Gå til innhold

Kvinner må bare akseptere og godta å bli voldtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har blitt voldtatt selv for to år siden, politiet anbefalte selvfølgelig å anmelde saken(for å synliggjøre antall voldtatte mht statistikk, og ergo få ekstra ressurser som de likevel aldri bruker på å etterforske slike saker), likevel ble voldtektsmannen ikke avhørt eller konfrontert med min forklaring, han måtte bare inn å fortelle sin versjon av saken, selv om han tidligere også er dømt for seksuell omgang med barn. Etterforskningen var så mangelfull og dårlig at min advokat sendte klage til politiet pga henlagt sak og manglende etterforskning, politiet i tok aldri klagen til etterretning eller sendte den til statsadvokaten som de er pliktig till, de la den bare i en skuff til klagefristen min var gått ut..

Det er en vanvittig stor ekstra belastning å anmelde voltektssaker, hvor stort sett alle voldtektsmenn likevel slipper unna, så hvorfor blir man anbefalt å anmelde, for å få livet ytterligere ødelagt?! Og siden disse sakene i ca 95% av tilfellene ender med at gjerningsmannen slipper lett unna?!

Hvor er egentlig rettssikkerheten i dette landet for kvinner, barn og enkelte menn som blir utsatt for voldtekt og seksuelle overgrep?! 

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor la du denne tråden din på forumet for seksualitet? Voldtekt har da ingenting med sex å gjøre.

Anonymkode: 51082...17a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor la du denne tråden din på forumet for seksualitet? Voldtekt har da ingenting med sex å gjøre.

Anonymkode: 51082...17a

Fordi det er hele seksualiteten din som blir ødelagt når du har blitt voldtatt..

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt voldtatt og kjenner jeg blir kvalm av prosessen rundt dette.

Livet blir ødelagt i stor grad av noe slikt og det burde bli brukt mer tid og resurser på dette

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, barbent said:

Har selv blitt voldtatt og kjenner jeg blir kvalm av prosessen rundt dette.

Livet blir ødelagt i stor grad av noe slikt og det burde bli brukt mer tid og resurser på dette

 

Ja det tar fra deg ALT, livsglede, seksuell lyst, tilliten til andre mennesker, for å nevne noe..

Og prosessen rundt det hele er helt for jævlig bare, ja!

Klem til deg barbent..♥️

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner må bare akseptere og godta å bli voldtatt?

Anonymkode: 691ba...2bf

Det du forteller høres naturligvis ikke bra ut, men å gå fra det til at det eneste alternativet er å akseptere og godta å bli voldtatt blir litt for lettvint. Finnes det virkelig ingen nyanser i mellom der? Ingen alternative muligheter eller sannheter? Eller mener du at saken din er så vanlig, at det skjer på nesten daglig eller ukentlig basis?

Anonymkode: 83536...b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det du forteller høres naturligvis ikke bra ut, men å gå fra det til at det eneste alternativet er å akseptere og godta å bli voldtatt blir litt for lettvint. Finnes det virkelig ingen nyanser i mellom der? Ingen alternative muligheter eller sannheter? Eller mener du at saken din er så vanlig, at det skjer på nesten daglig eller ukentlig basis?

Anonymkode: 83536...b3c

Ja det er vanlig for kvinner å bli voldtatt, ca 1 av 9 kvinner har blitt voldtatt, tar vi med også med de som har blitt utsatt for seksuelle overgrep som barn blir tallet mye høyere, og ja det er i aller høyeste grad vanlig at voldtektsmenn slipper unna straff, ca 98 prosent slipper unna straff, så menn kan jo bare kjøre på..? Du kan jo som mann voldta ca. 98 kvinner før du kanskje blir straffet på den 99 ende, sånn er det her i Norge..

Ja, vi kvinner må tydeligvis bare finne oss i å bli voldtatt..

 

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, vi kvinner må tydeligvis bare finne oss i å bli voldtatt..

 

Anonymkode: 691ba...2bf

Det er jo tydelig at dette preger deg, for du ser ikke noe lys i enden av tunellen akkurat nå. Men det betyr ikke at det ikke vil komme. Håper du får profesjonell hjelp til å komme gjennom dette marerittet, og at du har støtte i folk rundt deg. Ta én dag om gangen, så vil du til slutt se at det finnes flere alternative mulige virkeligheter til den ene som du ser.

Anonymkode: 83536...b3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt voldtatt selv for to år siden, politiet anbefalte selvfølgelig å anmelde saken(for å synliggjøre antall voldtatte mht statistikk, og ergo få ekstra ressurser som de likevel aldri bruker på å etterforske slike saker), likevel ble voldtektsmannen ikke avhørt eller konfrontert med min forklaring, han måtte bare inn å fortelle sin versjon av saken, selv om han tidligere også er dømt for seksuell omgang med barn. Etterforskningen var så mangelfull og dårlig at min advokat sendte klage til politiet pga henlagt sak og manglende etterforskning, politiet i tok aldri klagen til etterretning eller sendte den til statsadvokaten som de er pliktig till, de la den bare i en skuff til klagefristen min var gått ut..

Det er en vanvittig stor ekstra belastning å anmelde voltektssaker, hvor stort sett alle voldtektsmenn likevel slipper unna, så hvorfor blir man anbefalt å anmelde, for å få livet ytterligere ødelagt?! Og siden disse sakene i ca 95% av tilfellene ender med at gjerningsmannen slipper lett unna?!

Hvor er egentlig rettssikkerheten i dette landet for kvinner, barn og enkelte menn som blir utsatt for voldtekt og seksuelle overgrep?! 

Anonymkode: 691ba...2bf

Du kan søke om voldsoffererstatning. Bevisbyrden er stor for å domfelle, mye lavere for å få erstatning. Slik er det nødt til å være også. Sjeldent kvinner opplever overfallsvoldtekter, ofte er det mere fest, fyll og gråsone voldtekter. Tenker man må ta sine forholdsregler selv. Unngå å drikke seg overstadig beruset, ikke bli med fremmede hjem etc. Man må gjøre det man kan for å beskytte seg og være i forkant. 

Anonymkode: 59c39...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo tydelig at dette preger deg, for du ser ikke noe lys i enden av tunellen akkurat nå. Men det betyr ikke at det ikke vil komme. Håper du får profesjonell hjelp til å komme gjennom dette marerittet, og at du har støtte i folk rundt deg. Ta én dag om gangen, så vil du til slutt se at det finnes flere alternative mulige virkeligheter til den ene som du ser.

Anonymkode: 83536...b3c

Enhver som blir voldtatt vil blir preget av det ja, for resten av hennes/hans liv!

Takk for ditt gode svar forøvrig..♥️

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan søke om voldsoffererstatning. Bevisbyrden er stor for å domfelle, mye lavere for å få erstatning. Slik er det nødt til å være også. Sjeldent kvinner opplever overfallsvoldtekter, ofte er det mere fest, fyll og gråsone voldtekter. Tenker man må ta sine forholdsregler selv. Unngå å drikke seg overstadig beruset, ikke bli med fremmede hjem etc. Man må gjøre det man kan for å beskytte seg og være i forkant. 

Anonymkode: 59c39...2c0

Ja skjønner nå at jeg bare burde bli sittende hjemme alene, helt isolert, aldri gå ut på byen eller en konsert, og risikere å treffe på menn, aldri drikke noe alkohol eller gå i skjørt, bør heller be mormor levere bilen på verksted enn at jeg gjør det selv, i verste fall siden det bare er menn som jobber der. 

Man må bare slutte å leve sitt eget liv, som en attraktiv kvinne, fordi det mer enn gjerne, og alltid, er menn som vil prøve å voldta deg, hvis og når de får muligheten..😔

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er vanlig for kvinner å bli voldtatt, ca 1 av 9 kvinner har blitt voldtatt, tar vi med også med de som har blitt utsatt for seksuelle overgrep som barn blir tallet mye høyere, og ja det er i aller høyeste grad vanlig at voldtektsmenn slipper unna straff, ca 98 prosent slipper unna straff, så menn kan jo bare kjøre på..? Du kan jo som mann voldta ca. 98 kvinner før du kanskje blir straffet på den 99 ende, sånn er det her i Norge..

Ja, vi kvinner må tydeligvis bare finne oss i å bli voldtatt..

 

Anonymkode: 691ba...2bf

Jeg prøver å forstå hva du mener her?

Mener du at straff avverger og forhindrer voldtekt mer enn for eksempel atferd?

Er det du mener?

At i land som i saudi arabia hvor det er dødsstraff for voldtekt og hvor voldtektsmenn og homoseksuelle blir hengt i kraner på offentlige torg som skrekk for befolkningen, - er det du trakter etter?

Du ønsker deg mer straff og strengere straffer som et kur for å gjøre deg mindre redd voldtekter, - er et sånn å forstå?

Jeg skjønner ikke hva du mener? Mener du at dersom en mann voldtar 98 damer og blir straffet for den 99 dama han voldtar,  så vil ingen andre damer bli voldtatt mer? Straff kurerer voldtekt?

Du må nesten forklare hva du mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enhver som blir voldtatt vil blir preget av det ja, for resten av hennes/hans liv!

Takk for ditt gode svar forøvrig..♥️

Anonymkode: 691ba...2bf

Ja, var veldig teit formulert faktisk. Jeg har venninner som har opplevd voldtekter, og har sett hvordan dette på dette påvirker de, selv om det også sier seg selv at det er en opplevelse som ødelegger liv. Det blir noe annet når man opplever traumatiske hendelser selv, eller når noen som står en nær blir et offer. Jeg har også hatt psykiske problemer mesteparten av mitt liv, så jeg vet utrolig godt hvordan tanker og følelser bare kan spise deg opp innvendig, selv om det ikke kan sammenlignes med en voldtekt. Har derfor medfølelse og empati for andre som går gjennom tunge stunder, uansett hva som er årsaken.

For øvrig så er jeg mann, og har ingen formening om hvordan det er å leve som kvinne med den frykten, og de følelsene som kommer som en konsekvens av voldtekt. Men skulle ønske at dere slapp dette, og slapp å tenke over og vurdere hva man kan gjøre, hvor man kan dra, og hvem man kan dra med, fordi at man skal måtte gå rundt og frykte hva som kan skje.

❤️

Anonymkode: 83536...b3c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja skjønner nå at jeg bare burde bli sittende hjemme alene, helt isolert, aldri gå ut på byen eller en konsert, og risikere å treffe på menn, aldri drikke noe alkohol eller gå i skjørt, bør heller be mormor levere bilen på verksted enn at jeg gjør det selv, i verste fall siden det bare er menn som jobber der. 

Man må bare slutte å leve sitt eget liv, som en attraktiv kvinne, fordi det mer enn gjerne, og alltid, er menn som vil prøve å voldta deg, hvis og når de får muligheten..😔

Anonymkode: 691ba...2bf

Er det å ligge med deg menn vil eller er det å voldta deg menn ønsker seg? Jeg prøver bare å forstå hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, waco said:

Jeg prøver å forstå hva du mener her?

Mener du at straff avverger og forhindrer voldtekt mer enn for eksempel atferd?

Er det du mener?

At i land som i saudi arabia hvor det er dødsstraff for voldtekt og hvor voldtektsmenn og homoseksuelle blir hengt i kraner på offentlige torg som skrekk for befolkningen, - er det du trakter etter?

Du ønsker deg mer straff og strengere straffer som et kur for å gjøre deg mindre redd voldtekter, - er et sånn å forstå?

Jeg skjønner ikke hva du mener? Mener du at dersom en mann voldtar 98 damer og blir straffet for den 99 dama han voldtar,  så vil ingen andre damer bli voldtatt mer? Straff kurerer voldtekt?

Du må nesten forklare hva du mener.

Hva var mener du må til for at menn skal slutte å voldta kvinner?!?!

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har opplevd å bli voldtatt tre ganger i separate tilfeller. Det siste var gruppevoldtekt. Har også opplevd å bli klådd å tafset på, runket på, blitt forfulgt og slått. Alle disse som har gjort dette mot meg har vært menn. Alle de som har valgt å ikke tro på meg når jeg har fortalt om dette er også menn. Jeg har mistet all tillit til dem og har ingenting til overs for dem lenger. Kommer til å være singel resten av livet. 

Anonymkode: 3c23c...bef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, waco said:

Er det å ligge med deg menn vil eller er det å voldta deg menn ønsker seg? Jeg prøver bare å forstå hva du mener?

Da må du egentlig prøve å forstå hva menn vil?!?

Menn vil ofte ligge med og ha sex med kvinner, for nærmest enhver pris, og for å voldta kvinner i Norge, for å få det du vil ha, sex, er det tilnærmet total straffefrihet, det er en kjensgjerning..

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd å bli voldtatt tre ganger i separate tilfeller. Det siste var gruppevoldtekt. Har også opplevd å bli klådd å tafset på, runket på, blitt forfulgt og slått. Alle disse som har gjort dette mot meg har vært menn. Alle de som har valgt å ikke tro på meg når jeg har fortalt om dette er også menn. Jeg har mistet all tillit til dem og har ingenting til overs for dem lenger. Kommer til å være singel resten av livet. 

Anonymkode: 3c23c...bef

Ja vi er så altfor mange kvinner, som har det sånn! En god klem til deg, og alt godt..♥️

 

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva var mener du må til for at menn skal slutte å voldta kvinner?!?!

Anonymkode: 691ba...2bf

Hvorfor spør du meg? Jeg liker ikke å ligge med damer jeg ikke kjenner jeg. Ihvertfall ikke på fylla. Mine forhåndsregler er enkle, - sove i min egen seng, ikke erte opp folk jeg ikke kjenner, ikke drikke sånn at jeg ikke har kontroll, ikke spise hyppere for å legge meg senga til "homo-degos-emanuel" dersom jeg vil sove i fred, - holde meg for meg selv, unngå tilnærmelser til andre folk, - vise folk at jeg avskyr nye bekjentskaper, være like dust mot folk i virkeligheten som på kvinneguiden, - det er mange ting som gjør at jeg unngår å havne i situasjoner hvor det blir misforståelser.

Jeg har aldri skjønt hvorfor en mann skal forgripe seg på en kvinne. Dersom han er lur så legger han seg til å sove istedet så kan heller hun begynne å klå på han.

Du da, kan ikke du fortelle litt om hvor frisk og rask du føler deg når du tenker på de fæleste og motbydeligste straffer du kan forestille deg for han mannen som voldtok deg? Og hvorfor gjorde han det? Var han forelsket? Var han slem? Hva skjedde her lissom?

Like lite som jeg skjønner menn som voldtar kvinner, - forstår jeg mennesker som finner mening og trøst i å tro at straff kurer voldtektangst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...