Gå til innhold

De som trener når de er på ferie utenlands


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...hva er greia? Altså jeg ser den at man ikke skal spore helt av og at man kanskje tar en treningsøkt iløpet av ferien. Men hva er greia med å hardtrene HVER dag når man er på sydentur med familien sin? Og i tillegg på død og liv MÅ ha sukkerfri is osv. Ikke nok med det, men det skal legges ut på SoMe i hytt og pine. Så totalt uinteressant!!! 

Tenker så utrolig stressende det må være å ikke kunne slappe HELT av når man er på ferie med mann og barn?! Herregud nyt ferien med barna istedet for å henge på gymmet på hotellet og løpe rundt for å finne sukkerfri is...

Anonymkode: 21af8...24e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av du. Tenker det er mer stressende å jage seg opp over hva andre mennesker gjør på sin ferie. 

Anonymkode: b12c5...df6

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Jeg har nemlig en sånn mann 🙄 Jeg har ikke godkjent at trening skal prioriteres over andre ting i ferien vert fall, i der minste kunne han kanskje ta det en time før vi andre stod opp eller på kvelden. Men neida, det skal skje nor det passer han. Idiot 🙄🤘🏻

Anonymkode: 90ace...84b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Slapp av du. Tenker det er mer stressende å jage seg opp over hva andre mennesker gjør på sin ferie. 

Anonymkode: b12c5...df6

Nei, jeg synes det er trist at noen føler de må jage et visst kroppsbilde. 

Anonymkode: 21af8...24e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg har nemlig en sånn mann 🙄 Jeg har ikke godkjent at trening skal prioriteres over andre ting i ferien vert fall, i der minste kunne han kanskje ta det en time før vi andre stod opp eller på kvelden. Men neida, det skal skje nor det passer han. Idiot 🙄🤘🏻

Anonymkode: 90ace...84b

Det er vel heller ikke ditt bord å "godkjenne" hva din mann gjør. Han har ikke sagt ja til tyrrani, selv om han sa ja til ekteskap.

Anonymkode: f44fc...048

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...hva er greia? Altså jeg ser den at man ikke skal spore helt av og at man kanskje tar en treningsøkt iløpet av ferien. Men hva er greia med å hardtrene HVER dag når man er på sydentur med familien sin? Og i tillegg på død og liv MÅ ha sukkerfri is osv. Ikke nok med det, men det skal legges ut på SoMe i hytt og pine. Så totalt uinteressant!!! 

Tenker så utrolig stressende det må være å ikke kunne slappe HELT av når man er på ferie med mann og barn?! Herregud nyt ferien med barna istedet for å henge på gymmet på hotellet og løpe rundt for å finne sukkerfri is...

Anonymkode: 21af8...24e

Det er jo en livsstil i mange tilfeller, og når de ikke får gjort det skjer faktiskt de motsatte (de blir stressa)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker selv å trene i ferien og velger gjerne hotell med treningsrom hvis det er mulig eller passer på å gå fjelltur, ta en joggetur eller trene med strikk og kroppsvekt. For min del er det fordi treningen gir meg mye både psykisk og fysisk, gir meg energi til lange dager, gjør meg i godt humør og er bra for psyken. I tillegg liker jeg å holde fast på/tilpasse treningsrutinene i den grad det er mulig. Ca 3 økter i uken går ikke ut over de jeg reiser med. 

Når jeg trener er jeg i min egen verden, kobler ut alt og det rensker opp i hjernen. Jeg har også behov for litt alenetid selv om jeg er på ferie, det lader batteriene 

Anonymkode: a2ba8...04e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg liker selv å trene i ferien og velger gjerne hotell med treningsrom hvis det er mulig eller passer på å gå fjelltur, ta en joggetur eller trene med strikk og kroppsvekt. For min del er det fordi treningen gir meg mye både psykisk og fysisk, gir meg energi til lange dager, gjør meg i godt humør og er bra for psyken. I tillegg liker jeg å holde fast på/tilpasse treningsrutinene i den grad det er mulig. Ca 3 økter i uken går ikke ut over de jeg reiser med. 

Når jeg trener er jeg i min egen verden, kobler ut alt og det rensker opp i hjernen. Jeg har også behov for litt alenetid selv om jeg er på ferie, det lader batteriene 

Anonymkode: a2ba8...04e

Dette var et konstruktivt og bra svar :) Gir litt mer innsikt i hva «dere» tenker når dere velger å trene i ferien. Men må jo være ganske kjipt å hele tiden passe på at man drar steder man får trent? 

Anonymkode: 21af8...24e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker liker faktisk å trene, og vil helst gjøre det hver dag, til og med når de er på ferie. Jeg ser ingenting galt i det og jeg forstår ikke hvorfor du skaper deg slik pga noe andre mennesker gjør som ikke omhandler deg i det hele tatt. Man kan fint trene på ferie og samtidig slappe av, og man kan fint kose seg selv om man spiser is uten tilsatt sukker. Det er jo i utgangspunktet bare bra, så jeg ser ikke problemet? Har du selv dårlig samvittighet fordi du beveger deg for lite/ikke trener, og dermed må hakke på andre som har rutiner de holder fast ved? 

Man trener ikke fordi man må eller føler seg tvunget til det, det er ikke en jobb eller et tiltak å trene. Iallefall ikke for de som får utbytte av treningen og syns det er gøy. Om man trener fordi man føler man må, så gjør man det av feil grunner. 

Endret av Mehr
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mehr said:

Noen mennesker liker faktisk å trene, og vil helst gjøre det hver dag, til og med når de er på ferie. Jeg ser ingenting galt i det og jeg forstår ikke hvorfor du skaper deg slik pga noe andre mennesker gjør som ikke omhandler deg i det hele tatt. Man kan fint trene på ferie og samtidig slappe av, og man kan fint kose seg selv om man spiser is uten tilsatt sukker. Det er jo i utgangspunktet bare bra, så jeg ser ikke problemet? Har du selv dårlig samvittighet fordi du beveger deg for lite/ikke trener, og dermed må hakke på andre som har rutiner de holder fast ved? 

Man trener ikke fordi man må eller føler seg tvunget til det, det er ikke en jobb eller et tiltak å trene. Iallefall ikke for de som får utbytte av treningen og syns det er gøy. Om man trener fordi man føler man må, så gjør man det av feil grunner. 

Skaper meg?😂 Det er dine ord isåfall. Jeg bare forstår ikke de som bestiller en dyr sydentur for så å bruke 50% av tiden der til å trene. Og ja det er sunt osv er ikke det, jeg bare får helt mark av de som ikke kan unne seg ordentlig sukker engang når det er ferie. Man trenger ikke skeie helt ut, men kose seg. Alle vet at alt med sukker er bedre enn ting uten sukker. 

Sjalu er jeg dessverre ikke, fornøyd med slik jeg lever livet mitt :) Storkoser meg med cola og pottis uten dårlig samvittighet og tar en dag av gangen. Jeg bare forstår ikke meg på slike mennesker som blir helt besatt og følger en viss sti slavisk. Trist synes jeg. 

Anonymkode: 21af8...24e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig stressa om jeg ikke har rutiner i hverdagen. Trener mer på ferie enn hjemme, men det er kun for å ha en type timeplan😅 Litt kontrollfrik på sånne områder🙈

Og om jeg reiser alene er det en god måte å møte nye på (melde seg inn på et lokalt treningssenter)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skaper meg?😂 Det er dine ord isåfall. Jeg bare forstår ikke de som bestiller en dyr sydentur for så å bruke 50% av tiden der til å trene. Og ja det er sunt osv er ikke det, jeg bare får helt mark av de som ikke kan unne seg ordentlig sukker engang når det er ferie. Man trenger ikke skeie helt ut, men kose seg. Alle vet at alt med sukker er bedre enn ting uten sukker. 

Sjalu er jeg dessverre ikke, fornøyd med slik jeg lever livet mitt :) Storkoser meg med cola og pottis uten dårlig samvittighet og tar en dag av gangen. Jeg bare forstår ikke meg på slike mennesker som blir helt besatt og følger en viss sti slavisk. Trist synes jeg. 

Anonymkode: 21af8...24e

Man er vel ikke besatt bare fordi man foretrekker sunn mat, ikke har lyst på sukker og koser seg med å trene? Høres mer ut som du er besatt av cola og «pottis». Hvis du synes det er trist er det din sak, men det har kun med din holdning og dømming av andre og gjøre. 

Anonymkode: 1edff...ca6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på ferie, og mannen min godkjenner det (😂) fordi han vet hvorcmue treningen betyr for meg. Han trener forresten også, men vi klarer å sjonglere det slik at det ikke går ut over aktiviteter vi sjal gjøre sammen som familie. Så er vi glade opplagte etterpå, og koser oss med potetgull og is (vi trener ikke for mest mulig digg ut på stranda, men for å føle oss bra). 

Anonymkode: 0ba5f...3c3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener alltid på ferie :) Blir ikke hver dag, men mange av dagene. Sjekker alltid om hotellet har treningsrom. Det tar to minutter. Så er det selve treningen. Det tar 40-60 minutter på en dag, altså ikke 50% av dagen, men nærmere 3-4%. ;)

Ellers er vi på litt utflukter på ferie, og ligger mye på stranda, går litt på sightseeing osv. Hvis jeg skulle ha ligget mange timer om dagen på stranda uten å få bevege meg litt innimellom hadde jeg blitt sprø haha! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser alltid på backpackerferie og er veldig aktiv på ferie, men skulle jeg reist på ett sted og ikke gjort så mye hadde jeg nok også trent hver morgen, blir gal av å være i ro for lenge. 

Anonymkode: cb0b2...d52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

...hva er greia? Altså jeg ser den at man ikke skal spore helt av og at man kanskje tar en treningsøkt iløpet av ferien. Men hva er greia med å hardtrene HVER dag når man er på sydentur med familien sin? Og i tillegg på død og liv MÅ ha sukkerfri is osv. Ikke nok med det, men det skal legges ut på SoMe i hytt og pine. Så totalt uinteressant!!! 

Tenker så utrolig stressende det må være å ikke kunne slappe HELT av når man er på ferie med mann og barn?! Herregud nyt ferien med barna istedet for å henge på gymmet på hotellet og løpe rundt for å finne sukkerfri is...

Anonymkode: 21af8...24e

Er jo sånn noen kobler ut😊 fins ikke noe bedre føles enn en vell gjennomført treningsøkt 😀😀💪💪

Anonymkode: 25c60...978

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

...hva er greia? Altså jeg ser den at man ikke skal spore helt av og at man kanskje tar en treningsøkt iløpet av ferien. Men hva er greia med å hardtrene HVER dag når man er på sydentur med familien sin? Og i tillegg på død og liv MÅ ha sukkerfri is osv. Ikke nok med det, men det skal legges ut på SoMe i hytt og pine. Så totalt uinteressant!!! 

Tenker så utrolig stressende det må være å ikke kunne slappe HELT av når man er på ferie med mann og barn?! Herregud nyt ferien med barna istedet for å henge på gymmet på hotellet og løpe rundt for å finne sukkerfri is...

Anonymkode: 21af8...24e

Kanskje komme deg ut av solsenga og bassenget selv, prøve litt sunt kosthold og løfte på ræva di? Det oser misunnelse av innlegget ditt, la meg gjette, svigerinnen din? Som mannfolka ser litt mer etter enn deg? 

Anonymkode: b5287...1ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på ferie,det tar meg maks en time av morningen min og ødelegger ikke for noe av de jeg er med,heller tvert imot. Jeg får mer positiv energi og en annen ro etter jeg har trent.Og heldigvis for meg reiser jeg med folk som syns det er greit at man tar litt egentid på ferie og godtar at det er en del av hvem jeg er  uten noe klaging..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening, i mitt tilfelle løping, er min form for avslapning. I likhet med strikking og lesing. Ferie betyr at jeg kan løpe oftere, og jeg velger gjerne en type ferie med mange og varierte trails/løperuter. Eventuelt drar jeg på trekking i fjell. Hadde jeg av en eller annen grunn vært nødt til å ligge strekk ut på en strand i mer enn 30 minutter, hadde jeg trolig stresset på meg hjerteinfarkt. 

Nå bor jeg alene og velger som regel også å feriere alene, så jeg behøver heldigvis ikke ta hensyn til andre enn meg selv. De gangene jeg har reist sammen med andre har løpingen uansett ikke skapt gnisninger, jeg er gjerne ferdig med økta mi før reisefellen(e) en gang vurderer å våkne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogger som oftest hver dag på ferie; ikke pga jeg føler jeg må, men pga jeg liker det. 

Våkner alltid veldig tidlig helt av meg selv, gjerne i 6-tida, og tar en joggetur. Det er utrolig fint ute da, ikke er det for varmt enda, landsbyen har ikke helt våknet til live og det er et utrolig fint lys ute. Lydene fra sirissene, den friske luften.. 

Ikke går den timen for meg selv om morgenen utover noen heller siden resten av gjengen sover, og som siste stopp på løpeturen så stikker jeg innom bakeren og kjøper med fersk bakst til frokost til de som ligger å sover :) 

Ellers så liker både mannen, jentungen og jeg å finne på noe aktivt i ferien, blir rastløs skal vi bare ligge på stranda i to uker. Så da går vi gjerne fjellturer, eller vi kan f.eks gå en ravine-tur (f.eks samaria-ravinen på Kreta) 

Men det er som sagt ikke tvangsmessig trening, jeg liker å trene uansett hvor jeg er, og jeg liker den tiden jeg er alene om morgenen før resten av gjengen starter dagen. Må ha alenetid, og det går ikke utover noen.

Ang mat og kosthold på ferie så spiser jeg og drikker det jeg har lyst på. Men det gjør jeg forsåvidt hjemme også. 

Endret av skruf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...