Gå til innhold

De som trener når de er på ferie utenlands


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ferie uten trening er ikke ferie. Da kunne jeg like gjerne tatt den sydenferien iført tvangstrøye. Kall det treningsavhengighet, men det er når jeg trener jeg har det aller best. Det gjelder også tre uker i juli.

Anonymkode: c0b11...8de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både jeg og mannen liker å trene og trener til vanlig 3 dager i uken. Når vi er på ferie forsøker vi å få til å holde mest mulig på disse treningsøktene, men det blir ofte litt alternativt (fjellturer, jogging på stranden før ungene står opp eller trampolinepark/klatrepark med hele familien osv). For ingen av oss er dette noe tvangsmessig eller krav for å se digge ut, men rett og slett noe som gir oss energi og godt humør. Om vi ikke skulle vært aktive i ferien ville ingen av oss hatt det noe bra. 
Nå skal det også sies at om vi trener eller ikke så vil du uansett ikke se det på sosiale medier, så da slipper du å irritere deg over det. Har til dags dato aldri "dokumentert" en treningsøkt på SoMe, men merkelig nok så har treningen effekt allikevel 😜

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

...hva er greia? Altså jeg ser den at man ikke skal spore helt av og at man kanskje tar en treningsøkt iløpet av ferien. Men hva er greia med å hardtrene HVER dag når man er på sydentur med familien sin? Og i tillegg på død og liv MÅ ha sukkerfri is osv. Ikke nok med det, men det skal legges ut på SoMe i hytt og pine. Så totalt uinteressant!!! 

Tenker så utrolig stressende det må være å ikke kunne slappe HELT av når man er på ferie med mann og barn?! Herregud nyt ferien med barna istedet for å henge på gymmet på hotellet og løpe rundt for å finne sukkerfri is...

Anonymkode: 21af8...24e

Jeg liker godt å trene eller trimme litt på ferie, og forsøker å få meg en eller annen aktivitet hver dag. Da føler jeg meg mer vel og kan dessuten nyte god mat og drikke med bedre samvittighet. Kanskje din mann har det på samme måte, og jeg ser virkelig ikke problemet.

 

Problemet er vel heller at han trener på tidspunkt som forstyrrer familiens timeplan, og det kan jeg forstå irriterer, uansett hva slags aktivitet han brukte denne tiden til. Er man familie på tur, må man jo tilpasse seg hverandre, og ønsker man egentid til trening hver dag, bør den legges til tidspunkt som ikke kommer i veien for familiens planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Dette var et konstruktivt og bra svar :) Gir litt mer innsikt i hva «dere» tenker når dere velger å trene i ferien. Men må jo være ganske kjipt å hele tiden passe på at man drar steder man får trent

Anonymkode: 21af8...24e

Jeg er ikke slik selv, men jeg synes det er rart med slike utsagn.

Man evner da å se at noe som er slitsomt for ett menneske er energigivende for et annet? Jeg tror at vi mennesker har veldig lett for å anta at andre føler det samme som oss, men de fleste som trener på ferie vil jeg tro er mye av de samme folka som  trener fordi det er den livstilen som gir de mest. Man får energi av å trene, man føler seg bedre, det er sunnere for kroppen enn å bare late seg i to uker. De jeg kjenner som trener på ferie går ikke for nye rekorder i den perioden, men å kutte ut treningen vil føre til et fall i energi som ikke er verdt det. I tillegg til det har du egentiden som er SÅ ENORMT viktig for mange, deriblant meg selv, så den biten forstår jeg. Jeg går småturer alene når jeg er på tur med andre, men jeg forklarer det alltid før tur blir bestilt. Jeg må lade mine batterier uten andre rundt meg for å være den beste versjonen av meg rundt andre mennesker. 

Anonymkode: 85e89...7cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min trener 1-2 ganger om dagen året rundt. 

Men vi har en god deal når det er ferie. Da står han opp med barna i 6-7 tiden, og jeg får sove til 8-halv9. Så lager jeg en god frokost mens han løpet en times tid. Den andre økten tilpasser han når det passer iløpet av dagen. Trening med strikk og tøying elsker barna å være med på. 

Men han MÅ ikke, dropper det om det ikke passer en dag. Men for han er løping avslapping, og han får koblet ut. Det gjør godt for han fysisk og psykisk. 

Anonymkode: 51685...51c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig å trene og jeg blir stresset hvis jeg ikke får trent nok. Nå når jeg skal på ferie (i Norge) så kommer jeg til å trene, men kanskje ikke like hardt. En annen ting er at god form virkelig er ferskvare. Hvis jeg ikke skulle trent i ferien eller feks bare to økter i uka så hadde formen falt og jeg måtte ha brukt tid på å trene den opp igjen etter ferien. Det er jeg lite gira på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For mange er det en livsstil og liker å trene og trenger å gjøre det hver dag for å føle seg bra

Anonymkode: 4af59...1d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg synes det er trist at noen føler de må jage et visst kroppsbilde. 

Anonymkode: 21af8...24e

"Jage et visst kroppsbilde"? Er det virkelig det trening handler om for deg, ja da skjønner jeg at du ikke gidder å trene.

Utseendet kommer langt ned på listen for hvorfor jeg trener, og spesielt nå når jeg nærmer meg 40 så trener jeg nesten utelukkende for de mange helseeffektene trening gir, og for den mentale roen, fokuset og overskuddet jeg får av trening.

Jeg trener på ferie, mannen min trener på ferie, vi veksler mellom å passe barna den ene lille timen tre ganger i uken i løpet av en lang ferie hvor 95 % av tiden er familiekos. Så har barna glade foreldre med masse overskudd til å boltre med dem i bassenget.

Anonymkode: dd1e3...afd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie nå i 6 uker , går mye tur og trener vekter 3 ganger i uka, spise mye chips og koser meg også.. men digg å inne gå opp et gram, mens andre går opp 4-5 kilo av en solid ferie🤔

Anonymkode: 25c60...978

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener mer på ferie, da har jeg jo masse tid! :ler:

Var nettopp på hotellferie og mannen sendte meg på treningsrommet så han kunne legge barna i fred og ro og vi fikk resten av kvelden fri/sammen. Win/win! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaper meg?😂 Det er dine ord isåfall. Jeg bare forstår ikke de som bestiller en dyr sydentur for så å bruke 50% av tiden der til å trene. Og ja det er sunt osv er ikke det, jeg bare får helt mark av de som ikke kan unne seg ordentlig sukker engang når det er ferie. Man trenger ikke skeie helt ut, men kose seg. Alle vet at alt med sukker er bedre enn ting uten sukker. 

Sjalu er jeg dessverre ikke, fornøyd med slik jeg lever livet mitt :) Storkoser meg med cola og pottis uten dårlig samvittighet og tar en dag av gangen. Jeg bare forstår ikke meg på slike mennesker som blir helt besatt og følger en viss sti slavisk. Trist synes jeg. 

Anonymkode: 21af8...24e

Da bør du kanskje begynne å forstå, det er ikke farlig å se flere sider av en sak og prøve å se ting fra andres synspunkt. Det er faktisk en god egenskap som du vil ha god nytte av videre i livet. Det er svært få som bestiller en dyr sydentur, for så å trene 50% av tiden. Sant skal sies, der finnes folk som reiser på treningsturer til utlandet, hvor mesteparten av oppholdet består av trening. Dette blir da også en ferie for disse personene for de reiser jo til et annet sted og blir borte fra de vanlige rutinene hjemme. 

Nå må du gi deg. Det å "unne seg sukker" er ganske teit utsagn og er utvikla av hysteriske menn og kvinner som tror at sukker er fienden og kun noe man skal spise en gang i blant for å belønne seg selv. Sukker er hverken belønning eller noe man spiser en gang i blant for å gi seg selv et klapp på skuldra fordi man har vært flink til å holde seg unna. Sukker kan man spise når man vil hvor man vil om man ønsker det, det er helt opp til en selv, og om noen velger å ikke spise sukker så får det være deres sak. De gjør seg selv en stor tjeneste ved å begrense inntaket av sukker. Noen mennesker har ikke behov for å "unne seg" noe som helst, de spiser det de vil når de vil i moderate mengder og de har et sunt forhold til mat, kropp og kosthold. At du liker å spise sukker betyr ikke at alle andre burde like det. Får inntrykk av at det gir deg dårlig samvittighet at andre går for sukkerfrie alternativer mens du selv gir faen. Det er ikke en god holdning å ha, det må være slitsomt. Selv går jeg noen ganger for sukkerfrie alternativer, andre ganger ikke. Det er alt etter hva jeg vil og ønsker selv.

Ikke alle vet at alt med sukker er bedre med sukker enn uten. Jeg syns pepsi smaker hor og helvete, mens pepsi max er kjempe godt. Jeg syns ikke solo er godt, men solo super er nydelig. Jeg foretrekker definitivt sukkerfri tyggis fremfor en hubba bubba, og vaniljesaus uten sukker smaker faktisk bedre enn den med sukker. Red bull smaker også helt forferdelig, men den sukkerfrie varianten liker jeg. Slik er det for ganske mange enn bare meg. Sukker er ikke fienden, men det er langt ifra din beste venn. 

Det er ikke en "viss sti man følger slavisk". Det er en livsstil. Det er bevissthet over hva man putter i kroppen og på sikt lønner det seg svært mye for den det gjelder. At du velger å spise uten å tenke over hva du putter i deg er ditt valg, og jeg syns du skal la være å syte over mennesker som er bevisste på sin egen kropp og sitt eget matinntak. Jeg applauderer mennesker som faktisk bryr seg om hva de spiser. Det er for få av oss som gjør det i dagens samfunn. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaper meg?😂 Det er dine ord isåfall. Jeg bare forstår ikke de som bestiller en dyr sydentur for så å bruke 50% av tiden der til å trene. Og ja det er sunt osv er ikke det, jeg bare får helt mark av de som ikke kan unne seg ordentlig sukker engang når det er ferie. Man trenger ikke skeie helt ut, men kose seg. Alle vet at alt med sukker er bedre enn ting uten sukker. 

Sjalu er jeg dessverre ikke, fornøyd med slik jeg lever livet mitt :) Storkoser meg med cola og pottis uten dårlig samvittighet og tar en dag av gangen. Jeg bare forstår ikke meg på slike mennesker som blir helt besatt og følger en viss sti slavisk. Trist synes jeg. 

Anonymkode: 21af8...24e

Unnskyld, men du virker jo nesten litt fjern som kan komme med så mange rare påstander og uttalelser. 

Tror du bør gå litt i deg selv nå.. :fy_fy:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, LeneXCII skrev:

Unnskyld, men du virker jo nesten litt fjern som kan komme med så mange rare påstander og uttalelser. 

Tror du bør gå litt i deg selv nå.. :fy_fy:

Ganske vanlige holdninger hos folk med lite/ingen kunnskap om kropp, kosthold, mat osv. Så det beste vi kan gjøre er å opplyse og håpe at vedkommende er mottakelig for ny lærdom.... Man skal høre mye rart før øra faller av! :P

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mehr skrev:

Ganske vanlige holdninger hos folk med lite/ingen kunnskap om kropp, kosthold, mat osv. Så det beste vi kan gjøre er å opplyse og håpe at vedkommende er mottakelig for ny lærdom.... Man skal høre mye rart før øra faller av! :P

Jo, det er selvsagt greit at folk som aldri trener ikke vet noe særlig om den livsstilen, men det er noe annet å ikke respektere de som velger det og samtidig snakke på en nedlatende måte. Lyser jo egentlig bare dårlig samvittighet og misunnelse av TS sine innlegg.    

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skaper meg?😂 Det er dine ord isåfall. Jeg bare forstår ikke de som bestiller en dyr sydentur for så å bruke 50% av tiden der til å trene. Og ja det er sunt osv er ikke det, jeg bare får helt mark av de som ikke kan unne seg ordentlig sukker engang når det er ferie. Man trenger ikke skeie helt ut, men kose seg. Alle vet at alt med sukker er bedre enn ting uten sukker. 

Sjalu er jeg dessverre ikke, fornøyd med slik jeg lever livet mitt :) Storkoser meg med cola og pottis uten dårlig samvittighet og tar en dag av gangen. Jeg bare forstår ikke meg på slike mennesker som blir helt besatt og følger en viss sti slavisk. Trist synes jeg. 

Anonymkode: 21af8...24e

Hehe 50% av ferien på å trene ja. Blir mer og mer for hvert innlegg eller? Vet du hvor digg det er å ta seg en løpetur før byen våkner på ferie? Sightseeing før varmen og hordene av menneskene. 

Anonymkode: f8bae...958

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var et konstruktivt og bra svar :) Gir litt mer innsikt i hva «dere» tenker når dere velger å trene i ferien. Men må jo være ganske kjipt å hele tiden passe på at man drar steder man får trent? 

Anonymkode: 21af8...24e

Er vel ikke mere stress det enn å passe på å dra steder hvor det er basseng eller hav i nærheten eller gode restauranter eller andre ting man et interessert i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet er vel at du ser på trening som et ork, mens andre kan se på det som en glede. 

Jeg gleder meg enormt til å trene og synes det er veldig gøy, så en ferie uten trening hadde blitt kjedelig. Samme med kosthold. Man trenger ikke å legge på seg masse i ferien for å kose seg. Masse sunn mat som smaker himmelsk. 

For meg og sikkert mange andre er ikke en avslappende ferie synonymt med drit mat og kun ligge å sose. 

Anonymkode: e4674...c77

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg heller ikke på dem som absolutt må trene hver dag i ferien, men folk må jo få gjøre det de vil. Er glad ingen av de jeg reiser med er opptatt av å trene på ferie, tenker også at treningsglade er glade for å ikke reise med meg 😛 

Anonymkode: dbc0d...38d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen er trening en interesse og noe man faktisk liker å gjøre, i tillegg føler man seg veldig bra etterpå. Selv om man er på ferie må man vel få lov til å gjøre det som gjør en glad? I tillegg får man ut litt energi så man kan slappe av enda mer resten av dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...