt å bruke kroppen, hard trening gir jo økte utslipp av endorfiner, dopamin og serotonin, de 3 stoffene som gir en lykkefølelse :) 

For meg er ikke trening noe som gir meg stress, tvert imot så fjerner det stress. Jo mindre stress jeg har jo mer kan jeg kose meg :takke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 10.09, _Pixiedust_ skrev:

Oi, du må være særdeles lite løsningsorientert!? For det er vel nøyaktig derfor du ikke trener? At ungene må ha minst én forelder til å passe på seg? Du har nok rett. Er ingen løsning på hvordan du også skal få trent. Eller er det kanskje fordi du ikke har lyst/ikke gidder? Greit nok det altså, men kom nå ikke opp med en slik latterlig unnskyldning. 

Føler at barn er tidenes unnskyldning 😅

 

Anonymkode: 25c60...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.8.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte en annen bruker som mente at jeg måtte være misunnelig. Og da svarte jeg ærlig. JEG synes det blir for mandig å se på en kvinne med synlige muskler, det betyr derimot ikke at ALLE andre synes det. Det er MITT synspunkt og jeg taler ikke for hele Norge (noe dere sikkert er glad for hehe ;)). 

Anonymkode: 21af8...24e

Har møtt damer som er mye bedre trent enn meg selv ( er mann, bra trent) blir ikke annet en jævlig inspirert 💪💪, muskler i seg selv er ikke noe jeg finner tiltrekkende, men fy F hvor tiltrekkende det er å se slik selvdisiplin og viljestyrke i et menneske 😍

 

 Bare kjør på jenter 👍💪💪

Anonymkode: 25c60...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 13.10, Mehr skrev:

Da bør du kanskje begynne å forstå, det er ikke farlig å se flere sider av en sak og prøve å se ting fra andres synspunkt. Det er faktisk en god egenskap som du vil ha god nytte av videre i livet. Det er svært få som bestiller en dyr sydentur, for så å trene 50% av tiden. Sant skal sies, der finnes folk som reiser på treningsturer til utlandet, hvor mesteparten av oppholdet består av trening. Dette blir da også en ferie for disse personene for de reiser jo til et annet sted og blir borte fra de vanlige rutinene hjemme. 

Nå må du gi deg. Det å "unne seg sukker" er ganske teit utsagn og er utvikla av hysteriske menn og kvinner som tror at sukker er fienden og kun noe man skal spise en gang i blant for å belønne seg selv. Sukker er hverken belønning eller noe man spiser en gang i blant for å gi seg selv et klapp på skuldra fordi man har vært flink til å holde seg unna. Sukker kan man spise når man vil hvor man vil om man ønsker det, det er helt opp til en selv, og om noen velger å ikke spise sukker så får det være deres sak. De gjør seg selv en stor tjeneste ved å begrense inntaket av sukker. Noen mennesker har ikke behov for å "unne seg" noe som helst, de spiser det de vil når de vil i moderate mengder og de har et sunt forhold til mat, kropp og kosthold. At du liker å spise sukker betyr ikke at alle andre burde like det. Får inntrykk av at det gir deg dårlig samvittighet at andre går for sukkerfrie alternativer mens du selv gir faen. Det er ikke en god holdning å ha, det må være slitsomt. Selv går jeg noen ganger for sukkerfrie alternativer, andre ganger ikke. Det er alt etter hva jeg vil og ønsker selv.

Ikke alle vet at alt med sukker er bedre med sukker enn uten. Jeg syns pepsi smaker hor og helvete, mens pepsi max er kjempe godt. Jeg syns ikke solo er godt, men solo super er nydelig. Jeg foretrekker definitivt sukkerfri tyggis fremfor en hubba bubba, og vaniljesaus uten sukker smaker faktisk bedre enn den med sukker. Red bull smaker også helt forferdelig, men den sukkerfrie varianten liker jeg. Slik er det for ganske mange enn bare meg. Sukker er ikke fienden, men det er langt ifra din beste venn. 

Det er ikke en "viss sti man følger slavisk". Det er en livsstil. Det er bevissthet over hva man putter i kroppen og på sikt lønner det seg svært mye for den det gjelder. At du velger å spise uten å tenke over hva du putter i deg er ditt valg, og jeg syns du skal la være å syte over mennesker som er bevisste på sin egen kropp og sitt eget matinntak. Jeg applauderer mennesker som faktisk bryr seg om hva de spiser. Det er for få av oss som gjør det i dagens samfunn. 

🤔 ja litt mye å trene 12 timer hver da, om man tar utgangspunkt i dine 50%😬

kjenner mange veltrent mennesker, de trene vel rundt 5% av livet sitt typ en 1 time - 1,5 snitt per dag🤔

 Er det maraton  dem trener til? 12timer var litt mye😬

Anonymkode: 25c60...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bare trener jeg i ferien, jeg står opp 05.00 hverdag enten for å trene eller gå tur😁

Anonymkode: 

At du gidder?Er du aldri trøtt fordi du har lagt deg sent,ikke fått sove,hatt mye sex og sovnet sent?

Hilsen b menneske😊

Anonymkode: 8cbc5...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du gidder?Er du aldri trøtt fordi du har lagt deg sent,ikke fått sove,hatt mye sex og sovnet sent?

Hilsen b menneske😊

Anonymkode: 8cbc5...944

Knuller hovedsakelig på dagtid , da kona legger seg litt senere😊 sovner i 21.00 tiden😎 

hilsen A menneske 

 

Anonymkode: 25c60...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...