Gå til innhold

Begrepet Islamofobi


Stina234

Anbefalte innlegg

14 timer siden, Sam3 skrev:

Når noen har drept en person og forsøkt å dreppe en hel moske fullt av muslimer er det direkte uspiselige at du gjenreiser paranoide konspirasjonsteorier om muslimer. Det er det du gjør ved å nevne islamofobi og så spørre " Skal politikerne ha det slik at alle skal tvinges til å like Islam?"

Et terrorsforsøk i gårn og din paranoide propaganda - som til slut skaper vold - er tilbake med en gang? 

Det er et fritt land og du er fritt til å senke så lavt. Med det er feig å låte som du vet ikke hva du gjør. Feig.

Skam deg. 

Debatter rundt religioner skal vi ha.  Det du forsøker er å tie ihjel alt av kommentarer som setter søkelys på en religion.  Vi skal tåle å diskutere både Islam , kristendom og andre religioner.

Ditt litt håpløse forsøk på å sensurere dette med å påberope deg bedre moral en andre blir bare meningsløst.

Endret av Stina234
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 hours ago, HalldirV2 said:

Nå bygger du mange stråmenn her, og underbygger egentlig bare poenget mitt. Du sauser sammen handlinger som dette med helt legitim og nødvendig kritikk av en religion/ideologi som forfekter kvinneundertrykkelse, drap på homofile, beskatning av vantro osv. Det du bør gjøre, er å gå inn for å reformere religionen din, blir kvitt all den møkka den fortsatt inneholder. Gå heller i bresjen for å modernisere islam fremfor og peke finger på en "vantro" som ikke liker en ideologi som ønsker livet av han. 

 

Forsøkt massemord denne uken og Brieiviks tidligere massedrap av barn er et faktum og aktuelt fare. 
 

Ja peker finger - fordi folk faktisk dør av hat son du dyrker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Sam3 skrev:

Når noen har drept en person og forsøkt å dreppe en hel moske fullt av muslimer er det direkte uspiselige at du gjenreiser paranoide konspirasjonsteorier om muslimer. Det er det du gjør ved å nevne islamofobi og så spørre " Skal politikerne ha det slik at alle skal tvinges til å like Islam?"

Et terrorsforsøk i gårn og din paranoide propaganda - som til slut skaper vold - er tilbake med en gang? 

Det er et fritt land og du er fritt til å senke så lavt. Med det er feig å låte som du vet ikke hva du gjør. Feig.

Skam deg. 

Det du gjør her er helt forkastelig.

Jeg er en sterk kritiker av islam og har ingen ønske om å ha dette i landet. Det gjør ikke til at jeg går rundt og skyter de som tror på dette. Vi kan likevel diskutere det som skjer og meninger rundt dette, uten at vi må "stoppe opp" pga at noe sånt som det som har skjedd skjer.

Selv om noen går til det skritt å angripe de som tror på islam, gjør ikke det til at vi som kritiserer det blir mildere innstilt til islam.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sam3 skrev:

Forsøkt massemord denne uken og Brieiviks tidligere massedrap av barn er et faktum og aktuelt fare. 
 

Ja peker finger - fordi folk faktisk dør av hat son du dyrker. 

Akkurat nå er det du som uttrykker hat, ikke jeg. Du tillegger meg en retorikk og et motiv som ikke stemmer. Jeg hater ikke muslimer, jeg oppfordrer ikke til drap eller diskriminering av muslimer. Jeg skriver tvert om at du, og andre muslimer, ikke skal finne dere i slike handlinger og oppførsel. Men du må forstå forskjellen på kritikk og på hat, og du må forstå forskjellen mellom å kritisere en religion/ideologi og på det å hetse/hate muslimer som mennesker. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at muslimer tar feil, det gjør også kristne.

Gud av Åpenbar Godhet og Ondskap "en ny religiøs kult jeg laget" er den ekte sannheten.

Problem løst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Stina234 said:

Debatter rundt religioner skal vi ha.  Det du forsøker er å tie ihjel alt av kommentarer som setter søkelys på en religion.  Vi skal tåle å diskutere både Islam , kristendom og andre religioner.

Ditt litt håpløse forsøk på å sensurere dette med å påberope deg bedre moral en andre blir bare meningsløst.

Debatter skal vi har rundt feiginger som helt bevist skaper hat og utfordrer unge folk til å  bli paranoide om et «krig» og foreta kriminelle handlinger. 
 

Du vil ha debatt. Bra. Taler at folk kaller dere for hva dere er. Liker du ikke det, ja vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Colargol skrev:

a-muslim-a-jew-a-christian-and-an-atheis

Helt til kvinnesynet og homo synet dukker opp og hvem sin religion som er rett. Kanskje utenom jøden. Men joa. Men de er alle feile. Guden av Åpenbar Godhet og Ondskap er den virkelige sannheten, en ny religiøskult som jeg har laget.

Abrahams religionene ble laget utifra "engelsk: Spite" og ikke sannhet. Om du ser verdiene og historien til de. Men antar du sikkert ikke har lest deres hellige bøker for å sjekke sjøl? også kan du se om det funker. Men, tror så lenge de ikke ønsker religion i regjering så kan det funke. Men selve grunnverdiene er ganske.. tja du kan se selv : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sam3 skrev:

Debatter skal vi har rundt feiginger som helt bevist skaper hat og utfordrer unge folk til å  bli paranoide om et «krig» og foreta kriminelle handlinger. 
 

Du vil ha debatt. Bra. Taler at folk kaller dere for hva dere er. Liker du ikke det, ja vel. 

Å kritisere religion er ikke det samme som å skape hat.

Å stå fjellstøtt og forsvare norske kjerneverdier som ytringsfrihet og likestilling i møte med religion er fortsatt viktig. Det må store verdensreligioner som islam tåle.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Example said:

Å kritisere religion er ikke det samme som å skape hat.

Å stå fjellstøtt og forsvare norske kjerneverdier som ytringsfrihet og likestilling i møte med religion er fortsatt viktig. Det må store verdensreligioner som islam tåle.

Å hetse er ikke "likestilling" - det er mobbing og det å skape hat. Hat er forresten ikke en norske kjerneverdi. I hvertfall hvis ikke du tilhører ikke de som vil dra Norge tilbake til 1930-1940.

Å dyrke ydmyket og selvinnsikt er en norsk verdi. Dere som er ute å mobbe og hater mangler det. 

Alle har ytringsfrihet - som er ikke kun en "norsk" verdi, men en verdi som mange andre mennesker over hele verden holder til. Da må du tale at folk svarer nå du mis-bruker ytringsfrihet og prover å mobbe en gruppe og utfordre andre til å foreta kriminelle handlinger mot dem.

Ikke prøv å bruke hverken flagget eller ytringsfrihet som dekning til deres dysfunksjonell og hatefull oppførelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/13/2019 at 7:46 PM, Kallis92 said:

 

 

 

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sam3 skrev:

Å hetse er ikke "likestilling" - det er mobbing og det å skape hat. Hat er forresten ikke en norske kjerneverdi. I hvertfall hvis ikke du tilhører ikke de som vil dra Norge tilbake til 1930-1940.

Å dyrke ydmyket og selvinnsikt er en norsk verdi. Dere som er ute å mobbe og hater mangler det. 

Alle har ytringsfrihet - som er ikke kun en "norsk" verdi, men en verdi som mange andre mennesker over hele verden holder til. Da må du tale at folk svarer nå du mis-bruker ytringsfrihet og prover å mobbe en gruppe og utfordre andre til å foreta kriminelle handlinger mot dem.

Ikke prøv å bruke hverken flagget eller ytringsfrihet som dekning til deres dysfunksjonell og hatefull oppførelse. 

Jeg vil gjerne vite, akkurat hva har jeg eller andre her skrevet som er hatfullt? Du skriver at jeg dyrker hat, så du skylder meg såpass. 

For meg fremstår du som selve definisjonen på en religiøs fanatiker, en som ikke klarer å skille mellom kritikk og hat, mellom konstruktiv debatt og polariserende drittpreik. På mange sett minner du meg Breivik, bare at du sitter på andre siden av gjerdet. Si meg, hva sier Koranen osv om oss vantro? Og hvorfor er du så ivrig etter å forsvare dette? Nei, muslimer flest tar ikke islamske skrifter bokstavelig, heldigvis, men likevel finnes det urovekkende mange som gjør nettopp det, og som finner hjemmel og legimitet i hatretorikken mot vantro som finnes i Koranen. 

Hvorfor ikke gå bresjen om å fjerne slikt? Luke det bort fra religionen? Jeg begriper det ikke. Og at du ikke forstår at dette faktisk plager meg, er uforståelig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, HalldirV2 skrev:

Hvorfor ikke gå bresjen om å fjerne slikt? Luke det bort fra religionen? 

Koranen er åpenbaringer fra Allah, så man kan ikke ta bort det man ikke er enig i, for da er det ikke lenger islam

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, HalldirV2 said:

Jeg vil gjerne vite, akkurat hva har jeg eller andre her skrevet som er hatfullt? Du skriver at jeg dyrker hat, så du skylder meg såpass. 

For meg fremstår du som selve definisjonen på en religiøs fanatiker, en som ikke klarer å skille mellom kritikk og hat, mellom konstruktiv debatt og polariserende drittpreik. På mange sett minner du meg Breivik, bare at du sitter på andre siden av gjerdet. Si meg, hva sier Koranen osv om oss vantro? Og hvorfor er du så ivrig etter å forsvare dette? Nei, muslimer flest tar ikke islamske skrifter bokstavelig, heldigvis, men likevel finnes det urovekkende mange som gjør nettopp det, og som finner hjemmel og legimitet i hatretorikken mot vantro som finnes i Koranen. 

Hvorfor ikke gå bresjen om å fjerne slikt? Luke det bort fra religionen? Jeg begriper det ikke. Og at du ikke forstår at dette faktisk plager meg, er uforståelig. 

Når politikere reagere mot terror fra folk som hater muslimer er det haterfult å beskrive tiltaket som et forsøk å tvinge folk til å like noen. Poenget er å ikke dreppe folk. Om det er alt for mye for dere er dere klart en del av problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 14.33, Sam3 skrev:

Å hetse er ikke "likestilling" - det er mobbing og det å skape hat. Hat er forresten ikke en norske kjerneverdi. I hvertfall hvis ikke du tilhører ikke de som vil dra Norge tilbake til 1930-1940.

Å dyrke ydmyket og selvinnsikt er en norsk verdi. Dere som er ute å mobbe og hater mangler det. 

Alle har ytringsfrihet - som er ikke kun en "norsk" verdi, men en verdi som mange andre mennesker over hele verden holder til. Da må du tale at folk svarer nå du mis-bruker ytringsfrihet og prover å mobbe en gruppe og utfordre andre til å foreta kriminelle handlinger mot dem.

Ikke prøv å bruke hverken flagget eller ytringsfrihet som dekning til deres dysfunksjonell og hatefull oppførelse. 

Ytringsfriheten vi har her i landet er ikke universell. Vi lever i et av verdens beste land på dette området, og det må ikke tas forgitt.

Å kritisere religion, er ikke det samme som å hate menneskene som utøver religionen. Å påpeke uheldige sider ved islam, er ikke det samme som å hate muslimer. 

Et lite tips: Neste gang du googler et ord, prøv å sett det inn i en litt mer forståelig sammenheng (og bøy det..)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Islam og kristendom er to religioner som er rimelig kliss like. Jeg bare nevner det.

Og jødedommen, for den del.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, T-Rex skrev:

Islam og kristendom er to religioner som er rimelig kliss like. Jeg bare nevner det.

Og jødedommen, for den del.

Forskjellen er at kristendommen er på vei til å avvikles i Norden. Islam ekspanderer i det samme området.

I det 21. århundre bør vi vite bedre enn å la religion ha noe å si for storsamfunnet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2019 den 17.06, Stina234 skrev:

Hørte det ble brukt av politikere i dag der noen foreslå en handlingsplan mot dette.

Hva betyr egentlig ordet? Jeg så på wikepedia men det som står der er egentlig bare forvirrende.  Man har da religionsfrihet i Norge der alle kan mene det man vil om religioner.  Skal politikerne ha det slik at alle skal tvinges til å like Islam?

Det kan være et langt gap mellom å like noe og å ha fobi mot noe. Man trenger ikke å like alt, og konstruktiv kritikk er lov. En fobi er en irrasjonell frykt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, T-Rex skrev:

Islam og kristendom er to religioner som er rimelig kliss like. Jeg bare nevner det.

Og jødedommen, for den del.

Nei.

Men for sportens skyld, gjør en komparativ analyse av Jesus og Muhammed, hva de predikerte og hvordan de agerte. Jeg vil oppriktig se deg forsvare synspunktet ditt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...