Gå til innhold

Kvinner må bare akseptere og godta å bli voldtatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De gir grønt lys til alle som vil voldta. Både menn og kvinner. Å ødelegge noens liv? Samme det! Skulle tro de tenkte sånn.

Anonymkode: 6b189...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, waco skrev:

Ja kanskje hvis vi torturerte eller henrettet mannen så ville du på et magisk vis bli frisk og komme deg tilbake på arbeid igjen - er det litt sånn du tenker? Eller hadde du også blitt frisk ved at han fikk vanlig fengselsstraff? 

Jeg er litt misunnelig på dere som kan bli helbredet av straffelyst og straffegjennomføring. Det er en heldig egenskap kan jeg tenke for meg selv. Da forestiller jeg meg hvor mye lykke dere har når dere fantaserer om pine og lidelser, og hvordan en skadd sjel kan bli rehabilitert bare tanken på at vedkommende blir tatt! Selve det at en person blir fanget er også medisinen som gjør en frisk!

For en egenskap dere har!

 

Synes henrettelse høres ut som en fornuftig straff for voldtektsmenn, jeg. Hva skal man med en voldtektsmann i samfunnet egentlig? Hva er poenget med å la et sånt individ eksistere i det hele tatt?

Ingen snakker om helbredelse for TS dersom voldtektsmannen blir straffet, det er snakk om en liten trøst. En trøst som TS fortjener. TS har blitt traumatisert for livet pga. dette, og voldtektsmannen går fri og lever livet sitt som om ingenting har skjedd. Kan du forestille deg frustrasjonen til TS i denne situasjonen? Forøvrig er du den som fortjener bli voldtatt, men det er nok ingen som gidder siden du er alt for stygg i trynet. Du må nok ha et veldig ekkelt utseende og dermed være voldsomt bitter, når du gidder å strø salt i såret til en person som har blitt utsatt for noe så forferdelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, waco said:

Nå må du slutte å tulle, du skjønner det at jeg misliker voldtekt og overgrep. Det eneste jeg reagerer på er den evinnelige hyllesten etter å øke straffene, - akkurat som at straffe-økning som er et vidunderkur for helbrede samfunnet!

Så da føler du at latterliggjøring av voldtektsofre er på sin plass? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, waco said:

Nå må du slutte å tulle, du skjønner det at jeg misliker voldtekt og overgrep. Det eneste jeg reagerer på er den evinnelige hyllesten etter å øke straffene, - akkurat som at straffe-økning som er et vidunderkur for helbrede samfunnet!

Du behøver ikke å forstå dette her, men jeg begynner å bli ganske lei av at vi ikke søker andre løsninger enn mer politi og høyere straffer.

 

Det handler vel mer om at noen blir straffet, overhodet?! Siden 98 prosent av menn bare kan voldta hvem de vil, uten å risikere noen form for straff?! 

Fritt frem for å voldta mao ,hvis man er mann og ikke har fått pult i det siste og er litt frustert pga det..

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler vel mer om at noen blir straffet, overhodet?! Siden 98 prosent av menn bare kan voldta hvem de vil, uten å risikere noen form for straff?! 

Fritt frem for å voldta mao ,hvis man er mann og ikke har fått pult i det siste og er litt frustert pga det..

Anonymkode: 691ba...2bf

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Brendan_Fraser said:

Synes henrettelse høres ut som en fornuftig straff for voldtektsmenn, jeg. Hva skal man med en voldtektsmann i samfunnet egentlig? Hva er poenget med å la et sånt individ eksistere i det hele tatt?

Ingen snakker om helbredelse for TS dersom voldtektsmannen blir straffet, det er snakk om en liten trøst. En trøst som TS fortjener. TS har blitt traumatisert for livet pga. dette, og voldtektsmannen går fri og lever livet sitt som om ingenting har skjedd. Kan du forestille deg frustrasjonen til TS i denne situasjonen? Forøvrig er du den som fortjener bli voldtatt, men det er nok ingen som gidder siden du er alt for stygg i trynet. Du må nok ha et veldig ekkelt utseende og dermed være voldsomt bitter, når du gidder å strø salt i såret til en person som har blitt utsatt for noe så forferdelig. 

♥️♥️♥️

Anonymkode: 691ba...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Brendan_Fraser skrev:

Synes henrettelse høres ut som en fornuftig straff for voldtektsmenn, jeg. Hva skal man med en voldtektsmann i samfunnet egentlig? Hva er poenget med å la et sånt individ eksistere i det hele tatt?

Ingen snakker om helbredelse for TS dersom voldtektsmannen blir straffet, det er snakk om en liten trøst. En trøst som TS fortjener. TS har blitt traumatisert for livet pga. dette, og voldtektsmannen går fri og lever livet sitt som om ingenting har skjedd. Kan du forestille deg frustrasjonen til TS i denne situasjonen? Forøvrig er du den som fortjener bli voldtatt, men det er nok ingen som gidder siden du er alt for stygg i trynet. Du må nok ha et veldig ekkelt utseende og dermed være voldsomt bitter, når du gidder å strø salt i såret til en person som har blitt utsatt for noe så forferdelig. 

Synes det er ille å si at noen fortjener å bli voldtatt, selv om jeg er enig i at brukeren bør holdes ute fra slike tråder. 

Og dødsstraff... 

Hvem tror dere voldtar? Det er dessverre ikke bare voldelige syke individer, det er våre fedre, onkler, kollegaer og sønner i visse situasjoner. For full, for kåt, for seksuelt frustrert, for full i hormoner... gjerne en kombinasjon av ulike faktorer. 

Han som voldtok meg da han var 18 år er politi, ektemann, far, nabo og en helt normal mann. En du gjerne slår av en prat med om du kjenner ham. 

Han som presset meg til samleie ved at jeg sa ja i frykt for voldtekt jobber med vanskeligstilte ungdommer. Vi datet. Jeg var forelsket i ham, men følte meg ikke klare for å ha sex. Jeg skulle ikke tenke på det, bekymre meg for at han ville prøve seg, han hadde full respekt for det, til jeg lå tillitsfull inntil ham i senga. Så trygg på at han hadde vært seriøs at jeg lo da han gjorde første fremstøt. Jeg lo ikke lenger da han hadde gjort mange og ingen ord synes å få slutt på det. Lo ikke overhodet da han sa "Jeg skal ha deg i natt, uansett, på ene eller andre måten!", og jeg spredte bena fordi jeg var fysisk underlegen og redd for mer ubehag dersom jeg ikke gjorde det. Ja han veileder ungdom. Brenner for det å hjelpe dem har jeg hørt. Far og ektemann han også. 

Kameraten til min sønn som ble anmeldt for voldtekt var ungdomspolitiker. Smart, dedikert, litt sjenert ovenfor kvinner. Ble full, og full av lyst forgrep han seg på sovende kvinne. 

Overgrepsvoldtekter er bare en smule det store bildet, der helt vanlige menn i gitte situasjoner plutselig krysser grenser de kanskje selv anså seg for gode til. Jeg er sikker på at mange menn ikke engang forstår at de voldtok. 

Han som ble politi innså og forsøkte å si unnskyld. Ungdomsarbeideren tenker sikkert på opplevelsen som frivillig sex. Han bare presset jo litt på. Som menn i tråder her til tider sier at menn må for å få sex. Som sikkert mange som mener seg uskyldig anklaget mener. Som utallige som aldri blir anmeldt, og ikke tenker på det siden har gjort, men som setter arr hos kvinner de utsatte det for. 

Det var siste gang jeg våget å tro på at en mann ville respektere at jeg ikke var klar for sex. For min del føltes det som voldtekt, selv om jeg lydig spredte bena, av frykt. 

Jeg har aldri anmeldt noe. De fleste gjør ikke det. Ikke bare nytter det ikke, menn synes ikke engang å forstå når de krysser grensen. 

En kvinne som har lyst viser det tydelig. Hver gang menn forteller om kvinner som ligger som en potetsekk lurer jeg alltid på hvorfor hun gjorde det. Klart det kan finnes kvinner som gjør det, selv om de har lyst, men kanskje bør menn også spørre seg om hvorfor hun gjorde det. Kanskje "måtte" de presse litt på for å få sex? Kanskje de burde latt være å presse? Kanskje er de også en av dem som "burde henrettes" om det var straffen for voldtekt? De bare tenker ikke mer over det, for voldtektsmenn, det er der kvinner hyler og skriker er det ikke? De hadde bare frivillig, litt kjedelig sex! 

Fikk man bukt med de overgrepene som skjer av helt vanlige gutter og menn ville vi vært langt på vei! De står for de fleste. De vet det knapt. De forstår ikke hva de har gjort, selv når de har gjort det. 

Det er jo naturlig at menn presser litt på, er det ikke? 

Hvor går grensen? 

Ikke vet jeg, men det er ikke bare skumle ukjente menn som trår over den! Det er fedre, brødre, kamerater, kolleger, naboer som har gjort det. Vanlige menn. 

Nei, jeg synes ikke at vi skal henrette dem. Jeg vet imidlertid ikke hva som må til, ettersom mange voldtektsmenn ikke engang forstår at de er det. 

De voldelige er et lite problem. Det store uløselig, så lenge menn ikke forstår det når de krysser grenser. 

Anonymkode: f4c63...d05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig godt å høre at du har klart deg ,tross alt!!♥️

Jobber med å få et liv igjen nå , jeg også, håpet ligger i at mange av oss, som du, har klart det!

Skal klare det jeg også!!

Anonymkode: 691ba...2bf

❤️❤️❤️begynte å gråte jeg nå, alt order seg kjære❤️❤️❤️trenger du noen å snakke med så er jeg der for deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sjokkerende å lese dette.

Er det så vanlig at kvinner blir utsatt for dette i Norge? og straffene er så milde? Dette henger jo ikke på greip.... Trodde Norge hadde mye lavere forekomst av voldtekt enn i andre land... men så feil kan en ta. :(

Anonymkode: d0b8d...70c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, barbent said:

❤️❤️❤️begynte å gråte jeg nå, alt order seg kjære❤️❤️❤️trenger du noen å snakke med så er jeg der for deg

Takk!!♥️

Anonymkode: 691ba...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse voldtektene...er det i utgangspunktet så ille som man skal ha det til, eller har samfunnet og miljø gjort til at det er blitt verre?

Altså måten folk reagerer på etter å ha blitt voldtatt? I dag er det helt legitimt å falle ut av både arbeidsliv og alt pga dette. Ingen sier noe på det, det er utelukkende 100% synd i den voldtatte og slik er det bare. Man har et system for å fange de opp og slik kan de fortsette. Ingen setter noe krav til den voldtatte for å komme ut i arbeidsliv og bli "normal" igjen.

Er det hypet opp av samfunnet, eller er det så ødeleggende som det påstås. Hvorfor kom da folk seg tilbake fortere før?

Anonymkode: 71e7a...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare direkte på tråden. Ja, kvinner (og menn) skal ta innover seg at det i dagens samfunn er lite som hindrer en mann i å voldta en kvinne på tomannshånd. Jeg hater at det er slik, men jeg legger ikke dette ansvaret på noen. Jeg jobber for å kapre det offentlige rom tilbake for min kone, mine døtre og alle andre. 
Jeg legger ikke dette ansvaret på noen i den forstand at noen er svar skyldig på "er det meningen at XYZ". Samfunnet er ikke bygget fra bunn av med noen form for intensjon. Det finnes mange satsningsområder og opplysningsområder som vi skal prioritere. Men de som kommer med "magic bullet" type løsninger har som oftest ikke satt seg inn i problemet. 
Drakonske midler som at straffeutmålingen skulle kutte av penis eller slike ting.... vel, jeg tror ingen av oss ville bodd i de landene hvor slike midler er på menyen. Og de pleier ikke å komme den svake part tilgode heller der de praktiseres. 

Dersom noen av mine døtre eller nære (som naturlig ville kommet til meg for emosjonell støtte) ble voldtatt hadde jeg ikke tatt dette som partsinnlegg i en samfunnsdebatt. Jeg synes man av samme grunn kan holde det utenfor slike tråder. Da synes jeg vi skal ta imot offeret på en god og støttende måte og gi rom for utbruddene. Selvfølgelig er de frustrert, fortvilte og føler seg sviktet av systemet.Jeg synes ikke dette er riktig tidspunkt å ha en lang inngående prat om hvorvidt dette er en rimelig forventning til "systemet".

Til TS: Så ille å lese. Ja, det er ufattelig belastende å gå gjennom den prosessen du gjorde og det føles som om ingenting kommer ut av det. Men det er så viktig at du gjør det. Voldtektsofre trenger en stemme. Dette er et kondisløp. Vi vet ikke hva løsningen er, men vi skal aldri slå oss til ro med dagens tilstand.

 

“Life is difficult. This is a great truth, one of the greatest truths. It is a great truth because once we truly see this truth, we transcend it. Once we truly know that life is difficult-once we truly understand and accept it-then life is no longer difficult. Because once it is accepted, the fact that life is difficult no longer matters.” - Scott M Peck

Anonymkode: 7b3e4...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse voldtektene...er det i utgangspunktet så ille som man skal ha det til, eller har samfunnet og miljø gjort til at det er blitt verre?

Altså måten folk reagerer på etter å ha blitt voldtatt? I dag er det helt legitimt å falle ut av både arbeidsliv og alt pga dette. Ingen sier noe på det, det er utelukkende 100% synd i den voldtatte og slik er det bare. Man har et system for å fange de opp og slik kan de fortsette. Ingen setter noe krav til den voldtatte for å komme ut i arbeidsliv og bli "normal" igjen.

Er det hypet opp av samfunnet, eller er det så ødeleggende som det påstås. Hvorfor kom da folk seg tilbake fortere før?

Anonymkode: 71e7a...282

En skal vel være glad for at et system ganger de opp, og at de får hjelp og tid til å komme seg psykisk  Selv om de "før" ikke fikk den oppfølgingen, så ble de neppe mindre skadet, de måtte bare undertrykke det utad. Innad var de nok like mye plaget av traumet og det som følger med, som frykt, depresjon, angst og mareritt. De måtte kanskje, og mest sannsynlig slite med det lengre også, da det ikke var noe system som fanger de opp. Syns du det virker bedre på noen måte?

Hva mener du med at det i 100% av tilfellene er syns på voldtektsofre? 

Noen ganger er det veldig vanskelig å sette seg inn i en situasjon om en ikke har opplevd det selv. Det kan nesten være umulig om en ikke har fantasi og noe å sammenligne med. 

Til slutt så er det ikke alle som blir like preget. Har jo lest tråder her inne hvor noen er blitt voldtatt og "Ikke sliter" med det. De skal heller ikke bli fordømt. Men ofte når en opplever vonde og traumatiske ting, så kan det komme opp mye senere også, i en gitt situasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

For å svare direkte på tråden. Ja, kvinner (og menn) skal ta innover seg at det i dagens samfunn er lite som hindrer en mann i å voldta en kvinne på tomannshånd. Jeg hater at det er slik, men jeg legger ikke dette ansvaret på noen. Jeg jobber for å kapre det offentlige rom tilbake for min kone, mine døtre og alle andre. 
Jeg legger ikke dette ansvaret på noen i den forstand at noen er svar skyldig på "er det meningen at XYZ". Samfunnet er ikke bygget fra bunn av med noen form for intensjon. Det finnes mange satsningsområder og opplysningsområder som vi skal prioritere. Men de som kommer med "magic bullet" type løsninger har som oftest ikke satt seg inn i problemet. 
Drakonske midler som at straffeutmålingen skulle kutte av penis eller slike ting.... vel, jeg tror ingen av oss ville bodd i de landene hvor slike midler er på menyen. Og de pleier ikke å komme den svake part tilgode heller der de praktiseres. 

Dersom noen av mine døtre eller nære (som naturlig ville kommet til meg for emosjonell støtte) ble voldtatt hadde jeg ikke tatt dette som partsinnlegg i en samfunnsdebatt. Jeg synes man av samme grunn kan holde det utenfor slike tråder. Da synes jeg vi skal ta imot offeret på en god og støttende måte og gi rom for utbruddene. Selvfølgelig er de frustrert, fortvilte og føler seg sviktet av systemet.Jeg synes ikke dette er riktig tidspunkt å ha en lang inngående prat om hvorvidt dette er en rimelig forventning til "systemet".

Til TS: Så ille å lese. Ja, det er ufattelig belastende å gå gjennom den prosessen du gjorde og det føles som om ingenting kommer ut av det. Men det er så viktig at du gjør det. Voldtektsofre trenger en stemme. Dette er et kondisløp. Vi vet ikke hva løsningen er, men vi skal aldri slå oss til ro med dagens tilstand.

 

“Life is difficult. This is a great truth, one of the greatest truths. It is a great truth because once we truly see this truth, we transcend it. Once we truly know that life is difficult-once we truly understand and accept it-then life is no longer difficult. Because once it is accepted, the fact that life is difficult no longer matters.” - Scott M Peck

Anonymkode: 7b3e4...f99

Tror dette må være det beste innlegget jeg har lest til nå i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoWhat? skrev:

En skal vel være glad for at et system ganger de opp, og at de får hjelp og tid til å komme seg psykisk  Selv om de "før" ikke fikk den oppfølgingen, så ble de neppe mindre skadet, de måtte bare undertrykke det utad. Innad var de nok like mye plaget av traumet og det som følger med, som frykt, depresjon, angst og mareritt. De måtte kanskje, og mest sannsynlig slite med det lengre også, da det ikke var noe system som fanger de opp. Syns du det virker bedre på noen måte?

Hva mener du med at det i 100% av tilfellene er syns på voldtektsofre? 

Noen ganger er det veldig vanskelig å sette seg inn i en situasjon om en ikke har opplevd det selv. Det kan nesten være umulig om en ikke har fantasi og noe å sammenligne med. 

Til slutt så er det ikke alle som blir like preget. Har jo lest tråder her inne hvor noen er blitt voldtatt og "Ikke sliter" med det. De skal heller ikke bli fordømt. Men ofte når en opplever vonde og traumatiske ting, så kan det komme opp mye senere også, i en gitt situasjon.

Jeg mente at i slike tilfeller betyr det ingenting hvor lang tid det tar før offeret kommer tilbake i arbeidslivet og slikt. Ved andre sykdommer og lidelser blir man pisket rundt fra skanse til skanse av NAV.

Men er en voldtatt, kan man ta så lang timeout en vil.

Anonymkode: 71e7a...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente at i slike tilfeller betyr det ingenting hvor lang tid det tar før offeret kommer tilbake i arbeidslivet og slikt. Ved andre sykdommer og lidelser blir man pisket rundt fra skanse til skanse av NAV.

Men er en voldtatt, kan man ta så lang timeout en vil.

Anonymkode: 71e7a...282

Det er veldig dumt å sette ting opp mot hverandre på den måten du gjør nå. Hvis du føler at du ikke får hjelp, så er det trist. Alle bør jo få hjelp om de trenger det. Men du kan virkelig ikke sitte å være irritert på at voldtektsofre får hjelp. Eller å så er det en konkret ting, og det er alltid lettere å forholde seg til. Da VET man hva man har med å gjøre ganske raskt.

Har man andre symptomer og ting en sliter med, så kan det desverre ta lengre tid å finne ut av og utrede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Det er veldig dumt å sette ting opp mot hverandre på den måten du gjør nå. Hvis du føler at du ikke får hjelp, så er det trist. Alle bør jo få hjelp om de trenger det. Men du kan virkelig ikke sitte å være irritert på at voldtektsofre får hjelp. Eller å så er det en konkret ting, og det er alltid lettere å forholde seg til. Da VET man hva man har med å gjøre ganske raskt.

Har man andre symptomer og ting en sliter med, så kan det desverre ta lengre tid å finne ut av og utrede. 

Prøv å ikke lag et problem utav det jeg skriver. Jeg ønsker bare saklige tilbakemeldinger på det jeg spør om.

Anonymkode: 71e7a...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv å ikke lag et problem utav det jeg skriver. Jeg ønsker bare saklige tilbakemeldinger på det jeg spør om.

Anonymkode: 71e7a...282

Har jeg ikke svart deg saklig da? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke om voldsoffererstatning. Bevisbyrden er stor for å domfelle, mye lavere for å få erstatning. Slik er det nødt til å være også. Sjeldent kvinner opplever overfallsvoldtekter, ofte er det mere fest, fyll og gråsone voldtekter. Tenker man må ta sine forholdsregler selv. Unngå å drikke seg overstadig beruset, ikke bli med fremmede hjem etc. Man må gjøre det man kan for å beskytte seg og være i forkant. 

Anonymkode: 59c39...2c0

Jeg anmeldte min far for voldtekt. Startet da jeg var 5 år gammel, og holdt på i flere år. Saken ble henlagt. Pratet med en advokat om voldsofferskadeerstatning, og fikk beskjed om at jeg kan få maks 100 000 kr. 100 000 kr, for å ha blitt regelmessig voldtatt som et lite barn, for å leve med en grusom frykt, for å få livet ødelagt, og leve med flash backs av traumer resten av livet. Så jeg valgte å ikke søke om det, for det hadde vært et rent hån. Og jeg kunne jo og få avslag. 

Anonymkode: 127e8...8ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Har jeg ikke svart deg saklig da? 

Du sa det er "dumt" at jeg setter ting opp mot hverandre sånn. Det er ikke dumt, det er et sammenlikningsgrunnlag.

Anonymkode: 71e7a...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...