Gå til innhold

De som trener når de er på ferie utenlands


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller ikke ditt bord å "godkjenne" hva din mann gjør. Han har ikke sagt ja til tyrrani, selv om han sa ja til ekteskap.

Anonymkode: f44fc...048

Som vanlig, enten eller på KG.

Virker jo som denne mannen trener så det greier seg ellers også, og hun har foreslått st han kanskje kan legge treningen til før barna står opp eller etter at de legger seg. Joda, damer kan da være litt vriene å forstå seg på innimellom, men å ønske at man prioriterer barn og kone før løping og løfting på en familieferie fra en ellers stram hverdag er kanskje ikke helt det jeg oppfatter som tyranni😂 Å få seg en treningsøkt uten at det går særlig utover tiden sammen burde lett kunne løses med bittelitt godvilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en av de som kobler best av på en solseng med en bok, eksen var en sånn som koblet best av med en halvtimes løpetur. 
Skulle jeg nektet han koble av i ferien? Helt perfekt når han stakk på løpetur, så fikk jeg slappe av med boken min i fred, og begge var superfornøyde. 
For noen er trening nettopp utkobling fra stress og mas. 

Jeg er også en av de som ikke er noe spesielt glad i søtsaker, og spiser sjelden mer enn 1-2 is i løpet av 14 dager i syden.
Brus smaker bare kvalmende for meg, så jeg tar meg heller en flaske vann da. Desserter er jeg heller ikke glad i. 
Det beste jeg vet til lunsj i syden er kyllingsalat, og favorittplassen min server en helt nydelig kyllingsalat uten dressing. 

Jeg har ingen planer om å slutte poste i sosiale medier hva jeg driver med på ferie, Om noen er misfornøyd med at jeg poster flere bilder av salater enn is, så får dem slutte følge meg på SoMe, jeg kommer aldri til å begynne poste bilder av ting jeg ikke liker, bare fordi andre mener det....

Anonymkode: 16053...981

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å trene på ferie! Løper helst tidlig om morgenen mens mann og barn sover eller slapper av, og får kose meg med den gode nytrente følelsen hele dagen. Treningen på 30-45 minutter utgjør omtrent 3-5% av min våkne tid, så mye er det ikke. Løping har også den fordelen at man får sjekket ut hele området i en stille og rolig tid, og vet alt om butikker, bakerier og strender. På veien tilbake kan man kjøpe med seg ferske baguetter til frokost. 

Anonymkode: 52b7c...dcc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LeneXCII skrev:

Jo, det er selvsagt greit at folk som aldri trener ikke vet noe særlig om den livsstilen, men det er noe annet å ikke respektere de som velger det og samtidig snakke på en nedlatende måte. Lyser jo egentlig bare dårlig samvittighet og misunnelse av TS sine innlegg.    

Jeg vet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg synes det er trist at noen føler de må jage et visst kroppsbilde. 

Anonymkode: 21af8...24e

Handler nok mer om det mentale utbytte av treningen skjønner du.

Anonymkode: 7b3c6...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje komme deg ut av solsenga og bassenget selv, prøve litt sunt kosthold og løfte på ræva di? Det oser misunnelse av innlegget ditt, la meg gjette, svigerinnen din? Som mannfolka ser litt mer etter enn deg? 

Anonymkode: b5287...1ce

Må det alltid være misunnelse om man har en annen oppfatning på ting? Kvinneguiden ass. 

Nei, jeg er ikke misunnelig for jeg synes ikke at synlige muskler på kvinner er noe pent. Det blir for mandig å se på. 

Men de som ser naturlig slanke ut uten noe synlige muskler, de kan jeg innrømme jeg blir litt misunnelig på :) 

Ts. 

Anonymkode: 21af8...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må det alltid være misunnelse om man har en annen oppfatning på ting? Kvinneguiden ass. 

Nei, jeg er ikke misunnelig for jeg synes ikke at synlige muskler på kvinner er noe pent. Det blir for mandig å se på. 

Men de som ser naturlig slanke ut uten noe synlige muskler, de kan jeg innrømme jeg blir litt misunnelig på :) 

Ts. 

Anonymkode: 21af8...24e

Du har jo ikke "en annen oppfatning på ting". Du har (tilsynelatende) dårlige holdninger og viser ikke forståelse for at andre har en annen livsstil enn deg selv, og det ser ikke ut som du vil forstå det heller? 

Det blir for mandig å se på? Hæ? Nå begynner jeg å tro at dette i utgangspunktet var ment som en trolletråd. Merkelige argumenter og rar diskusjon. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Må det alltid være misunnelse om man har en annen oppfatning på ting? Kvinneguiden ass. 

Nei, jeg er ikke misunnelig for jeg synes ikke at synlige muskler på kvinner er noe pent. Det blir for mandig å se på. 

Men de som ser naturlig slanke ut uten noe synlige muskler, de kan jeg innrømme jeg blir litt misunnelig på :) 

Ts. 

Anonymkode: 21af8...24e

Så hva er det arrogansen din bunner i da? For å snakke så nedlatende om andre som har et annet syn enn deg er en uting. Jeg tipper at du enten er veldig ung, eller at du føler deg truffet av andres vilje til å behandle kroppen sin med respekt dersom dette er noe du ikke gjør selv.  

Anonymkode: 85e89...7cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Tja, jeg jogget hver dag de dagene vi ikke dykket, klatret eller var på jungelsafari. Hvorfor plager det deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle fornuftige og konstruktive svar her inne, altså dere som klarer å svare uten å få for seg at dette innlegget laget jeg fordi jeg er misunnelig osv. For det er jeg helt ærlig ikke til dere som mener det. 

Nå som jeg har lest svarene deres her skal jeg innrømme at jeg forstår faktisk mer nå. Det gir mening det dere skriver, og jeg forstår at trening er glede og energi for mange! Og såklart skjønner jeg jo at trening og et sunt kosthold er det beste du gjør for kroppen din og at man vinner på det i lengden. Det har jeg alltid visst. Derimot har jeg ikke helt forstått meg på de tingene jeg nettopp skrev i innlegget mitt, men nå har jeg mer forståelse takket være dere som klarer å være saklige, selvom jeg ikke har vært så saklig. 

Men plis ikke spam hele feeden min opptil flere ganger daglig med trening, det tror jeg faktisk 90% av befolkningen kan skrive under på er uinteressant😅 Med mindre du/dere har en ren instakonto som kun går utpå trening og kosthold, da vet man hva man går til om man følger ;) 

og til dere som tror at jeg skrev dette fordi jeg er misunnelig på en søster, svigerinne eller venninne så er svarer nei. Og selvom jeg ikke trener og spiser sunt så glaner faktisk mannfolka på meg og altså, så det har ingenting med saken å gjøre for de som mente dette. 

Anonymkode: 21af8...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mehr said:

Du har jo ikke "en annen oppfatning på ting". Du har (tilsynelatende) dårlige holdninger og viser ikke forståelse for at andre har en annen livsstil enn deg selv, og det ser ikke ut som du vil forstå det heller? 

Det blir for mandig å se på? Hæ? Nå begynner jeg å tro at dette i utgangspunktet var ment som en trolletråd. Merkelige argumenter og rar diskusjon. 

Jeg svarte en annen bruker som mente at jeg måtte være misunnelig. Og da svarte jeg ærlig. JEG synes det blir for mandig å se på en kvinne med synlige muskler, det betyr derimot ikke at ALLE andre synes det. Det er MITT synspunkt og jeg taler ikke for hele Norge (noe dere sikkert er glad for hehe ;)). 

Anonymkode: 21af8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hva er det arrogansen din bunner i da? For å snakke så nedlatende om andre som har et annet syn enn deg er en uting. Jeg tipper at du enten er veldig ung, eller at du føler deg truffet av andres vilje til å behandle kroppen sin med respekt dersom dette er noe du ikke gjør selv.  

Anonymkode: 85e89...7cb

Jeg føler meg ikke truffet, da hadde jeg trent selv. Det finnes faktisk sånne som meg som er fornøyd med sånn som jeg er uten at det skal ligge misunnelse på hvordan andre ser ut. Hadde jeg virkelig følt meg truffet og vært misunnelig hadde jeg jo gjort en endring selv vel😂

Anonymkode: 21af8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte en annen bruker som mente at jeg måtte være misunnelig. Og da svarte jeg ærlig. JEG synes det blir for mandig å se på en kvinne med synlige muskler, det betyr derimot ikke at ALLE andre synes det. Det er MITT synspunkt og jeg taler ikke for hele Norge (noe dere sikkert er glad for hehe ;)). 

Anonymkode: 21af8...24e

Men det ganske lange innlegget mitt lengre tilbake i tråden her, det kan du ikke svare på. Merkelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mehr said:

Men det ganske lange innlegget mitt lengre tilbake i tråden her, det kan du ikke svare på. Merkelig. 

Hvilket? Post på nytt. 

Anonymkode: 21af8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mehr said:

Men det ganske lange innlegget mitt lengre tilbake i tråden her, det kan du ikke svare på. Merkelig. 

Åja, det ja. Jeg synes egentlig ikke det var så mye å svare på egentlig? Men kan gjerne svare hvis det er noe annet du lurer på eller vil tilføye :) Jeg skrev også et samlet svar litt lenger opp, kanskje du får svar der på det du skrev. Jeg orker ikke å svare alle som har ganske gjentakende innlegg. 

Anonymkode: 21af8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja, det ja. Jeg synes egentlig ikke det var så mye å svare på egentlig? Men kan gjerne svare hvis det er noe annet du lurer på eller vil tilføye :) Jeg skrev også et samlet svar litt lenger opp, kanskje du får svar der på det du skrev. Jeg orker ikke å svare alle som har ganske gjentakende innlegg. 

Anonymkode: 21af8...24e

Så innlegget nå. Angående folk som poster om det på sosiale medier - du trenger faktisk ikke følge de. Folk velger selv hva de poster på sosiale medier. Det er ikke de som spammer feeden din, det er du som følger dem... :P 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Mehr said:

Så innlegget nå. Angående folk som poster om det på sosiale medier - du trenger faktisk ikke følge de. Folk velger selv hva de poster på sosiale medier. Det er ikke de som spammer feeden din, det er du som følger dem... :P 

Det er en bekjent som er litt mer enn en bekjent som ville tatt seg nær av det om jeg ikke fulgte h*n. Om det bare hadde gått an å trykke på «skjul innlegg» på insta som det går an på face hadde jeg gjort det for lengst🙈

Anonymkode: 21af8...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heller ikke ditt bord å "godkjenne" hva din mann gjør. Han har ikke sagt ja til tyrrani, selv om han sa ja til ekteskap.

Anonymkode: f44fc...048

Nuvel, når vi har fått barn er det vel naturlig at man blir enige om hvordan man prioriterer dagene sine slik at barna i alle fall har en forelder til å passe seg🤪🤪skulle tatt seg ut hvis jeg også løp avgårde på trening samtidig uten hensyn til at barna trenger en av oss 🤪🤪 de kan vel bare bade i bassenget alene feks 🙄🙄

Anonymkode: 90ace...84b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som liker å trene spiller det jo ikke noen rolle om det er hverdag eller ferie. Eller kanskje med motsatt effekt tilogmed, at det er i ferien det er størst muligheter for å trene. Folk er (heldigvis) forskjellig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nuvel, når vi har fått barn er det vel naturlig at man blir enige om hvordan man prioriterer dagene sine slik at barna i alle fall har en forelder til å passe seg🤪🤪skulle tatt seg ut hvis jeg også løp avgårde på trening samtidig uten hensyn til at barna trenger en av oss 🤪🤪 de kan vel bare bade i bassenget alene feks 🙄🙄

Anonymkode: 90ace...84b

Oi, du må være særdeles lite løsningsorientert!? For det er vel nøyaktig derfor du ikke trener? At ungene må ha minst én forelder til å passe på seg? Du har nok rett. Er ingen løsning på hvordan du også skal få trent. Eller er det kanskje fordi du ikke har lyst/ikke gidder? Greit nok det altså, men kom nå ikke opp med en slik latterlig unnskyldning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...